Gå til innhold

Kamptråd - Manchester United vs Liverpool


Latias

Anbefalte innlegg

Ingen Pogba. Hele back-fireren fra pool. Idiotisk. HvEM slippefinn minst måk? Hjernedødet type

4mål forskjell..

 

Men ja, spesielt av Graham. Rett og slett snodig.

 

Pogba kan helt klart forsvares forøvrig snakk om sesongen i en helhet,ikke bare siste 8 kamper.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pogba har vært stort sett veldig god og til tider fantastisk siden oktober og er selvskreven. Blant lagets aller beste i Uniteds beste periode siden 2009. Da må han være med på dette laget.

 

Forøvrig helt enig med laget Latias postet over her, slik jeg ville satt det opp også.

 

Clyne er veldig nære å komme før Valencia, men jeg synes han er for ustabil defensivt og litt mer usikker med ball. Henderson har vært veldig god, men man kan jo ikke velge han fremfor Carrick eller Pogba med den sesongen de to har hatt.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Point

 

"It would just be silly to combine the teams. Both play a completely different style.

 

The thing with the Liverpool squad is that Klopp has got good players playing at a higher level, a cohesive unit, where everyone knows their job and works well together.

 

The thing is, as we've seen recently, when you remove a piece, or two, from the puzzle, it falls apart.

 

United have better players, Liverpool's players are (or have been) playing better together.

 

I mean, no other manager is going to choose Henderson, Mane, Llana, over Pogba, Mkhitaryan and Mata. The latter are simply much better players, that get into most top sides. However, they (the former) are perfect for Liverpool's system."

-gjøk fra redcafe.net

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med andre ord det vi har sagt for flere sider siden :p Spillerne til United går stort sett foran LFC sine basert på ferdigheter, Klopp har derimot skvist mer ut av steinen (så langt) av sine spillere.

 

Som brannfakkel mener jeg også at hvem som helst går foran Milner på venstrebacken; han har hatt en god sesong som back, ja, men rent ferdighetsmessig er Shaw 10.000 hestehoder foran som venstreback.

Lenke til kommentar

Mange medier som setter opp kombinerte lag nå. Mye rart. Poster dem her bare for gøy. 

 

Telegraph XI

 

De Gea

Valencia - Jones - Lovren - Milner

Henderson - Pogba

Lallana - Coutinho - Mkhitaryan

Zlatan

 

 

Metro XI
 

De Gea

Valencia - Matip - Rojo - Milner

Pogba

Lallana - Mata

Mane - Zlatan - Coutinho

 

Express
 

De Gea

Clyne - Bailly - Matip - Milner

Herrera - Pogba

Lallana - Coutinho - Mane

Zlatan

 
Lenke til kommentar

Naturlig å frykte tap mot et lag som er inne i sin beste form på årevis, vunnet ni på rad og kun sluppet inn tre mål på disse kampene. Samtidig som Liverpool er inne i en liten formdupp. Når det er sagt så er jo disse kampene absolutt noe for seg selv så det går også an å være litt optimistisk med Coutinho og Henderson tilbake i laget.

Lenke til kommentar

Mourinho og Klopp har nettopp holdt hver sin pressekonferanse (gjengitt fra United.no):
 

Klopp:

– United er bedre nå. De spiller med mye mer selvtillit enn da vi møtte dem sist. De er blitt mer vant til hverandre. Mkhitaryan er et eksempel på det. Nå kan de bruke kvalitetene hans. De er et annerledes lag. Mkhitaryan har en sjelden kombinasjon av teknikk og tempo, har fantastiske holdninger og er en god avslutter. Han er verdensklasse.
 

– United har hatt litt marginer mot, men fått veldig gode resultater. De fortjener den seiersrekka de er inne i. De har færre skader enn oss, men det betyr ingenting. Vi kan slå alle, samtidig som vi også kan tape for alle.
 

– Da jeg våknet i dag så tenkte jeg: «Ja, bare to dager igjen til kamp». Jeg vet at noen vil si «Herregud» etter vår forrige kamp (tap mot Southampton), men vi kommer til å være konkurransedyktige.
 

– Jose Mourinho er en toppmanager, men det er ingenting nytt med det. Det bør ikke overraske noen. Vi er imidlertid veldig sugne på denne kampen, og vi går for å få et resultat. Det gjorde United da de kom til Anfield også. Vi var det beste laget, men Ibrahimovic hadde den beste sjansen. Det var en annerledes kamp. Vi vil imidlertid være klar for de utfordringene vi blir møtt med søndag.

 

Mourinho:

– Jeg tror Zlatan og Rojo blir tilgjengelige for meg, men jeg kan ikke bekrefte det med hele 48 timer å gå til avspark. Jeg tror imidlertid at de blir det.

 – En seier betyr tre poeng, og den følelsesmessige siden av det. Det følelsesmessige gjelder fansen og spillerne. De forstår følelsene bedre enn meg, men jeg har vært her i noen måneder og jeg har sakte, men sikkert forstått den følelsen og den rivaliseringen. Rivalisering er også veldig bra, men dette handler om tre poeng.

– Spesielt for støtten de (fansen) har gitt i dårlige tider. Å føle at de da er med oss er den beste følelsen. Nå handler det om å gi litt ekstra i en kamp som for dem betyr litt mer. Det er jo for fansen kampen betyr ekstra, så de må la oss føle den følelsen. Vi kjente på det på Anfield. Vi merket at for Pool-fansen der så betød det mer enn en vanlig kamp…så fansen kan gi oss det lille ekstra

– Både jeg og Jurgen liker å vinne. Vi har noen like kvaliteter, men også noen ulike. Vi gleder oss nok like mye til denne kampen. Jeg vet riktignok ikke om han er like rolig som meg, men det er kun en kamp til i karrierene våre.

- Ja, det er en annerledes kamp mellom oss denne gangen. Fordi resultatene er bedre. Da hadde jeg hatt mindre tid med spillerne, men nå kjenner vi hverandre bedre, vi har vår stil, vi har gode prestasjoner og gleden over gode resultater, vi spiller også hjemme. Så det endrer litt. Men totalt – en stor kamp til. La oss glede oss til den.

- Jeg vet ikke om det blir en bedre kamp. Handler om hva du er ute etter. Av og til er 0-0 dårlige kamper, men 0-0 kan være en veldig god kamp, og den på Anfield var god.

- Hvis Liverpool er nærmest seieren søndag, så vil ett poeng være bra, men om vi fortjener å vinne, men ikke gjør det, så vil ett poeng være et dårlig resultat.

- Jeg har fått det jeg ønsket fra fansen allerede fra dag 1…jeg ønsker støtte…(avbryter med å ta telefonen som ligger foran ham, fra Talksport)
 

- Tilbudet for Memphis var langt i fra godt nok for oss, så han er vår spiller. Hvis det er slik også etter januar så vil han være et ekstra alternativ for meg.
 

- Ja, jeg er fortsatt manageren som kan løpe 50 meter for å feire et mål, men utfordringen er å score et vinnermål på tampen. Det er så mange store kamper, så jeg kan ikke si at jeg er nervøs, men jeg gleder meg til å spille. Jeg tror det er det samme med spillerne. De som skal spille er fornøyde, mens de på benken er misfornøyde. Jeg er sikker på at det er det samme for Liverpool. La oss få en stor kamp.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...