Gå til innhold

EA: – Vi gir ikke opp mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Jo, du kan kjøpe deg til å bli en bedre spiller i form av at alle fordelene du får, det er jo det som er hele poenget med å boikotte dette helt. Helt på trynet at ikke alle bare boikotter mikrotrasnaksjoner for et spill man har betalt fullpris for, eneste grunnnen til å ikke boikotte dette er at du ikke forstår konseptet, for eneste konseptet bak dette er at store selskaper skal kunne tappe lettlurte personer for enda mer penger.

Spillere som blir melket mest her er 2 rangs spillere som veldig gjerne vill være like bra som første rangs spillere men hverken har tid eller ork til det, vanligvis starter denne spill gruppen å jukse, men når man kan betale seg til det så gjør de det med glede, EA ser dette veldig klart å utnytter det. Denne gruppen er også blant de største innen Gamere (pga det ble mainstream med konsoller).. 3 rangs spiller er unger som får spill av foreldrene sine feks...

 

edit...

en haug med leifer å sikkert flere, men orker ikke rette mer :)

Endret av simalarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sa ikke at han sa det heller, så det er greit. Men det er en interessant og nokså hårete konsekvens av det han sa - at de ønsker at dataspill skal bli det første mediet med innebygget klasseskille. Når man kjøper en kinobillett, en bok, tegneserie, LP, CD, DVD eller blu-ray, da får man tilgang til det samme innholdet på samme premisser, men her er altså det at "noen har mer penger enn tid" et uproblematisk argument for at de skal kunne kjøpe seg til en annen opplevelse. Dette skjer nødvendigvis på bekostning av de som har mer tid enn penger, for spillet må jo lages slik at det irriterer rikingene til å betale. EA stiller seg altså til doms over verdien på fritiden til sine brukere.  Det blir bare verre jo mer jeg tenker på det.

Du må ta vekk kinobilletter fra analogien din :)

Sakset fra http://www.kinomagasinet.no/artikkel/slik-blir-nye-colosseum-kino-etter-oppussingen/

"I Nye Colosseum blir det også nye seter som koster mer: Gullrekka i midten med 50 kroner mer pr. billett og «intens» på aller første rad, med 30 kroner i tillegg.

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar

Jo, du kan kjøpe deg til å bli en bedre spiller i form av at alle fordelene du får, det er jo det som er hele poenget med å boikotte dette helt. Helt på trynet at ikke alle bare boikotter mikrotrasnaksjoner for et spill man har betalt fullpris for, eneste grunnnen til å ikke boikotte dette er at du ikke forstår konseptet, for eneste konseptet bak dette er at store selskaper skal kunne tappe lettlurte personer for enda mer penger.

 

Spillere som blir melket mest her er 2 rangs spillere som veldig gjerne vill være like bra som første rangs spillere men hverken har tid eller ork til det, vanligvis starter denne spill gruppen å jukse, men når man kan betale seg til det så gjør de det med glede, EA ser dette veldig klart å utnytter det. Denne gruppen er også blant de største innen Gamere (pga det ble mainstream med konsoller).. 3 rangs spiller er unger som får spill av foreldrene sine feks...

 

edit...

en haug med leifer å sikkert flere, men orker ikke rette mer :)

 

Når 1 rang spillere slutter å spille dette (spillere som dedikerer seg til spill å blir riktig gode i enkelte + vet mye om spill mekanikk generelt) så blir statusen med å være god sugd ut av spillet å 2 rangs spillere som nevnt over villl miste interessen, da sitter man igjen med foreldre som u-vitende kjøper spill til sine Barn pga det er Star wars (selger på varemerke, som veldig mye gjør til denne kunde gruppe). Dette kan være veien dette går ...

 

Boikott EA, eller enda bedre, få Star Wars rettighetene bort fra EA. Jeg vet Disney allerede har reagert små negativt på det EA gjør med varemerket dems (Mikrotransaksjonene)

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om dem har grind to win så kan dem ha pay to win også. Beste erjo om man unlocker alt i en spiller delen av spillet. Jeg har dessverre ikke like mye tid til å spille som endel andre så hvorfor skal ikke jeg få leke med de gøyeste lekene sånn som de som har tid til å sitte mange timer år dag?

 

Snakker nå ikke om dette spillet da jeg ikke bryr meg om first person skuespill eller starwars. Men sånn generelt. Om dem har grind to win så bør det også være greit med pay2win.

 

Hvorfor slikt hastverk hvis det er et enspiller spill ?

Det er jo mye mer givende å kunne låse opp ting etterhvert å ha en normal progresjon i spillet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg sa ikke at han sa det heller, så det er greit. Men det er en interessant og nokså hårete konsekvens av det han sa - at de ønsker at dataspill skal bli det første mediet med innebygget klasseskille. Når man kjøper en kinobillett, en bok, tegneserie, LP, CD, DVD eller blu-ray, da får man tilgang til det samme innholdet på samme premisser, men her er altså det at "noen har mer penger enn tid" et uproblematisk argument for at de skal kunne kjøpe seg til en annen opplevelse. Dette skjer nødvendigvis på bekostning av de som har mer tid enn penger, for spillet må jo lages slik at det irriterer rikingene til å betale. EA stiller seg altså til doms over verdien på fritiden til sine brukere.  Det blir bare verre jo mer jeg tenker på det.

Du må ta vekk kinobilletter fra analogien din :)

Sakset fra http://www.kinomagasinet.no/artikkel/slik-blir-nye-colosseum-kino-etter-oppussingen/

"I Nye Colosseum blir det også nye seter som koster mer: Gullrekka i midten med 50 kroner mer pr. billett og «intens» på aller første rad, med 30 kroner i tillegg.

 

Men det er fortsatt samme filmen. Kinovaktene går ikke rundt og knytter bind for øynene på fattigfolket mot slutten av forestillingen og sier at "dette får bare førsteklasse se". Folk har jo forskjellige anlegg og fjernsyn også.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen på et spill jeg spilte på f.eks Super Nintendo i 1993, og et spill jeg kjøper i dag, er at spillet jeg kjøper i dag gjerne har en online multiplayer, med stadige utvidelser. Spillet har med andre ord en helt annen levetid. 

 

Så det gjelder å finne en balanse mener jeg. Mellom ikke å bli for utnyttet som forbruker, men samtidig forstå at kanskje mikrotransaksjoner gir utviklere en god grunn til å fortsette også.

 

Føler det er veldig hylekor mentalitet i 2017. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Virkeligheten er at det er ulike typer spillere i spill. Noen har mer penger enn tid, og noen har mer tid enn penger, og man vil alltid prøve å balanse de to, sa Jorgensen."

 

De kan ikke forsvare det de gjør med "balansering".

 

Sett at to personer har akkurat like mye tilgjengelig fritid, men den ene har bedre økonomi enn den andre. Da har EA skapt en ubalanse mellom disse to, ettersom det er mer sannsynlig at den spilleren med best økonomi har midlene til å kjøpe seg fordeler.

 

Når EA bruker "balansering" som forsvarsargument, er de da avhengig av at vi godtar at verden er strukturert slik at spillere enten har mer tid, eller mer penger, men ikke begge deler. Det tror jeg ikke rimer med virkeligheten. Faktisk tror jeg situasjonen jevnt over er slik at de med mer fritid også har mer penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sett at to personer har akkurat like mye tilgjengelig fritid, men den ene har bedre økonomi enn den andre. Da har EA skapt en ubalanse mellom disse to, ettersom det er mer sannsynlig at den spilleren med best økonomi har midlene til å kjøpe seg fordeler.

 

Kan ikke kjøpe reelle fordeler i battlefront, uansett mengden penger du har...

Lenke til kommentar
Vi gikk bort fra mikrotransaksjonene fordi spillerne følte det var en betal-for-å-vinne-mekanikk. Virkeligheten er at det er ulike typer spillere i spill. Noen har mer penger enn tid, og noen har mer tid enn penger, og man vil alltid prøve å balanse de to, sa Jorgensen.

 

 

så hvordan tiltak er gjort for at match makeing balanserer dette?

 

Nei tåpelig. Glad jeg har gidd opp dette firmaet for lenge siden!

Lenke til kommentar

Er vel ingen som seriøst trodde EA ville dumpe mikrotransaksjoner? Sålenge det blir gjort på en bra måte så får dem som har overflødig kapital gjerne donere det til EA. Bare det ikke går utover spillet for resten.

Hvordan kan ytterligere transaksjoner i et spill man allerede har betalt 500 kr for bli gjort på en bra måte?, videre går dette vedlig ofte direkte på allerede lettlurte, spillesyke (gambling) å utsatte personer som sitter å betaler dette på kreditt kortene sine fordi de ikke har selvkontroll eller vet bedre,  selv om EA nå prøverå overbevise at det hovedsakelig er personer som med god kapital som  benytter seg av dette nå, EA kommer til å tyne dette så langt det går for å beholde denne funksjon i sine spill på en eller annen måte derfor kommer det nå slike meningsløse ynnskyldninger for å kunne ha med dette på en eller annen måte. Dette skjer pga massivt press fra Reddit (at funksjon ble lagt på is, at de nå må forklare seg), så jo det nytter at fobruker sier fra ...

 

Dette er også en fullstending meningsløs ting å forsvare som forbruker, totalt meningsløst....

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan kan ytterligere transaksjoner i et spill man allerede har betalt 500 kr for bli gjort på en bra måte?, videre går dette vedlig ofte direkte på allerede lettlurte, spillesyke (gambling) å utsatte personer som sitter å betaler dette på kreditt kortene sine fordi de ikke har selvkontroll eller vet bedre,  selv om EA nå prøverå overbevise at det hovedsakelig er personer som med god kapital som  benytter seg av dette nå, EA kommer til å tyne dette så langt det går for å beholde denne funksjon i sine spill på en eller annen måte derfor kommer det nå slike meningsløse ynnskyldninger for å kunne ha med dette på en eller annen måte. Dette skjer pga massivt press fra Reddit (at funksjon ble lagt på is, at de nå må forklare seg), så jo det nytter at fobruker sier fra ...

 

Dette er også en fullstending meningsløs ting å forsvare som forbruker, totalt meningsløst....

 

Slik som overwatch.

500 er utrolig lite for et spill.

To spill?

Med mikrotransaksjoner får du ofte dlc tilsvarende basisspillet.

 

Meningsløst å forsvare? Så du vil ha dyrere spill? Dårligere spill? Mindre spill? Eller betalt dlc?

For du kan ikke sitte der å si at de skal gå konkurs fordi du mener de skal ta mindre betalt.

 

Hva gjelder personer som er avhengige. De må oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar

 

- Har nevnt dette før, men synes det er like relevant...

En venn av meg som er Veteran i EQ.

Hun sa det at det er lett å skille mellom en proff med "basic"-charater og en amatør med en "souped-up"-character.

 

Med andre ord...

Mange har en verktøyskasse, men det betyr ikke at man nødvendigvis er en god snekker.

 

Øvelse gjør mester, ikke verktøyet...

Som i dette tilfeller er en Spill-character.

 

I overført betydning...

Man kan gjerne ha råd til den råeste og beste motorsagen på markedet, men man blir ikke automatisk en proff tømmermann for det.

 

 

Dette er jo bare dumt, skal du sammenligne for å si noe fornuftig om effekten av pay2win så får du sammenligne spillere som er like gode eller erfarne. 

 

 

- Hva er dumt, sa du?

 

Jeg poengterte bare at selv om du betaler for å nå toppen/eliten så betyr det ikke at du fortjener å være der.

 

Øvelse gjør mester, uansett hvor tykk sparegrisen din måtte være.

 

Selv er jeg imot at dem legger til rette for en slik mulighet.

Det er kynisk av spill-utvikklere å gjøre det på den måten.

 

Men siden folk er dumme nok til å benytte seg av muligheten så er det jo lett tjente penger for spill-utvikklerne.

 

Jeg skjønner godt at dem vil prøve å begrense grinding, men når det går utover dem som spiller på en skikkelig måte, da blir det for dumt.

Spill-utvikklerne vil gjerne tjene litt ekstra penger, da spill-utvikkling ikke akkurat er gratis for dem.

Men det er ofte grinderne som bruker denne pay2win muligheten når spill-utvikklerne sette kjepper i hjulene på spillerne, so to speak.

 

Jeg er enig med "Kakeshoma"...

Det er helt normalt at ting tar tid.

 

Det tok meg f.eks. lang tid å komme til slutten av "TES:Morrowind" fordi jeg avsto fra muligheten til å betale for fremgangen, selv om det da var bare snakk om virtuelle-penger.

 

Men at fordi noen ikke har tid og/eller tollmodighet til å bygge seg opp på vanlig så velger dem å betale for det.

Det blir deres velg å ta..., men som nevnt i tektsen over...

Går dette utover andre spillere så blir det for dumt.

 

-----

 

Side note...:

Jeg ser ikke for meg hvofor i alle dager en erfaren spiller skulle trenge å betale seg til topps når han/hun fint klarer det på vanlig måte, det tar bare lengre tid.

 

Penger spart er penger tjent, som det heter på fint.

 

Jeg vil ikke akkurat kalle det "valuta for pengene" når man føler man nærmest blir tvunget til å måtte betale mer for et spill man allerede har kjøpt og betalt for.

 

Uttrykket "A sense of accomplishment..." flyr mer eller mindre rett ut av vinduet sekundet man bruker en "pay2win"-løsning.

 

Og det at spill-utvikklerne går rett ut og sier at dem gjør dette med hensikt.

Da frister ikke spill like mye som dem gjorde før, uansett hvor fantastisk flott spillet ser ut.

 

 

 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar

 

Dette er også en fullstending meningsløs ting å forsvare som forbruker, totalt meningsløst....

 

 

Jeg forsvarer det overhode ikke. Da har du lest imellom linjene og sett hva du selv ville se. Men realiteten er at mikrotransaksjoner og DLC er kommet for å bli. Fra 1 april 2016 til 31 mars 2017 så tjente EA $1.68 billion på mikrotransaksjoner,dlc etc.

 

Ubisoft tjener nå mer på mikrotransaksjoner,dlc,season pass osv en digitalt salg av spill.

 

Når jeg skriver at jeg ikke bryr meg om det gjøres på en bra måte. Så mener jeg at det ikke blir trykt i tryne mitt og at jeg ikke har vesentlige ulemper mot andre når det kommer til online spill. Hvordan det skal løses i et spill som Battlefront 2 som Disney ikke lar EA/Dice ha kosmetisk mer salg pga Star Wars skal holdes ren som bibelen. Er jeg ikke sikker på hvordan skal løses. Om det kan engang løses. Det sitte det nå folk å jobber med på spreng da kapital strømmen fra spillere stagnerer på Battlefront 2.

 

kilde 1

kilde 2

Lenke til kommentar

 

Hvordan kan ytterligere transaksjoner i et spill man allerede har betalt 500 kr for bli gjort på en bra måte?, videre går dette vedlig ofte direkte på allerede lettlurte, spillesyke (gambling) å utsatte personer som sitter å betaler dette på kreditt kortene sine fordi de ikke har selvkontroll eller vet bedre, selv om EA nå prøverå overbevise at det hovedsakelig er personer som med god kapital som benytter seg av dette nå, EA kommer til å tyne dette så langt det går for å beholde denne funksjon i sine spill på en eller annen måte derfor kommer det nå slike meningsløse ynnskyldninger for å kunne ha med dette på en eller annen måte. Dette skjer pga massivt press fra Reddit (at funksjon ble lagt på is, at de nå må forklare seg), så jo det nytter at fobruker sier fra ...

 

Dette er også en fullstending meningsløs ting å forsvare som forbruker, totalt meningsløst....

 

Slik som overwatch.

500 er utrolig lite for et spill.

To spill?

Med mikrotransaksjoner får du ofte dlc tilsvarende basisspillet.

 

Meningsløst å forsvare? Så du vil ha dyrere spill? Dårligere spill? Mindre spill? Eller betalt dlc?

For du kan ikke sitte der å si at de skal gå konkurs fordi du mener de skal ta mindre betalt.

 

Hva gjelder personer som er avhengige. De må oppsøke hjelp.

Du fortsetter å ignorere at det finnes masse spill uten slikt. Og spillene blir bedre av det, ikke dårligere. AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du fortsetter å ignorere at det finnes masse spill uten slikt. Og spillene blir bedre av det, ikke dårligere. AtW

 

Jaha? Kan du nevne et AAA spill som ble bedre fordi det ikke brukte mikrotransaksjoner, ikke hadde expansions, ingen dlc, ikke hadde en spesiell utgave, ikke hadde en oppfølger, eller kostet mer?

Helst et moderne eksempel, som er sammenlignbart.

Men hva som helst er greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal utvidelser eller oppfølgere være diskvalifiserende? Ikke noe av det er noe problem i seg selv, utingen er når ting kuttes fra fullversjonen for å selges ved siden av på dag en eller kort tid etter. Da har vi ganske mange titler å velge i. Den første som faller meg inn er Horizon, et av årets beste spill.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du fortsetter å ignorere at det finnes masse spill uten slikt. Og spillene blir bedre av det, ikke dårligere. AtW

Jaha? Kan du nevne et AAA spill som ble bedre fordi det ikke brukte mikrotransaksjoner, ikke hadde expansions, ingen dlc, ikke hadde en spesiell utgave, ikke hadde en oppfølger, eller kostet mer?

Helst et moderne eksempel, som er sammenlignbart.

Men hva som helst er greit.

 

 

Så nå var det plutselig masse ekstra forutsetninger? Ikke hadde spesialutgave, ikke hadde oppfølger? Hvorfor, hvor kommer den logikken fra? Du maste om at spill ville koste 1500 kroner, det er ingen som helst dekning for det.

 

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...