Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Ja, eg er uenig. Når eg kontrollerer karakteren min forventer eg å kunne styre tempoet som eg vil. Dette er et spill ikkje ein film. Nå det er sagt er eg ikkje imot bruk av film i spill. For all del bruk cutscenes viss du vil fortelle ein historie, men ikkje limiter meg ingame der eg sitter i 10 minutter holdene inne A, og se i taket.

I alle spill er tempoet bestemt av spillutviklerne. Du sier det er et spill ikke en film, men du sier velkommen til cutscenes? Cutscenes er jo det mest filmaktige og som har minst å gjøre med spill. Jeg vil mye heller ha noe interaktivt enn å kunne legge fra meg kontrolleren og stirre på en film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I alle spill er tempoet bestemt av spillutviklerne. Du sier det er et spill ikke en film, men du sier velkommen til cutscenes? Cutscenes er jo det mest filmaktige og som har minst å gjøre med spill. Jeg vil mye heller ha noe interaktivt enn å kunne legge fra meg kontrolleren og stirre på en film.

Les igjen kanskje? Eg er bare imot limitering ingame. Har ingenting imot cutscenes. Ja tempoet er bestemt av utviklerene, men det er få open world spill som limiterer meg på samme måte som red dead 2.

Lenke til kommentar

Da kan det høres ut som om dette kanskje ikke er et spill for deg. :)

Ja, det var og konklusjonen eg kom frem til. Fortsatt morsomt å diskutere spillet og spillmekansimer generelt :)

 

EDIT: esj trudde postene skulle merges automatisk, er ikkje så flink på mobil..

Endret av Noiz
Lenke til kommentar

Les igjen kanskje? Eg er bare imot limitering ingame. Har ingenting imot cutscenes. Ja tempoet er bestemt av utviklerene, men det er få open world spill som limiterer meg på samme måte som red dead 2.

Du har ingenting i mot cutscenes, men du vil ikke at det skal være som en film. Det går imot hverandre. Du mener kanskje at det er få spill som begrenser deg på samme måte, men jeg vil påstå at det er få spill som gir deg så mye frihet. 

 

Den største forskjellen mellom RDR2 og mange andre spill er animasjonene. Det er kanskje litt uvant, og mange skulle ønske det ikke var så mange av de eller at de var raskere, men da fjerner du også mye av realismen og innlevelsen dette spillet byr på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare sånn for å være helt sikker, så setter jeg det i spoiler:

 

 

 

Jeg er i epilogen nå, og forsøker å gjøre challenges. Har vunnet poker i to byer og har bare Saint Denis igjen. Men pokerbordet er tomt uansett når på døgnet jeg er der. Har forsøkt å leie rom og sove, men hjelper ikke.

 

Noen som har vært borti noe lignende? Jeg har spilt poker der tidligere i spillet.

 

 

 

Bug, spille har blitt helt jævelig etter de siste patchene...

Lenke til kommentar

Dette spillet har blitt full av bugs med de siste patchene.

Spillet fungerte bedre rett ut av eksen enn det gjør nå!

Vet man hadde den game-breaking buggen med at folk forsvant fra leieren i chapter 3, den har de rettet nå OK.

Men det var jo så og si den eneste buggen.

Når har det blitt et stort virrvarr der det skjer rare ting hele tiden, sykt irriterende, og nesten så jeg har lyst til å sette spille ltt på hylla for å vente det ut.

Er jo helt retard å gi ut patcher rett før ferie og jul når så mange skal spille.......

Sikkert en eller annen i Rockstar som ikke har fått lønn på noen måneder og skal slutte etter jul som har spilt dem et scoop  :tease:

Lenke til kommentar

Til opplysning er det ingen grunn til å rapportere noe flere ganger, det skaper bare irriterte moderatorer.  :wee:

 

Én rapport er mer enn nok. Og dere må ikke være så "hårsåre", innlegget inneholder allerede advarsel, det er godt nok. 

 

Men vi stopper spoiler-pratet her, da det er OT.

 

 

Personlig stoppet jeg å spille etter 3-4 timer. Framerate var for lav, etter min standard, på en vanlig PS4, så jeg velger å vente på pc-release.

 

Meget spesielt, på et spill som dette er det faktsik begrenset med hvor mange framerate man trenger, hele spillet er jo i ''slow-motion'' uansett....

Men med en PS4 Pro med SSD disk og en god Samsung TV fungerer det utmerket.

Lenke til kommentar

.. kan ikke si at jeg kjenner meg igjen.

Nei for all, del jeg overdriver kanskje litt!

Iforhold til hvor omfattende spillet er, fremstod det så og si helt perfekt første gang jeg spilte det, har opplevd mer barnefeil i andre spill for å si det slik.

Men det har faktisk ramlet på litt de siste oppdateringene, vet ikke hvor langt du er i spillet?

Jeg kan nevne det jeg har nå som jeg ikke får ''rettet opp'' og opplevd.

 

- Master Hunter 10, når jeg skulle drepe legendary Panther hørte jeg plutselig en masse skyting, når jeg løp ut av skogen drev denne Pantheren å jaget en npc, denne npc'en skjøt Pantheren!

Jeg ble sur og skjøt npc'en, gikk bort til den døde pantheren og skinnet den.

Fikk Panther skinnet og får solgt det til Trapper, men Master Hunter 10 er ikke fullført i quest loggen og Pantheren spaner jo selvfølgelig ikke igjen.

 

- Hesten min har i flere områder av spille plustelig problemer med å sprinte, den løper bare i sånn halvtrav.

Dette er områder som jeg vanligvis løper fort i, og loader jeg spille på nytt kan jeg løpe i samme område.

 

-Hesten min stopper ofte opp å går i sneglefart når jeg nærmer med vogner, (disse vognene som rir rundt random)

 

- Etter siste oppdatering er det veldig mange av fuglene jeg skyter som jeg ikke finner igjen, de står som et X på mnimap, men når jeg går bort er det ingenting der.

Hvis jeg saver, starter spillet på nytt og lader saver ligger de plustelig døde på bakken, men OFTE som ''rotten carcass''

 

-Legendary fisk nedi midten av sump-området vil ikke bite på kroken, har prøvd å mange timer å sjekket samtlige guider på nett og YouTube

 

-Ved den store låven utenfor Rhodes hang jeg rundt i området, plustelig begynte en vogn som red forbi på veien og begynne å brenne også fikk jeg bounty.

 

-Jeg har fullførte cigarette kort sett som jeg skal sende inn, men spille registrerer ikke settet som komplett

 

-I Exotic Quest 2 har jeg funnet alle blomstene utenom Lad Slipper Orchid, denne blomsten spawner ikke på noen av stedene den skal være å dukker ikke opp i det hele tatt.

 

Dette er det jeg irriterer meg over i farten.

 

 

Tilgi alle skrivefeilene, men SwiftKey på Android lagger, er bugga det også! ?

Endret av lylu
Lenke til kommentar

Hvordan er spillet? Er det verdt 700 for digital verson? Er det skikkelig gjennomført fra a-z? Har historien skikkelig kjøtt på bena? Jeg er vel bare sånn passe fan av spagetti western.

 

Jeg digger spillet, og storyen. Nå kom det noen andre spill i etterkant som det har vært fokus på, men kjenner jeg gleder meg til å spille RDR2 i romjulen. Man blir lurt, ranet og alt. Ting tar tid å gjennomføre, som det også gjør på typ GTA, så man må påberegne litt dødtid, men jeg synes grafikken gjør det verdt det.

 

My opinion  :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg elsker open world spill som har mange små historier. Som Fallout New Vegas der du kan snuble over en bygning og ved å lese terminaler og notater i bygningen oppdager en historie om folkene som bodde i bygningen før verden gikk til helvete. Eller alle historiene man finner i bunkerene man finner rundt omkring.

Lenke til kommentar

Jeg elsker open world spill som har mange små historier. Som Fallout New Vegas der du kan snuble over en bygning og ved å lese terminaler og notater i bygningen oppdager en historie om folkene som bodde i bygningen før verden gikk til helvete. Eller alle historiene man finner i bunkerene man finner rundt omkring.

 

Har Fallout som favorittspill selv og synes RDR 2 er et av de tregeste, lineære spill som kom ut i 2018. Alle sa det var så bra, men så fant jeg ut at de har brukt nesten 2 milliarder!!! på markedsføring, og det forklarer hvorfor så mange ga dette toppscore.

 

Ideen er forsåvidt god, men etter 25 timer så hadde jeg ikke brukt hodet en eneste gang. Du får beskjed om hvor du skal stå, gå og hvilke våpen du skal bruke og du skal alltid følge etter noen. Ulidelig tregt og kjedelig og for meg så er dette et kroneksempel på hvordan tonnevis med penger på reklame påvirker folk.....

Som Falloutfan vil jeg anbefale deg å spare pengene til nesten hvilket som helst annet spill. AC Odessey f.eks med smoothe bevegelser, kjempekart, masse å gjøre, ekte HDR(i motsetnng til RDR 2 selvom de førsøkte lure folk til å tro det) og underholdning på et helt annet nivå enn RDR 2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...