Gå til innhold

VG kjøper Tek.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som vil starte en ny "hw.no"? Ta tilbake fokuset på datakomponenter? Hadde vært digg for oss som er nostalgiske, og tenker tilbake til de "gode, gamle tider"

 

Personlig har jeg lite nytte av tester av støvsugere, driller osv

Grunnen til at hw.no etterhvert kokte bort vil jeg anta handler om at det ikke var økonomisk holdbart. "Folket" vil tydeligvis ha støvsuger og drill, de få reinspikka hw-entusiastene har ikke dype nok lommer til at man kan leve av det. Når man skriver på norsk blir det et ganske snevert publikum. Når man i tillegg beveger seg godt inn i nisjesegmentene er det snakk om svært få lesere. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er siste spikeren i kista. Håper forumet og gamer.no består.

 

Forumet og Gamer.no fortsetter som før, eid av Teknisk Ukeblad Media. Det er kun Tek.no som er solgt.

 

Nå er det ingen hemmelighet at Tek.no (og de tidligere sidene Hardware.no, Akam.no osv.) har vært store trafikkdrivere (både i aktivitet i forumet og visninger) til forumet, så vi blir nødt til å finne ut hvordan vi skal takle det tapet. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er siste spikeren i kista. Håper forumet og gamer.no består.

 

Gamer.no består. Det er kun Tek.no som forsvinner over til Schibsted. :)
Flott! Den eneste siden i det gamle nettverket som fremdeles leverer noe av kvalitet. Litt mye fokus på esport, men det kan ignoreres. Som mange sier, vi savner det gamle entusiastiske hardware/overklokking.no.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Hva skjer med forumene?

 

vgd + diskusjon.no = sant?

 

Hei, 

 

VG har ikke kjøpt forumet/Diskusjon.no. 

 

Tek.no vil nok i løpet av det neste halvåret bevege seg bort fra å bruke Diskusjon.no til kommentarer, når Schibsted flytter Tek.no over til sitt publiseringssystem.

 

Så med andre ord. Ikke lenger lov å kommentere på noe grunnet VG er redd for andre sine ytteringer 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er siste spikeren i kista. Håper forumet og gamer.no består.

Gamer.no består. Det er kun Tek.no som forsvinner over til Schibsted. :)

 

Tja, forventet ikke at Tek skulle bli solgt til VG så jeg blir ikke overrasket om Gamer "forsvinner" også. VG har jo hatt satsing på E-sport før så det er langt fra usannsynlig at de er interresert i Gamer.

 

Nå vet jeg ikke hvor pengene til TU hovedsakelig kommer fra, men jeg har en følelse av at Gamer ligger på lik linje med Tek eller under så jeg ser ikke bort ifra at det blir solgt i nærmeste fremtid. Jeg personlig vil ikke slutte å gi TU penger i form av klikk og jeg tror ikke folk boikotter TU hvis de selger Gamer, altså antagelig ikke noe tap for dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uff beklager jeg også for dårlige vibes. VG er nesten like ille fake news som Dagbladet. Nå blir forum kneblet og agendaen til VG stilt øverst.

 

Gratulerer til tek.no som har jobbet så knallhardt i så mange år, og gått fra å være en virkelig, virkelig liten nettavis (da jeg startet å lese hw.no i 1999-2000), til å bli Norges ledende teknologiside.

 

Vi får håpe at VG ikke ødelegger det gode arbeidet som er lagt ned her.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

TU Media må for all del starte opp en ny dataside på samme platform som idag. Da tror jeg de kan bevare mange av leserne fra dagens tek.no. Med VG som mainpage og facebook som kommentarfelt er det RIP for tek.

Spørs om de er interessert i det. De sier jo selv at de ønsker å bruke salgssummen til å bedre satsningen i andre felt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...