Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har kanskje det merkeliste problemet jeg har hatt i noe spill, ever.. Jeg kan ikke fly forover når jeg hoper ut av flyet... Dette problemet har jeg hatt i 2-3 uker nå. Det er helt latterlig. Først trodde jeg at at jeg hadde blitt stupid og gjorde noe feil, men jeg har hatt venner over som har akkurat samme problemet når de prøver hos meg. Har snart 400 timer i spillet, og 50 timer på test server og kanskje 25 timer i closed beta så jeg vet jo hvordan man skal fly.....

 

Det som skjer er at når jeg forlater flyer, holder inne W og ser rett opp i lufta som 99,99% av alle spillere gjør så dropper jeg fremdeles rett ned av en eller annen bisarr grunn... Har forsøkt å kjøre sånn verifisering på spillet, jeg har re-installert spillet, jeg manuelt slettet TSIGame mappa i %localappdata%, jeg har byttet tastatur og nå har jeg til og med re-installert Windows... Og fremdeles har jeg dette superirriterende og helt idiotiske problemet.

Lenke til kommentar

Noen av de jeg spiller med har hatt samme problem, viste seg at de ser for høyt opp, altså de ser karakteren sin unnenifra og rett opp mot himmelen. Dette fungerte før, og man ville fortsette i 126 km/h, men så endret de på noe, og hvis man gjør det nå så havner man fort oppmot 200 km/h. Så trikset er å se "vannrett" frem mot horisonten, sånn at skille mellom horisont og himmel er helt øverst på skjermen, da vil man fortsette i 126 km/h som før. Typ denne vinkelen: 

 

1497639698_pubg.jpg

Lenke til kommentar

Nå har ikke PUBG Corp / Bluehole så alt for mye å jobbe med hva gjelder weapon handling osv.. Det er jo en av styrkene til spillet. Fortnite Battle Royale er temmelig arcade sammenlignet med PUBG. Fortnite Battle Royale minner meg langt mer om H1Z1 enn det minner meg om PUBG. To ganske så forskjellige spill innenfor samme sjanger.

 

Påstander om at PUBG er på vei ned er jo bare flåsete, fremdeles millioner av aktive spillere, populariteten ser ikke ut til å synke så vet ikke helt hvor man får slike teorier ifra?

Jeg skrev jo aldri at tallene var på vei ned men over tid med den latskapen bluehole har så forsvinner også spillene. Etter "full" release er det nå ikke noe nytt bare masse cheaters? Synes spillet er stagnert voldsomt siste månedene. Er ikke sånn at min mening er riktig, sier min mening rundt det. Har aldri spilt et mer moro spill enn BG men synes selv de siste månedene at spillet har stagnert voldsomt.

Lenke til kommentar

 

Nå har ikke PUBG Corp / Bluehole så alt for mye å jobbe med hva gjelder weapon handling osv.. Det er jo en av styrkene til spillet. Fortnite Battle Royale er temmelig arcade sammenlignet med PUBG. Fortnite Battle Royale minner meg langt mer om H1Z1 enn det minner meg om PUBG. To ganske så forskjellige spill innenfor samme sjanger.

Påstander om at PUBG er på vei ned er jo bare flåsete, fremdeles millioner av aktive spillere, populariteten ser ikke ut til å synke så vet ikke helt hvor man får slike teorier ifra?

Jeg skrev jo aldri at tallene var på vei ned men over tid med den latskapen bluehole har så forsvinner også spillene. Etter "full" release er det nå ikke noe nytt bare masse cheaters? Synes spillet er stagnert voldsomt siste månedene. Er ikke sånn at min mening er riktig, sier min mening rundt det. Har aldri spilt et mer moro spill enn BG men synes selv de siste månedene at spillet har stagnert voldsomt.

De jobber jo hardt med å få bukt på cheaters. Dette kan selvsagt gå ut over også andre ting.

Du sier det har stagnert, men gjør ikke alle spill det når du sammenligner hvordan det var opp mot release? Er ikke det en naturlig utviklingssyklus?

 

Hva mener du de burde gjøre for å ikke stagnere? Nye våpen? Nye biler? Nye maps?

Sistnenvte tar selvsagt en stund og etter rykter å dømme så jobber de med et snømap.

Lenke til kommentar

Si meg er det noe juks og fantieri som gjør at de rundt den som eventuelt jukser får lag. Både i går og i dag har det begynt å laggge noe voldsomt i nærkampstrid når det er få igjen. Jeg er skit nok fra før om jeg ikke skal få sjuke mengder hakking og lag akkurat det trengs minst. Voldsomt frustrerende.

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye det på virker server når folk teleporterer seg rundt: https://gfycat.com/RealisticCooperativeHoiho

 

Når man blir skutt gjennom vegger(på killcam skyter de i lufta) så er det fordi de tydeligvis gjør figurene gigantiske: https://i.imgur.com/FOB3Ky3.png

 

Aldri sett før men med avansert cheat kan de gjenopplive seg selv wtf.. https://i.redd.it/e1vlnzm8q6f01.gif

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Måtte laste ned pubg og teste noen runder. Morsomt spill. 

 

Er det store forskjeller på dette og Fortnite i battle royal? Har ikke testet sistnevnte. 

En hel del.

Fortnite har en helt annen grafikk, kun TPP, ingen kjøretøy eller våpenmodifikasjoner (har i stedet forskjellig versjoner av våpen, jo bedre jo sjeldnere), nesten alt av bygninger kan rives ned, du kan bygge ditt eget dekke (vegger, trapper og gulv/tak), ressurssamling (tre, stein og stål) for bygging av dekke.

 

Fortnite er generelt litt mer fastpaced (om man ser en hel runde i sin helhet) og rundene er kortere.

Ellers så har det mindre bugs og er generelt mer stabilt.

 

Fortnite Battle Royal er også gratis, så du kan jo alltid gi det et forsøk for å se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar

So much for anti-cheat...

 

Ble bare 4 runder i kveld. En runde tapte vi fair and square. 3 av rundene ble vi #2 og ble pløyd ned av blatant cheaters.

 

Jeg har vært borti cheats i andre spill som BF og CS:GO opp gjennom, men PUBG tar faen meg kaka. Og det verste er at løsningen er så såre enkel: Region + ping lock så kan kinserne få cheate i fred. Klarer ikke fatte hvorfor PUBG skal være noe annerledes på det enn andre spill. I BF får du ikke joinet en kinesisk server. I CoD får du ikke joinet en kinesisk server. I de fleste Blizzard spill har Kina egne, separate spillversjoner med egne servere. Region. Fucking. Locked.

 

/rant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

So much for anti-cheat...

 

Ble bare 4 runder i kveld. En runde tapte vi fair and square. 3 av rundene ble vi #2 og ble pløyd ned av blatant cheaters.

 

Jeg har vært borti cheats i andre spill som BF og CS:GO opp gjennom, men PUBG tar faen meg kaka. Og det verste er at løsningen er så såre enkel: Region + ping lock så kan kinserne få cheate i fred. Klarer ikke fatte hvorfor PUBG skal være noe annerledes på det enn andre spill. I BF får du ikke joinet en kinesisk server. I CoD får du ikke joinet en kinesisk server. I de fleste Blizzard spill har Kina egne, separate spillversjoner med egne servere. Region. Fucking. Locked.

 

/rant.

Møtt på 2 cheatere bare i kveld :(

BattlEye klarer visst ikke å gjøre jobben sin. Skulle ha vært mobil autentisering eller noe for å bruke Steam.

Blir du bannet for hack, så er det bye bye Steam konto. Det vil ikke fjerne alt av cheats, men det er hvertfall en begynnelse. 

 

Vil region lock fungere visst man bruker VPN? Pingen blir vel målt opp mot der serveren befinner seg? Aldri prøvd VPN til spilling.

Lenke til kommentar

 

So much for anti-cheat...

 

Ble bare 4 runder i kveld. En runde tapte vi fair and square. 3 av rundene ble vi #2 og ble pløyd ned av blatant cheaters.

 

Jeg har vært borti cheats i andre spill som BF og CS:GO opp gjennom, men PUBG tar faen meg kaka. Og det verste er at løsningen er så såre enkel: Region + ping lock så kan kinserne få cheate i fred. Klarer ikke fatte hvorfor PUBG skal være noe annerledes på det enn andre spill. I BF får du ikke joinet en kinesisk server. I CoD får du ikke joinet en kinesisk server. I de fleste Blizzard spill har Kina egne, separate spillversjoner med egne servere. Region. Fucking. Locked.

 

/rant.

Møtt på 2 cheatere bare i kveld :(

BattlEye klarer visst ikke å gjøre jobben sin. Skulle ha vært mobil autentisering eller noe for å bruke Steam.

Blir du bannet for hack, så er det bye bye Steam konto. Det vil ikke fjerne alt av cheats, men det er hvertfall en begynnelse. 

 

Vil region lock fungere visst man bruker VPN? Pingen blir vel målt opp mot der serveren befinner seg? Aldri prøvd VPN til spilling.

 

 

No offense, men tror du virkelig disse folkene som cheater har Steam kontoer av verdi? Selvsagt ikke. De aller, aller fleste er bare throw away accounts hvor de bryr seg fletta om de blir bannet eller ikke. Eventuelt hacka kontoer. Uansett så bryr de seg lite om de blir stengt ute.

 

Anticheaten de bruker er jo latterlig dårlig. Fant ikke noe ordentlig liste over spill som bruker det, men stort sett bare sånne Battlegrounds og Survival spill. Stort sett sånne som ikke bryr seg stort om folk cheater eller ikke.

Lenke til kommentar

 

 

So much for anti-cheat...

 

Ble bare 4 runder i kveld. En runde tapte vi fair and square. 3 av rundene ble vi #2 og ble pløyd ned av blatant cheaters.

 

Jeg har vært borti cheats i andre spill som BF og CS:GO opp gjennom, men PUBG tar faen meg kaka. Og det verste er at løsningen er så såre enkel: Region + ping lock så kan kinserne få cheate i fred. Klarer ikke fatte hvorfor PUBG skal være noe annerledes på det enn andre spill. I BF får du ikke joinet en kinesisk server. I CoD får du ikke joinet en kinesisk server. I de fleste Blizzard spill har Kina egne, separate spillversjoner med egne servere. Region. Fucking. Locked.

 

/rant.

Møtt på 2 cheatere bare i kveld :(

BattlEye klarer visst ikke å gjøre jobben sin. Skulle ha vært mobil autentisering eller noe for å bruke Steam.

Blir du bannet for hack, så er det bye bye Steam konto. Det vil ikke fjerne alt av cheats, men det er hvertfall en begynnelse. 

 

Vil region lock fungere visst man bruker VPN? Pingen blir vel målt opp mot der serveren befinner seg? Aldri prøvd VPN til spilling.

 

 

No offense, men tror du virkelig disse folkene som cheater har Steam kontoer av verdi? Selvsagt ikke. De aller, aller fleste er bare throw away accounts hvor de bryr seg fletta om de blir bannet eller ikke. Eventuelt hacka kontoer. Uansett så bryr de seg lite om de blir stengt ute.

 

Anticheaten de bruker er jo latterlig dårlig. Fant ikke noe ordentlig liste over spill som bruker det, men stort sett bare sånne Battlegrounds og Survival spill. Stort sett sånne som ikke bryr seg stort om folk cheater eller ikke.

 

Derfor det skulle vært mobil autentisering sånn at du ikke kan lage utallige Steam kontoer. Man kan jo selfølgelig bare ordne nytt nummer, men det vil bli så tungvint etterhvert at cheatere til slutt ikke gidder mere.

Lenke til kommentar

BattlEye klarer visst ikke å gjøre jobben sin. Skulle ha vært mobil autentisering eller noe for å bruke Steam.

Blir du bannet for hack, så er det bye bye Steam konto. Det vil ikke fjerne alt av cheats, men det er hvertfall en begynnelse. 

 

Vil region lock fungere visst man bruker VPN? Pingen blir vel målt opp mot der serveren befinner seg? Aldri prøvd VPN til spilling.

 

 

De må i så fall gjøre to ting:

- Separate spillversjoner pr. region (hører til kontoen du kjøper spillet på, dette er vanlig praksis for mange spill pga. languages, sensur o.l.)

- Å bruke VPN for å kjøpe spillet i en annen region er bannable i Steam. Jeg vet dog ikke hvor tungt dette er enforcet.

 

Man vil aldri klare å fjerne alle cheats uansett hva man gjør så lenge man ikke går over til KYC-approval (autentisering med pass/førerkort, proof of residency o.l.), men da mister man også en stor del av spillerbasen fordi de ikke ønsker å utlevere ID-dokumenter til tredjeparter. Men alle monner drar, og ping-lock i kombinasjon med region-lock vil hjelpe mye.

 

Det er cheatere fra alle realms, men det er påfallende at sikkert 9/10 ganger jeg sjekker ut cheatere i op.gg etter runden er over, så ser jeg de spiller uten cheats på AS serveren, også kobler de seg opp på EU for å cheate.

 

 

 

Så du mener at Steamkontoer skulle vært helt fastlåst til et mobilnummer? Det skjer aldri og ville vært helt idiotisk.

De har noe som heter Prime i CS:GO hvor du må registrere et mobilnummer, så hvorfor skulle det ikke fungere med Steam?

 

 

Fra vårt ståsted er det ingen nedsider ved dette, men fra Steam og spillutviklerne så er det klart at cheatere generer mye penger, så det er alltid en trade-off forretningsmessig. Mye bedre for kvartalsresultatene å banne dem etter de har kjøpt spillet i stedenfor før (tapt salg).

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...