Gå til innhold

TEST: Apple MacBook Pro 13 med Touch Bar (2016)


Anbefalte innlegg

Noen har problemer, mens andre ikke. Om alle hadde hatt problemer, så hadde Tkongens konklusjon vært en annen, ikkesant?

Jeg vet ikke hvilken av innleggene mine du svarer på. Uansett, om du vil skrive noe til meg, så kan du sende mail.

 

Jeg vet ikke helt hva du prøver å skrive heller, men det er åpenbart at du er sarkastisk og mener at konklusjonen min er lik uansett hva som skjer i hva enn sak du mener. Men vet du hva? Alle mine svar har vært saklige og med god begrunnelse, og hvis jeg tar åpenbart feil så innrømmer jeg det. På den andre siden så kaller du meg Apple hater og diskuterer meg som person på en negativ måte, som er imot retningslinjene på forumet. Så om du har tenkt å være så useriøs å bare skrive ting om meg istedenfor å faktisk svare på ting i saken her så foreslår jeg at du lar være å skrive noe.

 

Jeg hører gjerne på saklige argumenter, men ikke masse slik tull med beskyldninger og sarkasme.

 

Og litt morsomt at jeg nettopp oppdaget at du har en Intel 750. En server grade SSD, som er markedets beste på heavy IO. Og så blir du så sint når jeg påpeker at Apples SSD er svak på nettopp dette. Hvorfor har du en Intel 750 om du mener at disse styrkene er uvesentlige?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg litt usikker her, innlegget mitt var et svar til Espp, og jeg svarte på den måten fordi jeg delte nettopp denne meningen med deg?

 

EDIT: med det så mener jeg også at det burde være noen modeller som har dårlig batteri eller et eller annet problem, siden ikke alle opplever dårlig batteri, noe som er underlig. Nå har ikke jeg kjørt min så lenge enda, men den korte tiden jeg har fått brukt den vitner til solid batteritid

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Nå er jeg litt usikker her, innlegget mitt var et svar til Espp, og jeg svarte på den måten fordi jeg delte nettopp denne meningen med deg?

 

EDIT: med det så mener jeg også at det burde være noen modeller som har dårlig batteri eller et eller annet problem, siden ikke alle opplever dårlig batteri, noe som er underlig. Nå har ikke jeg kjørt min så lenge enda, men den korte tiden jeg har fått brukt den vitner til solid batteritid

Trodde det var til meg, siden jeg nettopp hadde svart deg, og du skrev navnet mitt i innlegget, men uansett bra vi er enige da :)

 

Og bare siden det virker som om folk ikke tror jeg liker Mac, fordi jeg kommer meg kritikk på negative punkter. Og at det kan virke pirkete. Er ikke nettopp det som kjennetegner et veldig bra produkt? Det finnes bare småting som kunne vært bedre. Det betyr jo at det mest er helt supert, og jeg synes MacBook Pro og Macbook er helt supre produkter. Skjermen i rMBP er f.eks mye viktigere enn SSD ytelse, og der er den bedre enn alle Windows PCer, og bare MS har noe som er i nærheten. Klart bedre skjerm enn XPS f.eks.

 

Folk lurer alltid på hvorfor folk skriver i diskusjontråder for Mac om de ikke har en selv. Grunnen er enkel. Selv om jeg trenger programstøtte og slikt i Windows så er jeg alltid interessert i det nyeste Apple kommer med av Macs, nettopp fordi de er utrolig gode maskiner og noe du ikke kan la være å ignorere om du ser etter en god bærbar.

Lenke til kommentar

Oppdatering etter to uker: Ikke så veldig fornøyd med touch bar lenger. Det er mulig det er min måte å holde hendene på som er grunnen, men jeg har måttet deaktivere hele systemdelen av stripa fordi det plutselig skjer ting med volum, brightness og annet hele tida, helt uten at jeg ville det. Ikke moro når man uten å vite det f.eks både slår av mute og så trykker “play” på helt uforutsigbare tidspunkter.

Om ikke flere apper får skikkelig støtte for den snart er stripa mer til plage enn nytte.

Lenke til kommentar

Har ikke hatt noe problemer med det, men selv sliter jeg veldig mye lyd på min MacBook Pro 13-tommer med Touch Bar... Når jeg har lukket maskinen og ikke brukt den i en periode så er det ingen lyd fra høyttalerne. Det å mute/unmute og justere volumet indikerer at det skal være lyd, men det kommer absolutt ingenting.

 

Nå i dag så har jeg hatt samme problemet med mine B&O BeoPlay H7 via blåtann hvor de kobles til, maskinen påstår at lyd skal være på men det kommer ingen lyd overhode. Forsøkt å reboote, men ingenting. Fungerte fint for to dager siden...

 

EDIT:

 

Etter deaktivering og aktivering av blåtann på Mac-en så fungerte det igjen. Og da fungerte høyttalerne også, så tydelig at den roter veldig så fort blåtannhodetelefoner er involvert. Regner med at det fikses i macOS 10.12.2

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Da har jeg brukt Mac'en igjennom hele arbeidsdagen. Startet vel på 80-85% og den har vært i kontinuerlig bruk siden 08:00 til nå 15:24. Lysstyrke på ca 55%, med Safari, Terminal, TeamViewer, iTunes og blåtann hodetelefoner kjørende stortsett hele tiden. Med video i Safari mesteparten av tiden. Er estimert til ca 30 min igjen. Ser altså ikke ut til å være noe muffens med batteritiden min.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt en ny dag på jobb med maskinen hvor den har blitt brukt hele dagen, altså 7,5-time og i dag endte jeg opp med å ha igjen ca 40%. Så i dag varte batteriet helt utmerket. I dag har det dog kun gått i nettleser og bruk av terminal, LAN og WiFi og ikke noe video. Men likevel. Dette med en lysstyrke som lå på ca 60%.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdatering etter to uker: Ikke så veldig fornøyd med touch bar lenger. Det er mulig det er min måte å holde hendene på som er grunnen, men jeg har måttet deaktivere hele systemdelen av stripa fordi det plutselig skjer ting med volum, brightness og annet hele tida, helt uten at jeg ville det. Ikke moro når man uten å vite det f.eks både slår av mute og så trykker “play” på helt uforutsigbare tidspunkter.

Om ikke flere apper får skikkelig støtte for den snart er stripa mer til plage enn nytte.

Hvordan får du egentlig til å trykke på den uten vilje? Nå har jeg ikke testet selv, men jeg ser liksom ikke for meg at jeg skulle hvile fingrene mine der oppe på noe tidspunkt. Eller mener du at du prøver å trykke på noe på touch baren, men treffer feil? Håper i så fall det kommer en mer trykkevennlig versjon. Er jo meget imponert over hvordan touchpaden lurer meg til å tro at jeg har trykket. De burde kanskje kombinert touch bar med noe slags trykksensor?
Lenke til kommentar

http://nordic.businessinsider.com/apple-macbook-pro-2016-consumer-reports-2016-12

 

Virker som om problemet er vist gjennom tester, så det stemmer nok at det er et problem, som Apple enda ikke har funnet helt ut av. Det med batteriindikator på hvor lenge det er igjen forstår jeg ikke helt derimot. Er jo ikke riktig i Windows eller Linux heller, det går jo ikke an å få den riktig. Så hvorfor akkurat fjerne den nå? Batteritiden blir ikke mer konsistent av å fjerne den heller... Ikke at jeg noengang bruker slike indikatorer, spesielt ikke på Linux.

Lenke til kommentar

Det er ikke så rart, Apple begynner å bli i overkant grådige. f.eks 10.000kr for en mobiltelefon er helt på viddene.

 

Vet va du mener, kjøpte iphony 7 plus til kona :X hadde ikkno valg siden hun kjørte på med kjøpepress! til julegave...

 

Enda synes jeg min game xperia 1 telefon er bra, og dekker alle funkjsonene hun var ute etter.

 

(Stor skjerm, fancy telefon, lang batteritid, kan kjøre candy crush saga)

 

Så jeg skjønner ikke hvorfor hun ville ha Apple.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...