Gå til innhold

VG kjøper Tek.no


Anbefalte innlegg

Forumet og Gamer.no fortsetter som før, eid av Teknisk Ukeblad Media. Det er kun Tek.no som er solgt.

 

Nå er det ingen hemmelighet at Tek.no (og de tidligere sidene Hardware.no, Akam.no osv.) har vært store trafikkdrivere (både i aktivitet i forumet og visninger) til forumet, så vi blir nødt til å finne ut hvordan vi skal takle det tapet. :)

Et eller annet sted i arkivene ligger vel mitt forslag til det. Til fri avbenyttelse. Men neppe noe TU er interessert i å drive med heller...

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke ta sorgene på forskudd, men når man ser hva som har hendt fra hw til tek til å bli eid av TU så er ikke håpet på topp.

 

Hvis noen starter opp en ny HW, gi beskjed! Tror dere det er mange som ville blitt fra seg av glede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987134

Det var leit å høyre. Eg har lest ok og hw omtrent så lenge eg kan hugse. Penger må jo til for å drive journalistikk, og eg blei veldig glad då tek.no i 2013 gjekk i dialog med brukaren om kva hen ville ha då det kom ny betalingsvegg. Innlogga i tek ekstra blei bl.a. reklame og sporing fjerna, samtidig som redaksjonen fekk ein liten slant.

Eg har vore betalande medlem hos tek.no sida 11.06.2013(–i dag).

VG er diverre ein av dei sidene/avisene som eg ikkje ynskjer få misleiande informasjon frå.

 

Det har vore kjekke 15–20år(ish)!

Lenke til kommentar

Et eller annet sted i arkivene ligger vel mitt forslag til det. Til fri avbenyttelse. Men neppe noe TU er interessert i å drive med heller...

 

Geir :)

 

Jeg skal lete det frem fra arkivskuffen igjen! Dagens administratorer er hvert fall interessert i å utvikle forumet videre. Hvis andre skulle ha forslag, så er vi lutter øre :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=179

 

Får da håpe det går an å skille ut forumet... VG er vel neppe interessert i det uansett.

 

Vil Diskusjon.no bli slått sammen med VG Diskutér som en konsekvens? Huff og huff i såfall. Det er velkjent at VGD sliter.

 

Diskusjon.no fortsetter som før, det er ikke kjøpt av VG. Diskusjon.no vil fortsatt være eid av Teknisk Ukeblad Media frem til noe annet blir bestemt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg skal lete det frem fra arkivskuffen igjen! Dagens administratorer er hvert fall interessert i å utvikle forumet videre. 

 

 

Lykke til. Husk at en hver dør som lukkes er en invitasjon til å åpne andre:

 

When one door closes, another opens; but we often look so long and so regretfully upon the closed door that we do not see the one which has opened for us.

- Alexander Graham Bell

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Får dette noe påvirkning på moderator-lønna?

Vel. Når artikler til Tek.no havner bak en betalingsmur som er levert fra VG sitt system, så vil du ikke lenger få tilgang til dem uten å betale.

 

Det er dessverre ikke så mye vi har å tilby moderatorene av Diskusjon.no, men vi setter veldig stor pris på arbeidet som gjøres! VG har ikke kjøpt Diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Trist.:(

 

Så hva skjer med Tek Ekstra nå? Jeg innledet det for å få artikler på Gamer.no først og fremst og der sviktet jo dere i Tek fundamentalt. Alle fordeler fjernet en etter en. Også på Tek.no er det nå verdiløst, så jeg har lenge vurdert å kutte det ut. Vil Tek Ekstra nå avvikles, siden det kun var på Tek.no det ble brukt i noen grad? Digi.no har jo en egen løsning. Jeg har allerede VG+, så jeg antar (forventer!) at det også vil være gyldig på Tek.no framover?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synspunkt fra TU sin side:

https://www.tu.no/artikler/tu-selger-tek-no-til-vg/382628

 

"– I denne prosessen var det aldri snakk om å selge deler av TU Media. I utgangspunktet var det utenkelig for oss å selge Tek.no. Men da VG meldte sin interesse, var det et spor vi likevel valgte å se nærmere på. Vi fikk et så godt tilbud at vi rett og slett ikke kunne si nei, sier ansvarlig redaktør og administrerende direktør i TU Media, Jan M. Moberg."

 

Fra denne artikkelen (fra tek) så virker det mer ut som en strategi å bli del av VG, for å få en "løft".. Men fra TU sin synspunkt så virker det mer ut som at det handlet om penger/finansielt..

 

Merk: Fra "utenkelig" til "godt tilbud"..

 

Hadde vært interessant å vite hva som inngikk i dette tilbudet enn et "løft", som etter min mening høres meningsløs.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Trist. :(

 

Så hva skjer med Tek Ekstra nå? Jeg innledet det for å få artikler på Gamer.no først og fremst og der sviktet jo dere i Tek fundamentalt. Alle fordeler fjernet en etter en. Også på Tek.no er det nå verdiløst, så jeg har lenge vurdert å kutte det ut. Vil Tek Ekstra nå avvikles, siden det kun var på Tek.no det ble brukt i noen grad? Digi.no har jo en egen løsning. Jeg har allerede VG+, så jeg antar (forventer!) at det også vil være gyldig på Tek.no framover?

Hei! 

 

Dette er fortsatt helt i startgropen, og vi har ikke så mange detaljer å komme med. Verken om hva slags forumløsning det vil bli, hvordan annonser utformes eller hva slags abonnementsystem som vil bli rådende. Vi kommer naturligvis til å fortelle om alt sammen så fort vi vet noe mer konkret :)

 

- Niklas 

Lenke til kommentar

Det var leit å høyre. Eg har lest ok og hw omtrent så lenge eg kan hugse. Penger må jo til for å drive journalistikk, og eg blei veldig glad då tek.no i 2013 gjekk i dialog med brukaren om kva hen ville ha då det kom ny betalingsvegg. Innlogga i tek ekstra blei bl.a. reklame og sporing fjerna, samtidig som redaksjonen fekk ein liten slant.

Eg har vore betalande medlem hos tek.no sida 11.06.2013(–i dag).

VG er diverre ein av dei sidene/avisene som eg ikkje ynskjer få misleiande informasjon frå.

 

Det har vore kjekke 15–20år(ish)!

Veldig hyggelig å høre at du har fulgt oss så lenge, og Tek.no vil bestå som et separat nettsted. Selv om vi får en ny eier, og noe av stoffet vil bli profilert på VGs flater, vil du fortsatt kunne taste inn tek.no i adressefeltet og komme til oss! 

 

- Niklas

Lenke til kommentar

Vel. Når artikler til Tek.no havner bak en betalingsmur som er levert fra VG sitt system, så vil du ikke lenger få tilgang til dem uten å betale.

 

Det er dessverre ikke så mye vi har å tilby moderatorene av Diskusjon.no, men vi setter veldig stor pris på arbeidet som gjøres! VG har ikke kjøpt Diskusjon.no.

Det var nå ikke så veldig seriøst ment :)

Men veldig kjedelig for alle at det da blir mindre innhold for Tek Ekstra.

Lenke til kommentar

At diskusjon.no forumet er knyttet opp mot Tek er den eneste grunnen til at jeg leser her. Da diskusjonene under sakene ofte gir et bedre bilde og forståelse av saken. Med vg sitt forum blir alt til drit. Det er fyllt til randen av troll og "folk" som starter setninger med 'jeg er ikke rasist, men'..

For ikke å glemme alle de falske profilene. Er så mange der som skriver oppkast bare for å start en diskusjon.

Når brukeren heter "Arne Arnesen" og har jobbet for "Livets Harde Skole", ja da vet du hva du kan forvente.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...