Gå til innhold

Bør kun religiøse få religiøse ferier - avvikling av påskeferie og juleferie for ateister


Anbefalte innlegg

Dæven du er vrange og skal komme med vrangforestillinger av realiteten for å få folk til å endre syn.

 

At du engang kan tro at hellidagene i dagens samfunn er basert på noe annet enn hedenske tradisjon er helt hinsides utrolig. Det er faktisk i slike tilfeller man bruker utrykk som "mind blowing".

 

Å gå rundt å tro Julen og Påsken overhode ikke har noe med hedenske tradisjoner å gjøre og at dagens helligdager er på grunn av kristne skikker er rett og slett helt idiotisk. Du fortrenger fakta. Forsøker å vri på virkeligheten til å passe ditt eget verdensbilde.

 

Du er rett og slett delvis sinnsykt.

 

Dæven dette begynner å bli patetisk. Trollingen din blir stadig mer ekstrem.

 

Cry me a river.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville heller si det er sinnssykt at du zeebra kun velge ut de fakta og den delen av historien som støtter ditt syn og ikke evner å se noen andres synspunkter. Det minner en god del om en viss Trump sin holdning til verden. Benytter også anledningen til å svare igjen på om jeg er villig til å si fra meg det du mener er kristne fridager for å ikke støtte kristendommen. JA det kunne jeg glatt gjort. Men ingen regjering eller domstol ville støttet ditt syn om at påske og jul kun er kristne høytider i dag, ikke er tatt fra andre religioner, at Norge er kristent og ikke sekulært o.l. og dermed kun gitt kristne fri jul og påske. Så denne diskusjonen blir egentlig bare teori og rent hypotetisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dæven dere er vrange og skal komme med vrangforestillinger av realiteten for å få folk til å endre syn.

 

At dere engang kan tro at hellidagene i dagens samfunn er basert på noe annet enn Kristen tradisjon er helt hinsides utrolig. Det er faktisk i slike tilfeller man bruker utrykk som "mind blowing".

 

Å gå rundt å tro Julen og Påsken overhode ikke har noe med Kristendom, Kristne tradisjoner og Jesus å gjøre og at dagens helligdager er på grunn av vikingskikker er rett og slett helt idiotisk. Dere fortrenger fakta. Forsøker å vri på virkeligheten til å passe deres eget verdensbilde.

 

Det er rett og slett delvis sinnsykt.

Vi sier ikke at det ikke overhode har noe med kristendom å gjøre. Det er du som.sier det har alt med kristendom å gjøre, og foreslår juridiske konsekvenser basert på det. Det er du som setter streker i sanden som sagt. Skjerp deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg ville heller si det er sinnssykt at du zeebra kun velge ut de fakta og den delen av historien som støtter ditt syn og ikke evner å se noen andres synspunkter. Det minner en god del om en viss Trump sin holdning til verden. Benytter også anledningen til å svare igjen på om jeg er villig til å si fra meg det du mener er kristne fridager for å ikke støtte kristendommen. JA det kunne jeg glatt gjort. Men ingen regjering eller domstol ville støttet ditt syn om at påske og jul kun er kristne høytider i dag, ikke er tatt fra andre religioner, at Norge er kristent og ikke sekulært o.l. og dermed kun gitt kristne fri jul og påske. Så denne diskusjonen blir egentlig bare teori og rent hypotetisk.

 

Det er INGEN andre synspunkter i forhold til hellidager i det moderne samfunn. De ER der på grunn av Kristne tradisjoner, Kristne høytider og Kristne helligdager. De er IKKE der på grunn av alle de gamle tradisjonene og skikkene dere prater om, uansett hvor mye dere forsøker å overtale dere selv.

 

Forhold dere til fakta.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Dæven dere er vrange og skal komme med vrangforestillinger av realiteten for å få folk til å endre syn.

 

At dere engang kan tro at hellidagene i dagens samfunn er basert på noe annet enn Kristen tradisjon er helt hinsides utrolig. Det er faktisk i slike tilfeller man bruker utrykk som "mind blowing".

 

Å gå rundt å tro Julen og Påsken overhode ikke har noe med Kristendom, Kristne tradisjoner og Jesus å gjøre og at dagens helligdager er på grunn av vikingskikker er rett og slett helt idiotisk. Dere fortrenger fakta. Forsøker å vri på virkeligheten til å passe deres eget verdensbilde.

 

Det er rett og slett delvis sinnsykt.

Vi sier ikke at det ikke overhode har noe med kristendom å gjøre. Det er du som.sier det har alt med kristendom å gjøre, og foreslår juridiske konsekvenser basert på det. Det er du som setter streker i sanden som sagt. Skjerp deg.

 

 

Jeg sier at i dagens samfunn og helligdagene og fridagene som er på kalenderen er fullt ut basert på Kristne tradisjoner, hellidager og høytider ja. Dessverre for alle dere har alle de tingene dere nevner blitt gjort irrelevant, og disse helligdagene har overhode ingenting med de tradisjonene å gjøre i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

Det er INGEN andre synspunkter i forhold til hellidager i det moderne samfunn. De ER der på grunn av Kristne tradisjoner, Kristne høytider og Kristne helligdager. De er IKKE der på grunn av alle de gamle tradisjonene og skikkene dere prater om, uansett hvor mye dere forsøker å overtale dere selv.

 

Forhold dere til fakta.

Som om ikke Norge hadde blitt tvangskristnet og kirken hadde stjålet hedningenes høytider og vi fortsatt var hedninger så hadde det ikke eksistert noe ferie i forbindelse med solsnu, vinterblot eller midtvintersfeiring?
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det er INGEN andre synspunkter i forhold til hellidager i det moderne samfunn. De ER der på grunn av Kristne tradisjoner, Kristne høytider og Kristne helligdager. De er IKKE der på grunn av alle de gamle tradisjonene og skikkene dere prater om, uansett hvor mye dere forsøker å overtale dere selv.

 

Forhold dere til fakta.

Som om ikke Norge hadde blitt tvangskristnet og kirken hadde stjålet hedningenes høytider og vi fortsatt var hedninger så hadde det ikke eksistert noe ferie i forbindelse med solsnu, vinterblot eller midtvintersfeiring?

 

 

Nå har du trollet nok på tråden til at jeg ikke gidder å svare deg skikkelig når du for en gangs skyld er litt saklig.

Lenke til kommentar

Hva er så hellig med julen i dag? Dagens feiring av jul har som sagt forsvinnende lite med Jesus å gjøre for de fleste i Norge.

 

Edit: dersom det er ordet hellig som er dråpen som får glasset til å flyte over så kan jeg godt være med på den. Da kan du feire den hellige Kristusmessen så kan vi andre feire den hedenske julehøytid (disclaimer: no holyness included, copyright of Jesus).

Endret av Larzen_91
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå har du trollet nok på tråden til at jeg ikke gidder å svare deg skikkelig når du for en gangs skyld er litt saklig.

Vel akkurat det kjenner jeg at bryr meg svært lite når du insinuerer det.

Når du blir spurt burde du svare for deg og ikke bare vri deg unna.

Det er jo egentlig det du argumenterer for.

Endret av perpyro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg ville heller si det er sinnssykt at du zeebra kun velge ut de fakta og den delen av historien som støtter ditt syn og ikke evner å se noen andres synspunkter. Det minner en god del om en viss Trump sin holdning til verden. Benytter også anledningen til å svare igjen på om jeg er villig til å si fra meg det du mener er kristne fridager for å ikke støtte kristendommen. JA det kunne jeg glatt gjort. Men ingen regjering eller domstol ville støttet ditt syn om at påske og jul kun er kristne høytider i dag, ikke er tatt fra andre religioner, at Norge er kristent og ikke sekulært o.l. og dermed kun gitt kristne fri jul og påske. Så denne diskusjonen blir egentlig bare teori og rent hypotetisk.

Det er INGEN andre synspunkter i forhold til hellidager i det moderne samfunn. De ER der på grunn av Kristne tradisjoner, Kristne høytider og Kristne helligdager. De er IKKE der på grunn av alle de gamle tradisjonene og skikkene dere prater om, uansett hvor mye dere forsøker å overtale dere selv.

 

Forhold dere til fakta.

Jeg har lyst til å si det samme til deg, men det er visst ingen vits. Du velger ut de fakta som passer ditt syn, noe som jo er temmelig typisk for kristne...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bør det være slik at kun Kristne får lov å ta juleferie, påskeferie og fri på disse Kristne helligdagene? Bør dette systemet avvikles for de som ikke er Kristne, slik at de må arbeide på Kristne helligdager og høytider?

 

 

Hadde vært supert for meg.

Ja takk til masse 100% overtid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må være noe galt med bibelen min. Står ingenting der om at Jesus sendte disiplene ut på jakt etter egg som påskeharen hadde gjemt ute i hagen etter nattverd..

 

Men det står jo noe som til forveksling kan minne om juletrær i bibelen da: Jer 10:2

 

Skjønt det står jo der: "Dere skal ikke lære dere å gå folkeslagenes veier", "For folkenes skikker er tomme. De hugger et tre i skogen, en håndverker lager det til med øks, de pynter det med sølv og gull, de fester det med nagler og hammer så det står støtt."

 

Ja jo forresten, jeg tror jeg ser det nå, når jeg tenker meg om. Akkurat som guds "utvalgte folk" trengte en gullkalv ca. ett kvarter etter de rømte fra Egypt der de nettopp bevitnet guds uinnskrenkede makt vha. 10 landeplager som kom over faraoen og egypterne. Det er liksom ikke "guds folk" med mindre de gjør så godt de kan for å irritere ham... :p

 

Klart det er en kristen skikk å hale en gullkal.. eh.. et tre inn i stua som de danser rundt til ære for..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Da burde du vært litt mer spesifikk. Du sa at jeg hadde vært "på besøk i alle tider"..

 

Om du mener man trenger en tidsmaskin for å kunne si at "syndefloden" ikke har skjedd i det omfang som står i bibelen så er du langt ute og seiler. I tillegg til alle de talløse problemstillingene som mengden vann som trengs for å dekke de høyeste fjell, og da hvor mye nedbør som måtte falt i døgnet. Så har man problemer med at vannet enten ville tatt livet av alt av ferskvannsfisk, eller alt av saltvannsfisk. Og deretter måtte vannet tatt veien en plass. Om gud brukte sin magiske kraft slik at alt dette gikk greit likevel. Så skulle vi likevel sett spor etter vannflommen i dag. Men som rett og slett ikke er der. Så gud måtte ha spesifikt fjernet bevisene etter vannflommen. Hvorfor skulle han gjøre det?

 

"Post-glacial rebound" blant annet, viser at det aldri har vært noen vannflom. Men det er klart, hvorfor bry seg med bevis klare som dagen, når man like gjerne bare kan kreve øyenvitnesbyrd vha. tidsmaskin..  :wallbash:

 

 

Jeg tror neppe kreasjonistene vil like om mennesket var eldre enn 6000 år. Jeg har ikke fin-fulgt-med på zeebra om han liker den 6000 år greia.

 

Men, det har vært flom i f.eks. Middelhavet selv. Og det har vært rimelig tomt for vann i Middelhavet. Problemet er at alderen dette sist skjedde er veldig veldig gammel, og man kan nesten spørre seg om det i det hele tatt var mulig at en av de snakkende menneskeartene har levd så lenge. Middelhavet har dessuten hatt en slik flom mer enn en gang har jeg hørt.

 

Noe slikt kunne jo f.eks. ha blitt opplevd som noe vanvittig for de som evt. bodde i middelhavet på feil tidspunkt, når vannet fyltes opp der på ny igjen. At en slik hendelse kunne ha passert på folkemunne kan man jo spørre seg om siden det er så grusomt grusomt lenge siden.

 

Jeg tviler på at man vil finne noen som støtter at dette kan være en flom som mennesket har opplevd i sin historievidereformidlende form.

 

De har funnet svært dype saltlag under dagens middelhavet. Det betyr at et hav der en gang må ha tørket ut ihvertfall på det målte havbunn stedet.

 

Om jeg hadde opplevd en så voldsom katastrofe i oldtiden, så kan det jo godt tenkes at jeg kunne komme på å foreslå at det var en gud som straffet meg. Ikke helt utenkelig, men var det samme guden som DGT, som skulle ha fulgt disse menneskene helt siden den gang, eller kan guden ha blitt erstattet med andre den gang samtids-guder etterhvert som menneske utviklet seg over mange titusener av år?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

naturvitenskapen har hentet frem nesten all teknologi i verden, kristne burde forbys å bruke all teknologi. Brudd straffes med døden. Kristne tror ikke på naturvitenskap, derfor skal de nektes all teknologi. 

 

Lol, hvem har sagt Kristne ikke tror på naturvitenskap? Nå er du langt ute på jordet.

 

På skolene jeg gikk var de Kristne som oftest de flinkeste i naturvitenskap.

 

 

Det igjen kan jo gjerne bero på mer ryddig foreldreoppdragelse. Jeg tviler ikke på at enkelte kristne foreldre kan være strenge og konsekvente med barna sine på godt og vondt.

Endret av G
Lenke til kommentar

Er du virkelig så naiv som du her virker? Kristne rettigheter? Hva i all verden er det? Å slå ihjel homoer?

 

 

Kristne har vel ikke for vane å slå i hjel homoene. Men det kan jo tenkes at de ville blitt slått i hjel i gammeltestamentisk tid, for hva jeg vet. Har ikke finlest DGT i hver krik og krok. Åh ja, sodomi er jo syndig. Men man er jo ikke homo kun fordi man har sex med noen i endetarmsåpningen, da man fint kan få til å utføre en slik seksualakt på kvinner.

 

De kristne mener at homoen må leve uten sex til han dør, så skal jesusen fikse biffen etterpå, så lenge homoen holder seg ren og lar være med homosynder. De kristne vil også forsøke iherdig å konvertere homoen til heterofil, tror jeg da. Men det vet man jo at ikke nytter. En gang homo, alltid følelse av at han er homo, livet ut. Noe annet er sikkert bare smertefullt for homoen, og det vil ikke være noen god løsning å forsøke å leve på en løgn om at han ikke er homo lengre.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...