Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gjør det stortsett best solo, helt greit i duo og dårligst i squad. Selv om vi hadde en helg hvor vi vant 5 squad games på rappen, fikk en andreplass også vant vi jaggu enda et game. Men noen ganger så går jo ting på skinner.

 

Det som er er jo at jo flere du er, jo viktigere blir jo taktikk, plassering osv.. I solo så handler egentlig alt om å holde seg skjult og skaffe seg god oversikt, høre etter lyder så du stortsett vet hvor du har folk. I duo så er det mye det samme, men du har situasjoner hvor du vil ha kontroll på en person men du aner ikke hvor lagkameraten hans er, eller om han lever i det hele tatt.

 

I squad så er man jo så mange per lag at du ofte vil miste kontrollen og oversikten og uansett hvor god du er så vil de som oftest tape om du snubler over 3-4 personer og må forsøke å ta de ut alene. De som er gode i squad har god kommunikasjon og er flinke til å flanke. De står sjeldent alle sammen på samme sted så de alltid klarer å angripe en situasjon fra flere vinkler samtidig. Så fort en motstander ser deg så blir de ofte helt fikserte på deg, så har du da lagkamerater som kommer fra en helt annen vinkel så vil jo de i 90% av tilfellene få ta han ut helt uten problemer.

Lenke til kommentar

Største problemet jeg har i spillet er looting. Altså, jeg er flink å lande på high reward områder med få andre spillere, og er relativt god, så ender ofte opp som siste på ett slikt område alene før sonen kommer. Jeg ender opp med veldig bra loot, og blir derfor overentusiastisk. Dermed tar jeg for høy risk, senere i spillet og dør for tidelig. De gangene jeg vinner, har jeg ofte crap loot, fordi pcen kræsja elns, og jeg må være sykt forsiktig for å overleve. Er sykt mye psykologi som en må være klar over i det spillet for å kunne prestere riktig. Og en må ha skikkelig disiplin for å ligge på top. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PUBG har ikke publisert hvordan matchmaking algoritmen fungerer, men noen luringer på reddit fant hvertfall ut at: Når du starter en match blir spillere med forskjellig elo (score) puttet i gamet. Så du får med det alt fra low rank til high rank. Etter hvert som din egen elo øker, blir du tilsvarende matchet med folk som har høyere elo, men ikke nødvendigvis bare høyere enn deg selv.

 

Her er noe empirisk data samlet inn av en reddit bruker hvor han sjekket hva slags elo spillere i squad games hadde. Det indikeres her at når du selv har høy rank er andelen spillere med høy rank du blir matchet med større, men man skal like vel ha litt flaks (eller uflaks) for å faktisk bli matchet med noen som har tilsvarende eller høyere rating.

 

5tgwi6oiQnZifJocSzN0pPr3Eu-4LXRg15I6gJYz

 

Hvordan det fungerer i squads vet jeg ikke, men jeg tror squads matches ut fra den spilleren med lavest elo eller et snitt. Jeg merker stor forskjell på motstanden hvis jeg spiller med noen kompiser som har lav rank vs. noen som har tilsvarende rank som meg. I sistnevnte tilfellet er det mye vanskeligere å vinne fordi det er flere squads med høy rank.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Sånn er det når jeg lander på Pecado eller Hacienda del Patrón. Så fort du har klart å drepe "alle" og føler du har full kontroll så er det alltids en person igjen et eller annet sted om kommer å tar deg ut fra ingen steder.

Jeg unngår helst de plassene hvis jeg kan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det et en av grunnen til at jeg liker det nye mappet best.

Uansett hvor jeg lander så finner jeg et close-combat våpen (pistol, hagle, uzi) og en Win94, så en ikke bare kan gi opp på litt avstand mot en med AR.

 

Det gamle mappet mangler noe tilsvarende til Win94. Et early game våpen som gir deg litt muligheter på avstand mot folk med f.eks AR.

Forøvrig burde de lagt til noe sånt egentlig. Erstatte litt av spawningen av hagler (som det er overflod av) til fordel for et slikt våpen.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns de kunne introdusert casual og ranked modus.

Forskjellen trenger ikke å være større enn casual har hidden MMR, og ranked har synlig MMR (tilnærmet slik vi ha i dag).

Lenke til kommentar

Jeg er så jævlig lei dette spillet. HVORFOR i svarte helvete renderes spillere som lander milevis unna meg, men ALDRI de som tydeligvis lander på akkurat samme sted som meg.

Hva er det for slags bullshit? Av 4 games jeg har spilt i dag, har jeg tre ganger blitt drept av noen som landet samme sted som meg, men som jeg ikke så når jeg så meg rundt på vei ned etter at fallskjermen hadde utløst.

 

Og det var ikke bare en fyr heller, den siste gangen nå så var det jo faen meg 3! andre der som jeg ikke så.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så det er ikke bare meg, har skjedd et par ganger hvor jeg har mildt sagt blitt litt overrasket over noen jeg ikke har sett, eller hørt, men likevel er rett ved siden av meg. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...