Gå til innhold

Er det feil å være hvit i dagens samfunn?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hørt folk si ting som reversert rasisme om rasisme utøvet av mørke mot hvite. Skjønner for faen ikke hva som er vitsen, rasisme er rasisme uansett hvilken hudfarge rasisten har!

 

Å nei, ikke blant venstrevridde...

 

De drømte jo om Obama, og trodde det skulle bli paradis, bare for han var mørk i huden...

 

Enfoldigheten blant disse gruppene har ingen ende...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har hørt folk si ting som reversert rasisme om rasisme utøvet av mørke mot hvite. Skjønner for faen ikke hva som er vitsen, rasisme er rasisme uansett hvilken hudfarge rasisten har!

 

"omvendt rasisme" oppstår ofte som en følge av at det har vært mye rasisme mot svarte. Hevntendenser blir dessverre

en naturlig konsekvens. Derfor kan man få en viss forståelse for den, uten at det er akseptabelt av den grunn.

Lenke til kommentar

 

Har hørt folk si ting som reversert rasisme om rasisme utøvet av mørke mot hvite. Skjønner for faen ikke hva som er vitsen, rasisme er rasisme uansett hvilken hudfarge rasisten har!

Helt korrekt! Forskjellen er makten til å utøve ens rasisme. Rasisme blant slaver var ikke så viktige som rasisme blant slaveierne

 

Jeg har da aldri eid slaver? Og hvorfor skal fortiden diktere hvordan vi vil gjøre ting nå, når alt vi ønsker er likestilling? Jeg skjønner at mørke kan være 'sinte' for sine forferdre, men sorry mac, jeg er ikke skyldig i noe av det uansett om jeg er hvit.

Lenke til kommentar

 

 

Har hørt folk si ting som reversert rasisme om rasisme utøvet av mørke mot hvite. Skjønner for faen ikke hva som er vitsen, rasisme er rasisme uansett hvilken hudfarge rasisten har!

Helt korrekt! Forskjellen er makten til å utøve ens rasisme. Rasisme blant slaver var ikke så viktige som rasisme blant slaveierne

Jeg har da aldri eid slaver? Og hvorfor skal fortiden diktere hvordan vi vil gjøre ting nå, når alt vi ønsker er likestilling? Jeg skjønner at mørke kan være 'sinte' for sine forferdre, men sorry mac, jeg er ikke skyldig i noe av det uansett om jeg er hvit.
Hvite dominerer de mektige stillinger i samfunn og så er rasisme blant hvite er viktigere enn rasisme blant ikke-hvite

Du som hvite er privilgerte. Hvitt hudfarge gir deg fordeler mye oftere enn mørke hudfarger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Har hørt folk si ting som reversert rasisme om rasisme utøvet av mørke mot hvite. Skjønner for faen ikke hva som er vitsen, rasisme er rasisme uansett hvilken hudfarge rasisten har!

Helt korrekt! Forskjellen er makten til å utøve ens rasisme. Rasisme blant slaver var ikke så viktige som rasisme blant slaveierne
Jeg har da aldri eid slaver? Og hvorfor skal fortiden diktere hvordan vi vil gjøre ting nå, når alt vi ønsker er likestilling? Jeg skjønner at mørke kan være 'sinte' for sine forferdre, men sorry mac, jeg er ikke skyldig i noe av det uansett om jeg er hvit.
Hvite dominerer de mektige stillinger i samfunn og så er rasisme blant hvite er viktigere enn rasisme blant ikke-hvite

Du som hvite er privilgerte. Hvitt hudfarge gir deg fordeler mye oftere enn mørke hudfarger.

 

 

Og det skal vi være glade for. ;)

 

Corruption Perceptions Index

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har hørt folk si ting som reversert rasisme om rasisme utøvet av mørke mot hvite. Skjønner for faen ikke hva som er vitsen, rasisme er rasisme uansett hvilken hudfarge rasisten har!

Helt korrekt! Forskjellen er makten til å utøve ens rasisme. Rasisme blant slaver var ikke så viktige som rasisme blant slaveierne

 

 

...og her har du rasismen over alle rasismer - nemlig at enkelte, ifølge noen, nærmest er skånet for begrepet, uansett hvor mye rasistisk de måtte uttale.

 

Rasist er man, okke som, enten man er slave eller slaveeier. Utover det er ikke maktforholdene i nærheten av sammenlignbare i dag, det er 1:1 i den vestlige verden. Hvorvidt man er i mindretall eller ei har ikke noe å si, rettighetene har du uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Har hørt folk si ting som reversert rasisme om rasisme utøvet av mørke mot hvite. Skjønner for faen ikke hva som er vitsen, rasisme er rasisme uansett hvilken hudfarge rasisten har!

Helt korrekt! Forskjellen er makten til å utøve ens rasisme. Rasisme blant slaver var ikke så viktige som rasisme blant slaveierne
Jeg har da aldri eid slaver? Og hvorfor skal fortiden diktere hvordan vi vil gjøre ting nå, når alt vi ønsker er likestilling? Jeg skjønner at mørke kan være 'sinte' for sine forferdre, men sorry mac, jeg er ikke skyldig i noe av det uansett om jeg er hvit.
Hvite dominerer de mektige stillinger i samfunn og så er rasisme blant hvite er viktigere enn rasisme blant ikke-hvite

Du som hvite er privilgerte. Hvitt hudfarge gir deg fordeler mye oftere enn mørke hudfarger.

 

Nei. Rasisme er ikke rasebetinget. Faen så rasistisk du er nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er galt å være hvit, enda verre å være hvit mann, aller verst å være hvit, heterofil mann.

 

Vi ser nå et gryende folkeopprør fordi politikerne ikke tar på alvor problemene knyttet til dette. De problematiseres ikke i den politiske eliten i det hele tatt. Det er ikke noe rart, fordi diskrimineringen er en konsekvens av en villet politikk. Problemene er skapt av politikerne gjennom lovbestemt positiv diskriminering (affirmative actions). Når dette altså er bevisst og åpen politikk, er det ikke overraskende at ropene fra folkedypet ikke blir hørt. Men når store folkemasser ikke blir hørt over tid, skjer det noe. BREXIT og Trump er et resultat av det samme.

 

Hvis Trump lykkes med å rydde opp i Washington - det er hans viktigste politiske prosjekt, etter min mening - så kan det gi inspirasjon til folkemassene i andre land om å gjøre det samme. I Norge finnes det ingen politiske partier som kan fange opp slike strømninger. Selv Sylvi Listhaug ville heller ha Hillary enn Donald. Den politiske eliten i Norge må avskiltes og erstattes av politikere som representerer og lytter til folket. Det brygger opp til en stemning hvor den rette bevegelsen kan høste stemmer som ingen før har opplevd.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har hørt folk si ting som reversert rasisme om rasisme utøvet av mørke mot hvite. Skjønner for faen ikke hva som er vitsen, rasisme er rasisme uansett hvilken hudfarge rasisten har!

Helt korrekt! Forskjellen er makten til å utøve ens rasisme. Rasisme blant slaver var ikke så viktige som rasisme blant slaveierne
Jeg har da aldri eid slaver? Og hvorfor skal fortiden diktere hvordan vi vil gjøre ting nå, når alt vi ønsker er likestilling? Jeg skjønner at mørke kan være 'sinte' for sine forferdre, men sorry mac, jeg er ikke skyldig i noe av det uansett om jeg er hvit.
Hvite dominerer de mektige stillinger i samfunn og så er rasisme blant hvite er viktigere enn rasisme blant ikke-hvite

Du som hvite er privilgerte. Hvitt hudfarge gir deg fordeler mye oftere enn mørke hudfarger.

 

 

Ja ikke sant  :roll:

320x486.jpg

kofi_2297702b.jpg

 

Hvor mange ganger må dette rasistiske tullet ditt bli tilbakevist før du skal få det inn i hodet ditt jjkoggan?

Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Hvor mange ganger må dette rasistiske tullet ditt bli tilbakevist før du skal få det inn i hodet ditt jjkoggan?

 

Hvorfor er det ingen som påpeker det faktum at jøder er de som dominerer stillinger som har stor makt? Jøder identifiserer seg som jøder, ikke hvite, og derfor er det veldig viktig å nevne. Vi trenger ikke late som noe annet.

 

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jøder er jo.. hvite?

Hva er det med at man må gjenta seg selv med teskjeer på diverse forum? 

En jøde er ikke nødvendigvis hvit, men ashkenazi jøder er hvite. Det viktigste er at de ikke identifiserer seg som HVIT i en rent etnisk forstand. Jøder er en etnisk gruppe som har tilhørighet til hverandre, og en hvit jøde vil naturligvis stort sett vie sin lojalitet og tilhørighet i det hele tatt til det jødiske folk fremfor "hvit".

 

Si ifra om du trenger en skjé til :)

Endret av sjeve
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei. Rasisme er ikke rasebetinget. Faen så rasistisk du er nå.

Rasisme er ikke rasebetinget- jeg er helt enig.

Alle rasisme, på andre hånd har det samme negative konsekvenser. Lærerens rasisme har større konsekvenser enn elevenes rasisme på ungdomsskolen, for eksempel

 

 

## sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Det er ikke det jeg spurte om. Hva slags farge har huden deres? En typisk jøde, hva slags hudtone mener du at de har?

 

Det fins jøder du ville anta som afrikanere, det er en tro/kultur , men det finns rasisme blant jøder også..

 

mellom hvite og fargete jøder...

Endret av the 3 X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...