Gå til innhold

Bryllupsgave - ønsker seg penger


Juggel

Anbefalte innlegg

Møt opp, det er som du sier, nok. Når de(hun) ber dere om å dekke reise etc. for å komme til Italia for bryllupet, så er det urimelig å be om gave i tillegg.

Jeg kjenner jeg blir litt provosert. Hvis det er som du sier, stakkars fyr, hun her er "high maintenance".

 

Lukter prinsessesyndromet lang vei, ja. Stakkars fyr, det sier jeg også. Tipper han måtte ut med et sekssifret beløp for gifteringen for at hun skulle bli fornøyd. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Å invitere folk til et utenlandsbryllup er, i mangel på et bedre ord, et "dick move". 

 

Jeg vil si at det ikke er det om man kun inviterer nærmeste familie. Kan jo være en fin alternativ ferie. Det er å forvente gaver som er kukbevegelsen i dette tilfellet. 

 

Familie ja, ikke venner. Hvis det hadde vært nære familiemedlemmer så hadde man ihvertfall dekket reise og/eller opphold.

Det er en kostnad som bør medregnes hvis man ha et utenlandsbryllup utenfor Skandinavia ihvertfall.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Hvis man mener at det er dyrt å betale disse pengene så bør man ikke gå på bryllupet. Hvis man derimot ønsker å oppleve dette så mener jeg at man i det minste kan gi 1000 i pengegave eller kjøpe gave på tilbud til 500-600 kr. Det vil ikke spille stor rolle men jeg mener å gi gave er en del av gamet.

På vårt bryllup så ønsket vi og penger for å dekke en del av kostnadene men fikk også noen gavegjenstander og det var helt ok.

Endret av Mrcool1979
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Trodde det da var normalt at brudeparet betalte opphold og evt. flybilletter? Så pleier man å gi en gave som veier opp for det man får av servering osv., slik at brudeparet ikke får særlig store utgifter til syvende og sist.

Lenke til kommentar

Trodde det da var normalt at brudeparet betalte opphold og evt. flybilletter? 

 

Det kommer an på, ikke alle er millionærer. På den annen side burde man kanskje ikke arrangere bryllup i Italia om man ikke er millionærer. 

 

Lukter litt narsissisme og stormannsgalskap av hele greia, synes jeg. Hva er galt med å gifte seg i Norge? Trenger ikke koste mye penger. 

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Støtter at det er litt kleint å presisere at de ønsker seg penger.... Men kotyme tilsier at du bør gi en gave.. Jeg ville gitt rundt 1000-1500; og det utgjør jo ikke mer enn 10% av reisekostnaden....  

Lenke til kommentar

Dama har en vennekrets som er rimelig nærme hverandre.. 7 av disse har hatt utenlandsbryllup

 

Har kostet oss rundt 10-15k bare å reise.. så kommer tapet fra jobb og kennel for hundene og barnepass etter

 

tror vi regnet på det totalt sett og har brukt / 120k og "tapt" 40k" i inntekter over 5 år.. Satt en strek og sa at dette var siste gang

 

vi har begge lønn under gjennomsnittet

 

Var alltid glad for det kommende paret i de 2 timene jeg prøvde å drikke og spise for alle pengene som var brukt :D

 

 

In the end..dropp å kjøp gaver på utenlandsbryllup  blir noen furt kan de revurdere om det virkelig er nære venner

 

 



Anonymous poster hash: 5e111...aa8
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...