Gå til innhold

Star Citizen - the open-world space sim from the creator of Wing Commander


Anbefalte innlegg

Grunnet opptak av ett par millioner ++ i lån for kjøp av ny leilighet, så trenger jeg å ta en liten vårrengjøring for å få litt frie midler tongue.png
Vil derfor selge noe av det jeg har investert i SC per nå, trenger ikke ha to kontoer med innhold p.d.d. Det er en Digital Colonel (LTI) med en standard Hornet. I tillegg til dette har jeg en upgrade til Horneten (Ghost-versjon), Super Hornet (LTI) og en Retaliator (LTI). Noen som er interesserte? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

 

Jeg ble nylig gjort oppmerksom på dette spillet.

Er det mulig å teste ut betaversionen?

Den er ikke kommet til beta versjonen enda, eneste som er implementert er hangar modulen hvor man får opp noen av de skipene man har kjøpt og noe som kalles arena commander som er første steg på å teste ut ting som er starten på alpha utgaven av spillet.

 

Heh, alpha fortsatt etter 2 og et halvt år? o.O

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ble nylig gjort oppmerksom på dette spillet.

Er det mulig å teste ut betaversionen?

Den er ikke kommet til beta versjonen enda, eneste som er implementert er hangar modulen hvor man får opp noen av de skipene man har kjøpt og noe som kalles arena commander som er første steg på å teste ut ting som er starten på alpha utgaven av spillet.

 

Heh, alpha fortsatt etter 2 og et halvt år? o.O

 

Hvor lang tid tror DU at det tar å utvikle et spill på denne skalaen? 3 År? Alpha ferdig etter 1 år, beta etter 2, og ferdig etter 3? Du har tydeligvis ikke noe innsikt eller kunnskap om hvor lang det de tar å utvikle massive spill. Tenk deg f.eks hvor lang tid GTA V var under utvikling før den først ble annonsert og vist fra til PS3 og XBox 360. Og hvor lang dem hadde brukt på utviklinga til sammen.

 

Fra GTA V sin wiki side:

"Development was conducted by a team of more than 1,000 people, including Rockstar North's core team and staff from parent company Rockstar Games's studios around the world."

"Analyst estimations place the game's combined development and marketing budget at more than £170 million (US $265 million), which would make it the most expensive game ever made at that time."

 

Les også mer om prosessen hvordan et spill som GTA V kan blitt utviklet her: http://www.quora.com/How-are-large-open-world-games-like-GTA-V-made

 

Som du ser (hvis du har lest det jeg har skrevet hittil), så har GTA V hatt et budsjett på ca US $265 millioner, og Star Citizen har "bare" fått inn litt over US $80 millioner, blir blir laget på samme skala og detaljnivå (+-) som GTA V. Og GTA IV solgte for over US $500 millioner til sammen.

Det er vanlig at store (massive) spill er i alpha fase i mange år, og i beta fase i mange år. Det tar lang tid før et stort (massivt) spill blir "feature frozen", og det da kun blir fokusert på å fiske feil og ytelsesproblemer, og selv den prosessen kan da mange måneder (i mange tilfeller også år).

Og nå har Chris Roberts også takka nei til investorer og modig valgt å kun satse på crowd funding.

 

Edit:

Kilder:

Status for utviklinga av SC:

  • Hangar Module - Ready
  • Arena Commander
    • Drone Sim - Ready
    • Spectrum Games - Ready
    • Murray Cup (racing) - Ready
  • First Person Shooter - In Production
  • Planetside - In Production
  • Squadron 42 (SP campaign med samarbeid) - In Production
  • Persistent Universe - In Design

https://robertsspaceindustries.com/project-status

 

Hangar Module, Arena Commander, First Person Shooter og Planetside, vil etterhvert bli samla i det som kaller Persistent Universe, som blir som et MMO.

Squadron 42 er kampanje, enspiller, delen av SC, og er på en måte en "introduksjon" til PU, men man kan hoppe rett inn i PU hvis man har lyst når den blir lansert. Squadron 42 vil også ha 100% samarbeidsstøtte, dette betyr at det er i hele kampanje delen, og ikke enkelte samarbeidsoppdrag, spilleren du spiller sammen med vil da være din "wingman" og du vil være kommandøren. Så vidt jeg har skjønt det, så tar den menneskelige "wingman" over rollen til en av dine datastyrte "wingmen" (eller den spilleren blir som en ekstra på en måte, husker ikke helt).

 

Jeg anbefaler deg å sette deg inn i ting før du kommer med antakelser. Et tips, LES, LES og LES, og når du er ferdig med å lese, LES mer.

Endret av Gnålern
  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Ja, dette blir bra. Noen kritiske røster har stilnet etter den overbevisende presentasjonen på GamesCom.

 

Planetside-/Social-modulen kommer nå i august.

FPS-modulen Star Marine i slutten av september.

Arena Commander 2.0 (multi-crew) etter CitizenCon i oktober.

 

Besøk det norske Star Citizen-samfunnet:

 

http://www.star-citizen.no
http://www.star-citizen.no/forum/
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SCNORWAY

 

Tråd om GamesCom: http://www.star-citizen.no/forum/index.php?threads/gamescom-2015-i-k%C3%B6ln.60/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...