Gå til innhold

Nintendo Switch har fått lanseringsdato og pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke spilt eller eid en Nintendo siden jeg satt med Gamecube og Windwaker og Mario Sunshine for sikkert 15 år siden.

Switch skal kjøpes, og Zelda skal spilles :)

 

Jeg har ikke satt meg helt inn i hvordan denne konsollen "fungerer" og lurer på om noen kan linke meg til en informativ nettside som forklarer ditt og datt?

 

Vil det komme et Super Mario Singleplayer til denne konsollen i nær fremtid?

Lenke til kommentar

Nintendo Switch er en oppgradert 3DS med kun en skjerm, som har muligheten til å kobles til TV. Nintendo droppet stasjonær konsoll denne gangen, noe som er synd, og vil være merkbart når du skal spille med en eller flere venner i splitscreen(i form av nedjustert framerate og grafikk. Hyrule Warriors er et skrekk eksempel på dette til wiiU).

 

Vi må nok dessverre finne oss i at det kun er bærbart som er prioritert de neste 3-4 årene, og kanskje lenger. 1080P@60FPS er egentlig katastrofe at vi ikke får på en konsoll som blir utgitt i 2017, spesielt i et single player spill(gitt at dette er tilfellet).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke spilt eller eid en Nintendo siden jeg satt med Gamecube og Windwaker og Mario Sunshine for sikkert 15 år siden.

Switch skal kjøpes, og Zelda skal spilles :)

 

Jeg har ikke satt meg helt inn i hvordan denne konsollen "fungerer" og lurer på om noen kan linke meg til en informativ nettside som forklarer ditt og datt?

 

Vil det komme et Super Mario Singleplayer til denne konsollen i nær fremtid?

Her er en tråd jeg har satt sammen, med link til offisielle sider, Countryman. Ellers er youtube et bra sted å finne informasjon. :)

https://www.spillforumet.no/traad/nintendo-switch-ot-knips-i-vei-miyamoto-san.1832/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da har jeg satt meg litt inn i konsollen - må si jeg gleder meg voldsomt til Zelda og Odyssey, samt en del av de gode gamle spillene jeg spilte for 20år siden. Bomberman etc...

Mye svada og da - er ingen tilhenger av disse bevegelsesspillene. I tillegg virker en del av disse spillene litt "way off" :)

 

I tillegg til linkene dere ga meg fant jeg en drøss med gode og ny(ttig)e artikler her - Shacknews

Lenke til kommentar

 

Nei og nei, en person på et forum må dikte opp noe negativt for å bortforklare det massive salget av Wii (og også dette Mario-spillet som sannsynligvis er NSMBW, som solgte som hakka møkk og satte ny fart i salget av Wii-konsoller i tillegg).

 

Da gjorde nok Nintendo alt galt. Så da gjelder liksom ikke Wii, siden denne personen dikter opp en historie om hvor forferdelig han mente den var.

 

Nå kan man jo være enig  eller uenig med hans vurderinger, men han skriver om hvorfor han ikke liker Wii, det har da ikke noe med å "bortforklare salg" å gjøre?

 

AtW

 

Han skrev også: "Jeg syns alltid man bør bedømme noe for hva det konkurrerer mot der og da, ikke forskjellige generasjoner. Switch vil nok ikke hamle opp med X1 eller 4 på noen som helst måte, men det prøver de nok heller ikke på."

 

Det er altså ikke bare snakk om personlig smak.

Lenke til kommentar

 

Igjen skuffer Nintendo med hardwaren, som sitter i deres nyeste konsoll. Dette kunne virkelig blitt bra, om ikke utsiktene (de utopiske drømmene) om enda større profitt, gjennomsyret designet.

Den kommer nok til å få noen morsomme spill, men som spillplattform vil den nok dessverre mislykkes mot Xbox og PS.Hovedsaklig pga grådighet/billig hardware i forhold til de to andre ledende platformene. Trist at dere ikke lærer, Nintendo.

Ja, for det er bare Nintendo i hele universet som ønsker profitt. Sony og Microsoft driver som kjent ikke bedrift. De ønsker ikke å tjene penger. De er ren veldedighet. Det er bare Nintendo som er grådige og vil tjene penger

 

Utopiske drømmer om profitt for Nintendo sier du? Som utopien Wii som ble en enorm suksess og fylte Nintendos bankkonto til randen?

 

Ja, Wii mislyktes virkelig i forhold til PS3 og Xbox 360. Den svake maskinvaren som gjorde at Wii floppet fullstendig.

 

Trist at Nintendo ikke lærer av alle forumekspertene som forteller dem hva de skal gjøre.

 

Chiron svarte aldri på om han tror Sony og MS driver med veldedighet...

Lenke til kommentar

Nintendo Switch er en oppgradert 3DS med kun en skjerm, som har muligheten til å kobles til TV. Nintendo droppet stasjonær konsoll denne gangen, noe som er synd, og vil være merkbart når du skal spille med en eller flere venner i splitscreen(i form av nedjustert framerate og grafikk. Hyrule Warriors er et skrekk eksempel på dette til wiiU).

Switch er både stasjonær og bærbar i samme enhet.

 

Strengt tatt påstår de at den erstatter Wii U og ikke 3DS, så i følge Nintendo er det primært en hjemmekonsoll. Men de som følger med vet at den vil erstatte begge.

 

Du tar altså veldig feil.

Lenke til kommentar

 

Nintendo Switch er en oppgradert 3DS med kun en skjerm, som har muligheten til å kobles til TV. Nintendo droppet stasjonær konsoll denne gangen, noe som er synd, og vil være merkbart når du skal spille med en eller flere venner i splitscreen(i form av nedjustert framerate og grafikk. Hyrule Warriors er et skrekk eksempel på dette til wiiU).

Switch er både stasjonær og bærbar i samme enhet.

 

Strengt tatt påstår de at den erstatter Wii U og ikke 3DS, så i følge Nintendo er det primært en hjemmekonsoll. Men de som følger med vet at den vil erstatte begge.

 

Du tar altså veldig feil.

En bærbar konsoll har ikke stasjonær ytelse. Switch er en bærbar konsoll med mulighet for TV tilkobling. Nvidia Tegra er på ingen måte en stasjonær grafikk brikke.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...