Gå til innhold

En halv milliard i momsfritak for Tesla-kjøpere


Anbefalte innlegg

To marginale kvartaler med overskudd, gjør fint lite for et selskap som har gått med enorme underskudd i årevis.

 

Ifølge tøysegutten er "dundrende underskudd" == "to marginale kvartaler med overskudd".

 

Tøysegutten vet å tøyse.

 

https://www.statista.com/statistics/272130/net-loss-of-tesla/

 

Du synes ikke det er litt uærlig å se på året som helhet når det påpekes at det er e siste par kvartalene at de har gått med overskudd?

 

 

 

Kanskje på tide å få på seg lesebrillene, eller slutte å trolle ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Ifølge tøysegutten er "dundrende underskudd" == "to marginale kvartaler med overskudd".

 

Tøysegutten vet å tøyse.

 

https://www.statista.com/statistics/272130/net-loss-of-tesla/

 

Du synes ikke det er litt uærlig å se på året som helhet når det påpekes at det er e siste par kvartalene at de har gått med overskudd?

 

 

Hvordan kan mer korrekt informasjon være uærlig?

Tesla går med underskudd, år etter år.

 

Du burde investere i Tesla så stor tro du har på aksjen, ellers er du en hykler som egentlig ikke har så stor tro på aksjen :)

 

Om jeg har tro på aksjen eller ikke er ikke relevant for det vi diskuterer her. Det vi diskuterer er det påståtte dundrende underskuddet når de to siste kvartalene har vært med overskudd.

 

 

 

Hvis du ser på en dag eller en time så vil det meste også gå med overskudd :)

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

To marginale kvartaler med overskudd, gjør fint lite for et selskap som har gått med enorme underskudd i årevis.

 

Ifølge tøysegutten er "dundrende underskudd" == "to marginale kvartaler med overskudd".

 

Tøysegutten vet å tøyse.

 

https://www.statista.com/statistics/272130/net-loss-of-tesla/

 

Du synes ikke det er litt uærlig å se på året som helhet når det påpekes at det er e siste par kvartalene at de har gått med overskudd?

 

 

 

Kanskje på tide å få på seg lesebrillene, eller slutte å trolle ?

 

Kanskje på tide å innse at overskudd ikke er det samme som dundrende underskudd. Hvis du mente noe annet enn det du skrev opprinnelig så burde du ha skrevet det i stedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ifølge tøysegutten er "dundrende underskudd" == "to marginale kvartaler med overskudd".

 

Tøysegutten vet å tøyse.

 

https://www.statista.com/statistics/272130/net-loss-of-tesla/

 

Du synes ikke det er litt uærlig å se på året som helhet når det påpekes at det er e siste par kvartalene at de har gått med overskudd?

 

 

Hvordan kan mer korrekt informasjon være uærlig?

Tesla går med underskudd, år etter år.

 

Du burde investere i Tesla så stor tro du har på aksjen, ellers er du en hykler som egentlig ikke har så stor tro på aksjen :)

 

 

Om jeg har tro på aksjen eller ikke er ikke relevant for det vi diskuterer her. Det vi diskuterer er det påståtte dundrende underskuddet når de to siste kvartalene har vært med overskudd.

 

 

Hvis du ser på en dag eller en time så vil det meste også gå med overskudd :)

 

Her er det altså ikke snakk om dager eller timer, men om alminnelige kvartalsvise rapporter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Ifølge tøysegutten er "dundrende underskudd" == "to marginale kvartaler med overskudd".

 

Tøysegutten vet å tøyse.

 

https://www.statista.com/statistics/272130/net-loss-of-tesla/

 

Du synes ikke det er litt uærlig å se på året som helhet når det påpekes at det er e siste par kvartalene at de har gått med overskudd?

 

 

Hvordan kan mer korrekt informasjon være uærlig?

Tesla går med underskudd, år etter år.

 

Du burde investere i Tesla så stor tro du har på aksjen, ellers er du en hykler som egentlig ikke har så stor tro på aksjen :)

 

 

De er jo det mest verdsatte bilmerket i usa nå, selv med underskudd. Som de fleste forstår kommer fra andre ting enn manglende avanse på salg. For det har de så absolutt, bedre enn de fleste .

Lenke til kommentar

De er jo det mest verdsatte bilmerket i usa nå, selv med underskudd. Som de fleste forstår kommer fra andre ting enn manglende avanse på salg. For det har de så absolutt, bedre enn de fleste .

Dette er jo forbanna enkelt. Børskursen forteller oss at Elon Musk har klart det samme som Steve Jobs før ham. Folk er villige til å betale mye mer enn produktet er verdt fordi merket er riktig. Som et lite tillegg har vi verdien av alle personlige data, altså prisingen google og facebook opplever fordi vi er villige til å gi dem all personlig informasjon gratis. Tesla har klart å selge inn at alle Tesla eiere skal gi Tesla tilgang på deres kjøremønster, og dere stiller villige opp gratis. Ingen av delene klinger godt hos meg, men jeg har mye mer sansen for Tesla enn Apple. Å få folk til å bla opp for en elbil er tross alt myyyyyye bedre.
Lenke til kommentar

 

De er jo det mest verdsatte bilmerket i usa nå, selv med underskudd. Som de fleste forstår kommer fra andre ting enn manglende avanse på salg. For det har de så absolutt, bedre enn de fleste .

Dette er jo forbanna enkelt. Børskursen forteller oss at Elon Musk har klart det samme som Steve Jobs før ham. Folk er villige til å betale mye mer enn produktet er verdt fordi merket er riktig.

 

Ja, tenk at Musk og Jobs har klart å få folk til å like produktene deres. Det betyr at det hele bare må være et luftslott. For bare se hvordan Jobs' produkter viste seg å bare være luftslott. Ingen substans i det hele tatt. Apple er tross alt nærmest konkurs hvis man skal følge din geniale tankegang.

 

Det kan umulig være at folk faktisk likte Jobs sine produkter. Nei, det kan umulig være det. Det må være en eller annen alternativ forklaring, for ingen kan jo like produktene Apple kom med under Jobs.

 

Det er bare merket. Ikke noe annet. Merket er magisk. Det henger ikke sammen med kvaliteten på produktene i det hele tatt. Produktene er irrelevante. Bare merket teller. Det beviser blant annet produktene fra Apple som aldri ble noen suksesser. Men da var visst merket plutselig ikke så relevant lenger. Forvirrende, dette her. Hvis det var snakk om merket så ville jo Apple eller Tesla kunne lansere hva som helst og alt ville automatisk bli til gull. Men det blir det ikke. Så hva skal vi dikte opp av fantasifulle bortforklaringer da for å forklare hvorfor folk kjøper disse produktene?

 

Sukk.

 

Som et lite tillegg har vi verdien av alle personlige data, altså prisingen google og facebook opplever fordi vi er villige til å gi dem all personlig informasjon gratis. Tesla har klart å selge inn at alle Tesla eiere skal gi Tesla tilgang på deres kjøremønster, og dere stiller villige opp gratis. Ingen av delene klinger godt hos meg, men jeg har mye mer sansen for Tesla enn Apple. Å få folk til å bla opp for en elbil er tross alt myyyyyye bedre.

Det du skriver her virker som noen tilfeldig sammensatte setninger uten innbyrdes sammenheng. Apple lever ikke av å samle personlig informasjon. Tvert imot kuttet de ut reklamesatsningen sin og har heller satset på sikkerhet og beskyttelse av privat informasjon.

 

Så da liker du Tesla bedre fordi de samler inn informasjon om kundene? Eller hva i helvete er det du snakker om?

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

De er jo det mest verdsatte bilmerket i usa nå, selv med underskudd. Som de fleste forstår kommer fra andre ting enn manglende avanse på salg. For det har de så absolutt, bedre enn de fleste .

Dette er jo forbanna enkelt. Børskursen forteller oss at Elon Musk har klart det samme som Steve Jobs før ham. Folk er villige til å betale mye mer enn produktet er verdt fordi merket er riktig. Som et lite tillegg har vi verdien av alle personlige data, altså prisingen google og facebook opplever fordi vi er villige til å gi dem all personlig informasjon gratis. Tesla har klart å selge inn at alle Tesla eiere skal gi Tesla tilgang på deres kjøremønster, og dere stiller villige opp gratis. Ingen av delene klinger godt hos meg, men jeg har mye mer sansen for Tesla enn Apple. Å få folk til å bla opp for en elbil er tross alt myyyyyye bedre.

 

 

 

Dette er jo bare din mening, merket spiller ingen trille for meg når jeg kjøpte tesla. Hadde VW levert det samme eller bedre hadde jeg muligens kjøpt den. 

Lenke til kommentar

Nei, det er investorenes mening. Det er virkelig forbanna enkelt. Du tror kanskje jeg sa noe negativt om Tesla, og så utløste det krypdyr-refleksen å være uenig. Jeg sa virkelig ikke noe negativt om Tesla, det er helt trygt å være enig med meg denne gangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det er investorenes mening. Det er virkelig forbanna enkelt. Du tror kanskje jeg sa noe negativt om Tesla, og så utløste det krypdyr-refleksen å være uenig. Jeg sa virkelig ikke noe negativt om Tesla, det er helt trygt å være enig med meg denne gangen.

Hva er investorenes mening, sa du? Dette med at folk bare kjøper det på grunn av merket er dokumentert å være svada. Hadde det vært tilfelle så hadde ingen Apple-produkter floppet. Men de har hatt produkter som ikke har gjort det bra.

 

Du har tapt igjen. Jeg skjønner at det er kjedelig å ta så mye feil, men prøv å lære av det i stedet for å leke klovn.

Lenke til kommentar

Et helt uforståelig skattelette for millionærer. Det burde vært et tak på skatte og avgiftsfritak på elbiler som koster mer enn 300 000 kr. Eller gi bensin og dieselbiler samme skattelette, og la markedet bestemme hva som er best.

Hvilket skattelette for millionærer?

 

Etter å ha deltatt i tråder om elbiler så lenge skjønner du virkelig ikke hva det handler om? Eller skjønner du det, men velger å spille dum?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, det er investorenes mening. Det er virkelig forbanna enkelt. Du tror kanskje jeg sa noe negativt om Tesla, og så utløste det krypdyr-refleksen å være uenig. Jeg sa virkelig ikke noe negativt om Tesla, det er helt trygt å være enig med meg denne gangen.

Hva er investorenes mening, sa du? Dette med at folk bare kjøper det på grunn av merket er dokumentert å være svada. Hadde det vært tilfelle så hadde ingen Apple-produkter floppet. Men de har hatt produkter som ikke har gjort det bra.

 

Du har tapt igjen. Jeg skjønner at det er kjedelig å ta så mye feil, men prøv å lære av det i stedet for å leke klovn.

 

 

Tesla selger hovedsaklig grunnet statlig subsidier. Hvis du hadde gitt en million til de som kjøpte Skoda ville salget økt betraktelig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Et helt uforståelig skattelette for millionærer. Det burde vært et tak på skatte og avgiftsfritak på elbiler som koster mer enn 300 000 kr. Eller gi bensin og dieselbiler samme skattelette, og la markedet bestemme hva som er best.

Hvilket skattelette for millionærer?

 

Etter å ha deltatt i tråder om elbiler så lenge skjønner du virkelig ikke hva det handler om? Eller skjønner du det, men velger å spille dum?

 

 

Hvorfor er du så sur hele tiden? Søk hjelp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er investorenes mening, sa du?

At Tesla klarer å ta et pris-premium for produktene sine. Dette er elementær økonomisk kunnskap, og en honnør til Tesla. Kundene tror til og med at de får noe unikt, eksempelvis at Tesla fant opp autopilot og leder markedet på det. Det er du som er en av de lettlurte idiotene hvor all fornuft og fakta preller av. Hadde vært fint om evolusjonen kunne tatt ett trinn til, homo sapiens er en ynkelig selvdestruktiv skapning.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...