Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Noen som gidder å linke til hvor man finner alt dette?

 

Lurer på å flashe min S8+

Sjekket pakken som ligger hos Sammobile, G955FXXU1AQJ1_G955FOXM1AQJ1_NEE.zip, den inneholder "HOME_CSC_OXM_G955FOXM1AQJ1_CL12401979_QB15273246_REV00_user_low_ship.tar.md5", så du kan bruke den i stedet for "CSC_OXM_G955FOXM1AQJ1_CL12401979_QB15273246_REV00_user_low_ship.tar.md5" i CSC feltet i Odin for å oppdatere telefonen uten at den blir tilbakestilt.

 

Utfordringen med S8 er at NEE bare er en av flere regionkoder som ligger i "OXM" pakken, det betyr at du ved å gå fra TEN til OXM risikerer å ikke få NEE som kode etter flashingen. Den gode nyheten er at telefonen registrer at du har et norsk SIM-kort og tilbyr deg å endre koden til NEE, men dette krever full tilbakestilling. Så summa sumarum må du sannsynligvis tilbakestille en S8 for å få NEE som regionkode hvis man flasher en TEN telefon. På S7 er dette ikke nødvendig da man går direkte fra TEN til nordisk NEE pakke.

 

Ja, det er dessverre sånn, jeg måtte velge alle filene å gjøre en clean install for å få NEE den gangen jeg gjorde det.

Måtte sette opp alt på nytt, mem da får man tatt en skikkelig rens også da,hehe..

Kall det for en julevask :)

Lenke til kommentar

Eg har telenor tlf, men eg tror min er oppdatert.

 

Eg går inn på "om tlf", så til programvareinformasjon, og der ser eg det står NEE under "programvare for tjenesteleverandør"

Ja, tror ikke det er uvanlig, selvom de aller fleste Telenor telefoner kommer med TEN.

Hadde Swap på S7 før, denne hadde TEN.

Da skjermen knuste og jeg fikk tilsendt en ny var denne NEE.

Så tror dem har både og.

Ser ikke helt grunnen til hvorfor dem kjører en egen firmware uansett, ihvertfall ikke når dem ligger flere måneder på etterskudd med oppdateringer.

Lenke til kommentar

 

Eg har telenor tlf, men eg tror min er oppdatert.

 

Eg går inn på "om tlf", så til programvareinformasjon, og der ser eg det står NEE under "programvare for tjenesteleverandør"

Ja, tror ikke det er uvanlig, selvom de aller fleste Telenor telefoner kommer med TEN.

Hadde Swap på S7 før, denne hadde TEN.

Da skjermen knuste og jeg fikk tilsendt en ny var denne NEE.

Så tror dem har både og.

Ser ikke helt grunnen til hvorfor dem kjører en egen firmware uansett, ihvertfall ikke når dem ligger flere måneder på etterskudd med oppdateringer.

 

Nei, si det. Eg har ikkje peiling

Lenke til kommentar

 

Eg har telenor tlf, men eg tror min er oppdatert.

 

Eg går inn på "om tlf", så til programvareinformasjon, og der ser eg det står NEE under "programvare for tjenesteleverandør"

Ja, tror ikke det er uvanlig, selvom de aller fleste Telenor telefoner kommer med TEN.

Hadde Swap på S7 før, denne hadde TEN.

Da skjermen knuste og jeg fikk tilsendt en ny var denne NEE.

Så tror dem har både og.

Ser ikke helt grunnen til hvorfor dem kjører en egen firmware uansett, ihvertfall ikke når dem ligger flere måneder på etterskudd med oppdateringer.

 

Jeg kjøper aldri telefon fra telenor, dersom jeg får TEN i butikk eller fra nettbutikk går den rett tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Er det noen her som har opplevd at kameraet ikke fokuserer, som har fått det ordnet permanent? Isåfall hvordan? Blir så sykt irritert av samsung support. Får beskjed om å slette cache å hard formatere telefonen. Men jeg tror det er hardware feil. Å vil sende den til reperasjon. Noen som kan noe om dette?

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

Ser at S8+ ligger på 5990,- hos Komplett i dag, og det er fristende, men jeg har et spørsmål før jeg eventuelt slår til. Hvor vanskelig er det å få S8en til å se mer ut som stock android? Gjerne gjennom hele operativsystemet, og ikke bare launcher med ikoner. Noen som har erfaring med det? Har egentlig ikke noe i mot å roote, hvis det er det som skal til.

Endret av Astr00
Lenke til kommentar

Kommer langt med themes og launcher. Min S8 er veldig ulik en standard S8 m/samsung skin. Skjønner aldri de som klager på skins på forskjellige telefoner når det er så lett å endre på

Det er nok bare jeg som ikke er oppdatert på Android-fronten. Det er sånn at themes lar deg forandre blant annet settings-menyen osv.? Da er det i så fall perfekt!
Lenke til kommentar

Jeg ser den oppdateringen som kom fra Telenor igår IKKE inneholder den nyeste november sikkerhets oppdateringen, det er den alle venter på, som blant annet fikser KRACK.

Synes Samsung bruker litt lang tid med å få dette på plass nå, samtlige rom jeg nå har sjekket inneholder heller IKKE den nye security patchen...

De fleste firmwarene inneholder den samme patchen som nyeste TEN, datert 01.10.2017 eller eldre!

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Ser at S8+ ligger på 5990,- hos Komplett i dag, og det er fristende, men jeg har et spørsmål før jeg eventuelt slår til. Hvor vanskelig er det å få S8en til å se mer ut som stock android? Gjerne gjennom hele operativsystemet, og ikke bare launcher med ikoner. Noen som har erfaring med det? Har egentlig ikke noe i mot å roote, hvis det er det som skal til.

 

Jeg har laget et par themes som du kan innstallere via Samsung Theme store som er litt mere stock. 

Amoled sorte bakgrunner gjennom hele med cyan og blå farger. 

Også har jo Substrantum Theme Engine blitt lansert til S8 da, her kan du jo få mye bra og stock lock om du vil.

Endret av LyLu
Lenke til kommentar

Hvilket deksel anbefaler folk til S8+? Må være tynt og ikke dekke hele fronten. Er det noen dere anbefaler som er tynne men som går litt over/rundt på kantene og hjelper å beskytte skjermen? Eneste grunnen jeg kanskje vil ha deksel er for å beskytte skjermen/glasset ekstra, og ikke for å oppbevare kort eller noe annet.

 

Også anbefaler folk skjermbeskytter eller er det ikke helt nødvendig mtp såpass mange problemer det har med disse buede skjermene? Ser ekstra stygt ut også.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Hvilket deksel anbefaler folk til S8+? Må være tynt og ikke dekke hele fronten. Er det noen dere anbefaler som er tynne men som går litt over/rundt på kantene og hjelper å beskytte skjermen? Eneste grunnen jeg kanskje vil ha deksel er for å beskytte skjermen/glasset ekstra, og ikke for å oppbevare kort eller noe annet.

 

Også anbefaler folk skjermbeskytter eller er det ikke helt nødvendig mtp såpass mange problemer det har med disse buede skjermene? Ser ekstra stygt ut også.

Folk er forskjellige, men for meg har et mykplast bakdeksel holdt for både S7edge og S8+. Dekselet går også frem litt over kantene på fremsiden slik at det beskytter på alle sider for fall mot flate overflater. Mobilen blir altså beskyttet ved fall mot gulv, men ikke mot fall i en steinrøys. Det myke dekselet gjør også at mobilen ikke sklir så lett på underlaget.

 

Dette er imidlertid ikke en passende løsning for de som bruker legge mobilen i en lomme sammen med nøkler og andre skarpe gjenstander, da vil man trenge en type deksel som også foldes over fremsiden av telefonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...