Gå til innhold

Fagforeningskontigent som stadig vokser...


cybervision_

Anbefalte innlegg

Hva betaler andre i fagforeningskontigent?

 

Jeg betaler 1.3% av bruttolønn uten noen forsikringer med, kun medlemsskap. 

 

Jeg får greie avtaler på forsikring, men synes det er ganske mye hver måned for å være medlem, jeg kan dekke mye forsikring for de pengene for å si det slik.

Endret av cybervision_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på hvor man jobber om det lønner seg. I enkelte yrker er det nesten nødvendig, i andre nesten meningsløst. Ser jo av historien at det ikke magisk gir deg trygg jobb uten problemer resten av livet. Kjenner flere som har meldt seg ut etter ikke å ha fått forventet hjelp ved konflikter.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvor man jobber om det lønner seg. I enkelte yrker er det nesten nødvendig, i andre nesten meningsløst. Ser jo av historien at det ikke magisk gir deg trygg jobb uten problemer resten av livet. Kjenner flere som har meldt seg ut etter ikke å ha fått forventet hjelp ved konflikter.

 

Om de forventet en trygg jobb uten problemer resten av livet, så er det ikke rart de ikke fikk det de forventet....

 

AtW

Lenke til kommentar

Kommer litt an på hvor man jobber om det lønner seg. I enkelte yrker er det nesten nødvendig, i andre nesten meningsløst. Ser jo av historien at det ikke magisk gir deg trygg jobb uten problemer resten av livet. Kjenner flere som har meldt seg ut etter ikke å ha fått forventet hjelp ved konflikter.

I hvilke yrker vil du si det er nødvendig, eller veldig lurt å være organisert?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri medlem i løpet av mine 60 år. Har aldri vært noe problem, bare penger spart.

 

Kunne ikke drømme om å bli medlem heller, men primært av politiske og prinsipielle årsaker fremfor økonomiske.  

 

Har altid forhandlet på egen hånd og det gjelder både lønn, extra ferie og andre goder, men er man ikke voksen nok til det, er det kanskje greit å være medlem.

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

 

Jeg har aldri medlem i løpet av mine 60 år. Har aldri vært noe problem, bare penger spart.

Kunne ikke drømme om å bli medlem heller, men primært av politiske og prinsipielle årsaker fremfor økonomiske.

 

Har altid forhandlet på egen hånd og det gjelder både lønn, extra ferie og andre goder, men er man ikke voksen nok til det, er det kanskje greit å være medlem.

Ehm, de kommer ikke å forhandler for medlemmer sånn uten videre... Tror du bør åpne øynene dine, uten fagforeninger hadde vi ikke hatt de lovfestede godene vi har i dag.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men er man ikke voksen nok til å innse at en spesialist forhandler bedre er man ikke det, da er det kanskje greit å stå utenfor.

 

Hvem vet best hva du bidrar med?  Hvis ikke deg selv, burde du kanskje spørre deg selv hvorfor ikke... 

 

Er du ikke bedre enn andre eller bidrar med mer enn andre?  Hvis nei, så er det selvfølgelig greit å la noen andre prate for deg, særlig om man er en unnasluntrer, men hadde igrunn trodd at en jurist kunne stå opp for seg selv også i en lønnsforhandling, men der tar jeg kanskje feil.

 

En fagforeningspamp vil aldri kunne gi meg det jeg fortjener i forhold til andre, og ikke bare det, han vil også være sterkt imot det.  "Du skal ikke tro du er noe..."

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar

Du vet best hva du bidrar med. Men er du den dyktigste forhandleren du vet om?

 

Enhver jurist kan representere seg selv, eller "stå opp for seg selv" som du med stor pathos kaller det, i en domstol. Med noen få unntak gjør ingen av oss det. Hvorfor tror du det er slik?

 

Fordi Heinlein tok feil. Spesialisering er for mennesker, ikke bare maur. Den som forhandler mer og oftere blir en bedre forhandler, og forhandlingsteknikk er mer enn bare å kjenne ditt personlige bidrag.

 

Den som aldri forhandler for noen andre enn seg selv vil aldri være noe mer enn den nest beste forhandleren ved bordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...