Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til oppgaver i IT2


Gjest Slettet-ee8Tb0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-ee8Tb0

Kunne løst dem for deg, eller du kunne vist hvor langt du har kommet, så kunne du løst det selv, med litt dytthjelp.

Hadde vært veldig greit om du kunne løst dem for meg :)

Lenke til kommentar

 

Kunne løst dem for deg, eller du kunne vist hvor langt du har kommet, så kunne du løst det selv, med litt dytthjelp.

Hadde vært veldig greit om du kunne løst dem for meg :)

 

 

Jeg føler det blir en bjørnetjeneste. Ja, du seiler gjennom øvinga denne gang, men det blir kjapt en vanesak.

 

Jeg ber ikke om mye. Jeg kan hjelpe deg med alle oppgavene, men det ville vært på sin plass om du legger minst like mye arbeid inn i det som jeg gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0

 

 

Kunne løst dem for deg, eller du kunne vist hvor langt du har kommet, så kunne du løst det selv, med litt dytthjelp.

Hadde vært veldig greit om du kunne løst dem for meg :)

 

 

Jeg føler det blir en bjørnetjeneste. Ja, du seiler gjennom øvinga denne gang, men det blir kjapt en vanesak.

 

Jeg ber ikke om mye. Jeg kan hjelpe deg med alle oppgavene, men det ville vært på sin plass om du legger minst like mye arbeid inn i det som jeg gjør.

 

Saken er at jeg egentlig ikke har tid, må ha dem til i morgen og har en del andre ting jeg også skulle ha gjort.

Lenke til kommentar

Morsomt at de oversetter loop, men ikke array, while, canvas eller body.. Hadde klikka.

Ellers har jeg ikke svar, sorry :)

 

Det er vel fordi array, while, canvas og body er nøkkelord, mens loop ikke er det. 

<html>

<hode></hode>

<kropp></kropp>

</html>

 

mens(i < 10) { }

 

Ville blitt rart, eller hva?

Lenke til kommentar

Det kommer litt an på hvordan man tolker oppgaven, skal man bare gange oddetall med hverandre, eller gange 1,3,5,7,9 med alle tallene 1-9?

 

Uansett så er det bare å slenge inn en if(i%2 ==0)continue, da hopper løkka til neste tall uten å eksekvere koden under.

 

% er modulo operatoren.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0

Det kommer litt an på hvordan man tolker oppgaven, skal man bare gange oddetall med hverandre, eller gange 1,3,5,7,9 med alle tallene 1-9?

 

Uansett så er det bare å slenge inn en if(i%2 ==0)continue, da hopper løkka til neste tall uten å eksekvere koden under.

 

% er modulo operatoren.

Tenker at man skal gange 1,3,5,7,9 med alle tallene opp til 9. Kunne du fylt inn if setningen i koden for meg?

Lenke til kommentar

 

4. Lag en funksjon som tar en tekst som parameter. Når funksjonen kjører, skal denne teksten legges til i body-elementet. Kjør funksjonen med forskjellige tekster:

 

Lurer på om jeg har gjort denne oppgaven riktig:

<!DOCtype html>

<html>
<head>
    <meta charset="UTF-8">
</head>
<body>
    <script>
        function hurra(navn){
            document.write("<p>Hurra for "+navn+"</p>");  
        }
        hurra("Nils");
        hurra("Ben");
        hurra("Ritu");
    </script>
</body>
</html>

 

 

Hvis du åpner fila i en nettleser, skriver den ut teksten din? 

 

Nå gjør den jo litt mer/annet enn det oppgaven ber om. I følge oppgaveteksten skal du bare legge til teksten du sender inn i body-elementet. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ee8Tb0

 

for ( i < tekster.length) {

 alert(tekster)

}

Skjønner ikke helt hvor jeg skal plassere dette inne i koden

 

 

        </script>
Endret av Slettet-ee8Tb0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...