Gå til innhold

ANMELDELSE: The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Anbefalte innlegg

Har mest inntrykk av at de fleste som blir kalt fanboys i denne tråden faktisk kommer med god, velbegrunnet og subjektiv kritikk av selve spillanmeldelsen i denne tråden. Den feiltolker flere aspekter i spillet, er forutinntatt og er åpenbart skrevet med et ønske om å provosere. Likevel er det dessverre mange som biter på og kritiserer anmelderens subjektive meninger, noe som gjør at diskusjonen uheldigvis bare går i ring.

 

Virkelig? Det er ikke så mye av det de siste sidene ihvertfall. Ikke i ditt innlegg heller "åpenbart skrevet med ønske om å provosere"? Velbegrunnet og saklig...

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har mest inntrykk av at de fleste som blir kalt fanboys i denne tråden faktisk kommer med god, velbegrunnet og subjektiv kritikk av selve spillanmeldelsen i denne tråden. Den feiltolker flere aspekter i spillet, er forutinntatt og er åpenbart skrevet med et ønske om å provosere. Likevel er det dessverre mange som biter på og kritiserer anmelderens subjektive meninger, noe som gjør at diskusjonen uheldigvis bare går i ring.

 

Virkelig? Det er ikke så mye av det de siste sidene ihvertfall. Ikke i ditt innlegg heller "åpenbart skrevet med ønske om å provosere"? Velbegrunnet og saklig...

 

AtW

 

 

Ja, virkelig. Har skrevet flere poster om hva jeg synes om anmeldelsen i denne tråden tidligere, da debatten var hakket mer aktuell og det var litt færre bumpposter hvor det kun skrikes om at karakteren er "feil".

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

6 av 10?? Dette spillet kan umulig fortjene mindre enn 9/10 på det laveste!

Slapp av, denne anmeldelsen er unntaket og skal ikke tas seriøst. Anmelder var forutinntatt og gjorde et poeng av å pirke på alt mulig bare for å gå mot strømmen og føle seg kjempetøff. Heldigvis finnes det andre gode norske anmeldeser av dette, anbefaler Filmpolitiets.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg respekterer andres meninger, men dette er én anmelders mening. Andre skryter det opp i skyene.

 

Metacritic gir det 97/100, bassert på 109 anmeldelser.

IGN gir det 10/10. De sier det er et mesterverk

Trustedreviews.com gir det 5/5

Pluss mange andre. Orker ikke nevne alle.

 

Derfor lurer jeg på om anmelderen her ikke liker open world spill. Det å si at på Skyrim og Witcher 3 er det så deilig å bare gå rundt å nyte grafikken. Blir lei av det også etter 20 timer etter å traske rundt i skogen til et quest du skal gjøre. Det er jo en grunn til at utviklere av slike spill innfører fast travel.

 

Mitt spørsmål er: Skal jeg kjøpe det eller ikke? Hvis jeg skal høre på Gamer.no, så ville jeg nok tenkt meg om to ganger, men hvis jeg skal høre på alle de andre stedene som har anmeldt spillet, så burde jeg vel løpe å kjøpe det med en gang. :)

 

Kunne godt tenkt meg å spilt et Zelda spill igjen. Det siste jeg spilte var Zelda 3: A Link To The Past" som var fantastisk kult. Fikk ikke spilt det ferdig, dessverre.

Lenke til kommentar

Jeg respekterer andres meninger, men dette er én anmelders mening. Andre skryter det opp i skyene.

Metacritic gir det 97/100, bassert på 109 anmeldelser.

IGN gir det 10/10. De sier det er et mesterverk

Trustedreviews.com gir det 5/5

Pluss mange andre. Orker ikke nevne alle.

Derfor lurer jeg på om anmelderen her ikke liker open world spill. Det å si at på Skyrim og Witcher 3 er det så deilig å bare gå rundt å nyte grafikken. Blir lei av det også etter 20 timer etter å traske rundt i skogen til et quest du skal gjøre. Det er jo en grunn til at utviklere av slike spill innfører fast travel.

Mitt spørsmål er: Skal jeg kjøpe det eller ikke? Hvis jeg skal høre på Gamer.no, så ville jeg nok tenkt meg om to ganger, men hvis jeg skal høre på alle de andre stedene som har anmeldt spillet, så burde jeg vel løpe å kjøpe det med en gang. :)

Kunne godt tenkt meg å spilt et Zelda spill igjen. Det siste jeg spilte var Zelda 3: A Link To The Past" som var fantastisk kult. Fikk ikke spilt det ferdig, dessverre.

Kjøp det. Du kommer IKKE til å angre! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke det er så vanskelig. Ofte skjønner jeg på magefølelsen om jeg liker et spill bare etter å ha sett et par bilder eller en kort preview. Regner med de fleste andre også har en viss magefølelse og ikke er totalt avhengige av en anmelder.

 

Forøvrig burde man alltid lese flere anmeldelser enn en, og man burde styre unna de mest positive og de mest negative. Da får man det balanserte bilder der negative sider også kommer fram.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Regner vel med at denne tråden fort kan få et lite mer ved på bålet om Zelda vinner Game of the Year via avstemningen på Gamer.no. Nå tviler jeg uansett på det, slike avstemninger har jo fort en tendens til å bli vunnet av de spillene folk flest har stor kjennskap til og ikke basert på noen vurdering av hva som faktisk er best. Så både PUBG og Assassins Creed Origin har jo potensiale for å vinne selv om de ikke er noen verdige "Game of the Year" kandidater.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Regner vel med at denne tråden fort kan få et lite mer ved på bålet om Zelda vinner Game of the Year via avstemningen på Gamer.no. Nå tviler jeg uansett på det, slike avstemninger har jo fort en tendens til å bli vunnet av de spillene folk flest har stor kjennskap til og ikke basert på noen vurdering av hva som faktisk er best. Så både PUBG og Assassins Creed Origin har jo potensiale for å vinne selv om de ikke er noen verdige "Game of the Year" kandidater.

Hvordan vurderer du om et spill "faktisk er best"?

Lenke til kommentar

Det er jo endel tekniske aspekter ved et spill. Det spillet jeg har spilt desidert mest er jo PUBG, men jeg har jo ikke noe problem med å innse at det ikke er et spill som fortjener å bli kåret til årets spill med tanke på alle tekniske utfordringer osv spillet har hatt og fremdeles har osv..

 

Jeg mener heller ikke NieR: Automata fortjener prisen ettersom PC-utgaven er helt katastrofe og Platinum Games har valgt å bare la den være uten å oppdatere eller fikse noe som helst. Ikke vil de kommentere problemene heller.

 

Assassin's Creed: Origins syntes jeg er et spill med såpass flatt og kjedelig gameplay, historie, voice-acting og det hele at det ikke fortjener noe "Game of the Year" men samtidig så er spillserien såpass stor og populær at den kan fort få det fordi det er et spill som såpass mange trolig har spilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...