Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool


Latias

Anbefalte innlegg

Hvorfor må ikke United vinne mens Liverpool må?

Liverpool må heller ikke vinne, uavgjort kan man leve med og man holder avstanden ned til Man Utd. Man Utd med 1 poeng kommer greit ut av det mot tøff motstand. Jeg håper bare at poenget ikke kommet etter dørgende kjedelig kamp pga Mou... Jeg måtte fremheve det at man må holde avstanden ned til 4.plassen kontra å tro i sin villeste fantasi at man har mulighet til å oppnå noe mer enn en topp 4.plassering. Både Liverpool og Man Utd bør anse topp 4 som en suksess på nåværende tidspunkt. Chelsea hadde et arbeidsuhell igår, men vil være tilbake til normalen ganske så sikkert. Chelsea er rett og slett for sterke, både individuelt og kollektivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

United må vinne. Hvorfor i all verdens navn skal vi gå for uavgjort på hjemmebane når vi har vunnet 6 strake, ikke har tapt siden oktober og må ha 3 poeng for å henge på topp 4?

Og dere måtte ikke vinne sist gang disse lagene møttes? .... Det var mye mer prekært da, men allikevel valgte Mou en super feig inngang til tross for at Man Utd virkelig trengte 3 poeng den gang da. Poengene på tabellen er like mye verdt om de kommer på hjemmebane eller bortebane... så at dere MÅ vinne nå er tull. Det er fortsatt en halv sesong igjen og lagene foran kommer garantert til å tape poeng, slik at om Man Utd gjør jobben i de andre kampene slik de har gjort de siste 6, så blir det ikke noe problem å komme blant topp 4 uavhengig av resultatet i denne kampen.

 

Min spådom er at vi får se et Man Utd lag som "spiller annerledes" enn de siste 6 kampene. Og det vil være med vilje og Mous plan. Bare vent å se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er imponert over hva Klopp har fått til med troppen til Liverpool. Han får uten tvil det beste ut av spillerne, og de ligger fortjent på andreplass, 5 poeng foran oss. Vi har allikevel hatt en elendig høst, og når vi møtte Liverpool på Anfield i midten av oktober var vi mange ganger dårligere enn det vi er nå. Det vil bli litt av en prestasjon for Liverpool å gå seirende ut fra oppgjøret på Old Trafford slik som gutta våre presterer for tiden. Legger gjerne til at Mourinho stort sett er et taktisk geni i slike kamper.

Gleder meg!

Dette er jeg totalt uenig i. Klopp har 3 seire, 2 uavgjorte og 1 tap mot Mourinho. I tillegg kan det legges til at Mourinho har alltid hatt mer ressurssterke lag til sin disposisjon i disse oppgjørene. Hvis en av dem er et taktisk geni så er det neppe Mourinho. 

Endret av Stoltzekleiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Har aldri forstått denne runkingen av hvor taktisk genial Mourinho er. Blir kynisk brukt synonymt med genial? Skal ikke si noe på at det er effektivt, men det er en grunn til at "bussfotballen" ble en greie.

 

3-3

Lenke til kommentar

Denne statistikken er vel omtrent to år gammel, men det er ingen tvil om at Mourinho har ganske god statistikk mot de antatt bedre lagene. Er vel også en av få som har positiv "record" mot Fergie. 

Nå har jeg sett på Klopp og Mourinho sin statistikk mot de andre topp 6 lag i PL denne sesongen, her er poengfangsten:

Klopp: WDWDW, 5 kamper og 11 poeng

Mourinho: LDLDW, 5 kamper og 5 poeng

 

Det er vel ingen (av topp 6) som har gjort det dårligere enn Mourinho denne sesongen, mot de antatt bedre lag? og det er ingen som har gjort det bedre enn Klopp. På bakgrunn av årets resultater kan man dermed konkludere med at Klopp er taktisk overlegen sammenlignet med øvrige trenere i topp 6. 

 

Det å dra inn Mourinho sin statistikk mot tidligere managere blir på ingen måte representativt.

Endret av Stoltzekleiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal du komme dinglende med statistikk så er det fint å sette den litt i perspektiv.

Han tok over tidenes dårligste United lag.

 

Klopp hadde hatt Liverpool en sesong.

 

Begge managerene er jo uten tvil blant verdens ypperste. Og om den ene er så vannvittig mye bedre enn den andre så må det isåfall være på kontinuitet. Og der har Klopp kun Dortmund å vise til. Mens han andre har en litt begredelig historie.

 

Resultatene da.... Omtale den ene som geni og automatisk definere den andre som idiot... Hjelpes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Skal du komme dinglende med statistikk så er det fint å sette den litt i perspektiv.

Han tok over tidenes dårligste United lag.

 

Klopp hadde hatt Liverpool en sesong.

 

Begge managerene er jo uten tvil blant verdens ypperste. Og om den ene er så vannvittig mye bedre enn den andre så må det isåfall være på kontinuitet. Og der har Klopp kun Dortmund å vise til. Mens han andre har en litt begredelig historie.

 

Resultatene da.... Omtale den ene som geni og automatisk definere den andre som idiot... Hjelpes.

United endte på en 5. plass, mens Liverpool endte på en 8. plass i fjor. Det vil si at det var faktisk Klopp som hadde et dårligere utgangspunkt før denne sesongen? Og hvor mye £ har Mourinho brukt sammenlignet med Klopp for å forbedre laget før sesongen? Men du har helt rett i at Klopp hadde litt lenger tid for å bli kjent med laget og innføre sin egen spillestil. På en annen side så kjente/kjenner Mourinho PL mye bedre enn Klopp. 

 

Det var ikke meningen å rakke ned på Mourinho, han er jo den som har oppnådd mest av samtlige trenere i PL (mtp. titler)? Kommentaren min var ment som et motsvar til h*n som mente at Mourinho var et taktisk geni i slike kamper, statistikken viser imidlertid at han ikke er det mot Klopp.

Endret av Stoltzekleiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så konklusjonen er at Mourinho har utmanøvrert de andre "topplagene" taktisk i en årrekke, men kun en/to-tre av seks ganger mot Klopp. Forandrer ikke mitt syn på at Mourinho er en rev i disse storoppgjørene, spesielt på hjemmebane. Chelsea tapte jo nesten aldri på brua da han var sjef (før det rakna). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...