Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Etter å ha dampet to tanker min første e-væske med smak så er jeg hel frelst, jeg kommer til å dampe for smaken(nikotin skal kuttes ut helt etterhvert).

Etter det jeg kan huske så smaker e-væsken akkurat slik som denne dropsen.

 

Utrolig behagelig å dampe uten den irriterende "throat hit'en", så blir nok å holde meg til minimum 65-70% VG juicer.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha dampet to tanker min første e-væske med smak så er jeg hel frelst, jeg kommer til å dampe for smaken(nikotin skal kuttes ut helt etterhvert).

Etter det jeg kan huske så smaker e-væsken akkurat slik som denne dropsen.

 

Utrolig behagelig å dampe uten den irriterende "throat hit'en", så blir nok å holde meg til minimum 65-70% VG juicer.

Folk er forskjellige. Hadde det ikke vært for TH hadde jeg ikke greid å bytte fra røyk.
Lenke til kommentar

Mange som lager egen e-væske her inne? Hvor kjøper dere essens og PG/VG baser? Hva annet trenger jeg for dette? Trur jeg skal klare meg uten Nikotin, har en del e-væsker med Nikotin så nedtrapping er på vei.

For selvblanding trengs kun VG, PG, nikotin (levert fortynnet i PG, finnes også i VG), og aromakonsentrat (levert i PG).

I tillegg finnes såkalte smaksforsterkere, har ikke erfaring med disse.

 

Handler PG og VG i 100ml flasker fra min favoritt vape-nettbutikk innenlands når det er på lager, ellers tar jeg det fra min favoritt utenlands.

Handler aromakonsentrat i typisk et antall 10ml flasker hos nærmeste som har den jeg ønsker, og nikotin 54mg/ml i 125ml flaske fra England, ettersom det ikke selges innenlands.

Pleier å bruke Liberty Flights, men det fins andre også. Linkene går til Liberty Flights produktsider.

 

Ettersom jeg kjøper nikotin levert i PG, og smaken også er i PG, så handles det inn 2 flasker VG, 1 med PG, 1 med nic, og et antall flasker smak pr. gang. Det holder til rundt 6-8 måneder, kanskje mindre hvis man damper mer heftig.

Noen smaker trengs ikke mer enn 5% av i blandingen, mens andre trenger mer (10-15%) for å smake skikkelig.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Samme som jeg har, jeg valgte carbon fiber look som kostet kun 399,- Grei liten sak. Bruker den med Eleaf iJust 2 tank med 0,3 ohm fordamperhode for øyeblikket.

 

 

Noen som har tips om hvordan man fjerner eller minsker surkling fra tanken?

Kun en eller to av Eleaf GS Air-M tankene som har dette problemet, ikke noe surkling fra Joyetech eGo ONE XL tankenen eller den nye iJust 2 tanken.

 

Har bestilt 0,15 Ohm Nickel 200 TC coil til både GS Air-M og iJust 2 tankene for å teste ut TC.

 

 

 

 

Var karbonfiber jeg egentlig skulle ha . men dem ringte å sa det var noe galt med nettsiden og at dem var tomme for den så da tok jeg denne istedenfor. Bruker kanger ni200 coils her.

Endret av RaW_DeNiM
Lenke til kommentar

Trenger ekstra mods i reserve. Bruker en cool fire iv og er veldig fornøyd med den. Men dersom den plutselig stryker med, må jeg tilbake til evod-settet. Billige mods (helst utskiftbare batteri) som dere anbefaler?

Anbefaler evic vtc mini. Er en av de beste på markedet og har fått flere programvare oppdateringer som har gitt den bedre display, stainless steel temp control og mulighet til å dampe opp til 75w.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

 

Trenger ekstra mods i reserve. Bruker en cool fire iv og er veldig fornøyd med den. Men dersom den plutselig stryker med, må jeg tilbake til evod-settet. Billige mods (helst utskiftbare batteri) som dere anbefaler?

Anbefaler evic vtc mini. Er en av de beste på markedet og har fått flere programvare oppdateringer som har gitt den bedre display, stainless steel temp control og mulighet til å dampe opp til 75w.

 

+1

Den er helt knall. Review med Phil her:

Lenke til kommentar

 

Trenger ekstra mods i reserve. Bruker en cool fire iv og er veldig fornøyd med den. Men dersom den plutselig stryker med, må jeg tilbake til evod-settet. Billige mods (helst utskiftbare batteri) som dere anbefaler?

Anbefaler evic vtc mini. Er en av de beste på markedet og har fått flere programvare oppdateringer som har gitt den bedre display, stainless steel temp control og mulighet til å dampe opp til 75w.
Det er en jeg har vurdert. Men er ikke så fan av matt helfarge. Designet på VT liker jeg bedre.
Lenke til kommentar

Hvordan vet jeg at batteriet holder på å dø ut? Jeg vlil gjerne bestille nytt før det gamle slutter å fungere. (Og det begynner å oppføre seg merkelig i det siste - som at den blå knappen lyser hele tiden og ikke bare i det den begynner å lade). Det er vel umulig å få tak i 'CF-G Power' batteri nå uansett...

Fra Aspires nettsider: http://www.aspirecig.com/products/aspire-cf-battery-series/cf-battery-148.html

"Caution: If the indicator light displays ON continuously or the product becomes hot - immediately disconnect the battery from the cartridge to break the electrical connection."

 

Batteri som skal passe til samme fordampere (ego-style batteri):

http://www.friskedrag.no/products/esigarett-aspire-cf-vv-carbon-fiber-batteri-1600-mah

 

Eller det kan være en fin anledning til å prøve andre typer. :)

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...