Gå til innhold

Ulovlig med dyre spesialnummer til kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er et konkurransefortrinn å ha et lett femsifret nummer da kontra et vanskelig 8 sifret .

Alle husker 02400 , 03100 til IF og Gjesidige . Samt at du kan ringe det nummeret uansett hva slags ærend henvendelsen gjelder.

Og sidene til IF f.eks opplyses det om andre vanlige direkte nummer i tillegg til det som skal benyttes fra utland.

Numrene på fem siffer er jo ikke mange , kun 8000 , så man kan ikke dele de ut til alle og enhver heller , da blir det jo tomt. Blir et dilemma hvordan det skal håndteres skikkelig uten at de prises iu like kategorier og må betales for deretter.

Se post 22. Da ser du at det koster opptil 123700 kroner per år for å leie slike nummer. Det, og tanken om at det ikke lønner seg å voldta kundene dine, bidrar til å dempe etterspørselen.
Ja jeg vet og er godt kjent med telekom og nkom .

Regner med da at man fortsetter å måtte betale for nummrene og at det kun er takseringen som skal endres på.

Post 22 var heller ikke opprettet da jeg begynte å skrive mitt innlegg ;)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

 

Skjønner jo at firmaer skal tjene penger og folk som jobber der er avhenig av at en legger igjen noen kroner men det blir liksom feil å gjøre det på denne måten. Det blir som sirup og kundene blir forbannet fordi det tar så lang tid. Bedre de legge på prisen for selve tjenesten de egentlig selger :-)

Fikk du med deg at det bare er Telia og Telenor som tjener på dette?

 

 

Nei jeg har ikke fulgt med så mye på dette. Men nå bare mailer jeg de forskjellige fordi det er mye enklere.

 

Nå har jeg bestilt bredbånd fra Telenor og det har nå tatt 14 dager å få en tekniker til å koble ledningene i boksen nedi gata her. Stadig oppfordringer fra Telenor om å ringe teknikertjenesten deres (som er 81544149) men det gidder jeg ikke. De selger MEG en tjeneste og ikke omvendt. O du merkelige verden!

Helt sprøtt. Ikke bare skal du bruke masse penger på å ordne opp i telenor sitt eget fjas, men du skal også bruke mye av din egen tid. Snakk som fjotter.

 

Noen har dog grønt (gratis) servicenummer.

 

 

Teknikerservice får ringe når de skal utføre noe. Installerer en selv skal det ikke koste noe, men hvis de får folk til å ringe de angående installeringen så tjener de likevel noen kroner  da :p

Lenke til kommentar

Kundeservice er en forpliktende del av de fleste produkt, som selskaper må levere. Det skal ikke være en egen kostnad for kundene, når selskapene leverer store overskudd. Kostnad for kundeservice er en bedriftskostnad og skal føres på kostnadssiden, ikke en ekstra kundekostnad.

 

Jeg er enig med deg, men etter noen år i div kundeservicetjenester i ulike bransjer så syns jeg nesten kostnaden er fortjent for mange.

Kundeservice(i disse tider) misbrukes mye av de som er for late til å gjøre/sjekke ut ting selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

...Bedre de legge på prisen for selve tjenesten de egentlig selger :-)

Så alle kundene skal betale for kundeservice'n, slik at det blir rimeligere for de som benytter seg av den ? Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

 

 

...Bedre de legge på prisen for selve tjenesten de egentlig selger :-)

Så alle kundene skal betale for kundeservice'n, slik at det blir rimeligere for de som benytter seg av den ?

 

Vi gjør allerede det.

 

"Alle henvendelser til kundeservice som ikke skyldes driftforstyrrelser i vårt nett/system/what ever, vil bli belastet med kr. xx,- på neste faktura" med stor skrift.

Lenke til kommentar

 

...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.

Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ?

Kommer litt ann på åssen kundeservice det er, jeg har betalt dyre regninger for å ringe telenor / andre for å informere dem om at de har feil med produktet de selger meg. Det skal ikke kunden betale for.

Lenke til kommentar

 

Brukte nylig 50 kr på å høre dårlig pausemusikk og å slå av en prat med SAS. Kjenner jeg de og et par andre rett tar det nok litt tid før de føyer seg, gitt :)

 

SAS har ingen interesse av overprisingen, dette er operatørene valg. Ring 91505400 neste gang, normal pris.

Ja, de tjener ikke noe på det - bare liker å behandle kundene dårlig med spesialnummer. Aldri helt fortstått dette, de tror kanskje folk ringer mindre fordi de har kundefiendtlige numre.

Lenke til kommentar

Men...er det noen som faktisk ennå ringer fem sifrede nummer (kundeservice)?

Jeg bruker alltid epost eller Facebook for å kommunisere.

Det går like kjapt, koster ingenting og ikke minst: jeg har dokumentasjon på henvendelsen om det skulle oppstå uenigheter i ettertid. Gull verdt!

 

Ja, det er noen som ennå ringer de.

 

Grunnen er enkelt og greit at selskaper som f.eks SAS ikke har alminnelig epost-kommunikasjon, ikke chat på Facebook, offentlig på Facebook henviser de til telefon, og chaten på nettsiden får stort sett ikke løst det man ber om, og henviser til telefon.

Lenke til kommentar

Jeg ser frem til å høre hva Telia, ICE og Telenor har å si til denne nyheten. Mitt råd til dem er å prise spesialnummer som ordinære nummer fra og med mandag morgen. Hvis ikke blir pressekontaktene deres nødt til å sette verdensrekord i ljuging.

 

Om du er ICE mobil kunde, og ringer ICE's 5 siffrede nummer fra mobilen (med ice abonomang) så er det gratis, merkelig nok.

Lenke til kommentar

Men...er det noen som faktisk ennå ringer fem sifrede nummer (kundeservice)?

Jeg bruker alltid epost eller Facebook for å kommunisere.

Det går like kjapt, koster ingenting og ikke minst: jeg har dokumentasjon på henvendelsen om det skulle oppstå uenigheter i ettertid. Gull verdt!

Da har du hatt flaks med kundeservice, ut fra min erfaring tar det fort opptil en måned å få svar på epost. Venter f.eks på svar fra fiber1 på en epost jeg sendte for ca 2 uker siden...

CD og Eidsiva er det vel 50/50 sjans på om du får svar eller ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Da har du hatt flaks med kundeservice, ut fra min erfaring tar det fort opptil en måned å få svar på epost.

Eller så er det du som har hatt uflaks ;)

 

Eneste dårlige erfaringen jeg har med å få svar på e-post til kundeservice de siste årene, er NRK Lisensavdelinga som brukte to måneder, etter at jeg hadde purret på svar en gang og til slutt måtte kontakte en annen avdeling for å få de til å be lisensavdelingen om å svare. Fikk da kjeft fordi jeg var så utålmodig. Men da svarte de i hvert fall. Har i ettertid hørt at enkelte har fått svar fra de seks måneder etterpå (for info så prøvde jeg å ringe først, men fikk beskjed om at den henvendelsen måtte sendes inn via e-post).

 

Eller jo, et verksted tok det en uke å få svar fra et par ganger.

 

CD, som du nevner, pleier å svare i løpet av en dag eller to. Var noen problemer med signalene her en stund, og selv om det tok noen dager å få fikset det, så svarte de i hvert fall raskt på henvendelsene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...