Gå til innhold

Tesla Model S kjørte 1078 kilometer på én lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må si jeg få latterkrampe av enkelte:

 

At en person fra:

Yrke: Eiendomsinvestor Sjølyst Utvikling

Utdannelse: Lege, Universitetet i Oslo

 

Påstår noe slikt sier seg selv personen bør finne annet utdannelse i så fall. Er ikke dumt å vurdere elbil i dag.

Spørsmålet er heller om rekkevidden er bra nok og hva som skjer innen hydrogenbil før 2020.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å spørre en lege om elbiler blir som å spørre en siv.ing elektro om hans synspunkter på immunterapi ved kreft. Begge høyt utdannede og meget kunnskapsrike innen sitt eget felt, andres derimot? :)

Eller som å spørre LMH1 om noe som helst....

Endret av Rusher
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så sinke trafikken for å lage tåpelige rekorder er tingen? Burde fått heftig bot de som driver med dette. Kan kjøre 1000km i 160 - 200km/t på autobahn med en 12 år gammel diesel med 80 liters tank. En tesla holder vel maks 170km i disse hastigheter LOL. Er liksom ikke noe spesielt dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo bare å starte høyt oppe et sted. Kjøre ned mot havet. Så ligge i 40-35kmt, så har man lett en ny rekord igjen.. Men hvem gidder å bruke 30 timer på dette? :)

En Tesla er ikke laget for kjedelige kjøreturen

 

Det hadde helt klart spart noe batteri, men det krever også noe planlegging å finne slike strekninger :)

Lenke til kommentar

Tester av rekkevidde på elbiler i "flatt lende"  og lav hastighet er ikke særlig interessant.
Hvordan det er i det virkelege livet er mer interessant, synes jeg.

Hva med en testtur Stavanger - Bergen - Ålesund - Trondheim langs E 39 ?
Med alle de mest populære el-bilene som er i salg i landet?  Inkludert Tesla.  

Da får vi reelt forbruk og rekkevidde + ladetider.

 

Samme testen kan en gjøre med fossil-biler.  Da vil det reelle forbruket komme fram.
Hastighet under testene skal vere normal landeveishastighet.  Følge trafikken.

 

Noe å tenke på for motorjournalister? Eller NAF?   En skikkelig roadtrip?   
Om de tør., da... 

Lenke til kommentar

 

 

Dette bør de prøve å slå i en Tesla, å kjøre i normal hastighet og klare 1200km https://youtu.be/rbnvZlPZZQc

 

Skulle akkurat til å nevne dette. Tesla har ikke slått noen rekord denne gangen. De ligger egentlig etter.

Nå må det sies at den BMWen er ribbet for alt som ikke er nødvendig for å spare vekt, samt andre knep for å minske luftmotstanden. Dessuten er den stappet med batterier der det er plass. Da jeg så videoen tidligere, så mener jeg de sa det var 146 eller 148 kWt batterikapasitet, og de hadde overladet (tunet så batteriene tok i mot mer strøm enn produsenten anbefaler) batteriene. Dog, mektig imponert likevel.

 

Både Opelen/chevroleten og Teslaene er standardbiler med hyllevare-deler.

Så i forhold til batterikapasiteten, så er denne elendig? :

Lenke til kommentar

 

Kom til Nord Norge en kald Januardag og prøv testen på nytt. Da blir det et annet resultat. Bare å holde varme i kupeen vil trekke mye strøm.

http://www.altaposten.no/lokalt/nyheter/2016/01/09/%E2%80%93-Mye-bedre-i-kulda-enn-fossilbilene-12009788.ece ta ne prat med denne karen, han har tudeligvis ingen problemer :)

 

Ja det står at eieren er fornøyd, men ingenting om hvor lang kjørelengde han har når det er vinter og kaldt. Du er klar over at batterier får mye lavere virkningsgrad når det blir kaldt. Nissan Leaf som har teoretisk oppgitt rekkevidde 20 mil har kun 7 mil rekkevidde i minus 7 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...