Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

er da vel bare å trykke der du har skrevet feil og viske, eventuelt velge det riktige ordet

 

 

Når statistikken sier at du har skrevet 26 000 meter, og programmet har korrigert godt over 200 000 ord, så sier det seg selv at telefonen dette gjelder er temmelig mye bedre på autokorrektur enn en´ ny telefon hvor du ikke har skrevet noe før...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drar opp igjen dette med software oppdatering.

 

Jeg har kjøpt min S8+ hos Telenor, og er fremdeles på Juli oppdateringen, mens de som er "ajour" er på Oktober. Er det da Telenor som treige her? Koblet opp telefonen via SmartSwitch men ingen oppdateringer der heller.

 

Er det at telefonen er kjøpt hos Telenor, (alså telefonen i seg selv) eller at jeg har Telenor abb som gjør at jeg ikke har fått oppdateringer?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opplever noe sært for tiden på S8. Har et originalt led view cover. Når noen ringer når coveret er lukket, så tar mobilen samtalen automatisk, altså som om jeg sveiper over for å ta mobilen når noen ringer. Når coveret er åpent så fungerer mobilen som den skal - altså jeg må sveipe for å ta den. Har hendt flere ganger jeg blir oppringt, der mobilen svarer uten jeg vet om det, slik de kan lytte til alt som skjer. Potensielt skummelt dersom jeg snakker om noe/noen jeg ikke bør snakke om :p

Noen som har noen forslag til å løse dette? Eller slå av denne "funksjonen" når coveret er lukket?

Lenke til kommentar

Er det noe mulighet for å få bort Telenor og få den plain?

Du kan laste ned NEE firmware å innstalere dette med Odin.

Dette er noe som har vært sykt irriterende med Telenor i mange år, de TEN ''branda'' firmwarene dems er en latterlig løsning, og de er utrolig trege med å oppdatere Samsung telefoner.

Sånn jeg har skjønt det også er den eneste forskjellen på TEN og NEE at TEN kommer med masse bloatware...

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Må det noe rooting til for å få til dette?

 

Nei, dette er uten root, og du ''åpner'' ingenting som du liksom ikke skal åpne.

Det som skjer er at du flasher en orginal firmware via Odin, men du velger den som er felles for nordic countries, samme som Netcom bruker, denne er branda NEE og blir oppdatert mye oftere en Telenor sin egen TEN.

 

Når du har flashet NEE firmware følger du OTA (over the air) oppdateringene vanlig, men får disse da som NEE.

Jeg mener å ha lest et sted at TEN firmwaren inneholder filer som er tilpasset telenor sitt nett, men jeg tror mest TEN firmwaren inneholder bloatware.

Typ Mitt Telenor appen, VG, Yr osv osv, dette kan eventuelt lastes ned fra Play Store.

 

Jeg har flere ganger brukt NEE firmware med mitt telenor abonement, og ALDRI merket noe forskjell på dekning og lignende.

Får til og med 4G tale og alt som det skal være.

Siden man fortsatt har 4G tale tror jeg også man fortsatt vil ha Wifi Tale.

Lenke til kommentar

Eneste jeg er usikker på er wifi tale på s7/s7edge. Med nee men tipper et kjapt Google søk kan gi svar.

S7 og S8 NEE støtter både Telenor og Telia 4G-anrop og Wi-Fi-anrop. Å gå fra TEN til NEE ved å flashe telefonen med Odin er i de alle fleste tilfeller problemfritt, får du tak i "home csc" filen, beholder du til og med alle brukerdata da flashingen vil fungere som en FOTA-oppdatering.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som gidder å linke til hvor man finner alt dette?

 

Lurer på å flashe min S8+

Utfordringen med S8 er at NEE bare er en av flere regionkoder som ligger i "OXM" pakken, det betyr at du ved å gå fra TEN til OXM risikerer å ikke få NEE som kode etter flashingen. Hadde det vært en ren NEE pakke, kunne man ha brukt home csc filen til å utføre en oppdatering med Odin i stedet.

 

Den gode nyheten er at telefonen registrer at du har et norsk SIM-kort og tilbyr deg å endre koden til NEE, men dette krever full tilbakestilling. Så summa sumarum må du sannsynligvis tilbakestille en S8 for å få NEE som regionkode hvis du flasher en TEN telefon. På S7 er dette ikke nødvendig da man går direkte fra TEN til nordisk NEE pakke.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...