Gå til innhold

Ulovlig med dyre spesialnummer til kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Pausemusikk krever penger til TONO, dersom det er de som forvalter rettighetene til pausemusikken som brukes.

Det er stort sett pornofilmmusikk, som ingen har rettigheter til.

Lenke til kommentar

Skjønner jo at firmaer skal tjene penger og folk som jobber der er avhenig av at en legger igjen noen kroner men det blir liksom feil å gjøre det på denne måten. Det blir som sirup og kundene blir forbannet fordi det tar så lang tid. Bedre de legge på prisen for selve tjenesten de egentlig selger :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Skjønner jo at firmaer skal tjene penger og folk som jobber der er avhenig av at en legger igjen noen kroner men det blir liksom feil å gjøre det på denne måten. Det blir som sirup og kundene blir forbannet fordi det tar så lang tid. Bedre de legge på prisen for selve tjenesten de egentlig selger :-)

Fikk du med deg at det bare er Telia og Telenor som tjener på dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

 

Per år? Uansett om du spiller Celine Dion eller Randy Crawford?

Per år, ja. Spesifiserte det i innlegget mitt nå.Og, ja, du må betale om det er Celine Dion. Du må tilogmed betale om du bare spiller Alexander Rybak på repeat.

Takk! Neste dumme spørsmål: hvordan teller TONO antall linjer?

Lenke til kommentar

Det er et konkurransefortrinn å ha et lett femsifret nummer da kontra et vanskelig 8 sifret .

Alle husker 02400 , 03100 til IF og Gjesidige . Samt at du kan ringe det nummeret uansett hva slags ærend henvendelsen gjelder.

Og sidene til IF f.eks opplyses det om andre vanlige direkte nummer i tillegg til det som skal benyttes fra utland.

 

Numrene på fem siffer er jo ikke mange , kun 8000 , så man kan ikke dele de ut til alle og enhver heller , da blir det jo tomt. Blir et dilemma hvordan det skal håndteres skikkelig uten at de prises iu like kategorier og må betales for deretter.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Takk! Neste dumme spørsmål: hvordan teller TONO antall linjer?

Jeg antar de baserer seg på selvrapportering. Kan ikke forestille meg at de går inn i en bedrift og sjekker antall linjer sentralbordet klarer.

 

 

 

Ventemusikk over telefon, vederlag pr. år

    Inntil 25 linjer/antall på vent: Kr 1.101,- Utover 25/antall på vent, pr. stk:

Kr 33,-

 

 

https://www.tono.no/kunder/ovrig-musikkbruk/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er et konkurransefortrinn å ha et lett femsifret nummer da kontra et vanskelig 8 sifret .

Alle husker 02400 , 03100 til IF og Gjesidige . Samt at du kan ringe det nummeret uansett hva slags ærend henvendelsen gjelder.

Og sidene til IF f.eks opplyses det om andre vanlige direkte nummer i tillegg til det som skal benyttes fra utland.

Numrene på fem siffer er jo ikke mange , kun 8000 , så man kan ikke dele de ut til alle og enhver heller , da blir det jo tomt. Blir et dilemma hvordan det skal håndteres skikkelig uten at de prises iu like kategorier og må betales for deretter.

Se post 22. Da ser du at det koster opptil 123700 kroner per år for å leie slike nummer. Det, og tanken om at det ikke lønner seg å voldta kundene dine, bidrar til å dempe etterspørselen.
Lenke til kommentar

Helt sykt at man skal betale store summer for å få service av et selskap man er kunde hos. Så skal man i tillegg vente en evighet i ventekø.

 

Bra at tiltak blir gjort. Men dette er nok ingenting løgnerkampanjen "nei til EU" vil fremheve. De vil nok heller begynne å skylde på EU for innvandrere som er en konsekvens av USA sine kriger som Norge støtter og Norges eget valg om å ta inn folk fra utenfor EU.

 

Det fungerte jo i England som er fullt av pakkiser og indiere, mens skylden for innvandring til øyen ute i havet, UK, legges på EU, selv når de ikke er med i Schengen.

 

Folk er så forbanna dumme.

Lenke til kommentar

 

Skjønner jo at firmaer skal tjene penger og folk som jobber der er avhenig av at en legger igjen noen kroner men det blir liksom feil å gjøre det på denne måten. Det blir som sirup og kundene blir forbannet fordi det tar så lang tid. Bedre de legge på prisen for selve tjenesten de egentlig selger :-)

Fikk du med deg at det bare er Telia og Telenor som tjener på dette?

 

 

Nei jeg har ikke fulgt med så mye på dette. Men nå bare mailer jeg de forskjellige fordi det er mye enklere.

 

Nå har jeg bestilt bredbånd fra Telenor og det har nå tatt 14 dager å få en tekniker til å koble ledningene i boksen nedi gata her. Stadig oppfordringer fra Telenor om å ringe teknikertjenesten deres (som er 81544149) men det gidder jeg ikke. De selger MEG en tjeneste og ikke omvendt. O du merkelige verden!

Lenke til kommentar

 

 

Skjønner jo at firmaer skal tjene penger og folk som jobber der er avhenig av at en legger igjen noen kroner men det blir liksom feil å gjøre det på denne måten. Det blir som sirup og kundene blir forbannet fordi det tar så lang tid. Bedre de legge på prisen for selve tjenesten de egentlig selger :-)

Fikk du med deg at det bare er Telia og Telenor som tjener på dette?

 

 

Nei jeg har ikke fulgt med så mye på dette. Men nå bare mailer jeg de forskjellige fordi det er mye enklere.

 

Nå har jeg bestilt bredbånd fra Telenor og det har nå tatt 14 dager å få en tekniker til å koble ledningene i boksen nedi gata her. Stadig oppfordringer fra Telenor om å ringe teknikertjenesten deres (som er 81544149) men det gidder jeg ikke. De selger MEG en tjeneste og ikke omvendt. O du merkelige verden!

Helt sprøtt. Ikke bare skal du bruke masse penger på å ordne opp i telenor sitt eget fjas, men du skal også bruke mye av din egen tid. Snakk som fjotter.

 

Noen har dog grønt (gratis) servicenummer.

Lenke til kommentar

 

...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.

Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ?

 

 

Kundeservice er en forpliktende del av de fleste produkt, som selskaper må levere. Det skal ikke være en egen kostnad for kundene, når selskapene leverer store overskudd. Kostnad for kundeservice er en bedriftskostnad og skal føres på kostnadssiden, ikke en ekstra kundekostnad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...