Gå til innhold

Se The Last of Us Part II i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har litt vanskelig for og tro at det blir så bra ingame. Da tenker jeg på sår,skuddskader ansikter og animasjoner. Er hands down det beste jeg har sett noensinne.Skulle tro vi så på et spill som kommer ut om 10 år+, ingen andre er i nærheten engang. Herlig hvis man faktisk går skadet og må dra ut pil fra kroppen osv hvis man blir truffet som vist her. For og dra frem litt negative så må det bli at ai'en er litt i det blindeste laget hehe. Og de hadde ikke behøvd og dyka opp Ellie så mye. Hadde ikke tenkt og bli helt transgender bryggesjauer heller. :p

 

Ganske silker på at man måtte dra ut pilen av seg selv i 1’ern også. Hvis ikke mistet man helse litt etter litt :)

 

selv om grafikken i det første spiller var kanon bra, så er det godt å se at det har blitt jazzet opp et hakk eller ti.

Holder historien seg så bra som i det forrige så blir dette en suksess :)

 

Gleder meg til release, selv om jeg ikke får spilt det før om noen år :-/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ganske sjabby snike-scener, de hadde sett og hørt jenta ørten ganger med litt realisme, men tror fortsatt det blir et imponerende spill.

 

Og ett slag med hammeren og hun hadde vært død, et treff med pistol og hun burde vært død eller paralysert. 10 mot 1 i virkeligheten, hun hadde ikke hatt sjans.

 

Noen ganger må man ta det for det det er, et spill. Noen ganger må faktisk gameplay gå over realisme. Syns selv snikescenene virket veldig bra, med tanke på hvor forskjellig de responderte. Spesielt da hun lå under bilen og man ventet på at hun skulle komme og se under bilen.

njaa, ikke helt riktig. treffer ikke kulen kritiske nerver/organer så kan du holde på lengre enn du tror etter å ha blitt skutt, Adrenalin is one hell of a drug.

 

men etter det hammer treffe av han fyren så hadde ingen gått opp igjen sånn.

Lenke til kommentar

Du burde gjøre jobben skikkelig og ta for deg alle "ikke virkelighetsorienterte" aspekter ved spill.

Man kan ikke glemme at i hovedsak er et spill et spill, men personlige politiske meninger kan holdes for seg selv når man skal lage et spill for alle. I dagens politiske klima har folk veldig sterke og forskjellige meninger, å det er helt hensynsløst å gå i strupen på den ene siden for å tilfredsstille den andre.

 

Hadde de designet en homofil hovedkarakter som oppførte seg litt stereotypisk, eller en transe, så hadde nok pipa deres laget samme lyd som min.

 

Så lenge spill blir designet og karakterene føles naturlige, hvor jeg kan hvertfall delvis relatere til så har jeg aldri noe problem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Man kan ikke glemme at i hovedsak er et spill et spill, men personlige politiske meninger kan holdes for seg selv når man skal lage et spill for alle. I dagens politiske klima har folk veldig sterke og forskjellige meninger, å det er helt hensynsløst å gå i strupen på den ene siden for å tilfredsstille den andre.

 

Hadde de designet en homofil hovedkarakter som oppførte seg litt stereotypisk, eller en transe, så hadde nok pipa deres laget samme lyd som min.

 

Så lenge spill blir designet og karakterene føles naturlige, hvor jeg kan hvertfall delvis relatere til så har jeg aldri noe problem.

Altså, det er vel på ingen måte en kontroversiell politisk mening å tillate homofili? Det finnes en liten, knøttliten andel av det politiske spekteret som er imot, men de er vel ikke engang representert på Stortinget?

 

Og hvor langt skal man gå i å ikke lage "politisk kontroversielle" spill? Skal man slutte å skyte nazister? Det er tross alt folk som er nazister den dag i dag.

Lenke til kommentar

Altså, det er vel på ingen måte en kontroversiell politisk mening å tillate homofili? Det finnes en liten, knøttliten andel av det politiske spekteret som er imot, men de er vel ikke engang representert på Stortinget?

 

Og hvor langt skal man gå i å ikke lage "politisk kontroversielle" spill? Skal man slutte å skyte nazister? Det er tross alt folk som er nazister den dag i dag.

La oss vri den litt. Hadde du kjøpt et spill hvor du var hovedkarakteren og en sentral del av en nynazistgruppe? Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar

Man kan ikke glemme at i hovedsak er et spill et spill, men personlige politiske meninger kan holdes for seg selv når man skal lage et spill for alle. I dagens politiske klima har folk veldig sterke og forskjellige meninger, å det er helt hensynsløst å gå i strupen på den ene siden for å tilfredsstille den andre.

Folk har alltid hatt veldig sterke og forskjellige meninger. Det er på ingen måte noe nytt og har ikke hindret skapere av underholdning i å "gå i strupen" på meningsmotstandere tidligere.

Spill laget for å appellere til "alle" spesielt med tanke på å ikke kunne støte noen er typisk kjedelige og uinteressante.

 

Hadde de designet en homofil hovedkarakter som oppførte seg litt stereotypisk, eller en transe, så hadde nok pipa deres laget samme lyd som min.

Hvorfor skulle det være et problem?

 

La oss vri den litt. Hadde du kjøpt et spill hvor du var hovedkarakteren og en sentral del av en nynazistgruppe?

Som et omvendt Wolfenstein? Jeg hadde ikke kjøpt det, men det betyr ikke at jeg hadde hatt et problem med at det eksisterte.

Jeg kommer ikke til å kjøpe Active Shooter heller, men mest for at det ser ut som et bedritent spill.

Endret av Deimos_Anomaly
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Noen innlegg gikk langt over streken for hva som er greit å si om andre mennesker, også offentlige personer. Dette og tilsvar på disse innleggene er fjernet fra tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres videre i tråden, reaksjoner på moderering kan sendes til meg via PM

 

Lenke til kommentar

Så utrolig scriptet og prerendret ut.

 

Det hadde jeg også tenkt, hvis jeg ikke hadde spilt de forrige Naughty Dog-spillene. :)

 

Hvor er forøvrig alle nyhetene fra PC-konferansen? Hadde f.eks Sable vært en PS4-eksklusiv hadde det vært GOTY-snakk allerede fra Gamer, og den hadde vært klistret utover forsiden.

 

Sable ser helt nydelig ut, ja.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ganske sjabby snike-scener, de hadde sett og hørt jenta ørten ganger med litt realisme, men tror fortsatt det blir et imponerende spill.

 

Og ett slag med hammeren og hun hadde vært død, et treff med pistol og hun burde vært død eller paralysert. 10 mot 1 i virkeligheten, hun hadde ikke hatt sjans.

 

Noen ganger må man ta det for det det er, et spill. Noen ganger må faktisk gameplay gå over realisme. Syns selv snikescenene virket veldig bra, med tanke på hvor forskjellig de responderte. Spesielt da hun lå under bilen og man ventet på at hun skulle komme og se under bilen.

Jepp, det hadde nok blitt et forferdelig frustrerende og kjedelig spill om alt var helt realistisk. Det må gjøres kompromiss om man vil fortelle en interaktiv historie på en underholdende måte. Jeg gleder meg veldig i hvert fall, og syntes det ser meget pent ut!

Lenke til kommentar

Man kan ikke glemme at i hovedsak er et spill et spill, men personlige politiske meninger kan holdes for seg selv når man skal lage et spill for alle. I dagens politiske klima har folk veldig sterke og forskjellige meninger, å det er helt hensynsløst å gå i strupen på den ene siden for å tilfredsstille den andre.

 

Hadde de designet en homofil hovedkarakter som oppførte seg litt stereotypisk, eller en transe, så hadde nok pipa deres laget samme lyd som min.

 

Så lenge spill blir designet og karakterene føles naturlige, hvor jeg kan hvertfall delvis relatere til så har jeg aldri noe problem.

 

Er det virkelig en "personlig politisk mening" at noen er homofile? Blir det automatisk en politisk uttalelse, bare fordi man har en hovedperson som er homofil i stedet for heterofil? Homofile personer finnes, enten du/jeg liker det eller ikke. At vi i 2018 fortsatt skal ha diskusjoner rundt noe så banalt som at to personer av samme kjønn er glad i hverandre og det (skrekk og gru!) vises i underholdningsmedia, virker for meg helt utrolig. Hvordan dette kan kalles "hensynsløst gå i strupen på" noen (hvis jeg virkelig forstår deg riktig her - du refererer muligens til et slettet innlegg), skjønner jeg bare ikke.
 
Om de hadde designet en homofil karakter som hadde oppført seg "outrert", så hadde sikkert flere reagert på det - inkludert folk som ikke har problemer med homofili - men da er det personligheten til personen man reagerer på, ikke den seksuelle legningen. Det er forskjell på å reagere på hvordan en person oppfører seg, og å reagere kun fordi du får opplyst at en person er homofil (som Naughty Dog har bekreftet at Ellie er). Det eneste vi vet om Ellies kjærlighetsliv ut fra denne traileren er at hun kysset en annen person - noe som ofte skjer i spill, og de aller fleste mennesker gjør det i løpet av sitt liv, enten det er med en av samme kjønn eller ikke. 
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i at spill skal være så nøytrale som mulig for å ikke skremme vekk kjøpere. Det ville bety at spill ikke kan brukes for å si noe som helst med mening og gjort mediet klart underordnet film og bøker. Spill er på vei opp som medium og jeg ser ingen grunn til å trekke det ned igjen.

 

Det nevnes at man (ikke) kunne laget et spill der hovedpersonen er del av en nynazistgruppe, men det ville faktisk vært veldig interessant. Hvis man kunne kombinert en historie som viser hvordan folk radikaliseres med et solid gameplay så ville det blitt et fantastisk spill.

 

Men som påpekt så er ikke det å være homofil noe politisk ståsted, men en medfødt tilstand.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Last of Us hadde et forferdelig repeterende og kjedelig gameplay.

Klarte aldri å presse meg til å spille videre pga dette, selv om historien virket fantastisk bra.

 

Kanskje like greit, siden det nå ser ut som de gjorde Ellie om til en tatovert "traktor lesbe", for å tilpasses disse dagers rabiate identitets politikk.

Det er så påklistret at jeg får fnatt.

 

Hvorfor i det hele tatt trenger vi å vite hennes seksuelle legning? Det bringer absolutt ingen verdi til spillet. La det heller være opp til fantasien til den enkelte.

 

Eller hva med bare en uskyldig jente for engangs skyld? Nei har du hørt slikt! Fy skam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor i det hele tatt trenger vi å vite hennes seksuelle legning? Det bringer absolutt ingen verdi til spillet. La det heller være opp til fantasien til den enkelte.

 

Litt usikker på om du bare troller her, men... Vi bør altså slutte å vise folk som kysser i spill i det hele tatt, for det kunne jo gi et hint om hva slags seksuell legning de har?
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...