Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Burde jeg kjøpe Corvette?


Anbefalte innlegg

Hei. Har tenkt på en corvette når jeg får lappen. Jeg er veldig glad i biler og den bilen jeg ønsker meg mest er en chevrolet corvette 1969 eller 1970. Jeg er blir 13 i år så har jo fortsatt 5 år igjen før bil lappen men burde jeg kjøpe corvette? Og hvor mye koster de cirka? Om dere vet noe mer gjerne si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Det jo ingen ting i veien for å ha som mål å kjøpe en Corvette. Skaff deg en jobb etterhvert, og begynn å spare. Selv om TS finner ut at han ikke vil ha Corvette, så er det ikke akkurat dumt å sitte på en liten sum penger. 

Lenke til kommentar

En Corvette er gjerne en bil nr 2, altså, at man har en bil man bruker daglig og har f.eks en Corvette i tillegg.

For de er både dyre i bruk mtp bensin og vedlikehold. Med så gamle biler er det gjerne deler som kan ryke som gjør at man ikke bør være avhengig av den i det daglige.

Jeg vil anbefalle deg å ikke starte med en Corvette, men heller satse på det litt senere, minst til du er ferdig med utdannelse og har en fast jobb, for da risikerer du ikke å ha en fin bil du ikke har råd til å bruke eller at det har røket en del som du ikke har råd til å kjøpe.

 

Og jeg ser ikke for meg at Corvette er særlig brukbar eller lurt å bruke på vinteren.

 

Mitt tips er å spare penger, kjøp en billig bil som første-bil, spar mer penger og få en fast jobb så kjøp en Corvette og behold begge om du er avhengig av å ha bil.

Er du ikke avhengig, så ikke kjøp, for det er gjerne ett pengesluk, da er det bedre å spare :)

Lenke til kommentar

Har nesten ikkje lyst å tenka på kva ein amerikansk sportsbil med svær motor kostar i forsikring for ein 18-åring :confused:

 

Det er kanskje nok ein grunn til å byrja med noko fornuftigare, så har ein både bonus og kanskje passert aldersgrensa for ung-sjåfør-tillegg før ein går for drømmebilen. Sikkert ikkje dumt å bygga køyreerfaring i ein bil ein har råd til å bulka opp litt heller. Dei færraste er flinke sjåfører når dei akkurat har fått lappen.

Endret av MKap
Lenke til kommentar

Du kan om du virkelig er dedikert, men 2-seters veteranbiler fra 70-tallet er ikke akkurat noe du vil bruke daglig. Når du får deg hus/leilighet og garasje så blir det nok mer aktuelt. :)

 

Jeg kjører en 2-seters ifra 1975. For å si det slik så er det en god grunn til att den selges. 2-setere er en pain som daily driver.

Lenke til kommentar

Corvette som førstegangsbil er ikke noe problem, det er nok mange som har hatt langt mer upraktiske biler enn som så som første bil.

 

For det første er den billig å vedlikeholde.

Det er vel nesten ikke noe det er så billige deler til, som en gammel GM. Det gjelder også motoren, særlig standard small block utgaven, samt at den er lett å skru på.

 

For det andre er den forholdsvis billig å forsikre.

Det vil nok uansett være langt billigere å forsikre en veteranbil, enn en nyere BMW, Benz eller lignende ungdomsbil, som attenåring.

 

Personlig ville jeg valgt noe litt nyere enn en C3 for litt mer komfort og teknikk, men C3 har selvfølgelig sin sjarm også.

Du kan jo også komme unna med en C4 som veteran, den er kanskje ikke like vakker, men betydelig bedre å kjøre, særlig på litt lengre turer eller ved daglig kjøring.

 

Dersom det er slik bil du vil ha, å du har muligheten til å kjøpe deg en, så ville jeg gått for det. Blir det for ille, så kan du heller kjøpe deg en billig bruksbil ved siden av, eller selge Corvetten igjen.

Er det C3 som er drømmen, så gå for det. Et stort smil hver gang man er ute å kjører, er ubetalelig.

 

Dog, som trettenåring så kan man vel regne med at ønskene forandrer seg en del i løpet av de neste årene.

Innen du er atten kan det være du ønsker noe helt annet, så jeg ville kanskje ventet litt med å kjøpe bil.

 

C4'en er ikke helt dum den heller

 

48041232d1480519345-1990-zr1-compared-to

Endret av adeneo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...