Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

De har vel "offisiell" anbefaling om litt steeping , men rett fra rockchef og sweb (gutta back FCV)

 

rockchef: "A couple of days and you will be good to go."

Sweb:  "It can be used straight away (fruit needs little time) but a couple of days should get the best from it."

 

Dampet Tropical Sparkle 5 minutter etter blanding og den har ikke endret seg nevneverdig siden, så jeg stoler på de.

 

Lime Sparkle  har jeg dampet siden 2013 en gang så den har jeg sett meg mett på for nå, men Tropicalen og Raspberry Lemonaden brukes fortsatt mye her.

Endret av Amund_Blix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Eller så kan jeg jo prøve å blande sjøl. Skal som sagt ha en del av det uten smak, men vil ha med smak når jeg ikke er med dama.

 

Hvis jeg da bestiller 200ml nicbase og bruker 100ml til smakløst (skal ikke blandes ut) og 100ml til å blandes ut. Hvor mange ml ca trenger jeg da i aroma (Molinberry flavours) for å blande ut 100ml?

8 ml aroma (8% aroma) og 92 ml base for 100 ml ejuice (basert på fizza cola fra molin). Står prosent i produktbeskrivelsen på sidene.

Ut i fra denne tråden så burde Fizzy Cola fra Molin ha minst 10% aroma, kanskje så mye som 12%. Men jeg anbefaler deg ikke å lage 100 ml på første forsøk. Lag 5 eller 10 ml. Og gjerne flere styrker for å finne styrken du liker best.
Så det jeg planla hørtes ut som en dårlig idé? :p

 

Er ikke så viktig egentlig. Tenker på å gjøre det så praktisk og fort som mulig, samt billig som mulig uten altfor mye styr.. Med 10% blir det jo uansett en god del smak. Er jo vant med å kjøpe ferdigblandet uansett med varierende resultat. Jeg får heller gå litt mer i dybden senere :)

Lenke til kommentar

Hei! Er ny innenfor damping og har et par spørsmål:

Passer alle batteri og clearomizer til hverandre?

Noen som vet om noen gode e liquids fra Fasttech? Jeg er ute etter tobakksmak gjerne med litt karamell i bakgrunnen, men er åpen for å prøve andre smaker også. Har sett litt på Ruyan 4 flavour fra hangsen, noen som har erfaring med den?

Lenke til kommentar

Hei! Er ny innenfor damping og har et par spørsmål:

Passer alle batteri og clearomizer til hverandre?

Noen som vet om noen gode e liquids fra Fasttech? Jeg er ute etter tobakksmak gjerne med litt karamell i bakgrunnen, men er åpen for å prøve andre smaker også. Har sett litt på Ruyan 4 flavour fra hangsen, noen som har erfaring med den?

E-væske med nikotil MÅ bestilles fra EU-land, ellers blir det beslaglagt av norske tollen. Fasttech er ikke EU.

Ikke alle batterier passer nei. Forskjellige gjengetyper. 510 og EGO er de vanlige. Finnes riktignok overganger/adaptere som fikser det meste. 

Cloudhousevapor har ganske snille priser på ejuice, og Mount Baker Vaper smaker godt, spesielt blood orange og Blue Drake. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å blande 100 ml med en ukjent aroma er som å kjøpe 30+ ml av en ukjent ejuice. Og det har vi allerede etablert er en jævlig dum ting å gjøre.

Er det jeg har gjort hittil, med litt varierende resultat. Er bare en juice jeg har kjøpt på den måten som virkelig smakte dritt. Ellers har det vært fra greie til veldig gode.

 

Men jeg ser absolutt hva du mener. Kanskje lurt å prøve litt forskjellig ja. Får lage noen mixer med forskjellig styrke og se. Har fortsatt en del juice igjen, så får bytta på. Og den ene 100ml-flaske er jo for smakløst som sagt, mest for å tilfredstille en gravid kjæreste som misliker lukten sterkt :p

 

EDIT: Men det jeg tenkte var å fylle på 8% på 100ml'ern, for så å fylle på mer dersom smaken blir for svak.

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar

 

 

Hei! Er ny innenfor damping og har et par spørsmål:

Passer alle batteri og clearomizer til hverandre?

Noen som vet om noen gode e liquids fra Fasttech? Jeg er ute etter tobakksmak gjerne med litt karamell i bakgrunnen, men er åpen for å prøve andre smaker også. Har sett litt på Ruyan 4 flavour fra hangsen, noen som har erfaring med den?

E-væske med nikotil MÅ bestilles fra EU-land, ellers blir det beslaglagt av norske tollen. Fasttech er ikke EU.

Ikke alle batterier passer nei. Forskjellige gjengetyper. 510 og EGO er de vanlige. Finnes riktignok overganger/adaptere som fikser det meste.

Cloudhousevapor har ganske snille priser på ejuice, og Mount Baker Vaper smaker godt, spesielt blood orange og Blue Drake.

 

Takk for svar. Jeg har i hvert fall i starten tenkt å dampe uten nikotin.Passer https://www.fasttech.com/products/1516301 med https://www.fasttech.com/products/2155209?

Endret av @olelunde
Lenke til kommentar

 

 

Hei! Er ny innenfor damping og har et par spørsmål:

Passer alle batteri og clearomizer til hverandre?

Noen som vet om noen gode e liquids fra Fasttech? Jeg er ute etter tobakksmak gjerne med litt karamell i bakgrunnen, men er åpen for å prøve andre smaker også. Har sett litt på Ruyan 4 flavour fra hangsen, noen som har erfaring med den?

E-væske med nikotil MÅ bestilles fra EU-land, ellers blir det beslaglagt av norske tollen. Fasttech er ikke EU.

Ikke alle batterier passer nei. Forskjellige gjengetyper. 510 og EGO er de vanlige. Finnes riktignok overganger/adaptere som fikser det meste.

Cloudhousevapor har ganske snille priser på ejuice, og Mount Baker Vaper smaker godt, spesielt blood orange og Blue Drake.

 

Takk for svar. Jeg har i hvert fall i starten tenkt å dampe uten nikotin. Passer T3S bottom coil(2.4ml) med evod 1100mah VARIABLE VOLTAGE.

 

 

Anbefaler å bestille utstyret (Tank og Batteri) fra Nosmoke.no, der står tekniske specs ganske greit forklart.

Det står som regel uansett på de aller fleste e-cig leverandører som UKecigstore etc..

Se først etter motstand (Ohm) på Coils/hvilken tank du tenker å kjøpe,

f.ex Motstand på Coils på Aspire Atlantis er 0.5 ohm og batteriet kompatibelt da blir:

Batterier som oppgir at de støtter f.ex Ohm fra 0.2 til 2.5 ohm. Dette er det man bør se etter først.

 

Man kan kjøpe kombo pakker også da, der batteri leveres med en tank som passer.

Når du har tank/coil som er kompatibel med batteri er det bare å kjøpe E-juice fra EU land,

Ellers tar tollen E-Juicen med nikotin i beslag. Har bestilt ofte fra England, Irland, Polen, Hellas m.fl.

Er du fortsatt usikker, send en mail der du ønsker å kjøpe, hva du ønsker, så hjelper de deg mer enn gjerne.

 

E-Cig community'et er meget godt slik jeg har inntrykk av så de fleste hjelper deg godt. Velkommen som damper.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hei! Er ny innenfor damping og har et par spørsmål:

Passer alle batteri og clearomizer til hverandre?

Noen som vet om noen gode e liquids fra Fasttech? Jeg er ute etter tobakksmak gjerne med litt karamell i bakgrunnen, men er åpen for å prøve andre smaker også. Har sett litt på Ruyan 4 flavour fra hangsen, noen som har erfaring med den?

E-væske med nikotil MÅ bestilles fra EU-land, ellers blir det beslaglagt av norske tollen. Fasttech er ikke EU.

Ikke alle batterier passer nei. Forskjellige gjengetyper. 510 og EGO er de vanlige. Finnes riktignok overganger/adaptere som fikser det meste.

Cloudhousevapor har ganske snille priser på ejuice, og Mount Baker Vaper smaker godt, spesielt blood orange og Blue Drake.

Takk for svar. Jeg har i hvert fall i starten tenkt å dampe uten nikotin. Passer T3S bottom coil(2.4ml) med evod 1100mah VARIABLE VOLTAGE.

Anbefaler å bestille utstyret (Tank og Batteri) fra Nosmoke.no, der står tekniske specs ganske greit forklart.

Det står som regel uansett på de aller fleste e-cig leverandører som UKecigstore etc..

Se først etter motstand (Ohm) på Coils/hvilken tank du tenker å kjøpe,

f.ex Motstand på Coils på Aspire Atlantis er 0.5 ohm og batteriet kompatibelt da blir:

Batterier som oppgir at de støtter f.ex Ohm fra 0.2 til 2.5 ohm. Dette er det man bør se etter først.

 

Man kan kjøpe kombo pakker også da, der batteri leveres med en tank som passer.

Når du har tank/coil som er kompatibel med batteri er det bare å kjøpe E-juice fra EU land,

Ellers tar tollen E-Juicen med nikotin i beslag. Har bestilt ofte fra England, Irland, Polen, Hellas m.fl.

Er du fortsatt usikker, send en mail der du ønsker å kjøpe, hva du ønsker, så hjelper de deg mer enn gjerne.

 

E-Cig community'et er meget godt slik jeg har inntrykk av så de fleste hjelper deg godt. Velkommen som damper.

Takk takk! Ble litt klokere nå! Har først tenkt til å kjøpe de jeg linket til litt for å prøve ut først. Hvis jeg har forstått det riktig så skal de to passe? Jo lavere ohm og jo høyere volt, jo mer røyk får man, ikke sant? Ser at batteriet er VV sånn at man kan variere volten, for å så finne ut hva som passer best i forhold til ohm. Med 1.8 ohm og maks 4.2 volt skal man få nok damp? Jeg er forresten 17 år, er det noe problem å hente liquid med nikotin når man er under 18? Ble litt mange spørsmål, men er ikke så lett å lære seg gresk :)

Lenke til kommentar

Skal ikke være noe problem. For det meste får man det i posten ved mindre du kjøper mange kilo utstyr. Tror jeg bare har fått det i kassa. Pakken er for det meste anonym også. Står som regel bare hva det er i pakke på informasjonen på toppen :)

 

EDIT: Fjerna unødvendig lang quote-pyramide.

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar
Takk takk! Ble litt klokere nå! Har først tenkt til å kjøpe de jeg linket til litt for å prøve ut først. Hvis jeg har forstått det riktig så skal de to passe? Jo lavere ohm og jo høyere volt, jo mer røyk får man, ikke sant? Ser at batteriet er VV sånn at man kan variere volten, for å så finne ut hva som passer best i forhold til ohm. Med 1.8 ohm og maks 4.2 volt skal man få nok damp? Jeg er forresten 17 år, er det noe problem å hente liquid med nikotin når man er under 18? Ble litt mange spørsmål, men er ikke så lett å lære seg gresk :)

 

 

Jo det stemmer det, lav ohm og høy volt gir masse damp, men coilen må være kompatibel som sagt med batteriet.

Hvis du vil ha mye damp og smak og ikke bekymre deg for hvilken volt (strømstyrke) du skal bruke så anbefaler jeg deg enten Aspire Atlantis eller Kanger Subtank Mini. Disse bruker coils med veldig lav motstand som betyr man kan skyte veldig høy strøm ut fordi motstanden er lav. Det kalles altså Sub-Ohm vaping og lager greit store skyer. Idiotsikkert er det også for nybegynnere :)

Det er vel nymoten innen vaping, de er også begge testvinnere så man kan ikke gå feil med dem.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt:

 

Tank:

Aspire Atlantis:

http://www.nosmoke.no/aspire-atlantis.html

 

Aspires eget Batteri skreddersydd for tanken:

http://www.nosmoke.no/aspire-cf-sub-ohm-battery.html

 

E-Juice fra:

https://www.ukecigstore.com/e-liquid.html

http://www.vapeclub.co.uk/vaping-ejuices.html

 

Video av Aspire Atlantis:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ny2pJDCwM1c

Lenke til kommentar

 

Takk takk! Ble litt klokere nå! Har først tenkt til å kjøpe de jeg linket til litt for å prøve ut først. Hvis jeg har forstått det riktig så skal de to passe? Jo lavere ohm og jo høyere volt, jo mer røyk får man, ikke sant? Ser at batteriet er VV sånn at man kan variere volten, for å så finne ut hva som passer best i forhold til ohm. Med 1.8 ohm og maks 4.2 volt skal man få nok damp? Jeg er forresten 17 år, er det noe problem å hente liquid med nikotin når man er under 18? Ble litt mange spørsmål, men er ikke så lett å lære seg gresk :)

 

Jo det stemmer det, lav ohm og høy volt gir masse damp, men coilen må være kompatibel som sagt med batteriet.

Hvis du vil ha mye damp og smak og ikke bekymre deg for hvilken volt (strømstyrke) du skal bruke så anbefaler jeg deg enten Aspire Atlantis eller Kanger Subtank Mini. Disse bruker coils med veldig lav motstand som betyr man kan skyte veldig høy strøm ut fordi motstanden er lav. Det kalles altså Sub-Ohm vaping og lager greit store skyer. Idiotsikkert er det også for nybegynnere :)

Det er vel nymoten innen vaping, de er også begge testvinnere så man kan ikke gå feil med dem.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt:

 

Tank:

Aspire Atlantis:

http://www.nosmoke.no/aspire-atlantis.html

 

Aspires eget Batteri skreddersydd for tanken:

http://www.nosmoke.no/aspire-cf-sub-ohm-battery.html

 

E-Juice fra:

https://www.ukecigstore.com/e-liquid.html

http://www.vapeclub.co.uk/vaping-ejuices.html

 

Video av Aspire Atlantis:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ny2pJDCwM1c

Den tanken der så helt rå ut. Jeg tror jeg går for den bare med et annet batteri. Har du forresten noen erfaringer med FT? Har hørt at de selger kloner der, men hvis det står autentisk så er det ekte? Det er kanskje best å kjøpe ting i Norge, men hvis jeg kan spare noen 50-lapper,så gjør jeg det.

Endret av @olelunde
Lenke til kommentar

Tror det er best å kjøpe det i Norge, kan få alt mulig rart i utlandet. Har ikke erfaring med Fast tech men er ikke akkurat noen jeg har hørt noe som helst om. Kvalitet koster vettu. Er det for billig til å være sant er det som regel tull.

Har den tanken selv og er helt knall, bare pass på at Batteriet støtter innenfor ned til 0.5 ohm så er du good to go.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke kjøpe utstyr i utlandet? Det er ikke akkurat produsert i Norge... Fasttech er pålitelig etter min mening. Har kjøpt 3 Aspire Mini og en Kanger Subtank merket authentic, og de har vært originale. Har også kjøpt kloner, og de har vært merket som det.

Bare les reviews om varen, så veit du hva du får

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...