Gå til innhold

KOMMENTAR: Kor langt kan utgivarane gå før me seier stopp?


Anbefalte innlegg

 

 

 

Så påstanden om at man ikke kan bruke kortet er feil, og man kan kjøpe seg til fordeler, akkurat som jeg sa. Hvorfor insisterer du på å lyve om dette? Gang på gang gjentar jeg hva som er tilfellet, gang på gang later du som det ikke er riktig.

 

AtW

Det går ikke å kjøpe et kort før du har fått tilgang til det i spillet... Hvor vanskelig er dette å forstå?

 

 

Det er ikke vanskelig å forstå, det er bare det at du konstant lyver eller kommer med misvisende informasjon.

 

Du sa man kan kjøpe kort, men ikke bruke de - > selvfølgelig ikke riktig

Du later som man ikke får fordeler av kort man kan kjøpe - >løgn.

Du later som man ikke kan få flere ting ved å kjøpe enn ved å spille uten å grinde - > løgn.

 

Du er så opptatt av å forsvare dette at du finner på masse tull.

 

AtW

Du kan kjøpe kort. Ja.

Du kan ikke bruke kjøpte kort før du er i rett lvl.

Du kan ikke kjøpe gode kort.

Du kan ikke bruke mer enn 3 kort.

To runder i spillet gir deg 1 kort.

Du får ingen fordeler av å kjøpe kort, sammenlignet med å unlocke kort.

 

I battlefield så er et oppdrag å skyte 20 folk, ødelegge 5 biler, og heale 10 personer.

Dette gjør man lett på 2-3 runder.

Altså får man de beste kortene i battlefront ganske enkelt.

De beste kortene vil være betydelig bedre enn de dårlige man får kjøpt.

 

Du kan kjøpe en haug kasser, og da få en haug med emotes og kosmetikk, om du ikke vil grinde deg fram til dette i spillet.

Men hvorfor det skulle være et problem kan jeg ikke forstå?

 

Igjen. Du kan kjøpe kort, men aldri få en fordel ut av det.

 

 

Hinder ikke det faktumet at alt jeg nevnte som du har sagt er feil.

 

Og joda, man kan grinde seg til det samme, men det gjør ikke at det ikke er pay2win. Man kan nesten alltid teknisk sett grinde seg til det samme.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Igjen. Du kan kjøpe kort, men aldri få en fordel ut av det.

Spiller #1 spiller seg opp til lvl 10, og i prosessen låser han tilfeldig opp nivå 1 av kortet som gir ekstra helse til bombers. Han har da 5% ekstra helse.

 

Spiller #2 spiller seg opp til nivå 10, og kjøper i tillegg et lass med loot crates. Gjennom en kombinasjon av tilfeldige drops og ekstra spillvaluta får han nivå 4 av det kortet, og stiller med 40% ekstra helse.

 

Hvordan har spiller #2 ikke en fordel?

Fordi du kan ikke kjøpe nivå 4 kort.

Fordi det var verdiene i betaen.

Fordi spiller en allerede har nok scraps til å oppgradere.

Fordi bombere ikke skyter på hverandre.

 

Var det noe mer?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Så påstanden om at man ikke kan bruke kortet er feil, og man kan kjøpe seg til fordeler, akkurat som jeg sa. Hvorfor insisterer du på å lyve om dette? Gang på gang gjentar jeg hva som er tilfellet, gang på gang later du som det ikke er riktig.

 

AtW

Det går ikke å kjøpe et kort før du har fått tilgang til det i spillet... Hvor vanskelig er dette å forstå?

 

 

Det er ikke vanskelig å forstå, det er bare det at du konstant lyver eller kommer med misvisende informasjon.

 

Du sa man kan kjøpe kort, men ikke bruke de - > selvfølgelig ikke riktig

Du later som man ikke får fordeler av kort man kan kjøpe - >løgn.

Du later som man ikke kan få flere ting ved å kjøpe enn ved å spille uten å grinde - > løgn.

 

Du er så opptatt av å forsvare dette at du finner på masse tull.

 

AtW

Du kan kjøpe kort. Ja.

Du kan ikke bruke kjøpte kort før du er i rett lvl.

Du kan ikke kjøpe gode kort.

Du kan ikke bruke mer enn 3 kort.

To runder i spillet gir deg 1 kort.

Du får ingen fordeler av å kjøpe kort, sammenlignet med å unlocke kort.

 

I battlefield så er et oppdrag å skyte 20 folk, ødelegge 5 biler, og heale 10 personer.

Dette gjør man lett på 2-3 runder.

Altså får man de beste kortene i battlefront ganske enkelt.

De beste kortene vil være betydelig bedre enn de dårlige man får kjøpt.

 

Du kan kjøpe en haug kasser, og da få en haug med emotes og kosmetikk, om du ikke vil grinde deg fram til dette i spillet.

Men hvorfor det skulle være et problem kan jeg ikke forstå?

 

Igjen. Du kan kjøpe kort, men aldri få en fordel ut av det.

 

 

Hinder ikke det faktumet at alt jeg nevnte som du har sagt er feil.

 

Og joda, man kan grinde seg til det samme, men det gjør ikke at det ikke er pay2win. Man kan nesten alltid teknisk sett grinde seg til det samme.

 

AtW

Ikke mer grinding når du får kortet akkurat samtidig med den som hadde kjøpt det.

Alle må grinde like mye, uansett om du betaler eller ikke.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Så påstanden om at man ikke kan bruke kortet er feil, og man kan kjøpe seg til fordeler, akkurat som jeg sa. Hvorfor insisterer du på å lyve om dette? Gang på gang gjentar jeg hva som er tilfellet, gang på gang later du som det ikke er riktig.

 

AtW

Det går ikke å kjøpe et kort før du har fått tilgang til det i spillet... Hvor vanskelig er dette å forstå?

 

 

Det er ikke vanskelig å forstå, det er bare det at du konstant lyver eller kommer med misvisende informasjon.

 

Du sa man kan kjøpe kort, men ikke bruke de - > selvfølgelig ikke riktig

Du later som man ikke får fordeler av kort man kan kjøpe - >løgn.

Du later som man ikke kan få flere ting ved å kjøpe enn ved å spille uten å grinde - > løgn.

 

Du er så opptatt av å forsvare dette at du finner på masse tull.

 

AtW

Du kan kjøpe kort. Ja.

Du kan ikke bruke kjøpte kort før du er i rett lvl.

Du kan ikke kjøpe gode kort.

Du kan ikke bruke mer enn 3 kort.

To runder i spillet gir deg 1 kort.

Du får ingen fordeler av å kjøpe kort, sammenlignet med å unlocke kort.

 

I battlefield så er et oppdrag å skyte 20 folk, ødelegge 5 biler, og heale 10 personer.

Dette gjør man lett på 2-3 runder.

Altså får man de beste kortene i battlefront ganske enkelt.

De beste kortene vil være betydelig bedre enn de dårlige man får kjøpt.

 

Du kan kjøpe en haug kasser, og da få en haug med emotes og kosmetikk, om du ikke vil grinde deg fram til dette i spillet.

Men hvorfor det skulle være et problem kan jeg ikke forstå?

 

Igjen. Du kan kjøpe kort, men aldri få en fordel ut av det.

 

 

Hinder ikke det faktumet at alt jeg nevnte som du har sagt er feil.

 

Og joda, man kan grinde seg til det samme, men det gjør ikke at det ikke er pay2win. Man kan nesten alltid teknisk sett grinde seg til det samme.

 

AtW

Ikke mer grinding når du får kortet akkurat samtidig med den som hadde kjøpt det.

Alle må grinde like mye, uansett om du betaler eller ikke.

 

 

Så man får kort akkurat like fort ved å spille som å kjøpe? Like mange, like fort? Hvor tette tror du vi, og kundene er? Du later som man ikke får noen verdi av å kjøpe kortene, men folk kommer selvsagt til å gjøre det allikevel?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Så påstanden om at man ikke kan bruke kortet er feil, og man kan kjøpe seg til fordeler, akkurat som jeg sa. Hvorfor insisterer du på å lyve om dette? Gang på gang gjentar jeg hva som er tilfellet, gang på gang later du som det ikke er riktig.

 

AtW

Det går ikke å kjøpe et kort før du har fått tilgang til det i spillet... Hvor vanskelig er dette å forstå?

 

 

Det er ikke vanskelig å forstå, det er bare det at du konstant lyver eller kommer med misvisende informasjon.

 

Du sa man kan kjøpe kort, men ikke bruke de - > selvfølgelig ikke riktig

Du later som man ikke får fordeler av kort man kan kjøpe - >løgn.

Du later som man ikke kan få flere ting ved å kjøpe enn ved å spille uten å grinde - > løgn.

 

Du er så opptatt av å forsvare dette at du finner på masse tull.

 

AtW

Du kan kjøpe kort. Ja.

Du kan ikke bruke kjøpte kort før du er i rett lvl.

Du kan ikke kjøpe gode kort.

Du kan ikke bruke mer enn 3 kort.

To runder i spillet gir deg 1 kort.

Du får ingen fordeler av å kjøpe kort, sammenlignet med å unlocke kort.

 

I battlefield så er et oppdrag å skyte 20 folk, ødelegge 5 biler, og heale 10 personer.

Dette gjør man lett på 2-3 runder.

Altså får man de beste kortene i battlefront ganske enkelt.

De beste kortene vil være betydelig bedre enn de dårlige man får kjøpt.

 

Du kan kjøpe en haug kasser, og da få en haug med emotes og kosmetikk, om du ikke vil grinde deg fram til dette i spillet.

Men hvorfor det skulle være et problem kan jeg ikke forstå?

 

Igjen. Du kan kjøpe kort, men aldri få en fordel ut av det.

 

 

Hinder ikke det faktumet at alt jeg nevnte som du har sagt er feil.

 

Og joda, man kan grinde seg til det samme, men det gjør ikke at det ikke er pay2win. Man kan nesten alltid teknisk sett grinde seg til det samme.

 

AtW

Ikke mer grinding når du får kortet akkurat samtidig med den som hadde kjøpt det.

Alle må grinde like mye, uansett om du betaler eller ikke.

 

 

Så man får kort akkurat like fort ved å spille som å kjøpe? Like mange, like fort? Hvor tette tror du vi, og kundene er? Du later som man ikke får noen verdi av å kjøpe kortene, men folk kommer selvsagt til å gjøre det allikevel?

 

AtW

Hvor tett i hodet er du? DET ER KUN MULIG Å BRUKE 3 KORT.

Hvor lang tid det tar å låse opp alle 50+ har ingenting å si, når du kun skal bruke 3.

 

Man kjøper ikke kasser for kort, man kjøper kasser for kosmetikk.

Lenke til kommentar

Fordi du kan ikke kjøpe nivå 4 kort.

[citation needed]

 

Pressemeldingen fra EA er ikke særlig klar på det punktet, men sånn jeg tolker det så er det bestemte kort (f.eks. oppgraderinger til heltene) som bare kan låses opp ved å spille, ikke de høyere nivåene av kortene. Er et kort i loot crates, så kan du antagelig kjøpe/få med random drops alle fire nivåer av det kortet.

 

Fordi det var verdiene i betaen.

Og frem til EA sier noe mer konkret, så er det alt vi har å gå på. Jeg stoler ikke på at de klarer å

 

Fordi spiller en allerede har nok scraps til å oppgradere.

[citation needed]

 

Fordi bombere ikke skyter på hverandre.

Øh. Tar du knark? Selvsagt skyter bombers på det de trenger å skyte på, inkludert alle fiendtlige skip. Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

Og har du flere kort, så kan du i større grad velge det som passer situasjonen når du skal spille.

 

Du kommer med misvisende informasjon og direkte løgn hele tiden. Tror du virkelig du overbeviser noen med å drive på slik?

 

AtW

 

Bytte kort? Hvorfor?

Du velger bare de tre beste.

Alle battlefield og de tidligere battlefront spillene har hatt det slik.

1 våpen er betydelig bedre, og en type granat, etc.

Alle ender opp med å spille de samme kortene.

 

Med mindre du spille for gøy, og da har det absolutt ingenting å si for deg hvem som har hvilke kort.

 

Så bestem deg. Spiller du for å vinne eller for gøy?

 

Uansett må du få kortene gjennom missions, umulig å kjøpe dem.

Lenke til kommentar

Hvor tett i hodet er du? DET ER KUN MULIG Å BRUKE 3 KORT.

Hvor lang tid det tar å låse opp alle 50+ har ingenting å si, når du kun skal bruke 3.

Selvsagt har det noe å si.

 

For det første, en spiller med flere kort har flere valgmuligheter i spillet.

 

For det andre, så har kortene nivåer av effektivitet. En spiller som har låst opp høyere nivå av et kort har en fordel over en spiller som bare har låst opp nivå 1 av det samme kortet.

Lenke til kommentar

1 våpen er betydelig bedre, og en type granat, etc.

Alle ender opp med å spille de samme kortene.

Bare tull.

 

I Battlefront 1, så er det mye mer effektivt å veksle mellom loadouts. Ja, hvis du bare bryr deg om ett aspekt av spillet, f.eks. vinne solodueller på nært hold mot andre spillere, så kan du sikkert finne én optimal loadout for hver klasse. Men hvis du har noe ønske om å kunne veksle mellom f.eks. en anti-kjøretøy loadout, en nærstrids-loadout og en langdistanse-loadout, så er det en fordel å ha størst mulig utvalg av kort tilgjengelig.

 

Det kommer sikkert til å være en håndfull kort som ikke er spesielt nyttige (og derfor kommer til å være et irritasjonsmoment når man får dem), men det er et mye større utvalg av faktisk nyttige kort til at du kan si "du kommer til å ha låst opp alt når du er høyt nok level".

Lenke til kommentar

 

Hvor tett i hodet er du? DET ER KUN MULIG Å BRUKE 3 KORT.

Hvor lang tid det tar å låse opp alle 50+ har ingenting å si, når du kun skal bruke 3.

Selvsagt har det noe å si.

 

For det første, en spiller med flere kort har flere valgmuligheter i spillet.

 

For det andre, så har kortene nivåer av effektivitet. En spiller som har låst opp høyere nivå av et kort har en fordel over en spiller som bare har låst opp nivå 1 av det samme kortet.

For å låse opp høyere nivå må du utføre missions, du kan ikke få høyere nivåer ut av kasser.

Lenke til kommentar

For å låse opp høyere nivå må du utføre missions, du kan ikke få høyere nivåer ut av kasser.

Vet du det, eller bare tolker du mer ut av pressemeldingen til EA enn det som står der.

 

For å sitere en av postene du ignorerte:

Pressemeldingen fra EA er ikke særlig klar på det punktet, men sånn jeg tolker det så er det bestemte kort (f.eks. oppgraderinger til heltene) som bare kan låses opp ved å spille, ikke de høyere nivåene av kortene. Er et kort i loot crates, så kan du antagelig kjøpe/få med random drops alle fire nivåer av det kortet.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

1 våpen er betydelig bedre, og en type granat, etc.

Alle ender opp med å spille de samme kortene.

Bare tull.

 

I Battlefront 1, så er det mye mer effektivt å veksle mellom loadouts. Ja, hvis du bare bryr deg om ett aspekt av spillet, f.eks. vinne solodueller på nært hold mot andre spillere, så kan du sikkert finne én optimal loadout for hver klasse. Men hvis du har noe ønske om å kunne veksle mellom f.eks. en anti-kjøretøy loadout, en nærstrids-loadout og en langdistanse-loadout, så er det en fordel å ha størst mulig utvalg av kort tilgjengelig.

 

Det kommer sikkert til å være en håndfull kort som ikke er spesielt nyttige (og derfor kommer til å være et irritasjonsmoment når man får dem), men det er et mye større utvalg av faktisk nyttige kort til at du kan si "du kommer til å ha låst opp alt når du er høyt nok level".

I battlefront 1 tok du bare 3 skudds pistolen, explosive shot, jetpack, og sniper. Brukte bounty Hunter trait.

Alt under 150 meter døde av en burst med explosive shot, og alt over døde av 1 skudd med sniper.

Bounty Hunter gav deg instant refresh av kortene, og gratis kort for hver kill.

Da fikk du raketter og anti kjøretøy våpen for hver kill.

Dette var helt klart mye mer effektivt enn noe som helst annet i spillet.

 

Ta battlefield 1 som et eksempel på nylige Dice spill hvor du må kjøpe ting for å unlocke dem.

Du har allerede råd til en automatico (beste cc rifle i spillet), rocket gun (beste langdistanse våpen, og anti kjøretøy), granater, etc, lenge før du er i lvl 10.

Lenke til kommentar

I battlefront 1 tok du bare 3 skudds pistolen, explosive shot, jetpack, og sniper. Brukte bounty Hunter trait.

Det er mulig hvis du spilte lenge nok, det spillet døde for min del lenge før jeg fikk låst opp flere av dem.

 

Og Battlefront 2 ser ut til å være dead on arrival.

 

Jeg vil forresten fremdeles gjerne vite hvor du får all den detaljerte informasjonen din om hvordan ting kommer til å virke fra, siden det strider med hvordan ting oppførte seg i betaen, og den offisielle informasjonen fra EA ikke inkluderer på langt nær så mye detaljer som du lirer av deg.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

I battlefront 1 tok du bare 3 skudds pistolen, explosive shot, jetpack, og sniper. Brukte bounty Hunter trait.

Det er mulig hvis du spilte lenge nok, det spillet døde for min del lenge før jeg fikk låst opp flere av dem.

 

Og Battlefront 2 ser ut til å være dead on arrival.

 

Jeg vil forresten fremdeles gjerne vite hvor du får all den detaljerte informasjonen din om hvordan ting kommer til å virke fra, siden det strider med hvordan ting oppførte seg i betaen, og den offisielle informasjonen fra EA ikke inkluderer på langt nær så mye detaljer som du lirer av deg.

Står ganske lett forklart her:

https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2/news/thank-you-beta?utm_campaign=swbf2_hd_ww_ic_soco_twt_swbf2-101217-tw&utm_source=twitter&utm_medium=social&cid=38387&ts=1507836948920

Lenke til kommentar
Øh, det er den pressemeldingen jeg har referert til hele tiden.

 

Og nei, det gjør det ikke.

 

Du kommer med utrolig mange detaljerte utsagn om hvordan ting virker som du overhodet ikke har noen dekning for utfra det som faktisk står skrevet i den pressemeldingen.

Lenke til kommentar

- Crates will include a mix of Star Cards, Outfits, Emotes or Victory Poses.

- Players earn crates by completing challenges and other gameplay milestones, or by purchasing them with in-game credits or Crystals, our premium currency.

Man kan kjøpe crates. Crates inneholder star cards.

 

Using Star Cards, you'll be able to modify your favorite heroes and troopers to your specifications, creating ever-more powerful and flexible combinations. Hero- and trooper-specific Star Cards can be applied across a players' ability slots in a dizzying array of possible configurations.

 

https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2/news/star-wars-battlefront-ii-star-cards-1

 

Star cards kan gi fordeler.

 

Et kjapt søk på P2W:

Pay to win is when a game company sells stuff that gives an in game advantage through micro transactions.

Høres veldig ut som P2W?

 

Jeg er i utgangspunktet ikke utelukkende negativ til loot crates. Så lenge det kun er kosmetiske endringer de tilfører. I et spill mot andre spillere er det aldri greit å kunne kjøpe seg fordeler, det være seg våpen eller annet. Synes og det er en uting å kunne kjøpe XP-boost. Men det er i det minste ikke en fordel i noen 1vs1 situasjon, men heller over tid.

 

Pressemeldingen åpner for mange tolkninger. Siden jeg er skeptisk av natur tolker jeg den som at det helt klart blir mulig å kjøpe seg fordeler. Så kan man håpe at alt bråket rundt loot crates siste tiden endrer på det.

 

edit: leif

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

 

Øh, det er den pressemeldingen jeg har referert til hele tiden.

 

Og nei, det gjør det ikke.

 

Du kommer med utrolig mange detaljerte utsagn om hvordan ting virker som du overhodet ikke har noen dekning for utfra det som faktisk står skrevet i den pressemeldingen.

Der står det blant annet at de bedre kortene må man unlocke, samme gjelder våpen.

Der står det at balansen skal endres også.

 

Når man i tillegg har lest gjennom kommentarene deres på Twitter, fulgt med på intervju, og sett gjennom videoer av folk som ble fløyet ut for å teste den endelige versjonen, da får man med seg mye av dette.

 

Man trenger bare se tilbake på de 6 siste battle spillene fra Dice, da alle har mer eller mindre samme system.

 

Så må man også tenke over hvordan boksene vil fungere.

Det står der (og man kunne det i betaen) unlocke bokser gjennom enkle oppdrag (50 kills)

Hver boks kan inneholde tilfeldige ting.

 

Det er 20+ klasser i spillet. Hver hadde 3 kort i betaen. Men de sier det kommer flere. La oss si 6.

Da er det allerede rundt 360 kort man kan få.

Så skal der være rundt 6 emotes per klasse. Omtrent 50...

Så blir det noen end poses per klasse, 3+ hver.

For ikke å nevne kosmetikk.

 

Man kan i tillegg til dette få scraps i kassene.

 

7-800 items fra kassene ved launch, dlc en måned senere...

 

Å kjøpe seg frem i spillet vil være umulig.

Lenke til kommentar

Der står det blant annet at de bedre kortene må man unlocke, samme gjelder våpen.

 

Fordi du kan ikke kjøpe nivå 4 kort.

[citation needed]

 

Pressemeldingen fra EA er ikke særlig klar på det punktet, men sånn jeg tolker det så er det bestemte kort (f.eks. oppgraderinger til heltene) som bare kan låses opp ved å spille, ikke de høyere nivåene av kortene. Er et kort i loot crates, så kan du antagelig kjøpe/få med random drops alle fire nivåer av det kortet.

 

 

Der står det at balansen skal endres også.

Ja, men det står ikke noe detaljert om det.

 

Når man i tillegg har lest gjennom kommentarene deres på Twitter, fulgt med på intervju, og sett gjennom videoer av folk som ble fløyet ut for å teste den endelige versjonen, da får man med seg mye av dette.

Som sagt, [citation needed]. Hvis du har kilder som konkret understøtter noen av påstandene dine, så er det bare å kjøre på.

 

Man trenger bare se tilbake på de 6 siste battle spillene fra Dice, da alle har mer eller mindre samme system.

Og de baserer seg alle på finansiering av videre innhold gjennom salg av DLC, ikke gjennom salg av loot crates.

 

Når de går over til en ny forretningsmodell som baserer seg på inntektene fra salg av loot crates, så må vi også regne med at de vil gjøre sitt beste for å skubbe spillere i retning av å kjøpe dem. Det er bare å se på Shadow of War, som er gjort mer "grindy" nettopp for å irritere folk til å bruke penger.

 

Så må man også tenke over hvordan boksene vil fungere.

Det står der (og man kunne det i betaen) unlocke bokser gjennom enkle oppdrag (50 kills)

Hver boks kan inneholde tilfeldige ting.

 

Det er 20+ klasser i spillet. Hver hadde 3 kort i betaen. Men de sier det kommer flere. La oss si 6.

Da er det allerede rundt 360 kort man kan få.

Så skal der være rundt 6 emotes per klasse. Omtrent 50...

Så blir det noen end poses per klasse, 3+ hver.

For ikke å nevne kosmetikk.

 

Man kan i tillegg til dette få scraps i kassene.

 

7-800 items fra kassene ved launch, dlc en måned senere...

 

Å kjøpe seg frem i spillet vil være umulig.

Jeg er ikke sikker på hva du prøver å argumentere for her. Det eneste det her illusterer er at man må bruke veldig mye tid på å få ting man faktisk ønsker seg, mens man antageligvis ender opp med masse man ikke er interessert i (som er min erfaring med stort sett alle loot-box-baserte systemer, f.eks. Mass Effect 3 / Andromeda multiplayer, som helt tydelig er noe av inspirasjonen til systemet i Battlefront 2). Da blir det desto mer attraktivt å bare kjøpe seg gjennom alt bullshitet.

 

Eventuelt å bare drite i hele spillet til å begynne med. Mass Effect Andromeda sin multiplayer hadde samme systemet, og det drepte all gleden min ved en spillmodus jeg i utgangspunktet liker. Jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å gidde å spille Battlefront 2 i mer enn en måned maks hvis unlock-systemet er like irriterende (og det ser det ut til å være), og da er det bedre å spare pengene.

Endret av Sutekh
Lenke til kommentar

 

- Crates will include a mix of Star Cards, Outfits, Emotes or Victory Poses.

- Players earn crates by completing challenges and other gameplay milestones, or by purchasing them with in-game credits or Crystals, our premium currency.

Man kan kjøpe crates. Crates inneholder star cards.

 

Using Star Cards, you'll be able to modify your favorite heroes and troopers to your specifications, creating ever-more powerful and flexible combinations. Hero- and trooper-specific Star Cards can be applied across a players' ability slots in a dizzying array of possible configurations.

 

https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2/news/star-wars-battlefront-ii-star-cards-1

 

Star cards kan gi fordeler.

 

Et kjapt søk på P2W:

Pay to win is when a game company sells stuff that gives an in game advantage through micro transactions.

Høres veldig ut som P2W?

 

Jeg er i utgangspunktet ikke utelukkende negativ til loot crates. Så lenge det kun er kosmetiske endringer de tilfører. I et spill mot andre spillere er det aldri greit å kunne kjøpe seg fordeler, det være seg våpen eller annet. Synes og det er en uting å kunne kjøpe XP-boost. Men det er i det minste ikke en fordel i noen 1vs1 situasjon, men heller over tid.

 

Pressemeldingen åpner for mange tolkninger. Siden jeg er skeptisk av natur tolker jeg den som at det helt klart blir mulig å kjøpe seg fordeler. Så kan man håpe at alt bråket rundt loot crates siste tiden endrer på det.

 

edit: leif

"As a balance goal, we’re working towards having the most powerful items in the game only earnable via in-game achievements."

Og

"And lastly, you have to earn the right to be able to upgrade Star Cards and unlock most Weapons. You can only upgrade or unlock them if you have reached a high enough rank, which is determined by playing the game."

 

Når du da også ser på kortene som var i betaen, så vil du se at det for eksempel var et kort som gav 1 sekund kortere cooldown på granater.

(dvs at du kan kaste en granat hvert 54 sekund, istedenfor hvert 55.)

Når du kommer springende rundt et hjørne, og møter en spiller, hvordan gir dette kortet deg noen fordel?

Det tar under et sekund å skyte ham, så å vente i 54 sekunder gir ingen mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...