Gå til innhold

Nå beskyldes også BMW for å jukse med dieselbiler


Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan er Tesla den råtneste av dem alle? Tesla er ikke engang i fossilbilindustrien, så det ville jo være veldig rart.

Skrev aldri at de var en del av fossilbil industriet. 

 

"Fossilbil industrien pluss Tesla"

 

Så hvordan er Tesla den råtneste av dem alle? Det klarer du merkelig nok ikke å svare på, men begynner å kverulere på formuleringer.

 

Klarer ikke å svare på? Jeg er ikke evneveik, så det er ikke vanskelig akkurat.

 

Villedende markedsføring f.eks bare i Norge har de inngått mange forlik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Klarer ikke å svare på? Jeg er ikke evneveik, så det er ikke vanskelig akkurat.

 

Villedende markedsføring f.eks bare i Norge har de inngått mange forlik.

 

 

Nå er det vell bare snakk om ett forlik og en veiledende markedsføring? Aka at P90D hadde 700hk eller hva det var. For all del, jeg forsvarer dem ikke på dette. Jeg liker det langt bedre slik de holder på nå, uten hk da det er vanskelig å gi ett korrekt bilde. Alle bilene er vell registrert med +/- 90hk i vognkortet feks. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er det du prøver på? Det som står i innlegg 14 er:

 

"Det er kun VW som er tatt for det"

 

 

Som et svar på: "det er juks at VW/BMW/flere andre har blitt fersket i å ha "programvare designet for å gi bedre resultater i laboratoriet".

Nå prøver du, på kjent Salvesen vis å vri det til at jeg har sagt at flere er tatt for det slik at du ikke trenger å komme med noen kilde.... Det er ikke bare i det andre innlegget du dummer deg ut.. Som jeg sa. Du opptrer ALDRI redelig. ALDRI. Kjent fra andre forumer også.

Det er håpløst å diskutere når man hele tiden blir utsatt for slike uredeligheter

 

 

Nei, hadde jeg prøvd for noe slik hadde jeg ikke referert til noe annet innlegg. Så innrømmet du kun en da, fornøyd? 

Har ikke innrømmet noe jeg, da jeg i kontrast til visse andre ikke har for vane å spre ting som ikke har rot i virkeligheten. Det som er greia her er at du er for feig til å innrømme at med det ble hele poenget for innlegget ditt borte. På kjent Salvesen vis... Hva er poenget med slike uredeligheter hele tiden?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Klarer ikke å svare på? Jeg er ikke evneveik, så det er ikke vanskelig akkurat.

 

Villedende markedsføring f.eks bare i Norge har de inngått mange forlik.

 

 

Nå er det vell bare snakk om ett forlik og en veiledende markedsføring? Aka at P90D hadde 700hk eller hva det var. For all del, jeg forsvarer dem ikke på dette. Jeg liker det langt bedre slik de holder på nå, uten hk da det er vanskelig å gi ett korrekt bilde. Alle bilene er vell registrert med +/- 90hk i vognkortet feks. 

 

Foreløpig ett forlik ja, men de er saksøkt av to andre grupper. Så får vi se da. For i motsetning til deg venter jeg til saken er ferdig behandlet før jeg sier at noen er tatt

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så godt som alle BMWer med denne dieselmotoren har automatgir. Jeg har selv en slik bil, og med mindre jeg gjør kickdown er ALDRI turtallet over 3500 o/min. Selv med en stor campingvogn på slep opp til norske fjelloverganger i 80 kmt var turtallet aldri over 3500 o/min. Påstandene er BARE tull!!!

 

Selvfølgelig, en må såklart stole mer på dine observasjoner vs en skikkelig test med godt måleutstyr... 

 

Her dummer du deg ut. 

 

 

Du må gjerne utdype da, vet du :)

 

Hvorfor ber du han om det? Du har jo på en masse forumer fått forklart dette. Men du lærer jo aldri. Det finnes ingen skikkelig test. For det er ingen fastsatt testprosedyre. Det er kun noen som er ute etter overskrifter som påstår at biler slipper ut for mye under vanlig bruk. Idiotisk påstand da det ikke finnes noe krav for hva som kan slippes ut under en slik "test". Og dette vet jeg at både jeg og flere andre har forklart deg tidligere. Med linker og dokumentasjon. Alikevel fortsetter du med denne spredningen av ting som du selv vet er feil... Hva er poenget? Er det fanatisme? Relgion?

 

 

Det var helle ikke snakk om skikkelig test, det var snakk om observasjon vs måling. Det er ikke jeg som driver med fanatisme og religion... 

 

En skikkelig test var da vitterlig dine ord. I Innlegg 50.....  Det er i hvertfall ingen andre enn deg her som sprer masse feilinformasjon helt bevisst.

Lenke til kommentar

 

 

Denne saken er bare en i en lang rekke der man ser at fossilbilindustrien er gjennområtten. Så jo, de må få seg en skikkelig smekk.

Morsomt at du påstår at det er en rekke hendelser når du ikke klarer å vise til noen

 

Kødder du nå? Du har ikke fått med deg kartellvirksomheten i Tyskland gjennom flere tiår, utslippsjukset, intens lobbyvirksomhet for å stanse elbiler, osv.?

Jeg har fått med meg at mange internettroll er veldig ivrige på å spre ryktene om det der. Men så lenge ingen av dem klarer å komme opp med en enste link på at noen er tatt for noe (foruten VW altså), så er svaret på hvem som kødder rimelig innlysende... Det er ikke meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan er Tesla den råtneste av dem alle? Tesla er ikke engang i fossilbilindustrien, så det ville jo være veldig rart.

Skrev aldri at de var en del av fossilbil industriet. 

 

"Fossilbil industrien pluss Tesla"

 

Så hvordan er Tesla den råtneste av dem alle? Det klarer du merkelig nok ikke å svare på, men begynner å kverulere på formuleringer.

 

Klarer ikke å svare på? Jeg er ikke evneveik, så det er ikke vanskelig akkurat.

 

Villedende markedsføring f.eks bare i Norge har de inngått mange forlik.

 

Hvilke forlik da?

 

Og du mener at dette er verre en utslippsjuks, flere tilfeller av kartellvirksomhet, grov korrupsjon, osv.?

Lenke til kommentar

 

 

 

Denne saken er bare en i en lang rekke der man ser at fossilbilindustrien er gjennområtten. Så jo, de må få seg en skikkelig smekk.

Morsomt at du påstår at det er en rekke hendelser når du ikke klarer å vise til noen

 

Kødder du nå? Du har ikke fått med deg kartellvirksomheten i Tyskland gjennom flere tiår, utslippsjukset, intens lobbyvirksomhet for å stanse elbiler, osv.?

 

Jeg har fått med meg at mange internettroll er veldig ivrige på å spre ryktene om det der. Men så lenge ingen av dem klarer å komme opp med en enste link på at noen er tatt for noe (foruten VW altså), så er svaret på hvem som kødder rimelig innlysende... Det er ikke meg

 

Ok, du troller.

 

http://www.spiegel.de/international/germany/the-cartel-collusion-between-germany-s-biggest-carmakers-a-1159471.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Denne saken er bare en i en lang rekke der man ser at fossilbilindustrien er gjennområtten. Så jo, de må få seg en skikkelig smekk.

Morsomt at du påstår at det er en rekke hendelser når du ikke klarer å vise til noen
Kødder du nå? Du har ikke fått med deg kartellvirksomheten i Tyskland gjennom flere tiår, utslippsjukset, intens lobbyvirksomhet for å stanse elbiler, osv.?
Jeg har fått med meg at mange internettroll er veldig ivrige på å spre ryktene om det der. Men så lenge ingen av dem klarer å komme opp med en enste link på at noen er tatt for noe (foruten VW altså), så er svaret på hvem som kødder rimelig innlysende... Det er ikke meg
Ok, du troller.

 

http://www.spiegel.de/international/germany/the-cartel-collusion-between-germany-s-biggest-carmakers-a-1159471.html

Lenke til kommentar

 

En skikkelig test var da vitterlig dine ord. I Innlegg 50.....  Det er i hvertfall ingen andre enn deg her som sprer masse feilinformasjon helt bevisst.

 

 

Det var helle ikke snakk om skikkelig test, det var snakk om observasjon vs måling. Det er ikke jeg som driver med fanatisme og religion... 

 

 

 

Altså, nå kutter du med vilje. Jeg sa en skikkelig test med måleutstyr. Jeg sa dog ikke at det var noen godkjent form for test, eller noe lignende(ref NEDC) eller lignende. Men jeg skjønner at det er misvisende for deg, men det var altså ikke meningen. Du må slappe av RS, livet går videre... 

 

Forøvrig gidder jeg ikke svare deg lengre, du er alt for hårdsår, vrir om på ting som blir sagt og klarer ikke å slappe av. Det er helt unødvendig i 90% av tilfellene, og blir i tillegg ofte moderert. I tillegg bytter du nick og styrer på etterhvert som du blir utestengt, her og resten av "bilforumene" som du henger på. Det blir for mye mas for min del. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helt vanlig taktikk fra deg det der. Komme med usanne beskyldninger om andre og si at du ikke gidder mer.....Først går du inn i diskusjonen og påstå at jeg i innlegg 14 har sagt at det er flere enn VW som er tatt. Når sannheten etterhvert kommer for en dag spør du om jeg er fornøyd med at jeg bare innrømmet 1. (VW). MEn det var jo du som kom inn å sa det var flere...  Uredeligheter hele veien.....

Endret av 2600RS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man er slått går man over til å diskutere person :)

Litt vanskelig når personen du diskuterer med konsekvent beskylder andre for ting de ikke har sagt. Da er det veldig vanskelig å unngå nettopp det. Og når vedkommende spørres om hvorfor han er uredelig så kommer det nye falske beskyldninger...  Hvis folk ikke klarer å forholde seg til det andre har sagt men må dikte opp ting har de i utgangspunktet ikke noe i et diskusjonsforum å gjøre. Det er slitsomt å måtte henvise til hva man faktisk har sagt hele tiden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes tonen i denne tråden er så kjip at jeg ikke gidder delta. Og det gjelder da spesielt én person. 

Er det samme person som du mente var bedrev  "Panisk flisespikking. Ren apologisme" ? Fordi han ikke satte likhetstegn mellom beskyldinger og det å være dømt?

Endret av 2600RS
Lenke til kommentar

Det var ikke deg jeg tenkte på, men uansett.

Når man begynner å snakke om sine egne testmetoder osv, da blir det for mye rett og slett, og alt for teoretisk til at noen gidder å bry seg.

Alle bilfabrikanter tester sine biler etter fastsatte testprosedyrer. VAG jukset her og ble straffet for det, men ikke nok etter mitt syn.

Aldri i verden at ingen i EU ikke visste om både utslippsjukset og kartellvirksomheten, bilprodusentene har myndighetene i sin hule hånd og gjør dessverre akkurat hva de vil.

At testprosedyrene er mangelfulle er EU sin skyld, og også produsentene som ikke vil bruke mer penger på utslippsrensing, men også fordi de delvis styrer hva EU sier og gjør. Dette ser man også i statene der produsentene og oljeselskaper har store lobbyvirksomheter mot EPA og strengere krav til forbruk og utslipp. Myndighetene lar seg kjøpe og overkjøres av de store firmaene som har alt for stor makt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...