Gå til innhold

Nintendo Switch har fått lanseringsdato og pris


Anbefalte innlegg

Lurer på hvor lenge Nintendo skal surfe videre på sin 90-talls bølge. 

Alt de lanserer er jo bare fornyet nostalgi. Når skal de finne opp noe nytt og bra igjen?

Så lenge de selger så er det vel greit, folk kjøper jo bare det står Nintendo, Mario eller Zelda og lignende på noe.

Splatoon er jo ganske nytt og gøy :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å prioritere fps over eyecandy er definisjonsmessig å fokusere på gameplay over grafikk. Hvorfor later folk som det motsatte?

 

AtW

Det er bare å gi opp å prøve å definere ordet "gameplay. Det finnes veldig mange forskjellige definisjoner av hva det betyr der ute. "Gameplay" er uansett et tulleord som best egner seg til å spre floskler og mantra med. Til en rasjonell debatt der alle deltakere ønsker å komme til enighet er det mye bedre å bruke spesifikke ord som, spillmekanikk, spillkontroll, FPS, osv. Endret av Mithridates VI
Lenke til kommentar

 

 

 

Wii U på steroider? 

32GB er MAX, det finnes ikke større MROM 

 

 

Det blir vel noe sånt siden den er et sted i mellom Wii U og Xbox One. Det sies at Zelda kjøres i 900p i dock'n. Hvis det fortsatt er 30Fps og evnt litt mer eyecandy er det en kraftigere Wii U.

 

Er det ikke 32 GB diskplass? Sånn i forhold til en 500GB på PS4.

 

 

Må kanskje rette meg selv eller skrive på en annen måte.

 

Du lagerer ikke spillene dine på Switch, de kommer på cartridges som jeg har skjønt det, og de er på max 32GB.

Så 32GB på selve Switch burde være nok. Du kan ikke lagre spillene på ekstern hdd heller da det vil bare skape problemer ved docking/undocking. (må huske dette er også håndholdt system).

 

Jeg er rimelig sikker at Nintendo vil at Switch skal være plug&play og ikke tulle med harddisker, HDD er gått ut av dato når det kommer til gaming.

 

Jeg vil også påstå at AAA spillene på Switch kommer til å koste mer enn Nintendo egne spill på grunn av, om du skal ha mer lagringsplass enn 32GB så må du ha 2 chipper på 32GB = 64GB.

 

Er nu det jeg har skjønt.

 

 

 

Har hørt at spillene også skal selges digitalt? Noe jeg nesten tar for gitt, for hvem gidder å drasse med seg flere catridges når de eventuelt er ute å reiser?

Är väl det som är själva nytänket.

Lenke til kommentar

Når det kommer til maskinvaren så vet vi jo ingenting enda. Så det å si at den vil legge seg et sted mellom Nintendo Wii:U og Xbox One blir jo ren synsing på dette tidspunktet. Sannsynligheten for at den legger seg et sted i mellom er riktignok stor da Wii:U er en temmelig svak konsoll med sin GPU på 0,352 tflops mot Xbox One sin på 1,2 tflops. Det er et stor rom å ta av, og den vil neppe topp Xbox One. Alt tyder vel på at det er en underklokket Tegra X1 (selv om dette bare er rykter).

Vi har spillene dem har vist frem å gå etter og utifra det ser det ut som den ligger langt nærmere Wii U enn XBO.

Lenke til kommentar

Skuffende. Hadde i hvert fall trodd 60 fps på et spil som Zelda..

Mario Kart på Switch er bekreftet å kjøre i 60fps i 1080p i dockingstasjonen, blandt annet på den Treehouse-streamen de har gående. Just saying.

 

(og nei, jeg gidder ikke kommentere mer enn det. Forlot spilldelen av forumet for en god stund siden, og er ikke på vei tilbake. Dette er et rent unntak. Leser litt nå og da, men det er alt.)

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig ganske åpenbart utifra størrelsen? Nintendo har neppe laget noe eget, så det er nok en normal SOC fra en stor produsent, og da vil man få tablet-class-ytelse, ikke desktop-class. Helt fint det synes jeg, holder i massevis for meg.

Nja, dem kunne nok ha satset en del mer på hardware til tross for størrelsen (16nm Pascal GPU fremfor 20nm Maxwell som jeg vil tippe det er snakk om), men det er langt ifra overraskende at dem ikke har gjort det mtp det er Nintendo det er snakk om.
Lenke til kommentar

 

Jeg ser de fleste tar rundt 5000 kr for denne. Hvem gidder å betale 5000 kr for en svak konsoll med 32 GB lagringsplass, har elendig tredjepart støtte, og som du nå må betale for å spille på nett med?

 

Tenk på de tullingene som kjøper skjermkort til pc for over 5000kr da  :rofl:

 

 

De tullingene får faktisk skjermkort som takler 4K. Nintendo Switch forblir den svakeste av sine konkurrenter atter en gang, og Nintendo har ikke lært av sine feil.

Lenke til kommentar

 

Å prioritere fps over eyecandy er definisjonsmessig å fokusere på gameplay over grafikk. Hvorfor later folk som det motsatte?

 

AtW

Det er bare å gi opp å prøve å definere ordet "gameplay. Det finnes veldig mange forskjellige definisjoner av hva det betyr der ute. "Gameplay" er uansett et tulleord som best egner seg til å spre floskler og mantra med. Til en rasjonell debatt der alle deltakere ønsker å komme til enighet er det mye bedre å bruke spesifikke ord som, spillmekanikk, spillkontroll, FPS, osv.

 

 

Jeg skjønner godt hva du mener, men litt av grunnen til at jeg bruker det er at folk sier "det motsatte" de sier fps er å sette grafikk over gameplay, men det er ikke det, det er å prioritere grafikk ned.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg ser de fleste tar rundt 5000 kr for denne. Hvem gidder å betale 5000 kr for en svak konsoll med 32 GB lagringsplass, har elendig tredjepart støtte, og som du nå må betale for å spille på nett med?

 

De som er fan.

 

Herre fred, folk betaler jo lett 500k for en bil som faller 20% første år....

Lenke til kommentar

Maskinen koster jo ikke 5000kr. Det er placeholder priser butikker har satt for lenge siden. Maskinen vil havne en plass under 4000kr. Forhåpentligvis nærmere 3000kr en andre veien.

 

Skjønner ikke helt dette hardware hysteriet rund maskinen. Spillene ser bra ut og maskinen er spennende. Jeg elsker fin grafikk og det er grunnen til jeg har brukt titusenvis av kroner på utstyr til å spille spill på sitt beste. Men å drive å plukke ifra hverandre Switch pga den ikke har X antall piksler eller Mhz er å misse hele poenget med Switch.

 

Switch for meg ser ut som gøy. Så enkelt som gøy. Det var en gang spill og spill opplevelser bare var om spill. Husker dere det? 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Om det nye Zelda er bedre enn SS, skal jeg heller vurdere det! Nå er de jo skikkelige kontrollere som ikke ødelegger opplevelsen :) Men må få vite endelig prisen først..Mario tror jeg dama setter pris på. Selv driter jeg i den fyren, har aldri greid å sette pris på disse spillene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...