Gå til innhold

TEST: Apple iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Irisskanneren til min s8+ funker helt fint - til og med når jeg er ute i mørket med hodelykt rett mot skjerm. Kameraer har derimot fått problemer med å fokusere, og jeg stusser veldig over hvor lett den ripes opp, både foran og bak. Ellers er jeg litt usikker på glasset til iphone. Ser nesten ikke en eneste iphone/ ipad utn knust skjermglass...

Lenke til kommentar

Sikkert en super telefon, spesielt for dem som sverger til iOS og ikke bryr seg om hva ting koster. Men å gi den absolutt maksimal poengscore og gi den såhemningsløs og uforbeholden skryt i overskriften, med såpass mange "mangler" virker noe latterlig - for det kan umulig overraske noen i tek.no at denne nå er klistret godt opp på forsiden av VG's nettside også.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vil ikke si at prisen er et minus, fordi prisen er helt akseptabel og ikke skikkelig overpriset. De må plassere seg høyere enn Iphone 8, sånn er det bare, ellers vil de bare tape penger. I tillegg vedder jeg på at Samsung S9(?) også kommer til å få en lignende prislapp.. Burde den også få minus? Prisen går bare opp, akuratt samme som at vi tjener mere og mere hvert år.

Lenke til kommentar

Litt av en telefon. Skulle nesten tro det var en Android..

 

Spøk til side.

Har denne "always on" funksjon på skjermen? Og hvordan virker dette? (Hva vises? Hvordan? Kan det konfigureres?).

Hvordan er skjerm kvaliteten?

Er det slik forhatet pen-tile oppløsning?

Det dere skriver OLED skjerm og ikke AMOLED skjerm, er det en annen teknikk på denne enn feks Samsungs S8?

Har de integrert noen lure løsninger med 3d force touch? (Feks for å kompensere for tapt hjem knapp).

 

Ettersom vi lever i Nordisk klima, er det kanskje ikke så dumt at vi begynner trenden om å teste mobilen i minus grader..?

Feks hvordan mobiler blir påvirket av 0, -5, -10, og -15 grader?

 

Kan dere også begynne å teste "lommelykt" funksjonen? Lysstyrke og lysvinkel.

 

Alt i alt, jeg liker hva jeg ser og leser. Bortsett fra prisen, og mangel for sdkort og 3,5mm Jack. Nesten topp score fra min side!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt skuffet over kommentarfeltet. Hadde forventet at flere skulle fortelle anmelder at han tar feil i sine inntrykk angående en telefon de selv aldri har prøvd. Men det er nå enda tidlig :p

 

Jeg tror denne telefonen blir en finfin brukeropplevelse.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vil ikke si at prisen er et minus, fordi prisen er helt akseptabel og ikke skikkelig overpriset. De må plassere seg høyere enn Iphone 8, sånn er det bare, ellers vil de bare tape penger. I tillegg vedder jeg på at Samsung S9(?) også kommer til å få en lignende prislapp.. Burde den også få minus? Prisen går bare opp, akuratt samme som at vi tjener mere og mere hvert år.

Lol, har du sett prognoser for lønnsøkning i årene fremover?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Resultatene til iPhone X mangler på grafene for 3DMark Ice Storm (ikke at det gjør noe, da den vil yte det samme som iPhone 8)

 

Imo, er iPhone X en ganske kjedelig telefon. Ingen nye materialer, og de bare byttet ut Touch ID med Face ID. Ytelsen og kameraet er den samme som iPhone 8, men kameramodulen er rotert 90° for å gjøre det lettere å vise at man har brukt 11k på en telefon.

Prisen hadde vært greiere om det ble brukt mer premium materialer. Om glasset istedet var safir (som U Ultra), og om aluminiumet på sidene hadde vært f. eks titan eller keramikk.

Det burde være et ganske stort minus at den ikke kommer med en hurtiglader inkludert. Den har støtte for det, og man burde forvente såpass, når man bruker 11k på en telefon.

Kantene rundt sidene av skjermen større enn de er på andre mobiler med heldekkende skjerm, om man sammenligner side ved side, så jeg foretrekker løsningen til Mi Mix.

Ellers er det de vanlige minusene, med iOS, ingen hodetelefonutgang og en skjerm som ikke er like lyssterk som de beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bare min mening her, men burde ikke en telefon som får karakter 10, ha 0 minus-punkter? Eller ihvertfall ikke inneholde såpass grove punkter som "Svinaktig dyr"? Skulle tro at et slikt punkt ville trukket karakteren ned, men det ser ikke ut som minuspunktene har noe å si for karakteren.

 

Og ikke minnekort plass, dårlig batteri, og svinedyrt. Ufattelig at den får så høy score.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det ene bildet av Finn Jarle Kvalheim er litt forvirrende. For i følge Apple sin nettside, iphone X er 5,8 tommer og iphone 8 plus er 5,5 tommer. Så hvorfor i følge det bildet Finn Jarle Kvalheim tok, at iphone 8 plus er større enn iphone X? Dette svekket troverdigheten deres.

 

Det er nok fordi skjermaspektet er anderledes, og fordi skjermen på iPhone X er heldekkende

Lenke til kommentar

Det ene bildet av Finn Jarle Kvalheim er litt forvirrende. For i følge Apple sin nettside, iphone X er 5,8 tommer og iphone 8 plus er 5,5 tommer. Så hvorfor i følge det bildet Finn Jarle Kvalheim tok, at iphone 8 plus er større enn iphone X? Dette svekket troverdigheten deres.

iPhone 8 Plus: 158.4 x 78.1 x 7.5 mm

iPhone X: 143.6 x 70.9 x 7.7 mm

 

For det første så er iPhone 8 plus større, for det andre, troverdigheten? Hva tror du Tek holder på med?

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Her var det mye grums og skurring:

"og kommer altså nærmest å være en telefon som er bare skjerm av alle alternativene på markedet i dag" nei, den er vlant de beste men den totale rammen gjør at den har mer ramme en feks S8.

"

Etter å ha brukt solide deler av testetiden på å finne ut hvor godt FaceID faktisk fungerer, kan jeg egentlig bare konkludere med at dette er mye, mye bedre enn Touch ID og Android-verdenens forsøk på tilsvarende ansiktsløsninger. Det går fort, og du merker omtrent ikke at telefonen har sikkerhetssperrer lagt inn.

Løft telefonen. Se på den. Den er åpen." Har dere i det hele tatt prøvd FaceID? Det holder ikke å løfte den og se på den, du må sveipe attpåtil. Dette er noe X har fått mye kritikk for i andre tester og de påstår set tar mye lengre tid å låse opp telefonen med FaceID en med Touch ID. Andre klaget også på at det ved flere anledninger ikke fungerte med FaceID, særlig i dagslys og godt opplyste rom ble FaceID nærmeste ubrukelig. Attpåtil er sikkerheten kneblet da man nylig konkluderte med at tvillinger var like nok for FaceID.

 

"Også i front er kameraet ålreit, og det kan brukes til morsomme ting som å sende folk animerte tegneseriefigurer (Animojis), eller det kan brukes til å ta Portrettmodus-bilder der bakgrunnen er utydelig. " Det største problemet (og særdeles relevante) er at kameraet missoppfatter to ansikter på en gang og derfor velger å fokusere på et mens det andre blir blury som en bakgrunn.

 

"Og selv om det er mer symmetrisk når skjermen er av, betyr også en flat strek i topp og bunn at skjermen må bruke plass på ekstra menyer nedenfor der igjen." Denne skjønte jeg ikke noe av....antar du peker mot S8 her, altså S8 som åpner apptray ved å sveipe fingeren opp. Altså S8 som viser alle kjørende apper ved pinch. S8 som åpner notifikasjoner og setting shortcuts ved å sveipe ned.

Altså telefonen som gjør alt (gjelder ikke bare S8 fra Android leiren) iPhone X gjør hva gjelder gestures.

 

iPhone X er absolutt en flott telefon, men den revolusjonerer ingenting. Det iPhone X gjør er å ta iOs dit Android telefonene er i dag. Problemet er at Apple tydeligvis har tatt noen snarveier (kun FaceID som sikkerhetsløsning kommer til å gi utfordringer, leppen, iOs app prioritet som gjør at apper benytter halve skjermen slik vi så på iPad når den ble lansert i sin tid).

 

iPhone X tar livet av iPhone 8 og 8 Plus, at noen kan velge dem og ikke iPhone X er for meg totalt uforståelig.

 

Skal la tvilen komme til gode, men tror du er litt merkeblind i denne testen, vell vi får dem inn pp fredag så får jeg testet en.

Endret av GadgetBoy
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Latterlig at folk ønsker trekk på terningen pga høg pris. Om DU har dårlig økonomi, betyr ikkje det at telefonen er dårlig. Pris er meget subjektivt og har ikkje noe direkte med telefon/kvaliteten å gjøre.
Om ein milliærdær åpner testen og ser etter 10/10 telefon, men får ikkje iphone med seg, fordi den "fikk trekk frå prisen"...? You get the point.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...