Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Fått testet versjon 2.6 og herregud sier jeg bare. Ytelse er stort sett fikse men det visuelle er enda bedre utrolig nok. Kjeven bare datt ned når jeg satt å så ut i universet og så alle spillere i mega store skip og små alt i realtime. Folk som gikk utav skipene sine og explora, skip med 5-6 crew som styrte forskjellige system. Til og med fps delen er helt sinnsykt. Du føler du spiller noe helt utenom det normale. Dette er et stoooort generasjonshopp i form av teknologi. Animasjonene er reworka og er langt mer naturtro enn før.

 

Ikke noe planetary landing enda men ting ser virkelig polished ut nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste forskjellen på LTI og vanlig forsikring er at vanlig forsikring koster en symbolsk sum i spill valutaen. Du får jo igjen skipet ditt like fort som en med LTI. Gidder man ikke forsikre skipet må man nesten skylde på seg selv for dyrt er det sakt at det ikke blir.

Med mindre jeg har misforstått noe vesentlig er vel bare at en med LTI slipper å bry seg om å betale forsikringspremie. Man tar ikke ut et skip uten forsikring (vel, det gjør man bare ikke ;) ), så den åpenbare, og eneste, fordelen med LTI er at forsikringen er gratis. Det er et "livstidsabonnement på forsikring", enkelt og greit.

 

Det har vel blitt sagt at forsikring skal bli relativt billig (og for de uinnvidde: ja, vi snakker om ingame penger nå). Jeg mistenker dog at dette er proporsjonalt med skipet, og har du et dyrt skip kan det fort være mer kritisk å skaffe seg LTI på skipet. Nå under "holiday sale" selges Vanguard Hoplite LTI for 225 dollar (nå er vi tilbake til ekte penger), så om en har et standalone skip med samme eller høyere pris som dette kan du skaffe deg LTI gratis (forutsatt at skipet ditt fremdeles selges til samme pris som du ga for det).

 

Fått testet versjon 2.6 og herregud sier jeg bare. Ytelse er stort sett fikse men det visuelle er enda bedre utrolig nok. Kjeven bare datt ned når jeg satt å så ut i universet og så alle spillere i mega store skip og små alt i realtime. Folk som gikk utav skipene sine og explora, skip med 5-6 crew som styrte forskjellige system. Til og med fps delen er helt sinnsykt. Du føler du spiller noe helt utenom det normale. Dette er et stoooort generasjonshopp i form av teknologi. Animasjonene er reworka og er langt mer naturtro enn før.

 

Ikke noe planetary landing enda men ting ser virkelig polished ut nå.

Høres lovende ut. Er du med i en lukket testgruppe, eller er PTU åpent for alle nå? Live build av 2.6 er vel ikke ventet før på torsdag.

Lenke til kommentar

Fått testet versjon 2.6 og herregud sier jeg bare. Ytelse er stort sett fikse men det visuelle er enda bedre utrolig nok. Kjeven bare datt ned når jeg satt å så ut i universet og så alle spillere i mega store skip og små alt i realtime. Folk som gikk utav skipene sine og explora, skip med 5-6 crew som styrte forskjellige system. Til og med fps delen er helt sinnsykt. Du føler du spiller noe helt utenom det normale. Dette er et stoooort generasjonshopp i form av teknologi. Animasjonene er reworka og er langt mer naturtro enn før.

 

Ikke noe planetary landing enda men ting ser virkelig polished ut nå.

 

Ny motor!

 

Star Citizen switches from CryEngine to Amazon's Lumberyard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er likevel nesten det samme. Lumberyard er en fork av CryEngine, som også StarEngine er. Lumberyard er til og med basert på den samme versjonen av CryEngine som StarEngine er, men med optimaliseringer mot Amazon sine servertjenester. Så byttet er ikke særlig dramatisk egentlig, det er mer en avtale med Amazon om å bruke deres servere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En dag, når jeg har fått nytt grafikkort(eldste delen av en ellers tipp topp PC), Switch er kjøpt og jeg er no longer student, skal jeg kjøpe hotas og spille dette spillet. Brukte 100 dollar eller så på kickstarteren, noe jeg ikke burde som student. Men likte så godt premisset. Siden jeg ikke har penger til gpu og hotas ennå, haster det ikke for meg. Og det tar tid å lage spill tross alt.

Lenke til kommentar

Gleder meg til de kommer såpass langt i utviklingen at de får ordnet opp i ytelsen i dette spillet. Ligger på mellom 15-30 fps med et gtx 1080kort.

 

 

Samme her, men det er bedre på PTU serverne. Da kan du finne en server som har lite spillere og dermed får du f.eks 40-50 fps. Ellers blir det vel ikke bedre fps før versjon 3.0 da dem skal implementere bedre nettkode. Er det som er problemet. Du kan f.eks skru av alt av innstillinger, sette alt på low uten at det blir 1fps mer. Så alt foregår serverside.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mye bra gameplay fra 2.6 i videoen under:

 

 

Sinnsykt mye fett! 

Har karen alle de skipene, eller er det noen måte å prøve skip på ?

 

 

På testserveren PTU så får man tilgang til alle skipene. Vurdere å lage en video av de etterhvert. Enkelte skip får man hakeslepp av, de er ENOOOORME.

Lenke til kommentar

 

 

Mye bra gameplay fra 2.6 i videoen under:

 

 

Sinnsykt mye fett! 

Har karen alle de skipene, eller er det noen måte å prøve skip på ?

 

 

På testserveren PTU så får man tilgang til alle skipene. Vurdere å lage en video av de etterhvert. Enkelte skip får man hakeslepp av, de er ENOOOORME.

 

 

Konge, har ikke vært inne å sjekka på veeeeeeeldig lenge, da var det kun de skipene man selv hadde man fikk se/prøve.

Lenke til kommentar

Ser man med casual øyer på Star Citizen så er det failure allerde nå. Sett deg ned å kutt ut alle følelser du har, ikke fokuser eller tenk på det som intersserer deg så ser du på dette i en annen vinkel. Det som skjer nå er bare ren milking av dette til enkelte som er så lettlurt, spørsmålet er hvor lenge, ett år, 2år? eller til de føler de har fått nok, det blir helt opp til dem.

 

Dette er flopp i mine øyner, kommer ikke til å støtte dette, dessverre.

 

Hadde de satt en release dato så hadde jeg trodd på dem, men slik er det ikke. Nå er planen å milke dere, og det funker! Taktisk.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...