Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Handler vel etterhvert om å få mest mulig inn i multiplayeren og få de til å bruke penger der, ikke overrasket om prisen synker etterhvert som det stadig roer seg ned rundt spillet. 

Lenke til kommentar

Har enda ikke fullført spillet. Det er teknisk utrolig imponerende, men det er for mye som skurrer. Når man vil fortelle en hyperrealistisk historie kan man ikke ta stadige pauser med vill vest skytefest. Jeg vet ikke om noen virkelige skyteepisoder som tok mye mer enn 5 menneskeliv, men i dette spillet skal man rutinemessig plaffe ned flere titalls personer i slengen. Sannsynligvis hadde man fått hæren etter seg ganske straks hvis man skulle holdt på sånn.

 

Jeg liker å surre rundt, gjøre stranger-oppdrag og skyte på grevling og sånt, men historieoppdragene er tidvis så dustete at jeg har det med å unngå dem. Tenker ofte at her kunne det vært gøy med en ikke-voldelig løsning, men nei, det skal slaktes. Og jaaada, deep down er Arthur en grepa kar i uheldige omstendigheter. Jeg kjøper det ikke.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Da har jeg spilt gjennom hele spillet, inkludert begge epilogene (og sett "epilog 3" som er i end credits). For meg er dette et av de bedre spillene jeg har spilt noen gang. Interessante karakterer, bra historie, fantastisk bra verden, mye å gjøre, utrolige detaljer som jeg tenker setter standarden for tilsvarende open world spill fremover - og en kul overgang til RDR1. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går rykter på internett om at RDR1 muligens blir remastered i RDR2. Syntes mye av "bevisene" er veldig, veldig tynne men er alikevel nok til å vekke et bittelite håp i meg. Jeg er villig til å betale ganske mye for en sånn DLC faktisk. 

Spesielt ettersom jeg har null og niks interesse av RDRO

Lenke til kommentar

Jeg er tilbøyelig til å si at RDR1 er det beste Rockstar har gitt ut, så gjerne for meg.

Jeg er ikke bare tilbøyelig, jeg har konkludert med det for lenge siden. RDR2 er vel *nesten* der, men må nok nøye seg med 2. plass.

 

Jeg ønsker meg en direkte remaster, eller som DLC til RDR2. Kunne gjerne ønske meg å spille gjennom hele historien i et stykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke bare tilbøyelig, jeg har konkludert med det for lenge siden. RDR2 er vel *nesten* der, men må nok nøye seg med 2. plass.

 

Jeg ønsker meg en direkte remaster, eller som DLC til RDR2. Kunne gjerne ønske meg å spille gjennom hele historien i et stykke.

Nå er vel det meste av assets på plass, spørsmålet er i hvilken grad førstespillet lar seg overføre til den nye motoren. Har litt følelsen av at RDR2 er en evolusjon av GTA5, som igjen bygger på RDR1, så det er mulig de er i hvert fall litt kompatible.

Lenke til kommentar

RDR1 vinner i så fall kun på nostalgi eller hvor bra det var på den tiden. Hadde derimot begge kommet ut i dag så hadde fortsatt RDR2 vært bedre.

 

Bare ta den enhanced 4K-versjonen av RDR1 på xbox (tror jeg det er). Er det bedre enn RDR2? Langt ifra synes jeg.

Historien til RDR1 er nå iallfall på høyde med RDR2, om ikke over. Og det er det ingenting annet som er.

Lenke til kommentar

Nja da er det lenge siden dere har spilt RDR1. Spilte det rett før RDR2 lanseringen og oppdragene der var direkte slitsom, ble utrolig lei. I RDR2 tror jeg ikke har kjedet meg et sekund pga gameplayet er såpass solid og karakterne mye mer troverdig.

Det er sant! Men skal ikke stikkes under en stol at RDR2 og har sine andel kjedelige oppdrag. Dørge kjedelig å ri over det svære kartet uten mulighet for fast travel for eksempel. 

 

Hater på ingen måte RDR2. Lett topp tre spill jeg har spilt denne konsollgenerasjonen. Men noen ganger så burde spillutviklere tenke "less is more". Og når jeg sier det i denne sammenheng, så tenker jeg i all hovedsak på realismen i spillet. 

 

Sett bort i fra at mye kun er mulig nå pga ny teknologi så er det lagt mye mer tid og innsats i RDR2 enn det første.

Akkurat dette jeg mente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...