Gå til innhold

Neste Gears of War får kvinnelig hovedperson


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kaller det "virtue" signalisering. Se her, vi er veldig PC, vi har kvinnelig protagonist!

Merkelig. Jeg kaller det kreativ frihet. :)

 

De som har spilt Gears 4 vet jo at cliffhangeren på slutten la opp til en Kait-sentrisk historie i Gears 5. Det er en del interessante retninger de kan gå her.

 

 

Lenke til kommentar

Hadde kanskje vært lurt om noen opprettet en 2018 Politisk korrekt spill år diskusjons tråd.

 

Litt leit at samme diskusjonen kommer inn i  "alle" nye tråder og blir diskutert mer enn spillene selv.

 

 

Jeg likte Gears 4 godt, men jeg må innrømme at jeg helt har glemt Kait og slutten på spillet :p

 

 

edit: google er fint. Tok en liten refresher. Kan bli spennende dette!

Endret av barezell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så er det vel bare å vente på noen neckbeards som skal rope "Helvetes SJW som skal press inn kvinnfolk i alt av hovedroller"

 

Ja jeg skal klage her. Hvit kvinne og svart mann. Helt i tråd med den neo marxistiske moderne kulturen.

Det er alltid hvit kvinne og svart mann. Aldri hvit kvinne og asiater.

 

Ødela Marvel for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er hva grunnlaget var for å gjøre det. Jeg følger ikke serien og syntes skaperne må få gjøre som de vil.

 

Det er forskjell på at utviklerne introdusere en ny karakter og friske det opp litt (som er greit), i motsetning til feminaziene som hyler at Link må absolutt være jente i neste spillet fordi "muh diversity".

Lenke til kommentar

Ja jeg skal klage her. Hvit kvinne og svart mann. Helt i tråd med den neo marxistiske moderne kulturen.

Det er alltid hvit kvinne og svart mann. Aldri hvit kvinne og asiater.

 

Ødela Marvel for meg ihvertfall.

Nå har vel Jessica Jones og Luke Cage vært en ting siden tegneseriene oppstod, så at det er i tv serien om henne er ikke overraskende. Jeg er dog ikke uenig med deg at det ligger en liten agenda bak "Jungle fever" konseptet ja. Ser som nesten aldri ett par som består av en hvit mann og svart kvinne. Alt i alt så er det bare å la vær og bry seg, man har ikke kontroll over propaganda maskinen.

Lenke til kommentar

Nå er det utallige spill med en hvit, mannlig hovedperson som har en hvit, kvinnelig partner. For å følge den samme logikken så må dette bety at utviklerne har en agenda imot fargede og homofile.

Vi lever på et kontinent hvor mennesker er stort sett hvite i huden, samme i USA er dette ett faktum. Så da er det logisk at det er stort sett hvite mennesker som presenteres i spill lagd på disse to kontinentene. Eller er du uenig i det? Uansett bryr meg katta om det, bare syntes det er mer og mer åpenlyst at det blir dyttet inn i nymotens media. Spill, filmer, serier hva enn. 

Lenke til kommentar

Vi lever på et kontinent hvor mennesker er stort sett hvite i huden, samme i USA er dette ett faktum. Så da er det logisk at det er stort sett hvite mennesker som presenteres i spill lagd på disse to kontinentene. Eller er du uenig i det? Uansett bryr meg katta om det, bare syntes det er mer og mer åpenlyst at det blir dyttet inn i nymotens media. Spill, filmer, serier hva enn. 

 

Jeg er enig og stort sett er det hvite og mannlige protagonister vi ser. Men både USA og Europa har store, fargede minoriteter (12% av den amerikanske befolkningen er svart), i tillegg til at halve befolkningen naturlig nok er kvinner, så det ville vært rart om disse ikke var en del av målgruppen til spillselskapene. Jeg er også veldig glad for at man beveger seg bort fra token-karakterene fra 90-tallet, der man gjerne slengte inn en og annen totalt intetsigende farget karakter som et slags alibi.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...