Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du finner ut hvilke kompliment hun liker best. Jeg kjenner for eksempel en jente som liker å bli kalt vakker, men ikke liker å bli kalt søt. Så dersom hun klipper seg sånn kort sier du at hun ser så søt ut med den nye frisyren, men at du synes hun var så vakker med håret hun hadde før eller lignende. Skal se hun får det til å vokse ut igjen fort. Spesielt om du også legger til at andre sier hun ser søt ut etc etterhvert med det nye håret :)

Endret av ili
Lenke til kommentar

Blir visst ikke tatt helt på alvor. Har ingenting med å kontrolle henne å gjøre, det har med det å gjøre at jeg gjerne vil være tiltrukket av kjæresten min, og kort hår er egentlig den ene tingen jeg absolutt ikke er tiltrukket av. Hadde hun lagt på seg 20 kilo hadde det ikke gjort meg noe, det hadde jeg synes var like tiltrekkende til et viss punkt, men kort hår har jeg bare noe imot, og det er trist at jeg ikke er tiltrukket jenter, nå henne, på grunn av en filleting. Det er absolutt ikke stygt, og hun er veldig fin med håret, men hadde jeg måtte hvem som helst med så kort hår kunne ikke jeg tenkt tanken på dem en gang, la være prøvd meg eller snakket med dem. Med andre ord hadde hun hatt kort hår når vi møttes, så ville vi aldri møttes. Kall meg gjerne ekstrem...

 

Anonymous poster hash: 51982...370

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som om du bare er ute etter støtte. Vi tar deg nok på alvor, men du liker kanskje ikke meningene? At folk svarer med ironi og tull er fordi de synes det er så teit at det ikke trenger en lang forklaring om hva man selv synes.

 

Kjipern at du ikke er tiltrukket av henne, men sånn er det og du har i grunn bare 2 valg. Fortsett forholdet eller avslutt det. Du bør selvfølgelig forklare tankene dine, slik du har skrevet her, uansett.

 

Det er dumt at hun ikke snakket med deg da du er (bør være) den viktigste i forhold til utseende, men slik går no dagan :)

Lenke til kommentar

Blir visst ikke tatt helt på alvor. Har ingenting med å kontrolle henne å gjøre, det har med det å gjøre at jeg gjerne vil være tiltrukket av kjæresten min, og kort hår er egentlig den ene tingen jeg absolutt ikke er tiltrukket av. Hadde hun lagt på seg 20 kilo hadde det ikke gjort meg noe, det hadde jeg synes var like tiltrekkende til et viss punkt, men kort hår har jeg bare noe imot, og det er trist at jeg ikke er tiltrukket jenter, nå henne, på grunn av en filleting. Det er absolutt ikke stygt, og hun er veldig fin med håret, men hadde jeg måtte hvem som helst med så kort hår kunne ikke jeg tenkt tanken på dem en gang, la være prøvd meg eller snakket med dem. Med andre ord hadde hun hatt kort hår når vi møttes, så ville vi aldri møttes. Kall meg gjerne ekstrem...

 

Klart du blir tatt på alvor. Jeg får bare gjenta meg selv: Hun burde dumpe deg. Er ikke det korte håret hennes som er problemet her, heller den digre navlen din.

Endret av VonMises
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir visst ikke tatt helt på alvor. Har ingenting med å kontrolle henne å gjøre, det har med det å gjøre at jeg gjerne vil være tiltrukket av kjæresten min, og kort hår er egentlig den ene tingen jeg absolutt ikke er tiltrukket av. Hadde hun lagt på seg 20 kilo hadde det ikke gjort meg noe, det hadde jeg synes var like tiltrekkende til et viss punkt, men kort hår har jeg bare noe imot, og det er trist at jeg ikke er tiltrukket jenter, nå henne, på grunn av en filleting. Det er absolutt ikke stygt, og hun er veldig fin med håret, men hadde jeg måtte hvem som helst med så kort hår kunne ikke jeg tenkt tanken på dem en gang, la være prøvd meg eller snakket med dem. Med andre ord hadde hun hatt kort hår når vi møttes, så ville vi aldri møttes. Kall meg gjerne ekstrem...Anonymous poster hash: 51982...370

Dette kalles en fetisj.

 

Anonymous poster hash: 1eb64...d20

Lenke til kommentar

Dette kalles en fetisj.

 

Anonymous poster hash: 1eb64...d20

 

Har man en fetisj pleier man vanligvis å tenne på andre ting i tillegg, dette blir på mange måter det motsatte, en ting som totalt blokker tenninga.

 

Jeg har det på samme måte når det kommer til tatoveringer, og jeg har gitt beskjed til dama at hvis hun skaffer seg en er det slutt.

 

Man må da ha lov til å være seg selv, og jeg forstår godt at han er skuffa over hennes avgjørelse. Og det artige er at sannsynligvis selv de som klager mest på trådstarter her har sine egne "no-go" ting i sine forhold, ganske vanlige ting er vekt og rus.

Lenke til kommentar

Og det artige er at sannsynligvis selv de som klager mest på trådstarter her har sine egne "no-go" ting i sine forhold, ganske vanlige ting er vekt og rus.

 

Det artige er at sannsynligvis selv de som klager minst på trådstarter her har sine egne "no-go" ting i sine forhold. Det er ikke veldig mange som ikke har "no-go" ting så det var ikke så veldig artig.

Lenke til kommentar

Fordi en dag så handler det ikke bare om et hårklipp. Plutselig så drar hun hjem til en mannlig kollega, og blir der til klokken 1. Det kan være helt uskyldig, men siden hun ikke informerte sin mann, så kan det skape store problemer. Mange forhold ender i skilsmisse nettopp på grunn av slike holdninger, og det er derfor jeg sier at han bør slå opp, hvis hun ikke klarer å forstå at hun burde ha snakket om det først. 

 

 

Jeg er så glad for at hjernen min ikke fungerer slik...

 

Grunnen til at hun ikke "informerte" ham på forhånd synes åpenbart. Hun vet hva han synes og orket ikke lang diskusjon om noe som hun uansett hadde bestemt seg for. Bedre å bare gjøre det og se om han faktisk er glad i hele henne. 

 

Min kone hadde langt hår når vi traff hverandre for noen og tredve år siden. Jeg elsket det håret. 20 år etter at hun klippet det kort elsker jeg henne fremdeles. Det hender fortsatt at jeg foreslår at hun lar håret gro igjen, men det er da vitterligen ikke opp til meg. Og av alle ting jeg kunne ønsket meg annerledes i ekteskapet står håret rimelig langt nede på listen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg er så glad for at hjernen min ikke fungerer slik...

 

Grunnen til at hun ikke "informerte" ham på forhånd synes åpenbart. Hun vet hva han synes og orket ikke lang diskusjon om noe som hun uansett hadde bestemt seg for. Bedre å bare gjøre det og se om han faktisk er glad i hele henne.

Og jeg orker ikke å være sammen med noen som går bak ryggen min, fordi de ikke vil ha en liten diskusjon.

 

Dette kan også skje i eksemplet jeg hadde i forrige innlegg. F.eks. hun ønsker å være med den mannlige kollegaen fordi de skal diskutere et viktig prosjekt. Siden hun vet at han ikke vil like at hun drar hjem til han, så sier hun at hun er med en kvinnelig kollega. Når han da finner ut hvem hun egentlig var sammen med, så skaper det mye større problemer enn hvis hun hadde pratet om det.

 

Folk som ikke diskuterer sine planer med partneren, fordi de ikke liker å diskutere ubehagelige ting, har vesentlig høyere skilsmisserate.

http://www.huffingtonpost.com/2013/11/20/divorce-causes-_n_4304466.html

 

Min kone hadde langt hår når vi traff hverandre for noen og tredve år siden. Jeg elsket det håret. 20 år etter at hun klippet det kort elsker jeg henne fremdeles. Det hender fortsatt at jeg foreslår at hun lar håret gro igjen, men det er da vitterligen ikke opp til meg. Og av alle ting jeg kunne ønsket meg annerledes i ekteskapet står håret rimelig langt nede på listen.

 

Geir :)

Om kona mi hadde fortalt meg at hun vil klippe håret til litt over skulderene, så hadde det ikke vært noe problem.

 

Men, som alle andre har jeg ting som jeg ikke ønsker at hun skal gjøre. Om hun forsatt ønsker å gjøre det. så er det ikke en god løsning å gå bak ryggen min, så hun kan slippe å ha en diskusjon om det. Det vil bare føre til at jeg ikke stoler på henne.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Og jeg orker ikke å være sammen med noen som går bak ryggen min, fordi de ikke vil ha en liten diskusjon.

 

Dittt valg. :)

 

Dette kan også skje i eksemplet jeg hadde i forrige innlegg. F.eks. hun ønsker å være med den mannlige kollegaen fordi de skal diskutere et viktig prosjekt. Siden hun vet at han ikke vil like at hun drar hjem til han, så sier hun at hun er med en kvinnelig kollega. Når han da finner ut hvem hun egentlig var sammen med, så skaper det mye større problemer enn hvis hun hadde pratet om det.

 

Men nå brakte du plutselig en løgn inn i bildet. Det er klart det kan være vanskelig å stole på en som lyver (om enn "hvite" løgner). Premisset her er jo bare at hun ikke sa fra på forhånd.

 

Folk som ikke diskuterer sine planer med partneren, fordi de ikke liker å diskutere ubehagelige ting, har vesentlig høyere skilsmisserate.

http://www.huffingtonpost.com/2013/11/20/divorce-causes-_n_4304466.html

 

Det tviler jeg ikke på. Som sagt: jeg er glad for at hjernen min ikke fungerer slik. Det er vanskelig nok å være gift om jeg ikke skal ha det problemet i tillegg...

 

Om kona mi hadde fortalt meg at hun vil klippe håret til litt over skulderene, så hadde det ikke vært noe problem.

 

Godt å høre. Men dama til TS følte det kanskje annerledes...

 

Men, som alle andre har jeg ting som jeg ikke ønsker at hun skal gjøre. Om hun forsatt ønsker å gjøre det. så er det ikke en god løsning å gå bak ryggen min, så hun kan slippe å ha en diskusjon om det. Det vil bare føre til at jeg ikke stoler på henne.

 

Det er ting som fortjener en diskusjon, og krever tillit, og ting som ikke gjør det.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Det som forbauser meg her er at man gjerne ønsker å være attraktiv for partneren sin - i det minste burde man i mitt hode ønske det. Så hvorfor man da går hen og gjør en sånn endring på utseendet uten å i det minste nevne det for partneren skjønner jeg ikke.

 

Hvis jeg tenker å gjøre noe lignende; endre frisyre, kjøpe inn klesplagg som er vesentlig forskjellig fra andre ting jeg går med, etc., så hører jeg med kona hva hun synes på forhånd. Ikke fordi hun krever det, men fordi jeg genuint bryr meg om hva hun synes om min fremtoning.

Lenke til kommentar

At dette er en stor sak for TS forstår jeg, og det må han få reagere som han vil på.

 

 

Synes i grunnen det er litt merkelig på generell basis at en skal måtte spørre om en kan få klippe håret når en er i et forhold........

 

For det ser ikke ut som det er noen som tenker på at hun kanskje var lei av langt hår, og at det tar lengre tid å ordne med det, eller at hun hadde lyst til eller trengte en liten forandring. Og det kan jo rett og slett hende at hun gjorde dette for at hun hadde lyst til å overraske TS også, for i noen ganger så kan det være så enkelt som at forandring fryder.

 

Min kone har da aldri spurt meg om hvilken frisyre eller hvilken lengde hun skal ha på håret, hverken i dag, eller fra den første dagen vi traff hverandre, og det kommer hun heller aldri til å gjøre.

 

 

Joda jeg forstår at TS ikke liker kort hår og at det er en «turn-off» for ham, men jeg personlig er nå mer forelsket og tent på selve dama enn håret hennes, for det er jo henne jeg lever sammen med.

 

 

Forresten, hva skal vi gjøre den dagen vi begynner å miste håret da, tigge og be på våre knær om at damene ikke forlater oss fordi vi mister hår, eller i hvert fall får et høyere hårfeste.........

Jeg forstår som sagt hva du mener og skriver TS, men husk at det kan slå tilbake på deg om noen år om ditt hårfeste blir høyt og det blir fullmåne på toppen........

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som forbauser meg her er at man gjerne ønsker å være attraktiv for partneren sin - i det minste burde man i mitt hode ønske det. Så hvorfor man da går hen og gjør en sånn endring på utseendet uten å i det minste nevne det for partneren skjønner jeg ikke.

 

Hvis jeg tenker å gjøre noe lignende; endre frisyre, kjøpe inn klesplagg som er vesentlig forskjellig fra andre ting jeg går med, etc., så hører jeg med kona hva hun synes på forhånd. Ikke fordi hun krever det, men fordi jeg genuint bryr meg om hva hun synes om min fremtoning.

 

Helt enig!

Lenke til kommentar

Er det urettferdig av meg å bli skuffa at hun ikke spurte om min mening før hun klipte seg, at hun ikke i det minste brydde seg hva jeg mente?

Nei, det er helt naturlig. Selvfølgelig må man ta hensyn til hverandres ønsker i et forhold. Nettopp for å unngå slike følelser som du sitter med nå. Over tid er mangel på gjensidig respekt en oppskrift på et surt forhold.

 

Andre kan le av dette og vifte bort spørsmålet om hårsveis som en ubetydelighet. For deg betyr det da tydeligvis mer, siden du starter en debatt om det. Alle er forskjellige, vi ikke legge til grunn våre egne preferanser i vurderingen.

 

Spørsmålet videre er om hun gjorde dette til tross for at hun var klar over hvor mye langt hår betyr for deg. I så fall vil du kanskje kunne se et usunt mønster hvor hun setter sin selvbestemmelse høyere enn forholdet. Eller det kan jo også hende at hun ikke var klar over dette, og blir lei seg om du forteller det. Det er mest sannsynlig, for jeg kan ikke tenke meg at hun ønsker å være uattraktiv for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845
Er det urettferdig av meg å bli skuffa at hun ikke spurte om min mening før hun klipte seg, at hun ikke i det minste brydde seg hva jeg mente? 

 

 

Ja, jeg synes det. Så sant hun ikke har fått en helt ekstrem frisyre, så mener jeg du overdriver.

 

Ser ikke noe galt i å spørre partneren om tilbakemelding, men du virker eiesyk og kontrollerende. Jeg mener kvinner (og menn) må kunne ha såpass frie tøyler at de kan gå til frisøren uten å spørre kjæresten på forhånd.

 

Du får bange henne i doggy eller fantasere om andre kvinner til det gror ut igjen.

 

:) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...