Gå til innhold

VG kjøper Tek.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hyggelig at du stikker hodet innom her Ola. Det største problemet med VG-videoer, VG-TV eller hva dere kaller det nå er jo videoavspilleren som er fryktelig gammeldags. 

 

Se på denne skjermdumpen fra min sekundærskjerm når jeg ser på en video;

c1VCQm54.jpeg

 

Dette er helt elendig bruk av skjermplass. Det er ingen måte for meg å skalere videovinduet annet enn å sette i fullskjerm, noe som sjeldent er ønskelig om man bedriver noe annet samtidig. Det heller ikke logiske justeringer av kvalitet eller noe som helst. Alt I alt fungerer det temmelig dårlig anno 2017.

 

Dere burde lære av TheVerge.com som er en noe større nettside enn dere selv har, de forsøkte seg også med egen, proprietære embeddet videoavspiller og de skrinla dette fullstendig til fordel for YouTube. YouTube tilbydde bedre komprimering, bedre nettsider, bedre avspiller og du støtter jo da automatisk YouTube-app på alt fra Apple TV til HyperTube til Windows 10 med mer. En langt mer brukervennlig og moderne måte å løse det på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har lenge boikottet VG da jeg mener de er den fremste kilden til fordumming av befolkningen, og med dette registrerer jeg dessverre at boikotten også må utvides til tek og dets undersider. 

 

Takk for følget! 

 

Hei Heffa84,

 

Synd å høre at du har boikottet VG og at grunnen er at vi fordummer befolkningen. Vårt fremste mål er nemlig det motsatte. Vi ønsker å skape innhold som opplyser det norske folk, og vi ønsker å sette søkelys på det som virkelig trenger det. Slik vi for eksempel har gjort i kveld med denne saken: http://www.vg.no/spesial/2017/fosterhjem/

 

Eller sakene vi vant Skup-prisen for tidligere i år: http://www.vg.no/spesial/2016/tvangsprotokollene/

 

Med Tek.no ønsker vi å bli enda bedre på forbrukerteknologi - et område vi ikke har vært gode nok på.

 

VG skal levere et bredt spekter av innhold til det norske folk - på tvers av nyheter, sport og underholdning. Noe kan vi garantert gjøre bedre, men jeg skal love deg at alle i VG jobber knallhardt hver eneste dag for å være best på nyheter i Norge. Og samtlige ønsker alt annet enn å fordumme leserne.

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må vel ha VG+ for å lese nyheter om kongefamilien og kjendiser her snart da.

Heldigvis finnes det gode utenlandske tek sider.

 

Hei TheKims,

 

I VG hadde vi et behov for å bli bedre på forbrukerteknologi. Da gikk vi til det miljøet vi mener er best i Norge på nettopp det. Vi ønsker at Tek fortsetter å jobbe med det de har gjort veldig godt lenge, også skal vi bruke VG for å gjøre Tek og spredningen av innholdet enda bedre. Vi har ingen planer om å bringe nyheter om kjendiser eller kongefamilien på Tek. Trodde du virkelig det?

 

Håper du henger med videre!

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyggelig at du stikker hodet innom her Ola. Det største problemet med VG-videoer, VG-TV eller hva dere kaller det nå er jo videoavspilleren som er fryktelig gammeldags. 

 

Her taler du for døve ører !

 

Dersom du ikke har helt oppfattet det, så har altså Schibsted et mål om å ta over verden ved hjelp av internett, det virker i det minste slik ettersom selskapet skyr gode tekniske løsninger som pesten.

 

Det er en grunn til at Schibsted benytter egenutviklede dårlige kartløsninger i stedet for å embedde Google Maps som "alle andre", og også en grunn til at Schibsted har sin egen innloggingsløsning, SPiD, i stedet for å benytte allment aksepterte løsninger som OpenID eller sosiale medier.

 

Selskapet tror rett slett at de kan best på alle områder, det eneste de har implentert er kommentarfelt fra Facebook på VG, som er den absolutt dårligste løsningen for kommentarer en nettavis kan ha.

 

Full pott til Schibsted, selskapet som ødelegger internett, og nå i løpet av kun kort tid, TEK.

Endret av adeneo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uff beklager jeg også for dårlige vibes. VG er nesten like ille fake news som Dagbladet. Nå blir forum kneblet og agendaen til VG stilt øverst.

 

Gratulerer til tek.no som har jobbet så knallhardt i så mange år, og gått fra å være en virkelig, virkelig liten nettavis (da jeg startet å lese hw.no i 1999-2000), til å bli Norges ledende teknologiside.

 

Vi får håpe at VG ikke ødelegger det gode arbeidet som er lagt ned her.

 

Hei Ursa,

 

Vi har virkelig ingen planer om å ødelegge det gode arbeidet som er lagt ned fra Tek-gjengen over lang tid. Tvert imot! De har gjort en kjempejobb, og nettopp derfor kom vi sammen og endte der vi gjorde. Vi har stor respekt for jobben som er gjort, og ønsker å knytte innholdet til VG rett og slett fordi vi mener det er av høy kvalitet!

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har lenge boikottet VG da jeg mener de er den fremste kilden til fordumming av befolkningen, og med dette registrerer jeg dessverre at boikotten også må utvides til tek og dets undersider. 

 

Takk for følget! 

Hei Heffa84,

 

Synd å høre at du har boikottet VG og at grunnen er at vi fordummer befolkningen. Vårt fremste mål er nemlig det motsatte. Vi ønsker å skape innhold som opplyser det norske folk, og vi ønsker å sette søkelys på det som virkelig trenger det. Slik vi for eksempel har gjort i kveld med denne saken: http://www.vg.no/spesial/2017/fosterhjem/

 

Eller sakene vi vant Skup-prisen for tidligere i år: http://www.vg.no/spesial/2016/tvangsprotokollene/

 

Med Tek.no ønsker vi å bli enda bedre på forbrukerteknologi - et område vi ikke har vært gode nok på.

 

VG skal levere et bredt spekter av innhold til det norske folk - på tvers av nyheter, sport og underholdning. Noe kan vi garantert gjøre bedre, men jeg skal love deg at alle i VG jobber knallhardt hver eneste dag for å være best på nyheter i Norge. Og samtlige ønsker alt annet enn å fordumme leserne.

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

 

Så dere ønsker og gå bort ifra hva som skape Tek-/hw.no og gå til dildal fra elkjop? 

 

dere kommer til å miste 90% av deres lesere 

Lenke til kommentar

Må jeg opprette facebok-konto for å kommentere?

 

Hei Tom,

 

I dag bruker VG Facebook-innlogging for kommentering på artikler. Dette kommer vi til å gå vekk fra i løpet av 2017. I stedet skal vi bruke noe vi har kalt for "Core Comments" som vi har utviklet selv. Bergens Tidende har allerede brukt dette systemet - med svært gode resultater.

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

@Ola Stenberg, digitalredaktør VG.

 

Jeg anbefaler at du legger til et profilbilde (av deg selv!) og endrer brukernavnet ditt til noe som likner på det som står i passet ditt.

 

Edit: mildere formulering.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

 

Uff beklager jeg også for dårlige vibes. VG er nesten like ille fake news som Dagbladet. Nå blir forum kneblet og agendaen til VG stilt øverst.

 

Gratulerer til tek.no som har jobbet så knallhardt i så mange år, og gått fra å være en virkelig, virkelig liten nettavis (da jeg startet å lese hw.no i 1999-2000), til å bli Norges ledende teknologiside.

 

Vi får håpe at VG ikke ødelegger det gode arbeidet som er lagt ned her.

 

Hei Ursa,

 

Vi har virkelig ingen planer om å ødelegge det gode arbeidet som er lagt ned fra Tek-gjengen over lang tid. Tvert imot! De har gjort en kjempejobb, og nettopp derfor kom vi sammen og endte der vi gjorde. Vi har stor respekt for jobben som er gjort, og ønsker å knytte innholdet til VG rett og slett fordi vi mener det er av høy kvalitet!

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

Da synes jeg dere skal spørre Tek-gjengen hvor mye forumet og kommentarfeltet betyr for arbeidet de gjør. Brukere som brenner for stoffet, innehar detaljert kunnskap om teknologi, kommer med konstruktive korreksjoner når de finner feil og setter høy standard for det som blir skrevet. De vil miste gløden, uten tvil.

 

Kommentarene er like viktige som artiklene på Tek, det burde være tydelig ut fra reaksjonene her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da synes jeg dere skal spørre Tek-gjengen hvor mye forumet og kommentarfeltet betyr for arbeidet de gjør. Brukere som brenner for stoffet, innehar detaljert kunnskap om teknologi, kommer med konstruktive korreksjoner når de finner feil og setter høy standard for det som blir skrevet. De vil miste gløden, uten tvil.

 

Kommentarene er like viktige som artiklene på Tek, det burde være tydelig ut fra reaksjonene her.

Du tar ikke feil, men jeg gjetter på at TU ikke ville kvitte seg med disuksjon.no, at det er derfor det ikke blir med videre. Og det er jo forståelig at VG ikke vil la en konkurrent styre kommentarene sine.
Lenke til kommentar

Denne nyheten gjorde meg engstelig og trist, så jeg ønsker hjertelig at det ikke er sant. Og er det sant så håper jeg inderlig at sensasjon reportasjene, bloatware artiklene, politiske aktiv og alt annet dritt vg blir lasset ned med ikke kommer til å infisere tek.no

 

Men på sikt er jeg rimelig sikker på at det vil bety døden for det jeg elsker med tek.no,

 

Dog jeg har blitt overrasket en gang i ny og ne, så alt håp er ikke ute ennå.

 

Hei taleg,

 

Jeg håper virkelig at vi klarer å overraske deg. For VG ønsker ingenting annet enn å gjøre Tek enda bedre, og ikke minst bruke alt det gode arbeidet Tek har gjort til å gjøre VG bedre. Også er jeg litt uenig med deg i fremstillingen av VGs innhold, men så er det lov å ikke like VG:)

 

Håper du blir med videre! Vi skal gjøre det vi kan for at Tek fortsettter å være like bra som tidligere.

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Bergens Tidende har allerede brukt dette systemet - med svært gode resultater.

Hahahahaha...Nei.

? Jeg logget akkurat inn med Spid. Schibsteds løsning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

VG har jeg slutta å lese for lenge siden. En mer vridd og politisk agenda skal du leite lenge etter. Om Tek blir bedre eller dårligere av VG som eiere tør jeg ikke spekulere i, men det blir uansett boikott av reint prinsipp.

 

Kjenner jeg blir irritert bare av å tenke på det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...