Gå til innhold

Bryllupsgave - ønsker seg penger


Juggel

Anbefalte innlegg

Er invititert i en nær venn sitt bryllup i slutten av oktober. Dette skal være i Italia. Flybilletter og hotell er bestilt. Til sammen kommer dette på rundt 11000,-

 

Nå kom det mail om at de ønsker seg pengegave. Jeg har ikke tenkt i disse baner i det hele tatt, da jeg har antatt at bare det å møte opp må være den beste gaven man kan gi. I tillegg går det med endel feriedager.

 

Er det urimelig av meg å bli provosert over dette? Jeg har ikke lyst til å gi penger i det hele tatt når jeg bruker så mye tid og cash på å i det hele tatt dra ned der. De 11000 jeg bruker fra før svir ganske mye.

 

Men jeg vil jo allikevel ikke være den som ikke gir, så hvor mye er vanlig å gi hvis jeg gjør det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Det er vel kanske en måte å sortere ut de som ikke vil eller ikke kan dra i bryllupet og gi gave i tillegg tenker ihvertfall jeg...

 

11 000 er ingenting. Ihvertfall når det er en gang i livet.

Lenke til kommentar

Det er vel kanske en måte å sortere ut de som ikke vil eller ikke kan dra i bryllupet og gi gave i tillegg tenker ihvertfall jeg...

 

11 000 er ingenting. Ihvertfall når det er en gang i livet.

 

11000 er ingenting? Vel, det kan hende det er "ingenting" for meg om 10 år, men akkurat nå merkes det. Det er mye annet som blir prioritert bort for at jeg skal ha anledning til å dra.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Skriv tilbake at du lurer på hva de forventer at man gir med tanke på at det har kostet omtrent 11.000 å bli med på feiringen av bryllupet og at det kan være lurt at de eventuelt gir de inviterte en liten "ønskeliste" så man har noe å forholde seg til.

 

Trenger egentlig ikke konfrontere dem, det kan det bli dårlig stemning av. Det er bare å møte opp uten gave, så kanskje de skjønner tegninga. Man kan også forhøre seg litt med andre gjester, så kanskje flere gjør det samme. Som TS sa er det kjedelig å være den eneste som "bare" bruker 11 000. 

Lenke til kommentar

Å invitere folk til et utenlandsbryllup er, i mangel på et bedre ord, et "dick move". Det måtte ha vært en veldig nær venn hvis jeg skulle vurdert å bruke tusenvis av kroner, kun på reisen og opphold. Det er temmelig egoistisk spør du meg.

Pengegaver/gaver i tillegg? No way, Jose.

 

Han kunne sikkert ha gifta seg på hytta i fjellet, eller i Tinghuset uten oppstyr. Det er fruen i forholdet som setter himmel og jord i bevegelse.

 

Jeg kunne lett sagt at jeg ikke kommer og spart meg for alt, men de 11000,- har jeg valgt å bruke for jeg har jo lyst til å være med. Så får heller andre økonomiske utskeielser bli satt litt på vent. Og det er helt greit.

 

Det er ikke de 11000 som plager meg, men nettopp det at de/hun spør om pengegave i tillegg når man faktisk har satt av de kronene og all den tiden.

 

Har hørt med noen andre kompiser nå og de reagerer stort sett i samme grad som meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...