Gå til innhold

Samsung Galaxy S8/S8+ diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Noen facts om Samsung s8

- den har den beste skjermen noensinne etter tester ( har selv testet den og den er enorm bra)

- 20 % mindre strømforbruk enn s7

- 18,5:9 skjerm som gjør film og bilde opplevelsen bedre

- smalere skjerm som gjør det enklere å skrive med en hånd (jeg har selv iPhone 7+ og den er en murkloss i forhold)

- skjult hjemknapp i skjermen

- iris scanner som er 200 ganger sikrere enn fingeravtrykk scanner for å åpne telefonen

- man kan velge opplåsning etter ønske. Iris er raskerst og sikrest. Man trenger derfor ikke bruke fingerscanner

- klargjort for gigabit LTE nett- raskest på markedet og den laster ned 20% raskere enn S7

- AKG hodetelefoner følger med (selges for normalt kroner 1000)

- USB C hurtigladning og trådløs ladning

- IP 68 (kan være under vann opptil 1,5 meter i 30 minutt ( som før)

- Bixby assistent (forløpig på engelsk)

- kamera er det samme men mye bedre da den har oppgradert fotobrikke og programvare.

Betyr det også at frontkameraet ikke forvrenger ansiktet lenger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For noen 2 år siden betalte jeg 5200 for en galaxy note 4 som hadde alt av tekonolgi som fantes. Topp modellen til samsung. Så synes faktisk 8500 er litt overpris for tilsvarende produkt 2,5 år etterpå. Men samtidig ligger markedet på den prisen for toppmodeller nå.

Endret av MoLvII
Lenke til kommentar

For noen 2 år siden betalte jeg 5200 for en galaxy note 4 som hadde alt av tekonolgi som fantes. Topp modellen til samsung. Så synes faktisk 8500 er litt overpris for tilsvarende produkt 2,5 år etterpå. Men samtidig ligger markedet på den prisen for toppmodeller nå.

 

Begge er toppmodeller, ja, men tilsvarende produkt blir ikke akkurat riktig.

 

Men ja, prisene har steget voldsomt de siste årene. Heldigvis har flere operatører gode priser på denne telefonen med binding. ICE er vel best ut, med priser på rundt 4500,- for S8.

 

For min egen del tar jeg alltid godt vare på telefonene mine, og kan derfor videreselge de til en god pris. Dette kombinert med kjøp av telefon med binding, så blir ikke mellomlegget på en ny S8 så alt for ille.

Lenke til kommentar

For noen 2 år siden betalte jeg 5200 for en galaxy note 4 som hadde alt av tekonolgi som fantes. Topp modellen til samsung. Så synes faktisk 8500 er litt overpris for tilsvarende produkt 2,5 år etterpå. Men samtidig ligger markedet på den prisen for toppmodeller nå.

 

Som det nevnes over meg har det vært en generell prisstigning. I tillegg har også kronen vært svak og det har bidratt til prishopp. Disse to sammen med inflasjon på toppen kan vel ta litt av skylden.

 

Men 8500 synes jeg faktisk ikke er så altfor mye om en sammenligner med f. eks Apple. En annen fordel som iPhone brukere sjelden får er store fall i pris. 

 

Jeg kommer til å kjøpe S8, men det blir nok ikke før sommeren eller noe etter (alt ettersom når det kommer noen gode tilbud).

Lenke til kommentar

Tenker dere som har bestit S8 å kjøpe deksel?
Det er jo en svært utsatt telefon for fall og dunk i kanter og slikt.
Jeg skal ha meg en ny telefon, vurderer S8 men edge skjermen frister lite etter å ha brukt S7 edge.
Meeeen, hvis man har et cover på påstås det at det er mye lettere å håndtere telefonen.
Noen tanker eller erfaringer rundt dette?
Har kun brukt clear view cover på S7 noe som lagde riper i glasset.

Lenke til kommentar

Tenker dere som har bestit S8 å kjøpe deksel?

Det er jo en svært utsatt telefon for fall og dunk i kanter og slikt.

Jeg skal ha meg en ny telefon, vurderer S8 men edge skjermen frister lite etter å ha brukt S7 edge.

Meeeen, hvis man har et cover på påstås det at det er mye lettere å håndtere telefonen.

Noen tanker eller erfaringer rundt dette?

Har kun brukt clear view cover på S7 noe som lagde riper i glasset.

Er veldig fornøyd med Spigens deksler, har brukt dem på alle mine Samsunger oppigjennom tiden. Har nå bestilt dette,og jeg får det nok før telefonen. "Spigen Tough Armor Samsung Galaxy S8 Plus Case - Gunmetal". Du får google det og ser hvor det er billigst. Syns og det er en fordel at "edgene" bygges litt ut med dette dekselet.

Endret av Svein Arild Søyland
Lenke til kommentar

Blir nok en S8+ på meg. Vurderte lenge å gå for LG G6 pga. at jeg ikke liker edge skjerm så godt. Men ut ifra det jeg leser og hørte fra en kar på Elkjøp er edge skjermen på S8 mye rundere og man kommer ikke så lett borti skjermen med hånden.

I tillegg vil jeg nok skaffe meg et deksel, da vil telefonen bli ytterligere mer håndterlig i ulike posisjoner som f.eks liggende i senga. Dessuten føler jeg det er risky å gå rundt med en så sårbar telefon uten beskyttelse.

 

Bestilte et spigen tough armor til min S7 edge men har ikke fått testet det, for den telefonen sendes inn for reklamasjon, i tillegg bestilte jeg feil, fikk et til S7 flat, så hvis noen trenger et sort spigen tough armor cover er det bare å si ifra.

 

Hva tror dere om skjermbeskyttelse til S8/+?

Og hvilken farge syntes dere ser best ut?

Lenke til kommentar

Er en falltest ute på youtube. Etter sett den går jeg for deksel på baksiden. Å lurer litt på om jeg skal avbestille telefonen. Sykt lite fan av å kjøpe telefon til 8500 med nydelog design, for å pakke den inn.

 

Hva med å bruke denne. Har bestilt slik selv, da jeg hater å ha et flip deksel som dekker framsiden, og er i veien når man skal ta bilde.

 

ebae3425-441e-8039-21da-8d077f527fcc.jpg

 

Til framsiden har jeg bestilt denne.

 

e32355c3-56d7-bda8-468a-c83b5e8da6fc.jpg

Endret av ICS-FD
Lenke til kommentar

 

Er en falltest ute på youtube. Etter sett den går jeg for deksel på baksiden. Å lurer litt på om jeg skal avbestille telefonen. Sykt lite fan av å kjøpe telefon til 8500 med nydelog design, for å pakke den inn.

Hva med å bruke denne. Har bestilt slik selv, da jeg hater å ha et flip deksel som dekker framsiden, og er i veien når man skal ta bilde.

 

ebae3425-441e-8039-21da-8d077f527fcc.jpg

 

Til framsiden har jeg bestilt denne.

 

e32355c3-56d7-bda8-468a-c83b5e8da6fc.jpg

Akkurat samme beskyttelse jeg kjøpte til baksiden. Får se om jeg klarer å ha det på, men regner med den utgjør 1-2 vonde mm på en så stor mobil. Fremsiden skal tåle masse, så den er jeg ikke redd for. ?

Lenke til kommentar

 

Tenker dere som har bestit S8 å kjøpe deksel?

Det er jo en svært utsatt telefon for fall og dunk i kanter og slikt.

Jeg skal ha meg en ny telefon, vurderer S8 men edge skjermen frister lite etter å ha brukt S7 edge.

Meeeen, hvis man har et cover på påstås det at det er mye lettere å håndtere telefonen.

Noen tanker eller erfaringer rundt dette?

Har kun brukt clear view cover på S7 noe som lagde riper i glasset.

Er veldig fornøyd med Spigens deksler, har brukt dem på alle mine Samsunger oppigjennom tiden. Har nå bestilt dette,og jeg får det nok før telefonen. "Spigen Tough Armor Samsung Galaxy S8 Plus Case - Gunmetal". Du får google det og ser hvor det er billigst. Syns og det er en fordel at "edgene" bygges litt ut med dette dekselet.

 

Hvor mye bygger Tough armor dekselet?

Og har du mistet telefonen med deksel på?

Hvordan er det å legge mobilen i lomma med deksel på?

 

Må si det er dumt at det ikke finnes dugelig glass screen protection til telefonen, hadde hjulpet veldig.

Lenke til kommentar

 

 

Tenker dere som har bestit S8 å kjøpe deksel?

Det er jo en svært utsatt telefon for fall og dunk i kanter og slikt.

Jeg skal ha meg en ny telefon, vurderer S8 men edge skjermen frister lite etter å ha brukt S7 edge.

Meeeen, hvis man har et cover på påstås det at det er mye lettere å håndtere telefonen.

Noen tanker eller erfaringer rundt dette?

Har kun brukt clear view cover på S7 noe som lagde riper i glasset.

Er veldig fornøyd med Spigens deksler, har brukt dem på alle mine Samsunger oppigjennom tiden. Har nå bestilt dette,og jeg får det nok før telefonen. "Spigen Tough Armor Samsung Galaxy S8 Plus Case - Gunmetal". Du får google det og ser hvor det er billigst. Syns og det er en fordel at "edgene" bygges litt ut med dette dekselet.

 

Hvor mye bygger Tough armor dekselet?

Og har du mistet telefonen med deksel på?

Hvordan er det å legge mobilen i lomma med deksel på?

 

Må si det er dumt at det ikke finnes dugelig glass screen protection til telefonen, hadde hjulpet veldig.

 

Har mistet telefonen mange ganger med begge typer deksel, og ennå har det ikke skjedd noe som helst. Men om telefonen hadde falt på noe skarpt med skjermen som første kontaktpunkt, ville neppe dekslene ha utgjort noen som helst forskjell. Uansett er jeg redd for at skjermen hadde "knust" i alle fall på et par av de gangene jeg mistet den rett i fliserne på badet, og på asfalten utenfor i relativ store høyder. Da føler og tror jeg at det er den sjokkabsorberende delen av de dekslene som har "reddet" telefonen, og den ene gangen skiftet jeg deksel etterpå da hjørnet på dekselet faktisk hadde sprukket i plasten.

 

Relatert hvor mye de bygger ut så er det en subjektiv opplevelse. For meg er det et ikke-problem. Men den blir noe større selvfølgelig, men ikke sjenerende. I "edge"-baserte telefoner kan endog disse dekslene skape den fysiske avstanden til selve edgen på en måte som gjør at en ikke ufrivillig gir telefonen kommandorer ved å komme borti funksjoner i edgen, om du forstår. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Tenker dere som har bestit S8 å kjøpe deksel?

Det er jo en svært utsatt telefon for fall og dunk i kanter og slikt.

Jeg skal ha meg en ny telefon, vurderer S8 men edge skjermen frister lite etter å ha brukt S7 edge.

Meeeen, hvis man har et cover på påstås det at det er mye lettere å håndtere telefonen.

Noen tanker eller erfaringer rundt dette?

Har kun brukt clear view cover på S7 noe som lagde riper i glasset.

 

Er veldig fornøyd med Spigens deksler, har brukt dem på alle mine Samsunger oppigjennom tiden. Har nå bestilt dette,og jeg får det nok før telefonen. "Spigen Tough Armor Samsung Galaxy S8 Plus Case - Gunmetal". Du får google det og ser hvor det er billigst. Syns og det er en fordel at "edgene" bygges litt ut med dette dekselet.

Hvor mye bygger Tough armor dekselet?

Og har du mistet telefonen med deksel på?

Hvordan er det å legge mobilen i lomma med deksel på?

 

Må si det er dumt at det ikke finnes dugelig glass screen protection til telefonen, hadde hjulpet veldig.

Har mistet telefonen mange ganger med begge typer deksel, og ennå har det ikke skjedd noe som helst. Men om telefonen hadde falt på noe skarpt med skjermen som første kontaktpunkt, ville neppe dekslene ha utgjort noen som helst forskjell. Uansett er jeg redd for at skjermen hadde "knust" i alle fall på et par av de gangene jeg mistet den rett i fliserne på badet, og på asfalten utenfor i relativ store høyder. Da føler og tror jeg at det er den sjokkabsorberende delen av de dekslene som har "reddet" telefonen, og den ene gangen skiftet jeg deksel etterpå da hjørnet på dekselet faktisk hadde sprukket i plasten.

Relatert hvor mye de bygger ut så er det en subjektiv opplevelse. For meg er det et ikke-problem. Men den blir noe større selvfølgelig, men ikke sjenerende. I "edge"-baserte telefoner kan endog disse dekslene skape den fysiske avstanden til selve edgen på en måte som gjør at en ikke ufrivillig gir telefonen kommandorer ved å komme borti funksjoner i edgen, om du forstår.

Takk for svar.

Jeg har bestilt Spigen Rugged armor. Ønsker ikke den hardplasten som Tough armor og slim armor har, samt at rugged ikke bygger like mye ut, og man kjenner knappene på siden av telefonen bedre da de stikker litt ut på rugged. Litt dumt at det ikke er kickstand men det er et kompromiss jeg må leve med.

 

https://www.spigen.com/collections/galaxy-s8-plus/products/copy-of-galaxy-s8-case-rugged-armor

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...