Gå til innhold

KOMMENTAR: Kor langt kan utgivarane gå før me seier stopp?


Anbefalte innlegg

Det er vel presisert i artikkelen at me snakkar om betaen her, ikkje fullversjonen av spelet. Me er fullt klar over kva DICE og EA har sagt i etterkant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er vel presisert i artikkelen at me snakkar om betaen her, ikkje fullversjonen av spelet. Me er fullt klar over kva DICE og EA har sagt i etterkant.

Så hvorfor ta det med i det heletatt, og ikke si noe om at det kun gjelder betaen?

Lenke til kommentar

 

 

Det er vel presisert i artikkelen at me snakkar om betaen her, ikkje fullversjonen av spelet. Me er fullt klar over kva DICE og EA har sagt i etterkant.

Så hvorfor ta det med i det heletatt, og ikke si noe om at det kun gjelder betaen?

 

 

Det står at det gjelder betaen i artikkelen, og hvorfor ikke ta det med, det illustrerer poenget godt , at de endrer på noe pågrunn av dårlig PR endrer ikke noe vesentlig. 

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Så lenge oppgraderinger, altså tillegg med faktiske spilltekniske effekter, fremdeles er å finne i tilfeldige belønninger, så er problemet der fremdeles.

 

For min del så er det uaktuelt å kjøpe Battlefront 2 før de eventuelt erklærer at alle spilltekniske oppgraderinger (altså inkludert star cards) er tatt ut av loot crates.

 

Men en av de fine tingene med dagens spillbransje er at det blir lansert så utrolig mange flere spill enn man har en sjans i helvete til å spille. Så for min del er det ikke noe stort tap å droppe et spill, det er alltid andre spill jeg ikke har fått spilt ennå som jeg kan plukke opp i stedet.

Lenke til kommentar

bare ikkje bruk pengene??

 

Joda.

Det går bra.

 

Hvis du liker bøker -- og plutselig alle bøkene kommer uten de siste 3-4 kapitlene... og mangler sider innimellom som du må betale ekstra for å få, for å få lese, så bare kutt ut bøker.

 

Problemet er bare at det gjelder så mange nye bøker at det nesten ikke er bøker igjen som du ønsker å lese.

 

Ja.

Jeg har sluttet å spille spill, totalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blir det gjort riktig så er det egentlig helt greit, slik som med Overwatch, Titanfall 2, PUBG osv der det kun er kosmetiske gjenstander som egentlig ikke har den helt store betydningen. Det vi får tilbake er jo nye maps, nye karakterer etc (vi kan rett og slett ikke forvente at spill blir kontinuerlig utviklet og fornyet i en evighet uten at noen må betale regninga).

 

Star Wars Battlefront 2, NBA 2K18 og Siste Shadows of Mordor derimot der er det gjort HELT feil på alle mulige måter, da det faktisk går utover gameplay og gleden av spillet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så lenge det er for kosmetiske ting bryr jeg meg ikke i det hele tatt. Loot crates slik som Overwatch har syns jeg bare er gøy, og jeg har aldri brukt penger på det heller.

 

Derimot ser jeg et problem med pay to win, slik som vi opplevde i betaen til Battlefront 2. Det går ut over oss andre, vi som ikke kjøper, fordi jeg ofte opplever at det blir uholdbart vanskelig å grinde nok valuta til å klare seg uten kjøp.

 

Man skal ikke kunne kjøpe seg fordeler over andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det neste er vel at patcher og andre typer oppgraderinger som skal fikse et produkt som ikke fungerte ved lansering også skal koste penger. 

Tiden hvor utviklerne var stolte av produktet sitt og ville at det skulle fremstå som best mulig er nok forbi. Nå er det cash is king og alt annet er irrelevant. Dessverre en svært uheldig utvikling. Faen så fucked up spillbransjen på mange måter har blitt. 

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Det er nå umulig å betale seg fram i battlefront, du kan ikke bruke kort med mindre du er i rett lvl.

Du får kosmetikk og credits i boksene, de kan man bruke for å oppgradere kort man har, kjøpe nye kort, eller våpen. Men man må altså være i rett lvl.

Boksene i betaen var spesielt for å la folk unlocke mest mulig under testen, slik at de kunne se hvordan ting ville fungere i spillet.

Det stod i betaen, de sa det før betaen, og det står i denne nye oppdateringen at dette ikke vil fungere likt i det ferdige spillet.

Lenke til kommentar

Helt greit med kosmetiske "lootcrates". Slik jeg ser det betaler andre spillere for at jeg skal få mer ut av spillet i form av oppdateringer. Fordi om et spill tjener godt, vil utviklerne støtte det mye lengre. "lootcrates" som gir fordeler i en kompetitiv setting er jeg derimot sterkt motstander av.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det er spillerne selv som har vist gjennom egne kjøp at mikrotransaksjoner lønner seg. Det er ikke så rart at spillbransjen da følger etter. En gang i tiden var feks mmo spill basert på abonnementer og hadde ingen mikrotransaksjoner. Spillerne klagde over denne modellen og kastet seg over f2p spill med mye mer grinding, mikrotransaksjoner og p2win mekanikker. Siden mange spillere var villige til å betale minst 10 ganger mer for mikrotransaksjoner enn abonnementet hadde kostet tjente utviklerne godt på f2p. Det har endret hele finansieringsmodellen til spillindustrien takket være spillerne selv. Nå er målet å lage spill med en så kjedelig grind at spillerne betaler for å slippe å spille spillet.

 

I noen få tilfeller er dette begrenset til kosmetiske endringer som ikke gir noen fordeler i spillet. Sålenge spillene begrenser mikrotransaksjonene til slike ting er det helt greit for meg. Jeg bruker forholdsvis mye penger på spill men gir ikke en krone til spill med mikrotransaksjoner som gir enkelte spillere fordeler i spillet, og kan bare håpe det er flere som gjør det samme som meg.

Lenke til kommentar

 

Det er nå umulig å betale seg fram i battlefront, du kan ikke bruke kort med mindre du er i rett lvl.

Så hva hvis man er på høyt nok nivå, men ikke har hatt flaks og låst opp kort som en på samme nivå har fått gjennom å kjøpe loot boxes?

Så kjøper du dem med in game credits du har samlet til da, eller så unlocker du kortet ved å gjøre et oppdrag i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...