Gå til innhold

Nintendo Switch har fått lanseringsdato og pris


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Skuffende. Hadde i hvert fall trodd 60 fps på et spil som Zelda..

 

Mine damer og herrer er ser dere en bitter og misunnelig playstation fanboy. studer hvordan han bestemt er mer interessert i hvordan kaka ser ut enn hvor god kaken egentlig er.

 

nintendo switch blir den nye wii, ikke like sterk som de andre konsollene, men presentasjon, nytt innhold, nye oppfinelser og ikke minst morsomme og interessante spill som mario odessy

ikke feir for tidlig nå

Lenke til kommentar

Det er placeholder priser du prater om. Blir vel 3-3500,- tenker jeg. Noe stort mer bør den vel ikke koste.

 

Hvis den er prisa til 350$, så kommer den til å koste 3500-4000kr. Avhengig av hva som følger med av spill og dill. Kommer sikkert flere versjoner. Vi får også håpe dollaren blir litt billigere for oss Nordmenn :p

Lenke til kommentar

 

Det er placeholder priser du prater om. Blir vel 3-3500,- tenker jeg. Noe stort mer bør den vel ikke koste.

 

Hvis den er prisa til 350$, så kommer den til å koste 3500-4000kr. Avhengig av hva som følger med av spill og dill. Kommer sikkert flere versjoner. Vi får også håpe dollaren blir litt billigere for oss Nordmenn :p

 

 

299$, som er ganske trangt for en Wii U på steroider med 32gb minne. Men for de som liker håndholdt blir det jo en mega oppgradering fra 3DS!

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

5000kr har jo bare placeholder.. Det er jo hva Komplett osv har tatt for forhåndsbestillinger siden den ble vist frem førstegang og ingen ante noe om prisene. Nå som den offisielle prisen er 299-dollar, som vel var det samme som Nintendo Wii:U (?) så havner den vel på 2800-3500kr her i Norge.

Lenke til kommentar

Wii U på steroider? 

32GB er MAX, det finnes ikke større MROM 

 

Det blir vel noe sånt siden den er et sted i mellom Wii U og Xbox One. Det sies at Zelda kjøres i 900p i dock'n. Hvis det fortsatt er 30Fps og evnt litt mer eyecandy er det en kraftigere Wii U.

 

Er det ikke 32 GB diskplass? Sånn i forhold til en 500GB på PS4.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

 

Skuffende. Hadde i hvert fall trodd 60 fps på et spil som Zelda..

Mine damer og herrer er ser dere en bitter og misunnelig playstation fanboy. studer hvordan han bestemt er mer interessert i hvordan kaka ser ut enn hvor god kaken egentlig er.

 

nintendo switch blir den nye wii, ikke like sterk som de andre konsollene, men presentasjon, nytt innhold, nye oppfinelser og ikke minst morsomme og interessante spill som mario odessy

Hei nintendo fanboy.

 

Deprimerende når du stempler og dømmer andre bare pågrunn dei håpet kunne 60 FPS som er synd.

Endret av BonBattery
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Wii U på steroider? 

32GB er MAX, det finnes ikke større MROM 

 

Det blir vel noe sånt siden den er et sted i mellom Wii U og Xbox One. Det sies at Zelda kjøres i 900p i dock'n. Hvis det fortsatt er 30Fps og evnt litt mer eyecandy er det en kraftigere Wii U.

 

Er det ikke 32 GB diskplass? Sånn i forhold til en 500GB på PS4.

 

 

Må kanskje rette meg selv eller skrive på en annen måte.

 

Du lagerer ikke spillene dine på Switch, de kommer på cartridges som jeg har skjønt det, og de er på max 32GB.

Så 32GB på selve Switch burde være nok. Du kan ikke lagre spillene på ekstern hdd heller da det vil bare skape problemer ved docking/undocking. (må huske dette er også håndholdt system).

 

Jeg er rimelig sikker at Nintendo vil at Switch skal være plug&play og ikke tulle med harddisker, HDD er gått ut av dato når det kommer til gaming.

 

Jeg vil også påstå at AAA spillene på Switch kommer til å koste mer enn Nintendo egne spill på grunn av, om du skal ha mer lagringsplass enn 32GB så må du ha 2 chipper på 32GB = 64GB.

 

Er nu det jeg har skjønt.

Lenke til kommentar

 

 

Wii U på steroider? 

32GB er MAX, det finnes ikke større MROM 

 

Det blir vel noe sånt siden den er et sted i mellom Wii U og Xbox One. Det sies at Zelda kjøres i 900p i dock'n. Hvis det fortsatt er 30Fps og evnt litt mer eyecandy er det en kraftigere Wii U.

 

Er det ikke 32 GB diskplass? Sånn i forhold til en 500GB på PS4.

 

 

Må kanskje rette meg selv eller skrive på en annen måte.

 

Du lagerer ikke spillene dine på Switch, de kommer på cartridges som jeg har skjønt det, og de er på max 32GB.

Så 32GB på selve Switch burde være nok. Du kan ikke lagre spillene på ekstern hdd heller da det vil bare skape problemer ved docking/undocking. (må huske dette er også håndholdt system).

 

Jeg er rimelig sikker at Nintendo vil at Switch skal være plug&play og ikke tulle med harddisker, HDD er gått ut av dato når det kommer til gaming.

 

Jeg vil også påstå at AAA spillene på Switch kommer til å koste mer enn Nintendo egne spill på grunn av, om du skal ha mer lagringsplass enn 32GB så må du ha 2 chipper på 32GB = 64GB.

 

Er nu det jeg har skjønt.

 

 

 

Har hørt at spillene også skal selges digitalt? Noe jeg nesten tar for gitt, for hvem gidder å drasse med seg flere catridges når de eventuelt er ute å reiser? Er da langt mer brukervennlig å kunne forholde seg til digitale utgaver som kan ligge lagret på konsollen.

 

Selve "nettbrettet" støtter jo utviding via minnekort, så kan kan jo putte inn et raskt Micro-SD kort på 64-256GB og på den måten få nok lagringsplass til noen spill?

 

 

Er jo litt skuffende om et spill som Zelda leveres i "bare" 900p og 30FPS. Det er et first-party spill, med en ekstremt stylized grafikkstil/motor som ikke burde være av de mest krevende. Om lista legges såpass lavt allerede der så er det ikke allverdens med maskinvarekraft å skryte av.

 

Når det kommer til maskinvaren så vet vi jo ingenting enda. Så det å si at den vil legge seg et sted mellom Nintendo Wii:U og Xbox One blir jo ren synsing på dette tidspunktet. Sannsynligheten for at den legger seg et sted i mellom er riktignok stor da Wii:U er en temmelig svak konsoll med sin GPU på 0,352 tflops mot Xbox One sin på  1,2 tflops. Det er et stor rom å ta av, og den vil neppe topp Xbox One. Alt tyder vel på at det er en underklokket Tegra X1 (selv om dette bare er rykter).

Lenke til kommentar

 

Skuffende. Hadde i hvert fall trodd 60 fps på et spil som Zelda..

 

Mine damer og herrer er ser dere en bitter og misunnelig playstation fanboy. studer hvordan han bestemt er mer interessert i hvordan kaka ser ut enn hvor god kaken egentlig er.

 

nintendo switch blir den nye wii, ikke like sterk som de andre konsollene, men presentasjon, nytt innhold, nye oppfinelser og ikke minst morsomme og interessante spill som mario odessy

Mjaaa. Trodde egentlig alle som holder seg til konsoll "drømmer" om 60fps. Skal ha switch pga zelda. Har hatt x360 og ps3. Ps4 har jeg pga ff15 men forventer aldri 60 fps. Er svak hw som regel eller utdatert 1 år etter lansering. At 1080 ikke er standard dog er merkelig. Oppskaleringer og "smarte løsninger" på å få et bedre bilde er jo fint det men1

Lenke til kommentar

Største ankepunktet med PC er at utviklerne ikke satser på 4 player split screen. PC har ytelsen, men ikke tenesten. Hvorfor er ikke dette ett satsingsområde?

 

De mest gøye gamingstundene jeg har hatt er på N64 med Supersmash og Diddy Kong Racing. Og CoD Modern Warfare på de prestige missions på PS3! Gøy! Har 230 spill på steam. Beste spill jeg har med split screen er Left 4 dead, speedrunners og borderlands. For sære spill for mange.

Lenke til kommentar

 

Skuffende. Hadde i hvert fall trodd 60 fps på et spil som Zelda..

 

Mine damer og herrer er ser dere en bitter og misunnelig playstation fanboy. studer hvordan han bestemt er mer interessert i hvordan kaka ser ut enn hvor god kaken egentlig er.

 

nintendo switch blir den nye wii, ikke like sterk som de andre konsollene, men presentasjon, nytt innhold, nye oppfinelser og ikke minst morsomme og interessante spill som mario odessy

Det var da veldig mye du skulle la deg selv anta ut i fra en relativt rasjonell kommentar, spesielt med det brukernavnet du selv har.

 

Det er lov å være skeptiker til Nintendo, de har ikke vært overbevisende de siste årene.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lenge Nintendo skal surfe videre på sin 90-talls bølge. 

Alt de lanserer er jo bare fornyet nostalgi. Når skal de finne opp noe nytt og bra igjen?

Så lenge de selger så er det vel greit, folk kjøper jo bare det står Nintendo, Mario eller Zelda og lignende på noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...