Gå til innhold

Ulovlig med dyre spesialnummer til kundeservice


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg ser frem til å høre hva Telia, ICE og Telenor har å si til denne nyheten. Mitt råd til dem er å prise spesialnummer som ordinære nummer fra og med mandag morgen. Hvis ikke blir pressekontaktene deres nødt til å sette verdensrekord i ljuging.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Brukte nylig 50 kr på å høre dårlig pausemusikk og å slå av en prat med SAS. Kjenner jeg de og et par andre rett tar det nok litt tid før de føyer seg, gitt :)

 

SAS har ingen interesse av overprisingen, dette er operatørene valg. Ring 91505400 neste gang, normal pris.
Lenke til kommentar

 

Brukte nylig 50 kr på å høre dårlig pausemusikk og å slå av en prat med SAS. Kjenner jeg de og et par andre rett tar det nok litt tid før de føyer seg, gitt :)

SAS har ingen interesse av overprisingen, dette er operatørene valg. Ring 91505400 neste gang, normal pris.

 

 

Hvorfor blir man da utelukkende henvist til 05400 av SAS selv?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.

Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ?
Lenke til kommentar

 

...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.

Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ?

 

KS er innbakt i prisen du alt betaler for tjenesten. 

 

Når det kommer til 5 sifferet så sitter operatøren igjen med 100% av kaka 

Lenke til kommentar

 

...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.

Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ?

 

Da får de heller legge på prisen for tjenesten. Sist jeg ringte til Rikstv så brukte så sabla lang tid. Jeg hadde kundenr og alt klart men det hjalp ikke det tok utrolig lang tid å få ting på plass og han i andre enden skulle lese opp alt de hadde om mottakere og en masse piss rett å slett. De tjener på dette og det er en næring.

Lenke til kommentar

(...)

De tjener på dette og det er en næring.

Tvert i mot. Det koster selskapet penger å opprette femsifret nummer. Og de har ingenting å tjene på å dra ut tida. Hver arbeidstime som brukes koster penger.

Grunnen til at de leser opp alt mulig er at de fleste kunder er idioter. Hvis de klarer å sile ut brorparten av de med enkle problemer så har de mer tid til kunder med større, eller mer avanserte, problemer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tenker du på den med "Brukeropplevelsen knyttet til å ringe et spesialnummer"?

Hva med bredbåndsgarantien, der man får gratis datapakkefor mobil hvis ikke bredbåndet virker? For å få pakken, må man ringe til support, og det koster sikkert mer enn selve pakken.

 

 

...men det er da utrolig teit at kunden skal betale for kundeservice.

Kundeservice koster, jeg blir litt usikker på hvem du mener skal betale gildet dersom kundene slipper ?

 

Det koster ikke 15 kroner i minuttet å spille pausemusikk for folk. Hvorfor skal kundene betale for å stå i kø for å rapportere at den tjenesten de allerede har betalt for ikke virker? Det er toppen av frekkhet.

 

Om man trenger hjelp fordi man ikke kan noe, blir det noe annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det koster ingenting for Telenor og opprette et femsifret nummer til deres egen kundeservice!

Men han jeg siterte snakket om RiksTV.

 

Edit: Jeg sjekket opp med Nkom. De tar gebyr på fra 4700 til 123 700 i årlig gebyr for femsifra nummer. En dråpe i havet for Telenor da. Det skal jeg innrømme.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

For nte gang: det er operatørene og ingen andre som får de 3-5 kronene per minutt, som det koster å ringe spesialnummer. Operatørene har ingen ekstra kostnader, selv om de påstår det hardnakket, med å sette opp samtaler til spesialnummer. Teknikken med pausemusikk, tastevalg og finne frem til en ledig operatør var ferdig utviklet og nedbetalt for femten år siden. Spesialnummer er et produkt utviklet for at operatørene skal tjene ekstra penger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er vel egne selskaper som formidler femsifra nummer de forskjellige bedriftene etter som jeg har forstått.

NKOM tildeler nummerne, tar en årsavgift for dem, og de fordeles til de operatørene som så selger tjenesten til kundene.

 

Bare så det er sagt: en rekke firmaer har sett lyset og flere og flere tilbyr nå et vanlig åttesifret nummer til sentralbord og kundeservice.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...