Gå til innhold

ANMELDELSE: The Legend of Zelda: Breath of the Wild


Anbefalte innlegg

Jeg gikk faktisk inn på anmeldelsen til sterling og las hele. Han sier at det er et godt spill men med flere ting som irriterer og trekker spillet for det, derfor 7/10. Mange av argumentene hans går igjen i gamer sin anmeldelse.

 

Jeg synes kommentaren som er fremhevet under anmeldelsen oppsumerer mentaliteten til fanboisene ganske fint:

 

"Featured Comment:

 

Mariah:

18 days ago

Drink bleach, you fat miserable cunt."

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå er det jo nettopp det som diskuteres kraftig, at Du videre mener dette hjelper jo svært lite da mange andre er av annen oppfatning, som igjen da fører til engasjement i tråden. Burde være innlysende ...

 

Nå har ikke jeg lest denne Jim anmeldelsen du sikter til hele tiden men mener jeg leste her i tråden at han gav 7, det er ganske stor forskjell å lettere å forsvare.

 

Nå har det jo kommet ganske mange veldig bra argumenter på hvorfor anmelder ga spillet 6/10. Og det burde også være innlysende at dette er anmelders mening, og uansett hvor mye man selv mener det er 10/10 eller noe annet, så har folk forskjellige meninger.

 

Dette har tatt av på en måte jeg aldri har sett lignende. Jim Sterling fikk drapstrusler, DDOSing av nettside osv osv, og han sa selv at han aldri har opplevd makan til shitstorm før, hverken av Sony eller Microsoft fanboys (som jo pleier å være ganske ille). Men Zeldafanatikere er tydeligvis i en liga for seg selv.

 

Du Quoter til meg å skriver bare andre selvføgeligheter som jeg på ingen måte er uenig i, som jeg selv skriver (om du gidder å faktisk lese):

Quote:

... Så ja, ta det med en Klype Salt å gå videre ... det er bare en mening, i mine øyne en ganske dårlig en.

 

Om poengene er gode eller ikke kommer an på "the eye of the beholder",  å ang denne anmeldelsen så settes det her en u-normalt lav score (i forhold til meta) å Veldig mange mener det er bare flisespikkeri som nevnes som i sum ikke kan trekke karateren ned til 6, det er dette som igjen skaper effekten du snakker om  ...

Endret av simalarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Det er da ganske mange spill som lar deg gå rett til boss? Alle fallout-spillene, oblivion, skyrim, og alle er open world. AtW

Gi eksempel på open world spill som lar spilleren gå rett til siste boss rett etter tutorial er ferdig. Uten glitch osv.

 

"Alle fallout-spillene, oblivion, skyrim, og alle er open world."

 

Vet ikke hvem du sikter til hær. Jeg og anmelder har ikke sagt at disse spillene ikke er open world. Men alle fallout-spillene er ikke open world.

De jeg nevnte er eksempler på dette. Alle rpg-fallout-spillene er open world. Du kan gå rett til slutten i praksis. (med mulig unntak av 4 som jeg enda ikke har spilt). AtW

 

Hvis du vet hvordan man går rett til siste boss etter tutorial uten bruk av glitch, exploit osv i de spillene du nevner, da sitter du på informasjon som jeg og andre i speedrunning miljøet gjerne skulle hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men uavhengig av om dette går an i Fallout eller andre spill, hvorfor er det en bra ting?

Jeg forstår at det å kunne gå rett til siste boss etter tutorial kanskje er "revolusjonerende", men hvorfor er det en positiv ting? Såvidt jeg har forstått av det jeg har smålest gjennom denne diskusjonen så handler mye om at anmelder har gitt for lav score. Men hvorfor er akkurat dette noe som skal trekke karakteren opp?

Mulig jeg har misforstått eller gått glipp av noe, så dette er ikke ment som et kritisk eller nedlatende spørsmål. Jeg spør fordi jeg lurer.

Endret av Nevnarion
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men uavhengig av om dette går an i Fallout eller andre spill, hvorfor er det en bra ting?

Jeg forstår at det å kunne gå rett til siste boss etter tutorial kanskje er "revolusjonerende", men hvorfor er det en positiv ting? Såvidt jeg har forstått av det jeg har smålest gjennom denne diskusjonen så handler mye om at anmelder har gitt for lav score. Men hvorfor er akkurat dette noe som skal trekke karakteren opp?

Mulig jeg har misforstått eller gått glipp av noe, så dette er ikke ment som et kritisk eller nedlatende spørsmål. Jeg spør fordi jeg lurer.

Det er positivt for de som vil ha en ekstra utfordring, annet enn det har jeg ikke gitt uttrykk for.

Ja det er mange som klager på at anmelder har gitt for lav score, akkurat den diskusjonen er jeg ikke interessert i. Jeg har ikke sagt at akkurat dette med at man kan gå direkte til siste boss etter tutorial skal trekke karakteren opp. Jeg ga anmelder et spørsmål om hvilket andre open world spill man kan gjøre det i. At andre gjør en stor sak ut av dette spørsmålet forstår jeg ikke. Du finner det spørsmålet på side 22 i denne tråden.

Endret av God Hand
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og det er.... Open World.

Nei... Hvis tales of zestiria er et open world spill, så er det mange andre spill som er open world.

Alle The Legend of Zelda spillene, Banjo Kazooie og Tooie, Super Mario 64 og Sunshine, Donkey Kong 64, Metal Gear Solid 1, 2 og 3, Sonic Adventure, flere av Resident Evil spillene, Vampire Hunter D, Gex, og en god del flere spill.

 

Jeg kan også nevne at det tar et par timer med story før du får mulighet til å møte siste boss i Tales of Zestiria, altså en god stund etter tutorial er ferdig.

Endret av God Hand
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gudskjelov er det mangfold i hvordan man lager en åpen verden.

 

Angående når man kan gå til siste boss så aner jeg ikke, selve konseptet er uansett litt teit.

Veldig bra argument må jeg si. Du viser gang på gang at du ikke har peiling på hva du snakker om.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Gjør jeg? Fallout 1 er unnagjort på under 10,minutt og 2,3 og NV på under 20.

 

AtW

Kan du sende meg link til disse speedruns? Jeg snakker om at spiller går direkte til siste boss rett etter tutorial er ferdig.

Du er i speedrunning-miljøet og skulle gjerne hatt denne informasjonen om Fallout, men du vet ikke hvordan du finner rekordene til spillene? AtW

Lenke til kommentar

 

 

Gjør jeg? Fallout 1 er unnagjort på under 10,minutt og 2,3 og NV på under 20.

 

AtW

Kan du sende meg link til disse speedruns? Jeg snakker om at spiller går direkte til siste boss rett etter tutorial er ferdig.

Du er i speedrunning-miljøet og skulle gjerne hatt denne informasjonen om Fallout, men du vet ikke hvordan du finner rekordene til spillene? AtW

 

Hva er det du snakker om? Jeg spør om du kan sende meg en link til en video av disse spillene du nevner hvor spilleren går direkte til siste boss og fullfører spillet rett etter tutorial er ferdig. Uten bruk av glitch, exploits, sequence breaking osv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er ikke sint, bare veldig skuffet.

Uansett hvordan man snur og venner på det, er denne anmeldelsen totalt useriøs, og fremstår som om anmelder enten har hatt en dårlig dag eller har en agenda. Hjelper ikke og si at det er hans mening etc, 6 av 10 er skivebom når du sammenligner med andre spill som har fått samme lave score. Spillet er ikke perfekt, men i sum er det såpass bra at det topper alt jeg har spillet tidligere med god margin, og da snakker jeg ikke om teknikk som grafikk og framerates osv, som kunne vært bedre, men selve spillopplevelsen. Har rundet 100timer og har masse igjen og utforske/løse. Eneste jeg antageligvis ikke gidder er og samle 900 Korok seed.

Kommer nok til og stikke innom siden med jevne mellomrom, men for meg har den mistet mye av sin troverdighet som oppslagsverk for og finne kvalitets spill, der er nok andre sider langt mer troverdige. 

 

Har spillet siden tidlig 80 tallet vært gjennom Vic 20 og Amiga samt forskjellige spillebuler. Første konsoll var NES på tidlig 90 tallet.

Har hatt alle Nintendo konsoll (har de fleste enda) og Sega Saturn(pga Sega Rally og Virtua Fighter), sto i kø i 95 for og sikre meg den første Sony Playstation, hatt PS2, har enda PS3 og PS4. PC har jeg hatt siden 90 tallet hovedsakelig til spilling.

 

Er fan av kvalitets spill, og bryr meg mindre om hvilken maskin jeg spiller på. Pubertets tendensene med og forsvare en maskin har jeg vokst fra for lenge siden :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...