Gå til innhold

TEST: Apple iPhone X


Anbefalte innlegg

Latterlig at folk ønsker trekk på terningen pga høg pris. Om DU har dårlig økonomi, betyr ikkje det at telefonen er dårlig. Pris er meget subjektivt og har ikkje noe direkte med telefon/kvaliteten å gjøre.

Om ein milliærdær åpner testen og ser etter 10/10 telefon, men får ikkje iphone med seg, fordi den "fikk trekk frå prisen"...? You get the point.

 

Selvfølgelig spiller prisen inn på karakteren, har ingenting med personlig økonomi å gjøre. Men at man har andre produkter som gir mer eller mindre for pengene.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har dere tenkt til å putte "ikke minnekortplass" på minussiden? iPhone har *aldri* hatt og kommer heller ikke til å få det. Det er et stort pluss i min bok.

Nå er jeg spent, hvorfor er en mangel ett stort pluss for deg?  :rofl:

 

Apple-saueflokk tankegang "its not a fault, its a feature!"

Endret av Rusher
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Irisskanneren til min s8+ funker helt fint - til og med når jeg er ute i mørket med hodelykt rett mot skjerm. Kameraer har derimot fått problemer med å fokusere, og jeg stusser veldig over hvor lett den ripes opp, både foran og bak. Ellers er jeg litt usikker på glasset til iphone. Ser nesten ikke en eneste iphone/ ipad utn knust skjermglass...

 

Om du utelukkende ser knuste iPhone's og iPad's så lurer jeg litt på omgangskretsen din. En grunn til at mange gjerne får ett inntrykk av at de ser flere knuste iPhone's og iPad's er jo gjerne fordi her i Norge så er det jo flere som har iPhone og iPad sammenlignet med noen annen enkeltmodell. Og ettersom sannsynligheten for at du ser noen med en iPhone eller iPad er såpass mye større enn at du ser noen med en annen lett gjenkjennelig modell så øker jo også sannsynligheten for at du skal se en iPhone eller iPad med knust skjerm.

 

 

Det blir litt drøyt å sette iOS som et minus, jeg vil si at det er et eneste stort pluss. Så det vil jo variere fra person til person og deres subjektive preferanser når det kommer til OS og plattform. 

 

 

Helt enig, pris burde aldri påvirke karakteren og totalvurderingen av et produkt. Prisvurdering er noe som er en helt subjektivvurdering som må taes av potensielle kjøpere. De som anmelder produktet er ikke i noen posisjon hvor de kan vurdere hvorvidt 11'000kr er for mye å betale for en mobiltelefon eller ikke. De burde bare vurdere produktet for hva det er, også får de som eventuelt vurderer å kjøpe vurdere om det er verdt å betale så mye eller ikke.

 

 

Det er jo ting som feks forsikringstall som tyder på at det er et større problem på apple-telefonene enn endel andre modeller (riktignok noe eldre tall det jeg har sett, og det er jo mere idiotiske ting som glass på baksiden i dag, så kan jo ha endret seg).

Det er drøyt å sette IOS som minus, men du ville satt det som pluss? Does not compute.

 

Pris bør selvfølgelig påvirke en karakter, hva du får for pengene er sentralt i hvor godt et produkt er.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor lenge har dere tenkt til å putte "ikke minnekortplass" på minussiden? iPhone har *aldri* hatt og kommer heller ikke til å få det. Det er et stort pluss i min bok.

Nå er jeg spent, hvorfor er en mangel ett stort pluss for deg?  :rofl:

 

 

 

Fordi det gir oss modeller med 256GB lynrask intern lagring? Hadde den hatt minnekortplass så hadde det vel blitt som med Samsung hvor vi er stuck med maks 64GB+minnekort fremfor å få modeller med ekstra intern lagring.

Endret av RamGuy
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Irisskanneren til min s8+ funker helt fint - til og med når jeg er ute i mørket med hodelykt rett mot skjerm. Kameraer har derimot fått problemer med å fokusere, og jeg stusser veldig over hvor lett den ripes opp, både foran og bak. Ellers er jeg litt usikker på glasset til iphone. Ser nesten ikke en eneste iphone/ ipad utn knust skjermglass...

 

Om du utelukkende ser knuste iPhone's og iPad's så lurer jeg litt på omgangskretsen din. En grunn til at mange gjerne får ett inntrykk av at de ser flere knuste iPhone's og iPad's er jo gjerne fordi her i Norge så er det jo flere som har iPhone og iPad sammenlignet med noen annen enkeltmodell. Og ettersom sannsynligheten for at du ser noen med en iPhone eller iPad er såpass mye større enn at du ser noen med en annen lett gjenkjennelig modell så øker jo også sannsynligheten for at du skal se en iPhone eller iPad med knust skjerm.

 

 

Det blir litt drøyt å sette iOS som et minus, jeg vil si at det er et eneste stort pluss. Så det vil jo variere fra person til person og deres subjektive preferanser når det kommer til OS og plattform. 

 

 

Helt enig, pris burde aldri påvirke karakteren og totalvurderingen av et produkt. Prisvurdering er noe som er en helt subjektivvurdering som må taes av potensielle kjøpere. De som anmelder produktet er ikke i noen posisjon hvor de kan vurdere hvorvidt 11'000kr er for mye å betale for en mobiltelefon eller ikke. De burde bare vurdere produktet for hva det er, også får de som eventuelt vurderer å kjøpe vurdere om det er verdt å betale så mye eller ikke.

 

 

Det er jo ting som feks forsikringstall som tyder på at det er et større problem på apple-telefonene enn endel andre modeller (riktignok noe eldre tall det jeg har sett, og det er jo mere idiotiske ting som glass på baksiden i dag, så kan jo ha endret seg).

Det er drøyt å sette IOS som minus, men du ville satt det som pluss? Does not compute.

 

Pris bør selvfølgelig påvirke en karakter, hva du får for pengene er sentralt i hvor godt et produkt er.

 

AtW

 

 

 

Jeg forsøkte å statuere et eksempel. Poenget mitt var at det ikke gir mening å sette iOS som et minus da du har folk som meg som heller ser på det som et pluss. Ergo burde det ikke settes som verken et pluss eller minus.

 

Dette med pris er jeg ikke enig i det hele tatt. Prisvurdering er og forblir subjektivt. Akkurat som jeg har kastet bort langt mer penger på noen hodetelefoner enn hva folk flest ville ha vært villig til å gjøre når jeg anskaffet meg Sennheiser HD 800. Disse låter knallbra og er noe av det beste på markedet, men mange vil jo si at det å betale så mye for hodetelefoner er smått galskap men det burde jo fremdeles ikke frata toppkarakter dra de tross alt er av de beste hodetelefonene på markedet.

 

 

Skal vi blande inn pris så vil det jo ene og alene være anmelder sin subjektive vurdering av prisen som vil påvirke karakteren, og ettersom det er en 100% subjektivvurdering så vil jo den potensielt variere noe voldsomt fra person til person så det blir helt meningsløst å ha som en påvirkende del av totalvurderingen av produktet.

Lenke til kommentar

-Ikke minnekortplass...Nå i dag bruker vel de aller fleste iCloud eller andre skyer? Om man trenger ekstremt mye GB kan man gå for den største modellen og man skulle vel tro at det skulle holde for de aller fleste..
-Svinaktig dyr... Dyr ja, men de fleste toppmodeller er vel dyre, og dette kommer også an på økonomi for hver enkelt. For noen er dette en grei pris mens for andre kan en tlf til 5000 kr være dyr. Tenker man pris for kvalitet burde denne være innenfor.. Jeg reagerer mer på at Google Pixel 2 XL er så dyr som den er, med tanke på skjermen.
-Det vil ta noe tid før alle apper er tilpasset... Ja, det kan ta tid, men telefonen er ny. Tror likevel ikke dette vil ta SÅ lang tid at det skal være et minus.
-Mangler hodetelefonkontakt (adapter medfølger) Dette er et minus for kanskje de fleste, om de vil lade samtidig som de vil bruke hodetelefoner. Er man hjemme derimot og bruker trådløs lading er det ikke problem. Man kan også skaffe seg trådløse hodetelefoner...
 

Lenke til kommentar

 

sååå når samsung lager innholdet får den 10 :p

 

Hva mener du her egentlig? Samsung har vel ikke laget noe som helst av innholdet på iPhone X? De har absolutt ingenting å gjøre med programvaren, og hva gjelder maskinvaren så står vel ikke Samsung bak noe som helst av denne med unntak av at de produserer skjermpanelene? Og på skjermpanelet så er tydeligvis Samsung et rent produksjonorgan da det er Apple selv som står bak spesifikasjonene til skjermpanelet. Det meste av innmaten er jo nå designet og utviklet internt hos Apple iform av Apple A11 SoC, NAND kontroller osv...

 

Det å påstå at Samsung står for innmaten her blir like idiotisk som å påstå at TSMC står for innmaten til alle NVIDIA GeForce skjermkort bare fordi det er TSMC som produserer GPU-brikkene til NVIDIA.

Jeg tror nok han siktet til deler.

 

Men det du sier om delene i en iPhone er ikke helt riktig. Og eksempelet ditt blir egentlig helt feil. 

 

Du sier det meste av innmaten i en iPhone blir utviklet internt og nevner to produkter, A11 SoC og NAND kontroller. De utvikler naturlig nok hovedkort også selv. Men bortsett fra det så kjøper de det andre inn. Det finnes utrolig mange små forskjellige kretser på et hovedkort som ikke står i noen spesifikasjonsliste produsert av diverse selskaper. Ingen av de store selskapene lager disse. Forsyningsproblemene nå skyldes jo problemer med forsyninger til IR sensor. Så ja Apple har utviklet FaceID, men det betyr ikke at de har utviklet alle sensorer og slikt. De kjøper eksisterende løsninger, setter dem sammen og utvikler SW for det.

 

Det Apple leverer til Samsung er en "handleliste". De sier hvordan de vil den skal se ut og slikt, men hele designet og teknologien er det ene og alene Samsung som står for.

 

TSCM lager jo A11, så å si TSCM står for SoCen i iPhone er latterlig, men et mer korrekt eksempel her blir at Asus selger et GTX 1080. Designet og produsert av et annet selskap. Men så kommer du og sier, nei det var Asus som laget dette, Nvidia var bare et "produksjonsorgan". Og i tilfellet med Asus ville de faktisk gjort mye mer enn Apple har gjort her.

 

Jeg forstår ikke hvorfor noen skal ha det til at Apple liksom gjør så mye mer selv enn de faktisk gjør. Blir iPhone dårligere om det er Samsung som har utviklet og laget skjermen? 

 

Og Samsung selger mer enn kun paneler til Apple for iPhone. Og det at de ikke velger Samsung for noe er ikke jeg ville ansett som et bedre valg akkurat. Som NAND som de kjøper fra SanDisk (nå WD) over Samsung, selv om Samsung lager bedre NAND enn SanDisk (men dyrere). 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Testen sier følgende om ytelsen : "den kan sammenliknes med det du får i inngangsmodellen av MacBook Pro."

 

Hva er dekningen for den påstanden?

 

AtW

En misforståelse av hva Geekbench testen er, og mangel på forståelse for at Geekbench hverken kan måle effektivt CPU ytelse mellom mobiler alene, og langt ifra på kryss av arkitekturer. 

 

Det er jo en grunn til at når en tester CPUer, så har mange mange tester.

Lenke til kommentar

Salvesen: Dette med ansiktslåser varierer litt - og jeg har selv satt opp S8 og Note flere ganger. På sitt beste er ansiktslåsen drivende kjapp - men utsatt for svak belysning, og det skal ikke så veldig svak belysning til heller. På sitt verste er det veldig 50/50 om den tar. Du kan si det avhenger litt av utgangspunktbildet man har tatt - men samtidig - det iPhone gjør er å stadig legge til informasjon til det bildet, så du vil i praksis unngå slikt trøbbel. Og i tillegg virker den både når det er lyst (når Samsungs ansiktslås virker) og når det er mørkt (når Samsungs irislås virker). Hadde Samsungs løsning kunnet veksle mellom disse hadde den vært vesentlig kvassere.

 

Soseks: Hvis du ser på testarkivet vårt tror jeg du skal lete en stund bakover i tid før den første tiern dukker opp, altså. Men på sett og vis kan jeg kanskje forstå inntrykket litt - for det er høye karakterer i fleng omtrent hver vår og hver høst - altså i lanseringssesongen. Da kommer det et knippe toppmodeller på rad og rekke, og når ting koster over 6000 kroner er de veldig sjelden virkelig dårlige. Så da får vi ganske mange mellom 7 og 9 på skalaen.

 

Men dette er fortsatt (såvidt jeg kan erindre) årets aller første mobil-tier :)

 

Tror tingen er at man egentlig burde holde seg veldig unna å bruke en 10/10 score da dette egentlig tilsvarer et perfekt, ikkeeksisterende produkt uten feil, og som aldri vill bli forbigått. I det minste burde den holde disse kravene under en mindre streng tidsramme og helst kanskje være litt banebrytende. Og når man kan lage en liste med ting som trekker den ned kvalifiserer iPhone X på ingen måte for denne ratingen. Det gjør stort sett ingen.

Lenke til kommentar

Blir stadig fascinert over kommentarfeltet når det blir gitt ut karakteren 10 av 10. Dette gjelder jo ikke bare mobiltelefoner, men også TV-er, spill osv... Det kommer alltid hundreogførti kommentarer som forteller at 10 av 10 = Perfekt.

 

Gang på gang så har jo Tek.no påpekt at 10 av 10 ikke nødvendigvis betyr perfekt. Akkurat som du ikke trenger å få absolutt alt rett på en prøve for å ende opp med karakter 6. Karakteren er en totalvurdering av produktet, og et produkt kan fint score maksimalt til tross for at den ikke nødvendigvis er 100% perfekt.

 

At folk klarer å blank overse dette hver bidige gang Tek.no gir et produkt toppkarakter er jo helt utrolig... Det verste er at folk fortsetter å kommentere og klage på 10 av 10 = Perfekt selv etter flere har påpekt hvordan dette faktisk fungerer flere ganger i kommentartråden allerede...

Jeg tror mest det er viljen som er problemet her. Når folk ser et resultat de ikke liker, som er en garanti i en test av en Galaxy eller iPhone, så vil de uansett finne noe å kritisere testen for. En måte å si at testen ikke gir mening, resultatet ikke gir mening.

 

Så tek.no kan forklare, andre kan forklare, hva det betyr med karakteren, plusser, minus. De kan endre systemet helt, og bare ta vekk alt på minussiden, men folk vil fortsatt klare å lage en grunn. Det er egentlig håpløst. 

 

Felles for alle slike innlegg er uansett at ingen av kommentarene som mener den ikke fortjener 10/10 har en god grunn til at den ikke skal ha 10/10. Det er bare masse personlige meninger og oppdiktet fakta og slikt. Og hvordan skal du noen gang overbevise noen som dikter opp fakta for å vise at iPhone er "dårlig" at iPhone X fortjener 10/10?

 

Folk tar uansett dette greiene alt for seriøst. Karakterer i enden av tester er fordi mennesker vil ha et tall på slutten. Men hvis du virkelig vil finne ut om telefonen er for deg eller ikke, så leser du teksten og former din egen mening basert på teksten. Karakteren er bare et ledetall og er essensielt  hva tester synes om produktet. Så når du leser testen finner du kanskje en ting som gjør den ikke så bra for deg, og noe annet bedre. Eller at du er helt enig. Men jeg tror ikke folk som klager over karakteren leser testen. De har jo bestemt seg på forhånd før testen kom ut hva karakter den fortjener. Så det er bare å skrolle ned til karakter og pluss/minus liste uten å lese noe som helst.........

 

Uansett er det visstnok ingen som har fått med seg at det faktisk er 11/10 som er perfekt.... :p

Lenke til kommentar

Latterlig at folk ønsker trekk på terningen pga høg pris. Om DU har dårlig økonomi, betyr ikkje det at telefonen er dårlig. Pris er meget subjektivt og har ikkje noe direkte med telefon/kvaliteten å gjøre.

Om ein milliærdær åpner testen og ser etter 10/10 telefon, men får ikkje iphone med seg, fordi den "fikk trekk frå prisen"...? You get the point.

 

lul, performance/buck pleier alltid å ha innvirkning på rating i tek, og ingenting er 10/10, men hadde nevnte milliardær søkt etter 10/10 telefon på tek hadde han fått opp et par hundre stykk :))

Lenke til kommentar

 

Blir stadig fascinert over kommentarfeltet når det blir gitt ut karakteren 10 av 10. Dette gjelder jo ikke bare mobiltelefoner, men også TV-er, spill osv... Det kommer alltid hundreogførti kommentarer som forteller at 10 av 10 = Perfekt.

 

Gang på gang så har jo Tek.no påpekt at 10 av 10 ikke nødvendigvis betyr perfekt. Akkurat som du ikke trenger å få absolutt alt rett på en prøve for å ende opp med karakter 6. Karakteren er en totalvurdering av produktet, og et produkt kan fint score maksimalt til tross for at den ikke nødvendigvis er 100% perfekt.

 

At folk klarer å blank overse dette hver bidige gang Tek.no gir et produkt toppkarakter er jo helt utrolig... Det verste er at folk fortsetter å kommentere og klage på 10 av 10 = Perfekt selv etter flere har påpekt hvordan dette faktisk fungerer flere ganger i kommentartråden allerede...

Jeg tror mest det er viljen som er problemet her. Når folk ser et resultat de ikke liker, som er en garanti i en test av en Galaxy eller iPhone, så vil de uansett finne noe å kritisere testen for. En måte å si at testen ikke gir mening, resultatet ikke gir mening.

 

Så tek.no kan forklare, andre kan forklare, hva det betyr med karakteren, plusser, minus. De kan endre systemet helt, og bare ta vekk alt på minussiden, men folk vil fortsatt klare å lage en grunn. Det er egentlig håpløst. 

 

Felles for alle slike innlegg er uansett at ingen av kommentarene som mener den ikke fortjener 10/10 har en god grunn til at den ikke skal ha 10/10. Det er bare masse personlige meninger og oppdiktet fakta og slikt. Og hvordan skal du noen gang overbevise noen som dikter opp fakta for å vise at iPhone er "dårlig" at iPhone X fortjener 10/10?

 

Folk tar uansett dette greiene alt for seriøst. Karakterer i enden av tester er fordi mennesker vil ha et tall på slutten. Men hvis du virkelig vil finne ut om telefonen er for deg eller ikke, så leser du teksten og former din egen mening basert på teksten. Karakteren er bare et ledetall og er essensielt  hva tester synes om produktet. Så når du leser testen finner du kanskje en ting som gjør den ikke så bra for deg, og noe annet bedre. Eller at du er helt enig. Men jeg tror ikke folk som klager over karakteren leser testen. De har jo bestemt seg på forhånd før testen kom ut hva karakter den fortjener. Så det er bare å skrolle ned til karakter og pluss/minus liste uten å lese noe som helst.........

 

Uansett er det visstnok ingen som har fått med seg at det faktisk er 11/10 som er perfekt.... :p

Burden of proof buddy, burden of proof. Educate yourself.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Irisskanneren til min s8+ funker helt fint - til og med når jeg er ute i mørket med hodelykt rett mot skjerm. Kameraer har derimot fått problemer med å fokusere, og jeg stusser veldig over hvor lett den ripes opp, både foran og bak. Ellers er jeg litt usikker på glasset til iphone. Ser nesten ikke en eneste iphone/ ipad utn knust skjermglass...

 

Om du utelukkende ser knuste iPhone's og iPad's så lurer jeg litt på omgangskretsen din. En grunn til at mange gjerne får ett inntrykk av at de ser flere knuste iPhone's og iPad's er jo gjerne fordi her i Norge så er det jo flere som har iPhone og iPad sammenlignet med noen annen enkeltmodell. Og ettersom sannsynligheten for at du ser noen med en iPhone eller iPad er såpass mye større enn at du ser noen med en annen lett gjenkjennelig modell så øker jo også sannsynligheten for at du skal se en iPhone eller iPad med knust skjerm.

 

 

Det blir litt drøyt å sette iOS som et minus, jeg vil si at det er et eneste stort pluss. Så det vil jo variere fra person til person og deres subjektive preferanser når det kommer til OS og plattform. 

 

 

Helt enig, pris burde aldri påvirke karakteren og totalvurderingen av et produkt. Prisvurdering er noe som er en helt subjektivvurdering som må taes av potensielle kjøpere. De som anmelder produktet er ikke i noen posisjon hvor de kan vurdere hvorvidt 11'000kr er for mye å betale for en mobiltelefon eller ikke. De burde bare vurdere produktet for hva det er, også får de som eventuelt vurderer å kjøpe vurdere om det er verdt å betale så mye eller ikke.

 

 

Det er jo ting som feks forsikringstall som tyder på at det er et større problem på apple-telefonene enn endel andre modeller (riktignok noe eldre tall det jeg har sett, og det er jo mere idiotiske ting som glass på baksiden i dag, så kan jo ha endret seg).

Det er drøyt å sette IOS som minus, men du ville satt det som pluss? Does not compute.

 

Pris bør selvfølgelig påvirke en karakter, hva du får for pengene er sentralt i hvor godt et produkt er.

 

AtW

 

 

 

Jeg forsøkte å statuere et eksempel. Poenget mitt var at det ikke gir mening å sette iOS som et minus da du har folk som meg som heller ser på det som et pluss. Ergo burde det ikke settes som verken et pluss eller minus.

 

Dette med pris er jeg ikke enig i det hele tatt. Prisvurdering er og forblir subjektivt. Akkurat som jeg har kastet bort langt mer penger på noen hodetelefoner enn hva folk flest ville ha vært villig til å gjøre når jeg anskaffet meg Sennheiser HD 800. Disse låter knallbra og er noe av det beste på markedet, men mange vil jo si at det å betale så mye for hodetelefoner er smått galskap men det burde jo fremdeles ikke frata toppkarakter dra de tross alt er av de beste hodetelefonene på markedet.

 

 

Skal vi blande inn pris så vil det jo ene og alene være anmelder sin subjektive vurdering av prisen som vil påvirke karakteren, og ettersom det er en 100% subjektivvurdering så vil jo den potensielt variere noe voldsomt fra person til person så det blir helt meningsløst å ha som en påvirkende del av totalvurderingen av produktet.

 

 

Det er en mengde faktorer med en telefon som er subjektive, alle telefonanmeldelser på TEK og nesten alle telefonanmeldelser i samfunnet inneholder deler som har subjektive vurderinger i seg. Mener du man bare skal se på spec-lista og bedømme utifra det?

 

Det er helt andre forventninger til et produkt med en annen prisklasse, hadde iphonen kostet en milliard hadde den vært ubrukelig og nesten ikke solgt noen eksemplarer. Ingen billigtelefoner hadde fått god karakter.

 

Og selvsagt varierer det fra person til person. Det er bare å se på anmeldelsene av iphonen, ikke alle gir samme karakter, dvs subjektive vurderinger spiller inn.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror tingen er at man egentlig burde holde seg veldig unna å bruke en 10/10 score da dette egentlig tilsvarer et perfekt, ikkeeksisterende produkt uten feil, og som aldri vill bli forbigått.

Du tar feil. Et slikt produkt får karakteren 11/10.

 

Hos Tek betyr 10/10 et fantastisk produkt, (antagelig) det beste du kan få. Det at du og noen andre synes at 10/10 burde bety noe annet enn det det gjør, er en annen sak. Jeg synes Teks karakterskala er fornuftig. Når de gir 10/10 kanskje én gang i året på mobil, betyr det et fantastisk produkt, men ikke et umulig fantasiprodukt, slik som du ønsker det.

 

Det du og andre ser ut til å ønske, er at 10/10 aldri skal bli brukt, at skalaen bare skal gå opp til 9.5, men at 10 skal henge der som noe uoppnåelig. Det blir like meningsfylt som forsterkeren i Spinal Tap som gikk opp til 11...

Lenke til kommentar

Pris er jo selvfølgelig en faktor i tester. Om jeg tester en telefon til 4000 kr, og så er en til 3000 kr like god, hvorfor betale 1000 kr ekstra?

 

Tek gir jo trekk til telefoner da.

 

iPhone X er spesiell siden den er i toppen, det er liksom ingenting over. Så det er ikke som om hvis prisen blir for høy, så kan du bare gå for en telefon over som er over. Så jeg synes prisen skal være en faktor, men synes og at i toppen skal det være mer slingringsmonn. Så selv om den koster en del ekstra så synes jeg fortsatt at den skal kunne få høy karakter, bare minne folk på at den er dyr. 

 

Folk er jo ikke dumme, de kan jo selv finne ut om de synes denne iPhonen er for dyr eller ikke, men når mange i Norge ikke vil synes den er for dyr til å kjøpe den, hvorfor skal tek.no trekke den for det?

 

Altså jeg synes definitivt den er for dyr, og ville ikke kjøpt den. Jeg synes Note 8 er for dyr også, om noen lurte på det. Men synes ikke det skal gå utover karakteren fordet. Det er jo min personlige mening. Finnes mange forskjellige mennesker og alle i kommentarfeltet kan ikke få et resultat som passer med deres syn. Og så lenge tek.no helt klart skriver at den egentlig er for dyrt og sier en må vurdere det, om det er verdt det, så synes jeg det er helt greit å gi karakter 10 til tross for at forskjellen i pris til en konkurrenter er veldig stor i forhold til fordelene den skal gi. Fordi toppmodell er jo uansett ikke verdi for pengene. Bare se på Edge vs non-Edge sin salgstall  så ville jeg sagt at denne karakteren kan forsvares tross pris.

 

 

Om noen tviler på at pris spiller inn i tester av telefoner på denne nettsiden:

https://www.tek.no/artikler/test-xiaomi-mi-a1/410550

 

Folk som mener pris ikke bør spille inn, bør denne telefonen ha noe som 4/10? Den er jo billig med masse mangler som følge av dårlig HW. Så i forhold til iPhone X sett vekk ifra pris er den jo ganske dårlig.

Endret av Lunaris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...