Jump to content

Frimann_K

Medlemmer
  • Content Count

    77
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

44 :)

About Frimann_K

  • Birthday 01/24/1986

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Grunnen til at jeg gjør et nytt regnestykke er fordi jeg svarte på det før du redigerte innlegget (men siden jeg svarte direkte fra Gamer sin side, så kom hele innlegget med idet jeg postet mitt innlegg). Det eneste du hadde skrevet idet jeg skrev mitt svar var: Forøvrig får jeg $60 x 30 millioner fordi man kan betale årsabonnement på Gamepass (i stedet for månedlig) og da er prisen $60 i følge internett. Jeg sliter forøvrig med å finne kilder som sier 30 millioner abonnenter. I april i år var antallet på 25 millioner. Med tanke på at vi har masse Korona bak oss, så er det ikke gitt at det antallet har økt siden da. Men ja, vi er jo egentlig enige. Om Microsoft ikke hadde tjent godt på det, så hadde de ikke tilbydd det. Det er absolutt ikke gitt at MS tjener penger på GamePass. Det som ikke kommer med i regnestykket er potensielt tapte salg av spillene deres egne studio utvikler. Trekker man fra dette tror jeg regnestykket ser ganske annerledes ut. Både kostnader for 1. og 3. partsprodukter vil være ekstremt vanskelig å beregne. Også har man andre kostnader som utvikling og drifting av selve tjenesten. Jeg tror det er svært usannsynlig at de tjener penger på GamePass. Og såklart det gir mening å tilby tjenesten selv om de ikke tjener penger på den. MS har råd til å tape massevis av penger. Om de holder tjenesten vedlike lenge nok til at det blir en industristandard, og eventuelle konkurrenter ikke har råd til å tilby det samme, så kan de omstrukturere og gjøre den lønnsom. Klassisk kynisk monopolstrategi.
  2. Det er neppe utviklerne som håver inn penger for mikrotransaksjoner eller NFTer Jeg tenkte først og fremst på hele organisasjonen, ikke spesifikt "gutta på gølvet". For at spill skal lages må spillene generere omsetning, og da er NFT en mulig måte å bidra til det på. Da er heller ikke Ubisoft først på lista mi over utviklere jeg ønsker å støtte, jeg tenkte mer generelt. Rent prinsipielt ser jeg ikke hvordan dette er "verre eller bedre" enn annen dlc av tilsvarende type. Pay2win ville jo vært kjiput uansett hvordan det var implementert. Kosmetiske tilleggsting kan være problematisk, men da først og fremst om det pakkes inn i en form for gambling. Jeg tror også det vil være realistisk med NFTer som fungerer på samme måte som steam tradning cards. Eneste reelle forskjellen ville vært at NFTer eksisterte på en blockchain mens trading cards eksisterer i steam. Jeg er i utgangspunktet enig med deg. Å selge kosmetiske ting i et spill som ikke ødelegger spillopplevelsen for andre eller gir deg fordeler (pay2win) er i utgangspunktet uproblmatisk, mange spille gjør dette allerede. Men hvis utviklerne og orginisasjonen bak spillet ender opp med å ha så stor fokus på dette at det stjeler tid fra det å utvikle spillet i seg selv så er det ern mindre bra ting. Altså hvis all utvikling går til å desigen kosmetiske ting man kan kjøpe for penger kontra det å fikse bugs o.l så er det kanksje ikke så bra. Så klart kosmetiske gjenstander kan ødelegge spillopplevelsen for andre. Det er jo oftes andre spillere som må se på dem og oppleve dem i spillet. Stort sett i mye større grad enn brukeren av gjenstanden gjør, når det er snakk om spill med førstepersonssperspektiv. Så særlig da når man har store estetiske brudd (som nisseskin i Battlefield) så bidrar det til å ødelegge en totalopplevelse.
  3. At min var på vei til å sendes var falsk alarm. Men da fikk jeg avbestilt, så cdon kommer til å ha minst én til overs.
  4. Fikk maskin fra Power i går og sendte mail til cdon om å avbestille. De mener de allerede hadde starta å pakke den, så det kunne ikke... Så da skal den ut på finn.no til normalpris. Går til den som skriver den styggeste meldinga de kan om scalpers.
  5. Send gjerne en update med hva du får som svar. Det er jo sikkert lurt å la den ligge og heller avbestille om man får tak i noe kjappere?
  6. Sitter på en kode til fullversjon av Far Cry 6, men skal nok ikke spille det på release. PM om du er interessert!
  7. Samme her. Hadde håpet at noen her hadde bestilt på samme måte fra dem (forhåndsbestilling med estimert dato) og kunne gi noe innsikt i hva man kunne forvente av leveringstid. Får beregne denne som en backup-bestilling med mindre noe annet dukker opp i mellomtida. Virker som de fleste andre opererer med å åpne opp for bestilling når de faktisk har ting på lager.
  8. Skader ikke å spørre, men om de ikke har tilrettelagt for utlevering på terminalene sine så tror jeg det er fryktelig vanskelig å få til.
×
×
  • Create New...