Gå til innhold

«Linsefritt» kamera kan gjøre mobilene mye smalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er tykkelsen på mobiltelefonen fremdeles en skam det skal høvles ned på?

 

Jeg vil heller ha en med litt tykkelse. Synes den ligger bedre i hånda, samt bedre batterikapasitet :) Se bare på iPhone 5/5S/SE karroseriet, som i mine øyne ligger svært godt i håndflata. Nei, når jeg skal kjøpe mobil, tenker jeg heller at jeg IKKE vil ha en som er for slim. Men det er jo en smaksak da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Er tykkelsen på mobiltelefonen fremdeles en skam det skal høvles ned på?

 

 

 

 

Jeg vil heller ha en med litt tykkelse.

Synes den ligger bedre i hånda, samt bedre batterikapasitet. :)

Se bare på iPhone 5/5S/SE karroseriet, som i mine øyne ligger svært godt i håndflata.

Nei, når jeg skal kjøpe mobil, tenker jeg heller at jeg IKKE vil ha en som er for slim.

Men det er jo en smaksak da.

 

 

 

- Helt enig der, ja...

 

Bort sett fra det der med iPhone så er det der akkurat det samme som jeg har sagt flere ganger her på forumet.

 

Personlig så skjønner jeg ikke dette hysteriet med at Mobilen må absolutt være så syltynn.

Da det som du sier, både går utover batterikapasiteten og ikke minst grepskomforten.

 

Men at siden alle har forskjellig størrelse på hendene så det der med størrlsen og tykkelsen på Mobilen er en høyst subjektiv smaksak.

 

For meg er også "Skjermstørrelse vs Oppløsning" en vurderingsak, da siden 3,00"-skjerm med HD("1280*720", eller "720*1280" for Mobil-TLF'er.)-oppløsning og 4,50"-skjerm med FULL-HD("1920*1080", eller "1080*1920" for Mobil-TLF'er.)-oppløsning tilsvarer akkurat samme DPI/PPI.

Det samme kan sies om en 6,10"-skjerm med QHD("2560*1440", eller "1440*2560" for Mobil-TLF'er.)-oppløsning, da siden også denne kombinasjonen tilsvarer 480-DPI/PPI.

 

---------------------

 

Selv har jeg ikke vært den som har tatt kamera i Mobil-TLF'en mest i bruk akkurat.

Men jeg skjønner at for dem som gjør det så kommer dette teknologiske fremskrittet som en veldig godnyhet.

 

Ikke det at den ikke kan komme til å bli tatt i bruk i vanlige dedikerte kamera også vil jeg tro.

Men også der kommer det an på om et kamera har god grepskomfort eller ikke.

Selv med bildestabilisering så er det ikke bra om kamera sitter for løst i hånda/hendene på den som tar bilde.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

"Mobil-TLF'er" er kun to små tegn unna "mobiltelefoner" og trolig langt raskere å skrive. Just saying... ?

 

 

 

 

- Av alt du kunne henge deg opp i, så valgte du det... O_o

 

Granted..., rettskriving har aldri vært en av mine sterkest kvaliteter.

Men det der med "Mobil-TLF'er vs Mobiltelefoner" er mer en vanesak enn noe annet.

 

"Tomayto, Tomahto" (;->)

Lenke til kommentar

Til dere som klager på at de lager mobilene tynnere. Hvis all teknologien i telefonen tar mindre plass, så betyr det at de kan ha like tykk telefon som i dag men plass til større batteri.

Hvis telefonene slankes ned til noen bittesmå millimeter så kan man da lage telefoner som er like tykke som dagens men med økt batterikapasitet.

Det er ikke bare ille at de komprimerer telefonene på nye måter.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...