Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

 

For stort tror jeg. Hun trenger noe med trøkk, ikke evod eller lignende. Kan godt være på den dyrere siden.

 

Ut fra hva jeg har fått med meg høres GT Sub ohm kit ut som en god løsning. Det er på samme størrelse som en evod.

Fått strålende reviews rundt om. Her er hva Pbusardo har å si om det.

https://www.youtube.com/watch?v=weXEm6aYblQ

 

Har du link til en norsk forhandler?

 

 

 

Akk ja..

 

Noen som forresten vet om ett bra begynnersett? Kan fint være litt pricey, men hun vil ikke coile eller ha noe for vanskelig å ha med å gjøre. Jeg kjøpte henne en vivi nova og vamo og sånt for ett par år siden men de har ligget hjemme så å si ubrukt, bare prøvd litt. Så må være det totalt motsatte av vanskelig.

Hva med eGo One, om ikke den er for stor?

http://www.friskedrag.no/products/joyetech-ego-one-xl-startsett-2200-mah-esigarett

 

Edit: eGo One mini er hvertfall ikke stor:

http://skypumpen.no/ego-one-mini-vanlig-xl-og-mega/

 

 

 

Takk, får se om hun vil ha en sånn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Tror det er best å kjøpe det i Norge, kan få alt mulig rart i utlandet. Har ikke erfaring med Fast tech men er ikke akkurat noen jeg har hørt noe som helst om. Kvalitet koster vettu. Er det for billig til å være sant er det som regel tull.

Har den tanken selv og er helt knall, bare pass på at Batteriet støtter innenfor ned til 0.5 ohm så er du good to go.

Det blir litt dumt å fremstille FT som noe ukjent når det er en side 99% av dampere har vært borti, og det antagelig er den siden med størst utvalg i verden..

 

Ja, det kryr av kloner og fakes der, men med tunga rett i munnen er det langt fra umulig å handle ekte vare til veldig hyggelige priser kontra Norge.

Ehh nei, jeg har ikke hørt om de, og tviler sterkt på at akkurat 99% av dampere har vært borti de også.

Det overraskende faktum at du ikke kjenner til siden var grunnen til at jeg nedjusterte fra 100% til 99. Har du aldri googlet e-cig utstyr? FT er som regel ganske nær toppen av resultatene. Eller besøkt internasjonale engelskspråklige esig-forum, hvor de omtales konstant?

 

 

Makan å kverrulant du var da, en ekte like-button-hunter du jo ;) ta ett hint og skjønn at når jeg sier jeg aldri hadde hørt om de før, så hadde jeg faktisk ikke det. Er ikke verre. Det var olelunde som nevnte siden for meg og første gang jeg så den, ekke kødd engang haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lag en Micro coil ut av twista kanthal, altså at snurringene sitter helt tett, kan gjerne bruke mer en 4 snurringene også. Hvilken kanthal bruker du? 4 snurringene på twista 28/26 blir ganske lav ohm.

 

Herlighet jeg prater jo ikke til deg da! Jeg pratær til tobben som trengte tips på modding xD

 

Ja jeg har skjønt du har en Subtank Mini selv, selvom du ofte skriver "substans"

 

Haha, takk for input :p Jeg skal prøve å sette sammen en micro coil og se hva som skjer.. 

den coilen jeg sendte bilde av er faktisk på 2 ohm, den er så høy av to grunner. Jeg sliter

med å finne noe som er passe størrelse til å surre rundt, så hver runde er altfor lang. Den

andre er at jeg bruker 30 awg, som er grunnen til at jeg prøvde å twiste 2 tråder i

utgangspunktet. litt vanskelig å jobbe med 5 cm med tråd. 

 

Men det er fryktelig mye spenst i twista tråd uten oppvarming, den drar seg gjerne ut igjen

og gir meg enorme coiler. 

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Tror det er best å kjøpe det i Norge, kan få alt mulig rart i utlandet. Har ikke erfaring med Fast tech men er ikke akkurat noen jeg har hørt noe som helst om. Kvalitet koster vettu. Er det for billig til å være sant er det som regel tull.

Har den tanken selv og er helt knall, bare pass på at Batteriet støtter innenfor ned til 0.5 ohm så er du good to go.

Det blir litt dumt å fremstille FT som noe ukjent når det er en side 99% av dampere har vært borti, og det antagelig er den siden med størst utvalg i verden..

 

Ja, det kryr av kloner og fakes der, men med tunga rett i munnen er det langt fra umulig å handle ekte vare til veldig hyggelige priser kontra Norge.

Ehh nei, jeg har ikke hørt om de, og tviler sterkt på at akkurat 99% av dampere har vært borti de også.
Det overraskende faktum at du ikke kjenner til siden var grunnen til at jeg nedjusterte fra 100% til 99. Har du aldri googlet e-cig utstyr? FT er som regel ganske nær toppen av resultatene. Eller besøkt internasjonale engelskspråklige esig-forum, hvor de omtales konstant?

Makan å kverrulant du var da, en ekte like-button-hunter du jo ;) ta ett hint og skjønn at når jeg sier jeg aldri hadde hørt om de før, så hadde jeg faktisk ikke det. Er ikke verre. Det var olelunde som nevnte siden for meg og første gang jeg så den, ekke kødd engang haha

Det var ikke for å kverulere eller "få likes"(jeg tror ikke diskusjon.no-upvotes kan omsettes til noe fornuftig), jeg ville påpeke at du ikke bør skrive nedsettende og bortimot advarende om en side du ikke har hørt om til en nybegynner. Hadde du hatt dårlige erfaringer med en side er det selvsagt 100% innafor å advare, men det blir galt å skremme folk fra en side uten grunn, særlig en side som kan spare dampere for så mye penger som FT kan(om man har tunga rett i munnen som sagt, masse ræl og masse fint der). Ikke ta det personlig :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enda en FT diskusjon? Kundeservicen jeg har vært innom har vært

super ihvertfall, MYE bedre en ukecig store for eksempel. Men det

er ikke mulig å verifisere at min lemo drop faktisk er ekte. De påstår

at de tar av klistremerkene i og med at de ikke er med på en eller

annen minste pris avtale med Lemo.

 

Til tross for at de sa til meg før jeg kjøpte tanken at jeg kunne sjekke

om den var ekte eller ikke ved å bruke koden. Noe som er et merkelig

påfunn :p. På en annen side har de tilbudt å sende meg en ny tank 

siden min var litt merkelig. Men så langt jeg kan se er den 100%

funksjonell. 

 

Må fortsatt si at det er sprøtt at de selger et produkt som "Authentic"

når det ikke er verifiserbart og like gjerne kan være fake. Men de er 

ihvertfall villig til å samarbeide, ft kommer nok til å forbli kontroversielt..

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Er det noen jeg anbefaler å styre unna er det discountvapors. Enten så tar pakke flere måneder, eller så kommer de aldri. Heldigvis var de ærlige på det og ga pengene tilbake, etter jeg hadde klagd.

 

Men det første de gjorde var å skylde på været. Ja for været forsinka pakken med 40 dager...Lite sannsynlig.

Lenke til kommentar
Det var ikke for å kverulere eller "få likes"(jeg tror ikke diskusjon.no-upvotes kan omsettes til noe fornuftig), jeg ville påpeke at du ikke bør skrive nedsettende og bortimot advarende om en side du ikke har hørt om til en nybegynner. Hadde du hatt dårlige erfaringer med en side er det selvsagt 100% innafor å advare, men det blir galt å skremme folk fra en side uten grunn, særlig en side som kan spare dampere for så mye penger som FT kan(om man har tunga rett i munnen som sagt, masse ræl og masse fint der). Ikke ta det personlig :)

 

 

Ikke for å kverrulere ? du virket jo grinete fordi jeg ikke hadde hørt om Fast tech jo.

Og si meg (egentlig skjønner jeg ikke at jeg gidder å svare deg) men du påstår faktisk at jeg har skrevet NEDSETTENDE om fast tech?!

Når i helvette har jeg sagt det?! er du blitt helt mongolid eller..

 

La meg ta dette helt fra begynnelsen for du nekter for å være en kverrulant og at JEG ikke bør skrive nedsettende, men jeg føler du er den som skriver nedsettende OM MEG, og akkurat nå skal jeg vise hvor i dette tilfelle du driter deg ut.

 

NUMMER 1.

Det begynner med at @Olelunde her inne skal ha en tank og spør "har noen her inne erfaring med fast tech?" mitt svar til han var da:

 

Tror det er best å kjøpe det i Norge, kan få alt mulig rart i utlandet. Har ikke erfaring med Fast tech men er ikke akkurat noen jeg har hørt noe som helst om. Kvalitet koster vettu. Er det for billig til å være sant er det som regel tull.

Har den tanken selv og er helt knall, bare pass på at Batteriet støtter innenfor ned til 0.5 ohm så er du good

to go.

 

Og du mener at jeg skriver nedsettende og ADVARENDE mot Fast tech?! Er du helt kake i hue eller? Å neida du er ikke ute etter å kverrulere ser jeg.. Jeg var bare rett og slett ærlig, jeg sa det som det var, jeg har ikke hørt om den siden fordi jeg hadde FAKTISK IKKE DET, du oppfører deg som en liten snørrunge og blir grinete jo fordi jeg ikke har hørt om denne siden!

Ja jeg har skrevet "Er det for billig til å være sant er det som regel tull"..

De med litt IQ greide sikkert å skjønne at jeg mente generelt sett og at det ikke har blitt nevnt noe om Fast Tech i den setningen fordi jeg mente GENERELT sett som billig på ebay etc der man kan få replicas! Men du greide visst ikke å skjønne det du da, var litt for vanskelig det gitt..

 

Så svarer du på mitt innlegg med:

 

"Det blir litt dumt å fremstille FT som noe ukjent når det er en side 99% av dampere har vært borti, og det antagelig er den siden med størst utvalg i verden..

 

Ja, det kryr av kloner og fakes der, men med tunga rett i munnen er det langt fra umulig å handle ekte vare til veldig hyggelige priser kontra Norge.

"

 

Det blir litt dumt? har jeg ikke lov å si at jeg ikke har hørt noe som helst om de?

Det eneste jeg syns ble litt dumt var måten du svarte meg på, du som faktisk mener jeg skriver nedsettende ja, det er tydeligvis ikke lov Å ikke ha hørt om Fast Tech fordi det er litt for dumt ser det ut som. Nei du er ikke kverrulant nei, det var jo bare her du startet hele shitt'n med unødvendig diskusjon bare fordi jeg skrev jeg ikke hadde hørt noe om de. Gratulerer. 

 

Nummer 2!

 

Ehh nei, jeg har ikke hørt om de, og tviler sterkt på at akkurat 99% av dampere har vært borti de også.

 

Og så svarer du:

 

Det overraskende faktum at du ikke kjenner til siden var grunnen til at jeg nedjusterte fra 100% til 99. Har du aldri googlet e-cig utstyr? FT er som regel ganske nær toppen av resultatene. Eller besøkt internasjonale engelskspråklige esig-forum, hvor de omtales konstant?

 

Wow jøss, du nedjusterte virkelig ned fra 100% til 99% fordi jeg ikke hadde hørt om de?

Så snilt! Du sitter virkelig med kjennskapen her i verden at alle bortsett fra meg ikke har hørt om siden asså. Her mener jeg du skriver på en NEDSETTENDE og ikke Minst NEDLATENDE holdning mot meg! Det skal liksom være saklig diskusjon uten frekke intriger i tråden (ja se hva du holder på å skape nå) men du stopper fortsatt ikke der.. Og forresten hvis du virkelig tror at 99% har hørt om Fast Tech (noe du står så forferdelig fastbestemt på at det er).. ja så tror jeg dessverre du må ha noe alvorlig galt oppe i huet ditt.

 

Nummer 3 !

 

Makan å kverrulant du var da, en ekte like-button-hunter du jo ;) ta ett hint og skjønn at når jeg sier jeg aldri hadde hørt om de før, så hadde jeg faktisk ikke det. Er ikke verre. Det var olelunde som nevnte siden for meg og første gang jeg så den, ekke kødd engang haha

Ditt svar:

 

Det var ikke for å kverulere eller "få likes"(jeg tror ikke diskusjon.no-upvotes kan omsettes til noe fornuftig), jeg ville påpeke at du ikke bør skrive nedsettende og bortimot advarende om en side du ikke har hørt om til en nybegynner. Hadde du hatt dårlige erfaringer med en side er det selvsagt 100% innafor å advare, men det blir galt å skremme folk fra en side uten grunn, særlig en side som kan spare dampere for så mye penger som FT kan(om man har tunga rett i munnen som sagt, masse ræl og masse fint der). Ikke ta det personlig :)

 

 

Det var ikke for å kverrulere nei? men det ser jo faktisk ut som det er det du driver med da, du bare prøver å unnskylde deg selv når det var akkurat det du holdt på med hele tiden, men ikke nok med det, her kommer godbiten..

 

Du ville påpeke at jeg ikke bør skrive nedsettende og bortimot advarende om en side jeg ikke har hørt noe om til en nybegynner.. Hurra!! du vinner årets idiot pris for å være både kverrulant, ikke ha IQ nok til å skjønne at jeg aldri skrev noe som helst nedsettene om siden OG at du driter deg loddrett ut med påstander som ikke engang finnes!

 

Du er jo voksen mann (Antar jeg hvertfall..) Du kan ikke drive å holde på sånn!

Det der er jo barnslig oppførsel! Du driver å påstår jeg har sagt ting som aldri ble sagt.

Ta å voks opp litt..

 

I tillegg mener du jeg "skremmer folk fra en side uten grunn" kan du ikke prøve å bevise akkurat hvor det er jeg skremmer folk? det skulle jeg likt å sett. Du burde ta seriøst rådet mitt, og ta å skjerpe deg.

Dette skal være en tråd der man hjelper folk, deler, erfaringer og tips, du har gjort akkurat det motsatte, alt startet av DEG fordi jeg bare var helt ærlig og åpen at jeg ikke hadde hørt om en side som heter "Fast Tech". Nei voks opp og ta deg sammen for du er ikke en baby nå lenger!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

JB: anbefaler deg å lese fra siden 284 og utover. Da vil du se en som ikke skyr noe for å bedrive dårlige forsøk på herseteknikk. Han vil stå på sitt selv om han til de grader tar feil. Diskusjonen var da også om FT, og han forsvarer de som om det skulle vært hans egen unge. Men glemmer at det er flere tusen mennesker som har dårlig erfaringer med FT. 

Ang Fasttech. Fast er de nå ikke. Venter fortsatt på noen stands jeg bestilte 12 april. Tanker, batteri, fordamperhoder ville jeg aldri ha giddet å kjøpe hos FT. Jeg har kjøpt såkalt authentic tank derifra som var uoriginal. En kamerat av meg skrøt for 3-4 uker siden at han hadde funnet fordamperhoder til Kangertech hos FT. Og de var jo selvsagt authentic. I forrige uke sa han til meg at han 3/4 var defekte, og at han hadde vanskelig med å tru at dette var originalt da han aldri hadde hatt så store problemer med originale kjøpt i Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Jeez, kjøl ned mann..

 

Hvis du ikke tolker 

"Tror det er best å kjøpe det i Norge, kan få alt mulig rart i utlandet. Har ikke erfaring med Fast tech men er ikke akkurat noen jeg har hørt noe som helst om. Kvalitet koster vettu. Er det for billig til å være sant er det som regel tull."

 

(Når det spørres konkret om én side) som nedsettende/advarende, da har vi meget forskjellig syn på retorikk, og det får bare være.

Tror du at nybegynneren som spurte sitter igjen med tanken "Ja, den siden virker ok å teste" etter å ha lest din post, eller tror du heller han tenker "Oisann, den siden virker best å styre unna"?

Det er essensen, og der finner du fasit på om posten din fremstår negativ eller ei. Jeg tror dette begynner å bli kjedelig for resten av trådfølgerne nå, så foretrekker at du starter en egen tråd om du vil diskutere det videre.

 

(PS: Du kan få "alt mulig rart" i Norge og, å tro at alt man kjøper i norge er ekte vare er beint naivt. Kopier og lure mennesker finnes i alle verdens hjørner, og denne bransjen er så ny og uregulert at det er fritt frem for norske forhandlere å selge/lage/bli lurt til å kjøpe inn replika)

Endret av toth
Lenke til kommentar

Enda en FT diskusjon? Kundeservicen jeg har vært innom har vært

innom har vært super ihvertfall, 

Enig her, jeg har fått både reservedeler og erstatninger raskt, og de har alltid svart meg på henvendelser innen et virkedøgn.

 

 Men glemmer at det er flere tusen mennesker som har dårlig erfaringer med FT. 

 

Jeg glemmer ikke det, det er derfor jeg skriver at man MÅ ha tunga rett i munnen for å handle der.
 

Ang Fasttech. Fast er de nå ikke. 

 

Agreed, man må belage seg på 3 uker, minst. Er man heldig kommer det på 14 dager, men er dumt å håpe på.

Lenke til kommentar

Men ja Toth har helt rett i at man får jævla mye søppel i Norge også. De forhandlerne som NDS har "stuet" inn på Dampetorget er nok av de mest trygge å handle fra. Å handle fra en hobbyselger på facebook, Jonny på hjørnet eller under bordet på kebabsjappa ville jeg aldri ha funnet på å gjøre. 

Elektronikk er billig i Norge. Dessuten er vi beskyttet av trolig verdens beste forbrukerkjøpslov. Så batteri, mods og dyre tanker kjøper jeg i Norge. Selv har jeg kjøpt authentic protank fra FT som har vært kopi, og jeg har kjøpt en igo-L fra FT men den viste jeg var kopi. Igo-L var bygget av noe skrøpelig metall. Knakk - så ikke noe rustfritt der nei. Så de pengene kunne jeg ha spart meg for. Jeg er glad i billig, så min neste dripper blir nok en Smok Tobh RDA. 89 kr. 

Lenke til kommentar

 

 

Enda en FT diskusjon? Kundeservicen jeg har vært innom har vært

innom har vært super ihvertfall,

Enig her, jeg har fått både reservedeler og erstatninger raskt, og de har alltid svart meg på henvendelser innen et virkedøgn.

Men glemmer at det er flere tusen mennesker som har dårlig erfaringer med FT.

 

Jeg glemmer ikke det, det er derfor jeg skriver at man MÅ ha tunga rett i munnen for å handle der.

 

Ang Fasttech. Fast er de nå ikke.

 

Agreed, man må belage seg på 3 uker, minst. Er man heldig kommer det på 14 dager, men er dumt å håpe på.
Noen ganger er det kjappere. Dette var en keramisk pinsett.

post-75934-0-06042800-1432066632_thumb.png

Lenke til kommentar

Kan man ikke verifisere autensitet, så er det replica (piratkopi). Kloner selges som "x style" (f. eks. Kayfun style) på FT.

Er nok det ja.. Men den blir ikke solgt som fake eller kopi på ft. 

Den blir solgt som authentic, til tross for at de vet at det ikke er 

mulig å bekrefte det.. 

Lenke til kommentar

De sender fra Polen, så da er det viktig å forholde seg under tollgrensen på 350 kr inkl frakt. Anbefaler på det sterkeste å handle batterier fra norske forhandlere. Mye lettere å få igjennom en evt reklamasjon tilfelle det er noe galt med batteriet. Den prisen der er den samme som du får spinner 2 for i Norge også. 

Lenke til kommentar

Er ikke tollgrensen 300 kr inkl. frakt?

 

Uansett, jeg satte i et nytt hode i Nautilus-en min for et par dager siden. Første dagen var alt fryd og gammen, i går begynte det å smake brent, og nå smaker det bare brent. Ikke gått over 3.4 volt, så jeg ser ikke akkurat hvordan det kan ha blitt svidd, heller. Irriterende er det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...