Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptopen skrur seg av uten lader i


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en 2,5 år gammel Asus G551JM laptop her som skrur seg av så fort jeg tar laderen ut. Den skrur seg heller ikke på uten lader i.

 

Har snakket med butikken jeg kjøpte den fra og de ba meg sende den inn på reparasjon. Men tror det er bare batteriet som er gåen? Så skjønner ikke hvorfor de ikke kan sende meg ett nytt batteri så jeg kan teste med den.

 

Hva ville dere gjort? Sende PCen inn på reparasjon eller kjøpe nytt batteri selv? Har dere noen anbefalinger til butikker jeg kan kjøpe fra?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den stort sett har levd livet sitt tilkoblet laderen, da er nok batteriet ferdig. 

 

Er det vanlig bruksmønster, ta ut batteriet rett og slett.

 

Litt OT, blir det mye slitasje på batteriet hvis den stort sett er koblet til nettstrøm?.

Jeg har en fire år gammel Acer V3-571G som har gått på nettstrøm med batteriet i siden den var ny, den har fortsatt 3-4 timer kapasitet på batteriet.

Har hørt at noen bærbare yter mindre med bare nettstrøm, eller er det bare tull?.

Lenke til kommentar

 

Hvis den stort sett har levd livet sitt tilkoblet laderen, da er nok batteriet ferdig. 

 

Er det vanlig bruksmønster, ta ut batteriet rett og slett.

 

Litt OT, blir det mye slitasje på batteriet hvis den stort sett er koblet til nettstrøm?.

Jeg har en fire år gammel Acer V3-571G som har gått på nettstrøm med batteriet i siden den var ny, den har fortsatt 3-4 timer kapasitet på batteriet.

Har hørt at noen bærbare yter mindre med bare nettstrøm, eller er det bare tull?.

 

Den står jo konstant og lader egentlig, batteriet vil jo lades ut over tid og så lades igjen og sånn går no dagan.

Lenke til kommentar

Nei, batteriet står ikke konstant og lader. Det blir ladet til 100% (noen PC-er lader bare til noen-og-nitti prosent) og så stopper ladinga. Hadde det blitt ladet hele tiden ville det tatt fyr og brent ned huset ditt.

 

Det som knekker batterier er varme. Og noen PC-er blir veldig varme i nærheten av batteriet.

Så du har batteri i laptopen som holder på spenningen i evig tid ? Fortell mer

Lenke til kommentar

Høres ut som et defekt batteri ja, slår den seg umiddelbart av, ikke noe Windows shutdown etc.?

Dumt dem har kun 2 års global garanti, men kanskje butikken du kjøpte den fra har lengre garanti?

 

Kjøpte den hos Netonnet, står jeg må reklamere senest to år etter jeg mottok pcen.

Den skrur seg av sekundet jeg tar ut laderen ja, har bare blitt verre med tiden. Før holdt den seg noen minutter uten laderen i.

 

 

Hvis den stort sett har levd livet sitt tilkoblet laderen, da er nok batteriet ferdig. 

 

Er det vanlig bruksmønster, ta ut batteriet rett og slett.

Har prøvd å ikke la den stå i laderen hele tiden. Men det er en gaming PC og jeg gamer ikke uten laderen i :p

Endret av Galaxyx32
Lenke til kommentar

 

Nei, batteriet står ikke konstant og lader. Det blir ladet til 100% (noen PC-er lader bare til noen-og-nitti prosent) og så stopper ladinga. Hadde det blitt ladet hele tiden ville det tatt fyr og brent ned huset ditt.

 

Det som knekker batterier er varme. Og noen PC-er blir veldig varme i nærheten av batteriet.

Så du har batteri i laptopen som holder på spenningen i evig tid ? Fortell mer

 

De kan holde spenningen i månedsvis så lenge de ikke belastes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...