Gå til innhold

Giskes omgang med 19 år gammel politiker


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Syns hun Haugesundersken virket litt falsk. Bare nevner at jeg oppfattet hun litt falsk i intervjuet..

Praktikant i UD. De folkene er en egen rase, og kan virke sånn. Jeg jobbet på en norsk utenriksstasjon ett år, og de jentene har en eller annen genfeil. Seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Er nok lekket av noen som støtter Giske i Ap. Nettavisen er jo uansett en søppelavis.

Ja, det er også NRK, VG, DB, DN, Aftenposten, TV2, Klassekampen, Amedia gruppen, Egmont osv.. hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar

 

Syns hun Haugesundersken virket litt falsk. Bare nevner at jeg oppfattet hun litt falsk i intervjuet..

Praktikant i UD. De folkene er en egen rase, og kan virke sånn. Jeg jobbet på en norsk utenriksstasjon ett år, og de jentene har en eller annen genfeil. Seriøst.

 

Er ikke praktikantstillingene veldig attraktive? Det medfører gjerne høye karakterkrav og gode språklige ferdigheter. Hvilke(n) genfeil var det snakk om, egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

De jeg har møtt har vært litt kunstige, overdreven selvtillit og litt I sin egen lykkelige verden. Vanskelig å sette ord på, men de er litt snodige, bare.

Lenke til kommentar

 

Syns hun Haugesundersken virket litt falsk. Bare nevner at jeg oppfattet hun litt falsk i intervjuet..

Praktikant i UD. De folkene er en egen rase, og kan virke sånn. Jeg jobbet på en norsk utenriksstasjon ett år, og de jentene har en eller annen genfeil. Seriøst.

 

 

Sorry altså, men med alt det merkverdige du lirer av deg, så tar jeg ikke dine menneskevurderinger så seriøst.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

 

Syns hun Haugesundersken virket litt falsk. Bare nevner at jeg oppfattet hun litt falsk i intervjuet..

 

Praktikant i UD. De folkene er en egen rase, og kan virke sånn. Jeg jobbet på en norsk utenriksstasjon ett år, og de jentene har en eller annen genfeil. Seriøst.

 

Sorry altså, men med alt det merkverdige du lirer av deg, så tar jeg ikke dine menneskevurderinger så seriøst.

 

AtW

Jeg utdypet dette et par poster nedenfor. Les.
Lenke til kommentar

 

Line står frem med sin Giske-historie: – Viktig at varslerne får et ansikt

 

Hvis dette stemmer, så er Giske en større gris enn jeg trodde.

 

Virker som han kysset henne, det var nok ikke særlig lurt eller bra gjort.

 

 

Det er noe ordentlig svineri vil jeg heller si. Å kysse med tungen er en langt mer intim handling enn et klaps på rumpen etc. Men hos Giske er det altså første-trekket, og igjen registrerer vi fraværet av gjensidighet i situasjonen.

 

Ikke vanskelig å skjønne hvilket dilemma hun må ha følt vs. det å klage, dvs. hun praktikant med drømmer om jobb-fremtiden, og han minister som kan lage mye trøbbel i så henseende.

 

Det er i grunn ikke noe som skiller Giske fra "andre værstinger" vi hører om fra utlandet. Donald Trump uttrykte (skrøt)  av det med rene ord, dvs. ved en viss maktposisjon kan man tillate seg hva som helst, og slippe unna med det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Line står frem med sin Giske-historie: – Viktig at varslerne får et ansikt

 

Hvis dette stemmer, så er Giske en større gris enn jeg trodde.

 

Virker som han kysset henne, det var nok ikke særlig lurt eller bra gjort.

 

 

Det er noe ordentlig svineri vil jeg heller si. Å kysse med tungen er en langt mer intim handling enn et klaps på rumpen etc. Men hos Giske er det altså første-trekket, og igjen registrerer vi fraværet av gjensidighet i situasjonen.

 

Ikke vanskelig å skjønne hvilket dilemma hun må ha følt vs. det å klage, dvs. hun praktikant med drømmer om jobb-fremtiden, og han minister som kan lage mye trøbbel i så henseende.

 

Det er i grunn ikke noe som skiller Giske fra "andre værstinger" vi hører om fra utlandet. Donald Trump uttrykte (skrøt)  av det med rene ord, dvs. ved en viss maktposisjon kan man tillate seg hva som helst, og slippe unna med det.

 

Ingenting tyder vell på at dette var første trekket?

 

Virker også spekulativt å blande inn en svakt begrunnet påstand om at Trump skrøt av å trakassere kvinner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det gjelder Trump ble det jo tatt opp på bånd i valgkampbussen som vi husker, rart du ikke har fått med deg det?

 

For øvrig så handler alt dette åpenbart om dominans, der selve tilfredstillelsen ligger i maktutøvelse overfor andre. Og dette gjentar seg derfor gang etter gang.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For Giskes del handler det ikke åpenbart om dominans, nei. Rent spekulativt vil jeg heller påstå at det for hans del handler om å få seg mus.

Sex er makt, får du mus, får du makt. Og økt selvbilde, mer tro på at du er ufeilbarlig, som i tur fører til mer musejakt.

Lenke til kommentar

Sjølvsagt har dei prata med kvarandre, men det er ikkje slik at om ein treffer på ei tilfeldig jente som ein likar, så er det fritt fram å presse ho opp til ein vegg og stikke tunga ned i halsen på ho utan å spørje fyrst. Slikt ville vel kunne få konsekvensar også for oss "vanlege" folk, og det blir ikkje betre når ein minister gjer dette med ei jente som er halvparten så gammal som han sjølv.

 

Etter alt det som har komme fram (ser då vekk frå tekstmeldinga) må ein gå ut frå at påstandane som har komme fram stort sett stemmer. Ingen røyk utan eld, altså. Det er bra at dette blir teke opp, for slik som dette kan ein ikkje ha det, verken i Arbeidarpartiet eller andre stader. Det er tøft gjort av jenta å stå fram, og bra at ein får eit inntrykk av kva sakene verkeleg dreiar seg om slik at ein ikkje sit att med eit inntrykk av at dette berre dreiar seg om ein haug med anonyme folk som brukar dette i ein intern maktkamp.

 

No bør media roe ned og kjenne sitt ansvar, slik at ikkje går med Giske som med Tore Tønne. Og så håpar eg at han "frisknar til", slik at han får forsvare seg og komme med sin versjon til sentralstyret i AP. Uansett, slik alle desse sakene framstår er han ferdig som politikar med verv av betydning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I krig er sannheten det første offeret. Jeg har sluttet å prøve å finne ut hvem som har gjort hva mot hvem, og hvem som snakker om det. AP er tradisjonelt et parti befolket av amatører med motstridende krefter, og som som har klart å holde sammen, og ha en glatt fasade utad, fordi det er den måten de vinner velgere på. Nå svinner velgermassen (har noen sett noen meningsmålinger i det siste, for resten) og da taper de ingenting på å krangle. AP lever opp til det gamle ordtaket om at når krybben er tom, bites hestene.

Siste meningsmåling (Frp, Høyre og Venstre rent flertall):

http://www.klassekampen.no/article/20180106/ARTICLE/180109977

Lenke til kommentar

Etter Giske-saken, hva kommer da? Flere griser, eller skal vi gå rett til hovedretten: en full gjennomgang av 22/7?

Det hadde absolutt vore på sin plass. Det viktigaste som kom ut av gjennomgangen av 22/7 var å leggje ned politiet i distrikts-Norge, slik at ein står svakare dersom ei terrorhandling eller ei naturkatastrofe skulle ramme der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...