Gå til innhold

Den store Playerunknown Battleground-tråden


Anbefalte innlegg

 

Ganske trist egentlig....

 

Når de tillater folk fra alle alle verdens hjørner å joine samme server så er det ikke noe rart at det blir resultatet.

 

nå er det fikset, eller hvertfall blitt en del bedre med siste patch fra i går der de matcher folk med lik ping... (leste en klagepost idag der de i afrika spiller på eu servere, men blir matchet med andre som har 300+ping og det var litt mer komisk for de å spille 100 players når alle var 300ping hehe... 

Slik må det bare være da de ødelegge for oss andre ellers..

 

Ganske trist egentlig....

Det der er allerede ganske gammelt, nå er det faktisk veldig bra fra siste patch i går nesten stabilt 30 tick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ha ha der har du meg :rofl:  

Bruker vanligvis å være gjennomsnitts god i FPS spill, men PUBG sliter jeg med.

Får skylde på at man begynner å bli gammel :p

Jeg pleier å si at PUBG er 30% FPS-skillz, 40% lese kartet/situasjonen/etc og 30% flaks.

 

Mmh det er ca det! Her om dagen vant jeg 1v2 i slutten chicken dinner, vi satt på hver vår side for å se om de fikk sirkelen, jeg fikk den de måtte pushe meg GG WP tok de begge greit i open, skal rote det ganske greit til i slutten for å ikke vinne når man vinner Sirkel plasseringen i slutten

Lenke til kommentar

De sa for leeeenge siden at seasons kun er 1 mnd.

 

Jeg mener season length er passe. For lang så blir det bare demotiverende for de som ikke har tid til å spille sinnsykt mye. Problemet er heller ranking systemet, spesielt i squads, som er ræva.

 

2-3 måneder er jo ikke demotiverende. Det som er demotiverende er når en er i flyten og på vei oppover også varer sesongen bare 1 måned.

Det er faktisk motsatt av det du sier. Lenger sesonger gir større muligheter for de som spiller mindre, men bra.

 

Hva er galt med ranking systemet i squads da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lenger seasons gjør det tilnærmet umulig for de som spiller lite å nå opp med mindre de har ekstremt høy win%. Det er 0 problem å komme seg opp f.eks blant top 5000 med noen wins fordi de fleste som spiller PUBG er ræva og vinner aldri, men for å nå topp 50 må du virkelig stå på og spille mye og ikke minst vinne for å opprettholde ranken. På det høyeste var jeg innenfor topp 20 i squad tpp EU preseason, men så fort jeg tok et par dagers pause så forsvant jeg langt nedover lista. Da lå vi på rundt 40% win rate og spillte flere timer daglig over flere uker.

 

Ranking systemet i squads er fucked fordi du som individ trenger ikke utføre noe som helst så lenge laget ditt vinner. Du kan dø så fort du lander, men blir ranket likt som dine squadmates dersom de overlever videre.

 

Problemet med det (pr. nå) er at folk teamer med cheaters for å ranke. De kjører med 1 cheater og 3 clean, cheateren "carrier" resten og blir til slutt, som regel, bannet, mens squadmatene blir liggende i toppen av leaderboards. Squad performance burde vært en mye mindre andel av ratingen.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Lenger seasons gjør det tilnærmet umulig for de som spiller lite å nå opp med mindre de har ekstremt høy win%. Det er 0 problem å komme seg opp f.eks blant top 5000 med noen wins fordi de fleste som spiller PUBG er ræva og vinner aldri, men for å nå topp 50 må du virkelig stå på og spille mye og ikke minst vinne for å opprettholde ranken. På det høyeste var jeg innenfor topp 20 i squad tpp EU preseason, men så fort jeg tok et par dagers pause så forsvant jeg langt nedover lista. Da lå vi på rundt 40% win rate og spillte flere timer daglig over flere uker.

 

Ranking systemet i squads er fucked fordi du som individ trenger ikke utføre noe som helst så lenge laget ditt vinner. Du kan dø så fort du lander, men blir ranket likt som dine squadmates dersom de overlever videre.

 

Problemet med det (pr. nå) er at folk teamer med cheaters for å ranke. De kjører med 1 cheater og 3 clean, cheateren "carrier" resten og blir til slutt, som regel, bannet, mens squadmatene blir liggende i toppen av leaderboards. Squad performance burde vært en mye mindre andel av ratingen.

 

Jeg vet ikke helt jeg. Jeg snakker fra egen erfaring fra solo. Og fordi jeg ikke spiller hver dag eller like mye hver dag så skulle jeg gjerne hatt lenger sesonger for å komme høyere på rankingen.

Du trenger ikke å vinne masse i solo ihvertfall. For jeg var oppe på 84. plass EU uten en eneste win.

 

Men det er sikkert lettere å få mange wins som Squad. Da får en ha kortere Squad Seasons da, mens 1 solo season er det samme som 2 Squad Seasons.

 

Så du vil at Squad ratingen i mindre grad skal ha noe med Squad å gjøre med andre ord? Du vil altså ha solo rating i Squad mer eller mindre?

Er ikke det du snakker om et cheater problem og ikke nødvendigvis et rating problem?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Både og. Det er ikke bare i forbindelse med cheating. Jeg mener ikke at man skal bli ranket utelukkende basert på egne prestasjoner i squad, men at det bør være en fordeling basert på performance. Dør du først av alle på serveren med 0 kills bør du ikke få like mye rating change som squadmaten din som clutcher på slutten, dreper 5 og vinner matchen. Si f.eks at ratingen bestemmes 50% på individual performance og 50% på squad (plassering).

 

Solo leaderboard har litt andre parametre for å klatre, bl.a. fordi det krever færre wins så lenge man når noenlunde endgame (topp 20) og har kills. Greit illustrert ved at hvis du dør tidlig i solo blir du rank 70-80, dør du tidlig i squad blir du dårligst rank ~30 avhengig av hvor mange teams som er med.

Lenke til kommentar

Både og. Det er ikke bare i forbindelse med cheating. Jeg mener ikke at man skal bli ranket utelukkende basert på egne prestasjoner i squad, men at det bør være en fordeling basert på performance. Dør du først av alle på serveren med 0 kills bør du ikke få like mye rating change som squadmaten din som clutcher på slutten, dreper 5 og vinner matchen. Si f.eks at ratingen bestemmes 50% på individual performance og 50% på squad (plassering).

 

Solo leaderboard har litt andre parametre for å klatre, bl.a. fordi det krever færre wins så lenge man når noenlunde endgame (topp 20) og har kills. Greit illustrert ved at hvis du dør tidlig i solo blir du rank 70-80, dør du tidlig i squad blir du dårligst rank ~30 avhengig av hvor mange teams som er med.

Må de gjøre om på matchmaking da? Siden ratingen innad i en gitt squad er så forskjellig?

Noe med snittet av individuell rating?

Men da blir det jo noe som lett kan utnyttes. 3 gode tar med seg en dårlig fyr for å dra ned ratingen på squaden for å få enda mer når de vinner.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Det er vel for å forhindre at nye og svakere spillere skal bli fullstendig maltraktert til enhver tid? Selv om du selvfølgelig kan argumentere for at at Battle Royale spill som dette strengtatt kan vinnes av spillere som ikke nødvendigvis er de "beste" ved å spille litt mer defensivt og taktisk.

 

Men jeg er jo helt enig. Jeg er utvilsomt mye bedre i spillet nå enn jeg var for 6 mnd siden men jeg vinner ikke så fryktelig mye oftere og gjør det ikke så veldig mye "bedre" av den grunn som et resultat av at alle jeg møter har hatt mye den samme utviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...