Gå til innhold

EA: – Vi gir ikke opp mikrotransaksjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilte nylig gjennom Wolfenstein, the new Colossus, et spill som var kjemisk fritt for mikrotransaksjoner. Kjente faktisk ikke en eneste gang at jeg gjerne skulle hatt en mulighet til å kjøpe meg fram til slutten av spillet for å spare tid. Ikke hadde jeg lyst til å kjøpe nye og bedre våpen heller.Noe må ha vært galt?

 

Nei. Ingenting galt der.

Det er akkurat slik normale personer vil oppleve battlefront også.

Bare å spille uten å kjøpe noe, ingen problem med det.

 

Wolfenstein har forresten season pass...

Lenke til kommentar

Nei. Ingenting galt der.

Det er akkurat slik normale personer vil oppleve battlefront også.

Bare å spille uten å kjøpe noe, ingen problem med det.

 

Wolfenstein har forresten season pass...

 

Så business modellen til EA er at unormale personer skal bruke penger?

Lenke til kommentar

Neppe. Da hadde det ikke blitt såpass mye bråk om dette.

Edit: Ser at utrolige 90.000 fans har skrevet under på en petition med håp om å frata EA Star Wars lisensen.

https://www.change.org/p/lucasfilm-revoke-ea-s-star-wars-license

 

Og hvor mange av dem har prøvd spillet selv?

 

Jeg kan garantere deg at det er null problem å spille spillet uten å kjøpe noe som helst i det.

Uten å unlocke et eneste kort.

(selv om du unlocker en hel del kun ved å spille gjennom single player)

Du får faktisk alt du trenger gjennom single player.

 

Hva gjelder å frata dem retten... Hvorfor? De er de eneste som kan å lage den typen spill. De nye er jo langt bedre enn de gamle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvor mange av dem har prøvd spillet selv?

 

Jeg kan garantere deg at det er null problem å spille spillet uten å kjøpe noe som helst i det.

Uten å unlocke et eneste kort.

(selv om du unlocker en hel del kun ved å spille gjennom single player)

Du får faktisk alt du trenger gjennom single player.

 

Hva gjelder å frata dem retten... Hvorfor? De er de eneste som kan å lage den typen spill. De nye er jo langt bedre enn de gamle.

Tipper de har solgt over 100.000 eksemplarer + at mange var også med på betaen. Står ganske greit forklart i på petitionsiden hvorfor EA nå er uegnet til å jobbe videre med utvikling av slike spill.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Neppe. Da hadde det ikke blitt såpass mye bråk om dette.

Edit: Ser at utrolige 90.000 fans har skrevet under på en petition med håp om å frata EA Star Wars lisensen.

https://www.change.org/p/lucasfilm-revoke-ea-s-star-wars-license

 

 

Jeg er en av de, betalte tom- 30 ,- for å gjøre den mer tilgejengelig for flere personer :) Men samtidig koser jeg meg med BF2 på PC også, når det fungerer. Det har vært store problemer meg lag og kræsj etter flere patcher....nå fungerer det greit igjen. Men jeg ser gjerne at noen andre enn EA tar over altså, vi har sett hva EA og DICE har fått til i 2 vendinger nå..

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Tipper de har solgt over 100.000 eksemplarer + at mange var også med på betaen. Står ganske greit forklart i på petitionsiden hvorfor EA nå er uegnet til å jobbe videre med utvikling av slike spill.

 

Når man da kan gå inn der å se at de kommer med påstander som ikke stemmer, så begynner jeg å tvile.

Lite innhold? Nei. Mer enn tidligere spill i serien.

Pay to win? Nei. Ikke mulig å kjøpe kasser.

Dårlig gameplay? Nei. Mye bedre enn tidligere spill i serien.

Kansellere et spill fordi de ikke kan implementere transaksjoner? Nei. Studio gikk konkurs.

Ubalanserte kort? Ikke i det hele tatt.

Måten man unlocker ting? Feil.

Det hele er skrevet av en person som selv sier han ikke har prøvd spillet...

40 timer for å få en hero? Feil, 6.

Lyver om patching av spillet.

 

Og prøvd beta? Hele spillet fungerte annerledes i betaen. (liksom det som er meningen med en beta)

Kasse systemet ble forandret.

Våpen ble balansert.

Osv.

 

Så, om de ikke har spillet selv, og ikke har noe å sammenligne det med.

Hvorfor skriver de under?

 

Hvem andre foreslår de at skal lage et DICE spill, andre enn Dice?

Lenke til kommentar

Når man da kan gå inn der å se at de kommer med påstander som ikke stemmer, så begynner jeg å tvile.

Lite innhold? Nei. Mer enn tidligere spill i serien.

Pay to win? Nei. Ikke mulig å kjøpe kasser.

Dårlig gameplay? Nei. Mye bedre enn tidligere spill i serien.

Kansellere et spill fordi de ikke kan implementere transaksjoner? Nei. Studio gikk konkurs.

Ubalanserte kort? Ikke i det hele tatt.

Måten man unlocker ting? Feil.

Det hele er skrevet av en person som selv sier han ikke har prøvd spillet...

40 timer for å få en hero? Feil, 6.

Lyver om patching av spillet.

 

Og prøvd beta? Hele spillet fungerte annerledes i betaen. (liksom det som er meningen med en beta)

Kasse systemet ble forandret.

Våpen ble balansert.

Osv.

 

Så, om de ikke har spillet selv, og ikke har noe å sammenligne det med.

Hvorfor skriver de under?

 

Hvem andre foreslår de at skal lage et DICE spill, andre enn Dice?

Så du sier at det stemmer faktisk ikke at man feks. kan unlocke bedre helse, raskere reload og slike ting som er direkte fordeler, ved å betale for det? Jeg har ikke prøvd spillet (og kommer ikke til å gjøre det heller) men så tendensene allerede i BF3, så har ingen grunn til å tvile på alt det som blir skrevet og klaget over.
Lenke til kommentar

Så du sier at det stemmer faktisk ikke at man feks. kan unlocke bedre helse, raskere reload og slike ting som er direkte fordeler, ved å betale for det? Jeg har ikke prøvd spillet (og kommer ikke til å gjøre det heller) men så tendensene allerede i BF3, så har ingen grunn til å tvile på alt det som blir skrevet og klaget over.

 

Stemmer. Går ikke å kjøpe noe som helst. Hele betalingssystemet ble fjernet lenge før spillet kom ut.

Hva gjelder kortene man kan unlocke ved å spille i noen minutter, så gir de deg ekstremt små "oppgraderinger"

Ingenting som forandrer utfallet av en kamp.

Lenke til kommentar

Stemmer. Går ikke å kjøpe noe som helst. Hele betalingssystemet ble fjernet lenge før spillet kom ut.

Hva gjelder kortene man kan unlocke ved å spille i noen minutter, så gir de deg ekstremt små "oppgraderinger"

Ingenting som forandrer utfallet av en kamp.

De har blitt midlertidig fjernet pga. rekordmange klager etter at folk fikk se hvordan det faktisk fungerte i betatesten!
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 Grunnen til at det ikke er mulig å kjøpe kasser er jo fordi de satte ny rekord i antall klager på et håpløst system som spillerne var misfornøyd med, hvor det helt åpenbart var mulig å kjøpe seg til fordeler.

 

Vi har ingen anelse av hvordan systemet skulle fungere, da det aldri var i spillet.

Folk fikk prøve en beta, hvor det ble forklart at systemet skulle endres.

Folk klagde på reddit om at systemet i betaen var dårlig.

EA svarte med at det systemet aldri skulle være i spillet, og at de holdt på med et annet.

Folk klagde da på at de holdt på med noe.

(typisk trolling)

Så ea fjernet det fra spillet.

 

Det har aldri vært mulig å kjøpe seg til fordeler i spillet.

Lenke til kommentar

 

 Grunnen til at det ikke er mulig å kjøpe kasser er jo fordi de satte ny rekord i antall klager på et håpløst system som spillerne var misfornøyd med, hvor det helt åpenbart var mulig å kjøpe seg til fordeler.

Vi har ingen anelse av hvordan systemet skulle fungere, da det aldri var i spillet.

Folk fikk prøve en beta, hvor det ble forklart at systemet skulle endres.

Folk klagde på reddit om at systemet i betaen var dårlig.

EA svarte med at det systemet aldri skulle være i spillet, og at de holdt på med et annet.

Folk klagde da på at de holdt på med noe.

(typisk trolling)

Så ea fjernet det fra spillet.

 

Det har aldri vært mulig å kjøpe seg til fordeler i spillet.

 

Tror du på det du selv skriver? EA har ikke tatt spillet helt til beta med et system som ikke skulle være der. Hvis det er tilfelle er utvikling drevet av en inkompetent gjeng uten noen form for prosjektstyring. Det sier seg selv at de visste hva de gikk i beta med. Det var ikke en feil, men de undervurderte naiviteten til (mange av) spillerne og gikk på en smell som følge av det. Så de endret systemet. Det kalles damage control.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Tror du på det du selv skriver? EA har ikke tatt spillet helt til beta med et system som ikke skulle være der. Hvis det er tilfelle er utvikling drevet av en inkompetent gjeng uten noen form for prosjektstyring. Det sier seg selv at de visste hva de gikk i beta med. Det var ikke en feil, men de undervurderte naiviteten til (mange av) spillerne og gikk på en smell som følge av det. Så de endret systemet. Det kalles damage control.

 

Det har vært store forandringer i flere beta før.

Betaen er til for å teste.

 

Når man startet opp betaen på første dag, første minutt, så fikk man beskjed om at systemet var der for at alle skulle få tilgang til mest mulig under testingen av spillet. Slik at balansering av våpen og slikt skulle være bedre ved launch.

 

De undervurderte vist hvor mange som ikke kan lese.

Lenke til kommentar

 

 Tror du på det du selv skriver? EA har ikke tatt spillet helt til beta med et system som ikke skulle være der. Hvis det er tilfelle er utvikling drevet av en inkompetent gjeng uten noen form for prosjektstyring. Det sier seg selv at de visste hva de gikk i beta med. Det var ikke en feil, men de undervurderte naiviteten til (mange av) spillerne og gikk på en smell som følge av det. Så de endret systemet. Det kalles damage control.

Det har vært store forandringer i flere beta før.

Betaen er til for å teste.

 

Når man startet opp betaen på første dag, første minutt, så fikk man beskjed om at systemet var der for at alle skulle få tilgang til mest mulig under testingen av spillet. Slik at balansering av våpen og slikt skulle være bedre ved launch.

 

De undervurderte vist hvor mange som ikke kan lese.

 

 

Har du kilde på dette?

 

Helt kurant med endring av balanse hva gjelder våpen og slikt både før og etter launch. Men det virker veldig rart om EA har innført et helt system som får så mye misnøye for alle skulle få tilgang mest mulig under testing. Spesielt når kritikken etter beta gikk i stor grad på at det tok for lang tid å låse opp ting uten bruk av ekte penger. Det henger ikke helt på greip?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Har du kilde på dette?

 

Helt kurant med endring av balanse hva gjelder våpen og slikt både før og etter launch. Men det virker veldig rart om EA har innført et helt system som får så mye misnøye for alle skulle få tilgang mest mulig under testing. Spesielt når kritikken etter beta gikk i stor grad på at det tok for lang tid å låse opp ting uten bruk av ekte penger. Det henger ikke helt på greip?

 

Kilde på forandringer fra beta?

 

Det er meget merkelig at folk kan klage på noe som de ikke har prøvd?

Reddit brukeren som la ut klagen nevner selv i klagen at han ikke hadde prøvd spillet.

Og klagen ble lagt ut før spillet kom ut.

 

Nå er det en gruppe som ønsker å frata ea rettighetene til star wars spill, og de er ledet av en som heller ikke har prøvd spillet.

 

Det er veldig mye falsk informasjon spredt om dette spillet. Vanligst er informasjonen om hvor lang tid ting tar. Timesvis for kasser, som i realiteten tar under to. 40 timer for en hero, som egentlig tar 6.

 

Folk er ekstremt glade i å henge seg på slikt, spesielt når det er ea de kan klage på.

Over 600.000 negative personer, før spillet kom ut, pga en kommentar om at de holdt på å jobbe med et annet system...

Lenke til kommentar

 

...

 

Jeg har aldri sett noen forsvare EA så ivrig før.

Du liker de tydelig svært godt.

 

Nå har jeg ikke fulgt med alle argumenter i denne tråden, men for min del er essensen fortsatt slik:

Betaler man fullpris for et spill så kan de reise å ryke med mikrotransaksjoner som en del av spillmekanikken. 

 

I tillegg har jeg følgende å si (på generell basis):

Samtlige spill med _micro_transaksjoner hvor man kan bruke 100.000 kr er kun laget for å utnytte de svake. Det finnes ingen spill som er verdt så mye penger, og selv om man betaler seg forbi grinding burde det være umulig å bruke så mye penger. 

Der det er mulig viser det helt klart at spillmekanismen med viten og vilje laget for å suge mest mulig penger ut av folk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 Jeg har aldri sett noen forsvare EA så ivrig før.

Du liker de tydelig svært godt.

 

Nå har jeg ikke fulgt med alle argumenter i denne tråden, men for min del er essensen fortsatt slik:

Betaler man fullpris for et spill så kan de reise å ryke med mikrotransaksjoner som en del av spillmekanikken. 

 

I tillegg har jeg følgende å si (på generell basis):

Samtlige spill med _micro_transaksjoner hvor man kan bruke 100.000 kr er kun laget for å utnytte de svake. Det finnes ingen spill som er verdt så mye penger, og selv om man betaler seg forbi grinding burde det være umulig å bruke så mye penger. 

Der det er mulig viser det helt klart at spillmekanismen med viten og vilje laget for å suge mest mulig penger ut av folk.

 

Nå har de ikke mikrotransaksjoner i spillet, så det punktet faller bort.

 

Men du har uansett ikke betalt fullpris for spillet.

 

Der det er mulig viser det jo bare at det ikke er satt noen grenser.

Skal man alltid ta hensyn til den værst stilte i hver sak, så blir man veldig begrenset.

Hvor skal man sette grensene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...